- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (77 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (157 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (76 opinii)
- 5 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (267 opinii)
- 6 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja
. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-14 10:37
My was rozliczymy przy najbliższych wyborach... (1)
będzie to koniec waszych rządów nie liczących się z mieszkańcami. wam się pomyliło - kto komu ma służyć.
- 11 4
-
2021-05-14 11:03
Racja.
- 1 2
-
2021-05-14 10:49
Podszewką każdego takiego działania jest przytulanie społecznych pieniędzy. Gdyby to było prywatne właściciel powiedziałby: ani grosza na głupoty. Ale tu może zarobić wielu zaprzyjaźnionych przyjaciół królika. Analiza ruchu - już min. kilkadziesiąt tysięcy pójdzie do zaprzyjaźnionej kieszeni i podzieli się ze zleceniodawcą. Potem dokumentacja - następne setki tysięcy. Potem przetarg na wykonawcę - już wiemy kto wygra. Obcych utrącimy, swój - wiadomo. To że potem ludzie poklną albo sprawa padnie jak Mevo czy tramwaje wodne to nieważne. Co wydojono to nasze.
- 8 2
-
2021-05-14 11:00
Pomysły wyjęte z d
Będzie tak z tą analizą jak w przypadku kompostowni na szadolkach. Analizy za grube miliony a kompostownia i tak za mała. Smród czuć w całym Gdańsku. Także wasze analizy o kant tyłka rozbić.
- 9 0
-
2021-05-14 11:01
Jak widać COVID dramatycznie (1)
działa nadal co u niektórych, powodując POważne zaburzenia funkcjonowania mózgu. Mgła pocovidowa to się POnoć nazywa. Tak twierdzi sam Kwaśniewski.
- 7 1
-
2021-05-14 13:18
Posłać
POsłać i jedno i drugie w PIS du
- 1 0
-
2021-05-14 11:06
Tam już jest chodnik i ścieżka rowerowa.
Skupcie się na budowaniu infrastruktury w miejscach gdzie jej nie ma.- 4 1
-
2021-05-14 11:08
Zamiast wydawać pieniądze na ekspertyzy (1)
można:
1.Zapytać wróżki
2. Skorzystać z doświadczeń naszych przodków - ruch tylko pojazdów konnych, a przed każdym pojazdem mechanicznym ma iść człowiek z czerwoną flagą
3. Zaorać to wszystko, posadzić kwiatki albo lepiej posiać pszenicę, będzie przynajmniej pożytek
4. Ludzi, którzy to wymyślili zatrudnić do sprzątania miasta- 10 3
-
2021-05-14 13:20
Bardzo mi się podoba
Punkt 4 tylko uważam że to może być dla nich zbyt skomplikowane
- 1 0
-
2021-05-14 11:11
Generalnie wiadomo że każda analiza która ma wykazać co innego niż konieczność poszerzenia Grunwaldzkiej do 8 pasów to wywalanie pieniędzy w błoto, mydlenie oczu, skandal i niegospodarność i woda na młyn imperialistów. Każdy kierowca wie, że trzeba poszerzeć i nie damy żeby nam pseudospecjaliścu z łże uczeli mówili inaczaj. A że na zachodzie od dekad robią inaczej to nie ma znaczenia bo myśmy ich uczyli widelcem jeść a poza tym żaden Naród tyle na wojnie nie wycierpiał i Wiedniowi o odsieczą nie nadszedł. +2 pasy za zbrodnie nazistów i +1 za Wiedeń = 11 pasów na Grunwaldzkiej jak nic. Kto jest ze mną?
- 3 5
-
2021-05-14 11:15
Nie ma to jak ścieżka spacerowa pomiędzy śmigającymi tramwajami a stojącymi w korku autami.
przecież to rewelacja - relaks na miarę XXI wieku.
- 5 1
-
2021-05-14 11:19
Do polytyki idą sami d**ile, więc nie ma się co dziwić, że takie decyzje.
A są kraje, gdzie polityk to wykształcony i dobrze opłacany specjalista. U nas niestety nigdy nie przejdzie taka zmiana. Tą zgniliznę tylko jakaś rewolucja mogłaby wyczyścić.
- 8 1
-
2021-05-14 11:20
To chyba żart????
Czy to co czytam to jest jakiś żart??? Analiza nie potrzebna i niczemu nie sluzaca...........
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.