- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (136 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (75 opinii)
- 5 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 6 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja
. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-14 11:23
super pomysł spacer pomiedzy stojącymi w korku samochodami (3)
tak samo mądry jak budowanie przejść dla pieszych nad podziemnym przy lot.
- 8 3
-
2021-05-14 11:50
tak, im wiecej przejsc naziemnych, tym lepiej (2)
co, do pruszcza sie wolniej dojezdza przez to? Jak mi smutno
- 0 3
-
2021-05-14 12:34
jak kiedyś będzie cie stać na samochód to pogadamy (1)
- 2 0
-
2021-05-14 14:29
Akurat na samochód stać każdego, grata można kupić za grosze. Ale jak widać już nie każdego stać na płacenie za parking bez płacenia.
- 0 0
-
2021-05-14 11:35
Czego jęczycie?
Wybraliście sobie osiemdziesięcioma procentami takie władze w Gdańsku to teraz macie. i**otyzm z z odwróceniem ruchu na Piramowicza to widać był dopiero początek. W Gdyni nie jest lepiej. Świętojańska jednokierunkowa, strefy relaksu zamiast parkingów przy Oceanarium i przy Muzeum Marynarki Wojennej. Za to deweloperom żyje się wyśmienicie.
- 10 3
-
2021-05-14 11:43
Makabra i marnotrastwo pieniędzy. Rozumiem, że kasa idzie dla krewnych królika.
Na tak postawione pytanie z góry można udzielić odpowiedzi i to za darmo. Bez płacenia znajomemu 100 koła. Zagęszcza się mieszkaniówkę. Każda wolna działka to zamiast zieleńca - blok od Robyg'a. Urbanistycznie miasto ciężko poranione. A teraz jeszcze do kompletu zamknie się drogi.
To jak ludzie maja się poruszać ? Hulajnogami? Pas to by się w tej sytuacji przydał ale czwarty.
Chciało by się zapytać "Czy leci z nami pilot?" ale od dawna już wiadomo że nie. Miasto nie jest zarządzane a rujnowane.- 8 1
-
2021-05-14 11:46
Proponuję
Tak Proponuję zwęzić wszystkie drogi do jednego pasa a tam gdzie jest jeden pas do pól pasa.
Trzeba mieć usterkę mózgu żeby coś takiego wymyślać. Powodzenia na wyborach- 8 0
-
2021-05-14 11:51
Szczyt głupoty
Myślałem, że za kadencji naczelnika Szczyta były różne dziwne pomysły na zablokowanie Gdańska (np przebudowa ul. Kościuszki). Ale to co się obecnie dzieje to są dopiero szczyty.
- 9 0
-
2021-05-14 12:13
analiza natężenia ruchu w czasie pandemii
analiza natęzenia ruchu w czasie pandemii (zdalna praca, nauka, zamknięte wiele punktów, ograniczenie napływu turystów) na pewno da wiarygodne wyniki !
- 7 0
-
2021-05-14 12:13
To tak jak z tęczowymi...
...ja jestem hetero a czuję się w mniejszości i jako rodowity gdańszczanin z pozycji kierowcy (rowerem też się poruszam) widzę "miejscowych" cbr , wml , cg ..itd którzy nie potrafią zachować się na drodze jadąc a o parkowaniu już nie wspomnę , bo stodoła jest pokaźnych rozmiarów i można stanąć jak się chce i mieć gdzieś innych.
- 8 0
-
2021-05-14 12:14
Skoro wykształcenia, umiejętności i doświadczenia brakuje na ulepszenie czegoś, zawsze można wymyślić jak zepsuć. Przerażająca nuda na niektórych stanowiskach powoduje, że ludzie zaczynają myśleć: A może by Aleją Zwycięstwa puścić prom albo odwrotnie - pendolino i zobaczyć co będzie? Wystarczy podeprzeć się ekspertyzą i zrobić ładną wizualizację.
- 9 1
-
2021-05-14 12:34
czy ona ogarnia jeszcze co sie dzieje w gdansku? (1)
zwężanie drogi bo drzewa, a jak deweloper wjeżdża to nie ma problemu wycinka 100 letnich drzew zeby posadzić obok trawnik i powiedzieć ze to ogród deszczowy.
nie wiem jak to skomentować w cenzuralny sposób - nie da się- 12 0
-
2021-05-15 08:58
Po krowce tak
- 1 0
-
2021-05-14 12:35
Analiza ruchu za taką kasę?
W oliwie wystarczyli aktywiści i anonimowi "naukowcy", by zwęzić jezdnie.
Tu macie moją analizę gratis.
Zwężając jezdnię zyskuje(my?):
- wzrost atrakcyjności działek wzdłuż Grunwaldzkiej (w obecnym parku),
- spadek przejezdności tej arterii, dzięki czemu zbiorkom stanie się na tyle rentowny, że będzie można go spylić (sprywatyzować) niemcom lub francuzom (Józef Bąk już pracuje gdzie trzeba).
- innego sposobu na pojawienie się pieszych na trasie wrzeszcz-gdańsk jak wpuszczenie deweloperów do parku przy Grunwaldzkiej nie ma i nie będzie. Jest to zbyt długi odcinek do przejścia - nie każdy ma na to czas.- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.