• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Awaria wpłatomatu: pieniądze odzyskasz za półtora miesiąca

Marzena Klimowicz
1 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Feralny bankomat, z którego skorzystała nasza czytelniczka, znajduje się w centrum Krewetka w Gdańsku. W Trójmieście działa w sumie osiem wpłatomatów Multibanku. Feralny bankomat, z którego skorzystała nasza czytelniczka, znajduje się w centrum Krewetka w Gdańsku. W Trójmieście działa w sumie osiem wpłatomatów Multibanku.

Korzystanie z wpłatomatów nie zawsze upraszcza życie. Bywa, że maszyna ma problem z rozpoznaniem pieniędzy, a na ich odzyskanie przychodzi czekać nawet ponad miesiąc.



Wpłacając pieniądze do wpłatomatu...

Nasza czytelniczka, pani Katarzyna, chciała w zeszłym tygodniu wpłacić 1,5 tys. zł na swoje konto w Multibanku. Najszybciej i najtaniej (bo za darmo) jest zrobić to przez wpłatomat. Skorzystała z urządzenia przy ul. Karmelickiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Wpłatomat był sprawny.

- Nie wyświetlała się żadna informacja o problemie. Mimo to maszyna przyjęła pieniądze, wydała mi kartę i ... wydrukowała informację o awarii. To zdarzyło się już drugi raz w ciągu dwóch ostatnich miesięcy - skarży się nasza czytelniczka.

Teoretycznie pieniądze, które przyjmuje maszyna, powinny w ciągu 40-60 minut znaleźć się na koncie. Jeśli tak się nie stanie, trzeba złożyć reklamację. Bank ma na jej rozpatrzenie 30 dni roboczych, czyli nawet półtora miesiąca.

Fora internetowe, dotyczące wpłatomatów Multibanku, pełne są podobnych historii. - Niestety, też padłem ofiarą wpłatomatu Multibanku. Łyknął mi stosunkowo niewiele, ale bank uszczęśliwił mnie informacją, że reklamacja potrwa do 30 dni, choć postarają się, żeby było 10 - pisze internauta o pseudonimie TiaR. - "Awaria modułu kasowego" nie wyłącza wpłatomatu. Po około 10-15 minutach "awarii" zaczyna on normalnie działać, inkasując kasę od innych naiwnych - pisze dalej TiaR.

Pani Katarzyna nie obawia się o los swoich pieniędzy. Ponieważ w ciągu ostatnich miesięcy miała już taki problem wie, że ostatecznie trafią one na jej konto. Ale całą sytuację określa jako bardzo krępującą. - Musiałam pożyczać pieniądze od przyjaciół i rodziny - opowiada klientka Multibanku.

Multibank problemu specjalnie nie widzi. - Awarią kończy się jedna transakcja na tysiąc. Wszystkie reklamacje staramy się rozpatrywać pozytywnie w ciągu od 7 do 10 dni - tłumaczy Mateusz Żelechowski, rzecznik prasowy Multibanku.

Reklamacje rozpatrywane są w Łodzi, bo tam mieści się centrala banku. Poszkodowany klient nie ma więc co liczyć, że w rozwiązaniu problemu pomogą mu pracownicy którejś z trójmiejskich placówek Multibanku.

- Jeśli komuś zdarzy się taka sytuacja, wystarczy skorzystać z bezpłatnego telefonu, który jest przy wpłatomacie. W centrali zostanie przyjęta reklamacja. Nie ma obaw, wpłacone pieniądze na pewno nie znikną - uspokaja Żelechowski.

Skąd takie awarie? - Brudne, pomięte, zniszczone banknoty mogą być przyczyną problemów z wpłaceniem pieniędzy. Automat może najzwyczajniej nie rozpoznać, z jakim banknotem ma do czynienia - tłumaczy rzecznik.

Pani Katarzyna nie wierzy w te wyjaśnienia. Przekonuje, że w obu przypadkach, gdy miała problem z wpłatomatami Multibanku, korzystała z nowych banknotów. Jej zdaniem bank nie przykłada wielkiej wagi do sprawnego działania wpłatomatów, bo woli, by klienci wpłacali pieniądze w oddziałach banku. Wtedy jednak muszą za to zapłacić.

Opinie (194) 1 zablokowana

  • BRE - banki (multi i mbank) to porazka

    trzeba sie trzymac od nich jak najdalej - reklamy maja wspaniale, ale obsluge klientow/warunki beznadziejne

    • 3 3

  • mBank (1)

    a ja miałem takę sytuację w mBanku. Reklamacja po 2 tygodniach załatwiona + przeprosiny z banku telefoniczne + e-mail wyjaśniający z przeprosinami. Więc jak na internetowy bank to chyba OK? Przez 1,5 roku problem miałem tylko 1 raz. Korzystam z wpłatomatów 2 razy w m-cu.

    • 2 2

    • Najlepiej jak jesteś poza miejscem zamieszkania i - podczas urlopu - potrzebujesz pieniędzy:) Cóż to jest, 2-4 tygodnie czekania! :P

      • 4 0

  • Mi tez tam zjadlo 200 zl ale pieniadze dostalem po tygodniu

    • 0 0

  • NIE CHWALCIE - mBANKU - bo dzidy nie biora za nic odpowiedzialnosci przeczytajcie (1)

    www bankier.pl/wiadomosc/Kupujesz-w-sieci-uwazaj-komu-placisz-1943820.html

    • 0 1

    • W skrócie: gość wysłał pieniądze na niewłaściwe konto

      i ma pretensje do mBanku, że w regulaminie (zaakceptowanym w momencie otwierania konta) jest zapis o braku odpowiedzialności banku za wysłanie przez klienta środków na niewłaściwe konto.

      • 0 0

  • (1)

    to nie wpłacaj wiecej idiotko!!!! bankomaty sa od wyplacania hajsu a nie wplacania co za debil heh he

    • 0 10

    • to wpłatomat pacanie!!

      • 1 0

  • Bank na tym zarabia!

    W końcu po wpłacie bank od razu dysponuje Twoimi pieniędzmi. Wpłatomaty są regularnie "opróżniane". Przez okres reklamacji bank dysponuje swobodnie naszą kasą.

    • 0 0

  • przepraszam, ale co to za farmazony, że NAJTANIEJ???? (1)

    droga redaktorka powinna poinformować się znaim cokolwiek napisze - WPŁATY w każdym banku są ZA DARMO

    • 0 3

    • jakiś wielbiciel dał minusa? a może uważa, że za WPŁATY płaci się w bankach?

      • 0 0

  • a co to za matematyka - ma 30 dni (ustawowo), czyli nawet 1.5 miesiąca? (6)

    co was dzieci teraz w tych szkołach uczą... tragedia!!!

    • 0 5

    • Czytaj ze zrozumieniem. (1)

      30 dni ROBOCZYCH. Z weekendami to blisko półtora miesiąca. Tyle czasem trzeba czekać na rozpatrzenie reklamacji.

      • 0 0

      • a jak są święta i długie weekendy, to wychodzi 2 miesiace?

        o ile wiem, to ustawa mówi o 30 dniach. kropka

        • 0 0

    • Czytaj elementarz

      • 0 0

    • sorry - sprawdziłem w 'googlu' i wyszło coś niezbyt przyjemnego dla nas klientów... (1)

      NIESTETY - nie ma ustawowego okresu - zależy to od konkretnego banku, z resztą przeczytajcie sami:
      ----------------------
      Złożyłem reklamację - ile czasu bank ma na odpowiedź?
      2009-07-21





      Złożyłem reklamację - ile czasu bank ma na odpowiedź?Na pytania Czytelników odpowiada Tomasz Waszczyński, adwokat w Kancelarii Prawnej Grabiński i Wspólnicy.

      Czy na zgłoszoną reklamacje przez osobę prywatną (reklamacja na przykład od decyzji) bank powinien odpowiedzieć w określonym czasie? Czy jest to raczej dowolna procedura banku?


      Zasady dotyczące sposobu i terminu udzielania odpowiedzi na reklamacje winny być określone w regulaminie produktu, którego dotyczy reklamacja. Zwykle bank określa w nich termin, w którym udziela odpowiedzi oraz drogę – na przykład listowną lub telefoniczną - którą nadejdzie odpowiedź.

      Brak jest natomiast ogólnych zasadach udzielania odpowiedzi na reklamacje. W przypadku braku stosownych uregulowań, bank i tak winien udzielić klientowi odpowiedzi, zważywszy na szczególny status banku, będącego instytucją zaufania publicznego. Jednak brak takiej odpowiedzi sam w sobie nie pociąga odpowiedzialności banku za niewykonanie umowy.

      Tomasz Waszczyński

      • 0 0

      • dodam jeszcze, że Multibank to niezłe badziewie, sam z niego zrezygnowałem na rzecz mBanku

        a to dlatego, że zaczęli podwyższać opłaty, nie dając nic w zamian - chyba że ktoś uważa obniżanie oprocentowania, za plus :)))

        ale dopiero przy likwidacji konta okazało się co to za badziewie - otóż jako chyba jedyny bank ma ciekawą procedurę - aby zlikwidować konto trzeba przez miesiąc płacić za friko, bo tyle czasu obowiązuje zastrzeżenie karty/likwidacja karty, co oznacza że konto to można sobie mieć, ale za każdą wypłatę płaci się....

        ps.
        wiem że to ta sama grupa BRE, ale widać inny 'prezes' i jakoś mBank jest bardziej normalny

        • 0 0

    • roboczych durnoto

      czyli w miesiacu Ci wpada ok 3weekendy x 2 dni

      • 0 0

  • a rzecznik takze farmazony mówi, bo jak 'wpłatomatowi' pieniądz sie nie spodoba

    to po prostu go nie przyjmie
    \

    jak to się ma także do faktu, że zanim cokolwiek zostanie przyjęte, wpłatomat potiewrdza (czy chce potwierdzenia), że tyle a tyle pieniędzy zostanie zdeponowane...?

    • 0 0

  • Nordea (3)

    Mam konto w banku Nordea, który także ma wpłatomaty i jeszcze nigdy nie zdarzyła mi się awaria tej maszyny, a korzystam z niej często. :)

    • 4 1

    • Nordea (2)

      to się ciesz!! Ja juz dwa razy reklamowałam wpłatę w Nordei i czekałam po 3 tygodnie na pieniądze!!! Masakra jakaś!! A teksty panienek na obsłudze klienta ze wpłatomat jest zimny bo nie ma słońca i dlatego nie zaksięgował pieniędzy na koncie poprostu mnie osłabiły!!!!!!!!!!!!

      • 1 0

      • debilność niektórych panienek jest porażająca

        ale może to celowe? Małem kiedyś taką referentkę. Jak trafił się upierdliwy interesant to jej dawałem sprawę do załatwienia. Na ogół tak osłabiała klienta swoją głupotą, ża załamywał się i więcej nie przychodził

        • 0 0

      • bardzo się cieszę

        i nie robię wcale reklamy temu bankowi, to jest pierwszy z którego jestem w pełni zadowolona

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane