- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (213 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (233 opinie)
- 3 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (168 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (22 opinie)
- 5 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (114 opinii)
- 6 Ministerstwo dało pieniądze na Złotą Bramę (71 opinii)
Bez drugiego tunelu przy dworcu w Gdyni
Jedno z najtrudniejszych skrzyżowań w Gdyni, a może i w całym Trójmieście, w końcu doczeka się zapowiadanej od siedmiu lat przebudowy. Splot ul. 10 Lutego, Dworcowej i Podjazd będzie łatwiejszy do pokonania dla kierowców aut i rowerzystów. Zrezygnowano już z planów budowy tunelu i kładki pieszo-rowerowej.
Czytaj więcej: Tunel czy kładka dla rowerzystów w centrum Gdyni?
Teraz po raz pierwszy wszystko wskazuje, że inwestycja w końcu doczeka się realizacji. Wprawdzie znalazła się na liście wojewody pomorskiego, który może dofinansować przebudowę kwotą w wysokości 3 mln zł, ale jest to mało realne.
Zbudujemy, nawet bez dofinansowania
- Skrzyżowanie jest jedynie na wstępnej liście wniosków rozpatrzonych, które zakwalifikowały się formalnie. Jest jednak na dalekim miejscu i w zasadzie bez szansy na dofinansowanie z tzw. schetynówki. Wynika to z charakteru inwestycji, którą wykonujemy samodzielne, a w przypadku dofinansowania premiowane punktowo były inwestycje międzygminne. W przypadku skrzyżowania w centrum miasta, nie ma możliwości połączenia sił z sąsiadami - wyjaśnia Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Urzędnicy nie mają jednak wyjścia, więc inwestycję zrealizują nawet samodzielnie. Także dlatego, że ruch na skrzyżowaniu - które wcześniej pokonywało nawet kilkaset samochodów w ciągu godziny - zwiększył się po przebudowie pobliskiego splotu ul. 10 Lutego i 3 Maja, gdzie wyznaczono kontrapas dla rowerzystów.
Łatwiej dla jadących samochodami i rowerami
Niewątpliwie planujemy zakończenie inwestycji w tym rokuSkrzyżowanie przy dworcu nastręcza bowiem kierowcom sporo problemów. Niełatwo skręcić w lewo z ul. Podjazd w Dworcową, a także wyjechać z ul. Dworcowej w 10 Lutego. Po zmianie geometrii oraz dodaniu dodatkowych pasów będzie to znacznie łatwiejsze. Także dlatego, że planowana jest tam sygnalizacja świetlna. Łatwiej też będzie dojechać do centrum rowerzystom.
- Aktualnie opracowywany jest projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego pod istniejącym wiaduktem w ul. Podjazd. Jego pierwsza wersja gotowa ma być na 20 stycznia. Później żmudny proces dopracowania i pozwoleń na budowę. Niewątpliwie planujemy rozpoczęcie inwestycji w tym roku - dodaje Sebastian Drausal.
Tym samym upadł pomysł wykonania kładki pieszo-rowerowej lub dodatkowego przebicia przez tunel dla rowerzystów. Na przeszkodzie stanęły koszty, ale też niepewność kolejarzy, czy nie spowoduje to uszkodzeń w infrastrukturze niezbędnej do ruchu pociągów. Na jednym ze spotkań pracownicy PKP nieśmiało zasugerowali bowiem, że nie mają konkretnej wiedzy, w jakich dokładnie miejscach przebiegają przewody. Ich przełożenie, albo - co gorsza - uszkodzenie, byłoby bardzo skomplikowane. Zdecydowano się więc na poszerzenie istniejącego wiaduktu.
Opinie (193) ponad 10 zablokowanych
-
2016-01-11 06:07
Myślenie ma przyszłość u zwlaszcza u urzędników w Gdyni (25)
Zamiast najpierw przebudować skrzyżowanie przy dworcu, to w pierwszej kolejności zawężono ul. 3 Maja i zrobiono korek. A jak bezpiecznie dla rowerzystów...
- 228 28
-
2016-01-11 06:57
Jeden na godzinę ? Ja tam jeszcze żadnego nie widziałem. (3)
Prawda jest taka, że ktoś w Urzędzie bierze kasę za wyznaczanie ścieżek rowerowych, czy buspasów i na siłę wciska gdzie się da, bo w końcu trzeba się pracą wykazać coby mu stanowiska nie zlikwidowali.
- 67 16
-
2016-01-11 13:18
dokladnie - idiota wymyslil sposob na zycie - dojenie dotacji UE (1)
a ze temat jest nosny to czerpie z tego kase pelnymi garsciami....
- 16 7
-
2016-01-11 13:42
ktoś to musi przyklepywać
- 7 5
-
2016-01-12 14:18
według twojego idola: Ł. Warzechy z Rzeczpospolitej
przeciętny mieszkaniec polskiego miasta w zimie rowerem nie jeździ.
Fakty temu przeczą, ale poczekaj na lato i unikaj posługiwania się wiedzą anegdotyczną.- 2 2
-
2016-01-11 07:15
(7)
Których z resztą czterech dziennie tamtędy przejedzie.Strach pomyśleć co będzie gdy zrobi się cieplej i trendu gwiazdy na holenderkach będą tam odstawiać manewry które jeszcze się nie przyśniły.
- 33 10
-
2016-01-11 07:51
jakby nie było dróg to samochodów też by nie było (6)
żeby zwiększyć ruch rowerowy najpierw trzeba przygotować odpowiednią infrastrukturę.
Więcej rowerzystów = mniej samochodów = mniejsze korki = możesz śmigać swoim passeratti do biedry bez przeszkód- 25 37
-
2016-01-11 08:06
Jeżdżę rowerem ale nie tą drogą, ponieważ ona prowadzi do nikąd.
- 40 7
-
2016-01-11 13:43
świetna teoria (3)
szkoda, że nieprawdziwa
- 6 5
-
2016-01-12 10:01
popraw mnie proszę (2)
chętnie poznam tę prawdziwą
- 3 2
-
2016-01-12 11:02
w tym celu musisz najpierw studiować matematykę aby zrozumieć równania (1)
następnie musisz studiować urbanistykę i socjologię,
następnie musisz podróżować i robić praktyki, około 10 lat, łącznie z nauką 15-20 lat,
wtedy możesz się wypowiadać
bo to zo napisałeś teraz to jedno zdanie nie trzymające się ani logiki
ani prawdy, ani sensu, ani rzeczywistości- 0 3
-
2016-01-12 14:28
jak na razie wykazałeś się niedostatkiem staranności i przepuściłeś literówkę
puszenie się pozorną wiedzą nie jest dobrym punktem wyjścia do spokojnej dyskusji.
Infrastruktura dla rowerów już w dużej części miasta jest gotowa: rowerzyści mają prawo poruszać się po jezdniach ulic i czuć się tam bezpiecznie,
na razie piesi mają w świetle poglądów puchatych zająców ograniczone poczucie bezpieczeństwa z racji skłonności kierowców do agresywnej jazdy nie tylko po jezdniach, ale i po chodnikach, drogach dla rowerów i strefach pieszych.- 2 0
-
2016-01-11 17:28
nawet passata nie masz
i zazdraszczasz :p
- 3 5
-
2016-01-11 09:34
gdzie bezpiecznie?
Przy skręcie w lewo trzeba zablokować cały ruch żeby upewnić się że nie zbliża się żaden rowerzysta,bo jest spora szansa opuszczenia skrzyżowania z rowerzystą na masce :(
- 19 2
-
2016-01-11 09:50
ul. 3 maja (6)
zrobiono pas dla rowerów a kręcid*pki i tak jeżdżą po chodniku
- 23 6
-
2016-01-11 10:47
Pewnie jeszcze się boją, i wcale się im nie dziwię.
- 16 1
-
2016-01-11 10:53
skad tyle agresji? (3)
- 8 10
-
2016-01-11 13:45
już tłumaczę skąd, rozwścieczony "rowerzysta" bluzga na ludzi i kopie im auto (2)
jeszcze czegoś trzeba?
- 9 12
-
2016-01-12 14:17
agresja występuje również w relacjach "wewnątrzgatunkowych"
między kierowcami: wystarczy trochę pogooglać w internecie filmiki na temat "road rage".
- 3 1
-
2016-01-12 14:35
Nie widziałem nigdy rowerzysty agresywnie nastawionego do innego rowerzysty
Tymczasem co drugi kierowca jest agresywnie nastawiony do innego kierowcy.
Wnioski i tak pewnie Cię przerastają, prawda?- 2 1
-
2016-01-12 14:15
jak na razie w naszych miastach wielu kierowców zawłaszcza chodniki
i powoduje ciężkie obrażenia pieszych w strefach pieszych oraz wypadki śmiertelne osób czekających na przystankach, na przejściach dla pieszych i na chodnikach.
- 2 2
-
2016-01-11 16:00
(4)
rowerzyści muszą mieć lepsze i bezpieczniejsze drogi, bo to lepsi ludzie
- 5 10
-
2016-01-12 14:12
(1)
Zobaczcie jak ten pas dla rowerów wygląda na 3 Maja od Cyganerii w stronę kościoła i dalej....(mowa o tym nowym kontrapasie) po 3-ch tygodniach (dokładnie po tylu) zmyła się prawie całkowicie farba z ulicy, wyznaczająca ten pas. Ktoś odebrał tą "inwestycję" i już....potem już nikt się nie pofatygował, żeby sprawdzić jej "stan". Nie wiem, czy nikt z urzędasów tam nigdy nie był od momentu oddania pasa, nie zauważył i nie przekazał do odpowiedniej komórki w swojej "firmie", że jakiś Wykonawca(pewnie Szwagier, albo bracki kogoś z urzędu) spartolił robotę? A tyle było "piania" o tym kotrapasie. co najmniej w 3-ch artykułach opisywali jakie to uwięczenie mozolnej pracy specjalistów od Rowerowej Gdyni. Połączenie ścieżek Władysalwa - Starowiejska. Rozumiem, że miało być najtaniej, ale oni to chyba kredą malowali. Ciekawe ile kosztowała ta "ścieżka" (ile wykonawca wziął za namalowanie tego kontrapasa + zrobienie w 3-ch miejscach wysepek z plastiku) Koś wie?
- 2 2
-
2016-01-12 14:32
zajmij się lepiej sprawdzaniem kasy kierowanej na projektowanie
przewymiarowanych rozwiązań drogowych i parkingowych.
Jeśli farba się zmyła (w zimie nie jest to zbyt zaskakujące) jej wymiana nie będzie dużym wyzwaniem dla budżetu miasta.
Włącz się w działania na rzecz przesuwania granic kompromisu dla pieszych i rowerzystów: jak na razie lobby samochodowo-parkingowo-infrastrukturalne dominuje w wypowiedziach przedstawicieli partii rządzącej w sejmie i wielu innych miejscach.- 1 0
-
2016-01-12 14:12
rowerzyści mają prawo poruszać się i czuć się bezpiecznie w mieście na każdej jezdni
nawet jeśli obok jest ciąg pieszo-rowerowy nazywany niekiedy drogą dla rowerów.
Wypowiedzi polityków na temat "ludzi gorszego sortu" nie mają sensu, ci którzy je głoszą niedługo się o tym przekonają.- 1 2
-
2016-01-12 14:37
muszą mieć że względu na lekkomyślność kierowców
Może jeszcze chodniki dla pieszych królewiczowi wadzą?
- 0 0
-
2016-01-11 06:12
(8)
Skoro waszym zdaniem to jest najtrudniejsze skrzyzowanie całym Trójmieście, to wy chyba nie wiedzieliście jaka widoczność jest pod wiaduktem na Jana Pawła na zaspie...
- 50 69
-
2016-01-11 06:28
my po gdańskach nie jeździmy (1)
- 27 15
-
2016-01-11 13:36
Może to i lepiej, że Gdynia się tu nie zapuszcza
- 5 7
-
2016-01-11 11:37
............ (3)
..to wspomniane przez Ciebie skrzyzowanie jest mocno przereklamowane - jesli tylko zatrzymujesz sie na "stopach" tam i zaden wariat nie pedzi na Ciebie to jest to w miare latwe miejsce do przejechania - nie, ze bezkolizyjne, ale latwe.. - dla idiotow nawet amerykanskie 10cio poziomowe estakady koncza sie wypadkiem..
- 17 3
-
2016-01-11 13:47
nie każdy z nas jest takim geniuszem jak ty na drodze (2)
dla mnie jest tam trudno,
w porównaniu do reszty świata jaką znam z perspektywy auta
to miejsce jest w pierwszej trójce- 2 10
-
2016-01-12 08:52
Rusz d*pę ze wsi to zobaczysz trudne skrzyżowania (1)
- 0 4
-
2016-01-12 11:04
nastęny mądralińśki się znalazł, mistrz kierownicy
takich jak ty pełno na drzewach,
bardziej nadąć się już nie możesz, co?
balon rośnie, że aż strach,
przebrał miarę no i trach!- 1 0
-
2016-01-11 16:16
skrzyżowanie pod wiaduktem na Jana Pawła na Zaspie (1)
A dodatkowo to jedno z nielicznych skrzyżowań wielopoziomowych, które jest kolizyjne.
- 3 1
-
2016-01-11 17:35
Podziały na Gdańsk i Gdynię..
Nic mnie tak nie wkurza,jak pisanie sobie na złość.... Gdynia- Gdańskowi przygaduje a Gdańsk-Gdyni.O co tu chodzi?.Skrzyżowanie w Gdyni jest trudne..jak i te na Zaspie.Kto tamtędy jeździ to wie!!
- 9 1
-
2016-01-11 06:15
wuj z cyklstami, ostatni sort. Trójmiasto lepiej niech poprawi stronę bo w wersji mobilnej nie da się tych natretnych reklam (7)
i cała strona zaslonięta, i nic się nie da zrobić. odechciewa się kombinacji.
ąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąą- 94 19
-
2016-01-11 06:46
polecam Firefox z dodatkiem uBlock Origin (2)
nie tylko na telefony i tablety
- 7 1
-
2016-01-11 12:26
To ma działać na każdej platformie, przeglądarce.
- 3 0
-
2016-01-11 13:48
albo ad block plus (ABP)
ja tego używam i jestem jak na razie zadowolony
- 3 0
-
2016-01-11 07:19
Dokładnie. Jakieś badziwie coś o niski cenach na cały ekran. A guzik mnie interesuje co to za firma.
- 8 0
-
2016-01-11 09:13
(1)
Polecam darmowa aplikacje na androida Trojmiasto.pl z sklepu play
- 4 0
-
2016-01-11 12:24
mającą dostęp do tożsamości, lokalizacji, zdjęć itd..
Dziękuję postoję.- 7 0
-
2016-01-11 10:24
Ściągnij apkę z google play
Bardzo daje radę...
- 1 0
-
2016-01-11 06:20
trudne skrzyżowanie (7)
Dla kogo? Chyba dla okolicznych powiatów i kobiet.
- 55 186
-
2016-01-11 07:48
(1)
Burak
- 29 10
-
2016-01-11 10:14
Cebulak
Nie burak. Bądźmy precyzyjni ;)
- 14 1
-
2016-01-11 08:11
Jak jedziesz ul. 10 Lutego od strony Skweru Kościuszki to rzeczywiście łatwe skrzyżowanie
bo zawsze masz pierwszeństwo....
- 37 3
-
2016-01-11 09:00
Widać , że słoma z butów wychodzi
- 19 3
-
2016-01-11 10:19
Dla kierowców autobusów
Którzy wyjeżdżając od strony dworca zawsze muszą wymusić na Januszach zap***dalających ile fabryka dała od strony Skweru Kościuszki.
- 17 1
-
2016-01-12 08:59
Typowy Januszu!
Skrzyżowanie to jest trudne do przejechania głównie dla kierowców autobusów wyjeżdżających od dworca na ul. 10 lutego. Nie można tego zrobić w praktyce bez wymuszenia pierwszeństwa przejazdu.
- 5 0
-
2016-01-12 10:08
Kobiety sobie bardzo dobrze dają radę na tym skrzyżowaniu i mogę to z całą pewnością potwierdzić, gdyż jestem instruktorem jazdy.
- 3 0
-
2016-01-11 06:23
to skrzyżowanie nie jest trudne (17)
Jedyny problem to duże natężenie ruchu. Teraz jeszcze dochodzi wizja urzędników by robić dobrze rowerzystom
- 124 23
-
2016-01-11 07:20
zgoda (8)
jedynie pewną trudnośc moga napotkać jadący od strony dworca w kierunku skweru. Wtedy trzeba przepuścic tych z lewej jak i z prawej co w godzinach szczytu czasami jest długotrwałe. Jazda w pozostałych kierunkach to nic trudnego dla kogos kto zdał uczciwie egzamin na prawo jazdy.
- 20 1
-
2016-01-11 07:35
(4)
z dworca w kierunku skweru jeżdżę starowiejską
- 14 0
-
2016-01-11 08:54
Ale autobus musi wymusić
żeby stamtąd wyjechać inaczej stałby do wieczora
- 17 0
-
2016-01-11 11:46
no ale niektóre barany pchaja się tamtędy a potem płacz. Ja bym zamknął ulicę w tym kierunku robiąc objazd właśnie Starowiejską
- 2 3
-
2016-01-11 11:52
Tam tez juz masz kontrapas dla rowerzystów (1)
- 2 0
-
2016-01-11 13:14
no jest
I w niczym nie przeszkadza
- 3 2
-
2016-01-11 13:06
rondo (1)
Rondo rozwiązałoby ten problem, z każdego kierunku i w każdym kierunku, a miejsca na nie jest dość w okolicy całego tego trójkąta dróg na tym skrzyżowaniu.
- 5 1
-
2016-01-11 17:08
Problem polega na tym ze jest duzo oslow co na rondo wjechac nie potrafia i spore korki sie tworza.
- 1 2
-
2016-01-11 13:13
jadąc z morskiej pod dworzec jest jeszcze gorzej
Nie doczekasz momentu, kiedy nikt tamtędy nie jedzie, więc musisz czekać aż ktoś Cię wpuści, a wiadomo jak z tym u nas jest. Mnie o dziwo najczęściej wypuszczają kierowcy autobusów.
- 4 1
-
2016-01-11 07:53
jak chcesz zmniejszyć natężenie ruchu? (5)
Urzędnicy stawiają na ruch rowerowy, jaki Ty masz pomysł?
- 10 8
-
2016-01-11 08:24
Stękanie od rana.
- 10 4
-
2016-01-11 08:41
Ruch rowerowy (3)
Zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym czy nawet wiosennym jest faktycznie tym, co rozładuje korki w mieście. Podziwiam twoją urzędnicza inteligencję :)
Nie ma łatwych sposobów - nikt ich na świecie nie znalazł (nawet urzędnicy z Gdyni), nasze gdyńskie korki to "Pan Pikuś" przy tym co się dzieje w dużych metropoliach lub choćby w Gdańsku. Ruch można ograniczyć sztucznie - zakazami / ograniczeniami lub zmniejszyć liczbę samochodów a tutaj już nawet najwyższej klasy urzędnik z UM Gdynia nie pomoże tylko wyższa świadomość mieszkańców / użytkowników dróg (mówię o tych, którzy mogą skorzystać z transportu miejskiego, którego oferta w Gdyni jest naprawdę dobra, sami to robimy w naszej rodzinie).- 10 5
-
2016-01-11 13:46
Ruch rowerowy zależy od infrastruktury (2)
Jak chcecie mniej korków, to musi być rozbudowa infrastruktury rowerowej (i komunikacji). Wtedy więcej osób będzie korzystać z rowerów. Jeżeli osiągniemy poziom 20%, to wszystkim będzie się lepiej żyło. Nawet gdyby w zimę jeździło rowerem mnie osób.
To nieprawda, że wszystkie metropolie są zakorkowane. Tam gdzie jest rozbudowana komunikacja i rowery, tam problem jest dużo mniejszy. Dlaczego w Berlinie jest mniej samochodów na mieszkańca niż w Gdańsku? Tam nigdy nie miałem problemu z korkami, normalny ruch o każdej porze dnia.- 4 5
-
2016-01-11 13:51
a jakaś alternatywa, np autobus? (1)
bo ja wolę autobus
- 3 1
-
2016-01-11 16:01
Napisałem: rozbudowa infrastruktury rowerowej i komunikacji:)
- 2 0
-
2016-01-11 13:50
czyli jest trudne jak sam sobie udowodniłeś
- 1 2
-
2016-01-12 14:36
jak na razie urzędnicy dbają nadal o "robienie dobrze" użytkownikom samochodów
weź się wreszcie ocknij.
Udogodnienia dla rowerzystów powstają często kosztem przestrzeni chodników - całe szczęście nierzadko niepogarszając komfortu ruchu pieszych.
Jak zmotoryzowanym zabrać skrawek jezdni to skala hejtu przekracza wyobraźnię.
W tym rejonie Gdyni jest szansa na osiągnięcie sensownego kompromisu by wszyscy mogli czuć się bezpiecznie: nawet Witominianie z Chylonii.- 1 0
-
2016-01-11 06:27
jeżdżę tym skrzyżowaniem od 22 lat (7)
jadę zazwyczaj z morskiej w stronę wiśniewskiego, obojętnie czy to dzień, noc, wtorek, niedziela, godzina szczytu
jeszcze się nie zdarzyło, żebym tam stał dłużej niż 2-3 minuty
dzisiaj też tam jechałem, z podjazd w dworcową
żona zapiszczała
zawsze piszczy, bo myśli, że nie zdążę i nas staranują
(dobrze, że mnie nie znała jak miałem szybsze auto)
wg. mnie, najciężej w szczycie, przebić się z podporządkowanego Podjazdu w Morską na skrzyżowanie z Warszawską (...)- 43 113
-
2016-01-11 07:21
Nie jest zle
Tez tam czesto skrecam z Morskiej w strone Wisniewskiego.....
Jesli ktos ma wyobraznie i wyczucie to nie ma problemu.
Raczej przydalo by sie poprawic tam stan drogi bo jadac w strone dworca prawym pasem ktora jest z kostki ,mozna uszkodzic zawieszenie.
Przy okazji pozdrawiam wszystkich z naklejona "rybka" .Stojcie tam dalej pol godziny....- 6 6
-
2016-01-11 07:39
Tam wystarczy zaczekać na czerwone 10 lutego/3 maja i wio
- 7 1
-
2016-01-11 09:13
jeżdżę tym skrzyżowaniem od 22 lat
czas już oddać prawo jazdy
- 13 5
-
2016-01-11 10:26
Najtrudniej jest wyjechać z Dworcowej na 10 Lutego
czyli tak jak np. jeżdżą wszystkie autobusy ZKM w kierunku Witomino/Chwarzno. Nawet jeśli przypadkiem skrzyżowanie z 3 Maja przystopuje mistrzów prostej walących od strony morza, to kierowca i tak zwykle musi wymusić na mistrzach prostej wyskakujących jak z armaty od strony nasypu.
- 14 0
-
2016-01-11 12:18
2-3 minuty stania
na jednym skrzyżowaniu? Właśnie dlatego trzeba je przebudować.
- 5 3
-
2016-01-11 15:16
Nie zmieniać tego skrzyżowania !
Nie warto niczego zmieniać, bo cudownie jest prowadzić samochód gdy "żona zapiszczy i zawsze piszczy, bo myśli, że nie zdążę i nas staranują". SUPER ! ! !
- 6 3
-
2016-01-13 09:14
Proponuję korzystać póki jest jak jest i zamiast żony zabierać kolezanki i autostopowiczki. Niech piszczą, może nawet rzucą się kierowcy w ramiona, będzie okazja złapać za cy...cki i pomacać tu i ówdzie. :-D A później może dadzą się zaprosić na wieczór i będzie romantycznie... ;-)
- 0 0
-
2016-01-11 06:30
to jest chore (10)
Najpierw spieprxyli 3maja z powodu rowerzystów. . Teeraz coś kombinują. Zapraszam na to skrzyżowanie. Jedzie tamtędy 1 (jeden) rowerzysta na godzinę.
- 152 25
-
2016-01-11 06:33
obalić to można flachę, albo się
- 12 9
-
2016-01-11 07:17
(8)
Jak można liczyć rowerzystów zimą?
Poza tym to na Trzeciego Maja zawsze samochody są tak zaparkowane aby nie było przejazdu.
Ludzie dajcie spokój cyklistom.
W końcu jeden rowerzysta więcej to 0,5 samochodu na ulicy mniej.- 15 30
-
2016-01-11 07:55
jeden rowerzysta to niestety często jeden samochód mniej
jakieś 60% podróży rano (do pracy) to pojedyncze osoby w samochodach
- 11 3
-
2016-01-11 09:13
^^
To nie można byłoby poczekać z kontrapasem na 3 Maja do uregulowania sytuacji na skrzyżowaniu ulic Podjazd, Dworcowa i 10 Lutego?
- 9 2
-
2016-01-11 09:45
ZIMA (3)
właśnie to, że na rowerach jeździ się u nas kilka miesięcy w roku (pomijając bardzo nieliczną, a za to bardzo głośną grupkę zapaleńców), oddawanie pasów na potrzeby rowerów jest kompletną bzdurą.
Swoją drogą, to ciekawe jakie obciążenie będzie miał ten odcinek latem...- 20 10
-
2016-01-11 10:59
Ja jezdzilem spokojnie od marca do listopada (2)
czasem (taki rok jak ten) to i grudzien nie bylby straszny.
Zalezy wszystko od pogody i odleglosci (oczywiscie takze checi i sprzetu :) )- 7 1
-
2016-01-11 13:55
tak, ale ty jesteś jeden na 700tyś mieszkańców (1)
i mamy dla ciebie wydawać miliardy,
temu sie sprzeciwiamy,
Trójmiasto nie nadaje się na rowery ponieważ połowa leży na Morenie
wzniesionej o ponad 100m, 140m miejscami nad pozim dolnego miasta.
Pozostaje zatem rowerowy ruch wzdłuż.- 8 5
-
2016-01-12 15:18
jakie miliardy?
na razie to wydaje się setki milionów na przewymiarowaną infrastrukturę drogową oraz dziesiątki milionów złotych na projekty kolejnych inwestycji, które nie poprawiają warunków ruchu ludzi w mieście: prowadzą jedynie do przesuwania korków gdzie indziej i wyprowadzania się mieszkańców na peryferia.
Taka polityka już prowadzi do sytuacji, w której liczba dzieci cierpiących na otyłość w Polsce rośnie najszybciej w Europie. Dlaczego? bo coraz większa liczba dzieci traci dzieciństwo w wyniku dowożenia z coraz dłuższych odległości samochodami rodziców do szkół i przedszkoli.
Dlaczego w miastach górzystej Szwajcarii i Austrii liczba osób korzystających z rowerów jest kilkakrotnie większa niż w nizinnej Polsce?
Między innymi dlatego, że są mędrcy głoszący takie poglądy jak przedpiśca, mający kłopoty z dostrzeżeniem potencjału tkwiącego w rowerach wspomaganych elektrycznie oraz w dojazdach w relacjach rower plus SKM / PKM- 1 0
-
2016-01-11 13:53
jeden rowerzysta potrafi spowolnić całą ulicę pojazdów (1)
a przez to produkują więcej spalin
- 9 3
-
2016-01-12 15:19
spowolnienie pojazdów wynika z nadmiernej liczby pojazdów dwuśladowych
których użytkownicy dojeżdżają do pracy z odległości nie większej niż 5 km
Brak wyobraźni i stygmatyzowanie rowerzystów i wegetarian przez ministrów nowego rządu też robi swoje.- 0 1
-
2016-01-11 06:33
budować i już
- 14 10
-
2016-01-11 06:34
najpierw ustawie światła pod dworcem bo korek juz rondo blokuje
buduj cie wiadukty kładki a nie kolejne światła sterowane przez bebilny system który robi korki a w nocy każe stać jak nic nie jedzie bać robi dyskotekę jak to jest na śląskiej
- 36 6
-
2016-01-11 06:34
(8)
Nie raz nie dwa widziałam jak kierowcy jadący od strony dworca chyba celowo pakują się pod koła nadjeżdżającego autobusu/trolejbusu po czym z impetem hamują. Nie lubię tego skrzyżowania, boję się go jak diabeł święconej wody.
- 65 18
-
2016-01-11 07:23
Tak to jest jak się prawko znajdzie w chipsach.
- 13 12
-
2016-01-11 07:56
kierowcy autobusów/trolejbusów to większa plaga (6)
zatrzymuje się taki jeden za wyjazdem z tunelu w kierunku świętojańskiej po to by przepuścić tego jadącego od strony dworca, przez to zatrzymują CAŁE skrzyżowanie...
- 6 21
-
2016-01-11 08:36
I bardzo dobrze robią - są zgrani i pomagają sobie wzajemnie. (1)
Poza tym mają rozkład jazdy, z którego są rozliczani. TY NIE.
- 25 6
-
2016-01-11 10:50
współpracują też z władzami miasta
można tak zorganizować sygnalizację żeby busy się mieściły.
Prezentujesz klasyczne myślenie taksówkarza - jestem rozliczany z przejazdów - mogę wszystko. Rozkłady jazdy nie upoważniają do łamania prawa!- 2 10
-
2016-01-11 09:03
Bo gdyby tego nie robili (3)
to autobus wyjeżdżający z Dworcowej na 10 lutego stałby do wieczora, jakby chciał to zrobić zgodnie z przepisami i na nikim nie wymusić. Bus w godzinach szczytu musi się pchać albo skorzystać z czyjeś uprzejmości.
Ja przejeżdzam tamtędy mając pierwszeństwo (pod wiadukt) i tez się trochę boję, że jakiś pacan przeceni wyrywność swojej fury i mi drogę zajedzie próbując skręcić z Podjazd pod dworzec. Już parę razy takich miałem.
Więc powiem tak, czas najwyższy to przebudować- 18 2
-
2016-01-11 10:52
masz rację, stałby. (2)
Nie mam nic przeciwko korzystaniu z uprzejmości, sam często puszczam oczekujących na przejazd.
Inaczej jednak wygląda "zrobienie miejsca" poprzez lekkie zwolnienie widząc nadjeżdżający autobus, a zatrzymanie się i blokowanie dwóch pasów ruchu. Na to jest paragraf w kodeksie drogowym.- 3 6
-
2016-01-11 20:47
Lekkie zwolnienie nie wystraczy dl aautobusu
to nie rakieta jak osobówka, bus potrzebuje czasu żeby bujnąć swoje kilka ton, a poza tym ma pasażerów i nie może zrywać asfaltu nawet jak mu moc na to pozwala....
- 4 0
-
2016-01-12 15:21
znaczy, trzeba zmienić prawo do ruchu drogowym
tak, by preferowało użytkowników komunikacji zbiorowej
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.