• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez drugiego tunelu przy dworcu w Gdyni

Michał Sielski
11 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na tym skrzyżowaniu łatwo zmienić kierunek jazdy tylko w świąteczne dni, gdy ruch jest niewielki. Poza tymi chwilami takie manewry powodują duże korki, a przede wszystkim niebezpieczne sytuacje. Na tym skrzyżowaniu łatwo zmienić kierunek jazdy tylko w świąteczne dni, gdy ruch jest niewielki. Poza tymi chwilami takie manewry powodują duże korki, a przede wszystkim niebezpieczne sytuacje.

Jedno z najtrudniejszych skrzyżowań w Gdyni, a może i w całym Trójmieście, w końcu doczeka się zapowiadanej od siedmiu lat przebudowy. Splot ul. 10 Lutego, Dworcowej i Podjazd zobacz na mapie Gdyni będzie łatwiejszy do pokonania dla kierowców aut i rowerzystów. Zrezygnowano już z planów budowy tunelu i kładki pieszo-rowerowej.



Czy w Trójmieście są skrzyżowania, które trudno się przejeżdża?

Przebudowa skrzyżowania przy dworcu znalazła się w tegorocznym planie budżetowym Gdyni. Ale to jeszcze niczego nie przesądza, bo tak samo było przed rokiem czy przed dwoma laty. Inwestycja ciągle była jednak odkładana. Raz wstrzymywały ją inne remonty i urzędnicy nie chcieli fundować kierowcom korków w kolejnej części miasta, innym razem projekt przejazdu dla rowerzystów i kłopoty z jego zaprojektowaniem.

Czytaj więcej: Tunel czy kładka dla rowerzystów w centrum Gdyni?

Teraz po raz pierwszy wszystko wskazuje, że inwestycja w końcu doczeka się realizacji. Wprawdzie znalazła się na liście wojewody pomorskiego, który może dofinansować przebudowę kwotą w wysokości 3 mln zł, ale jest to mało realne.

Zbudujemy, nawet bez dofinansowania

- Skrzyżowanie jest jedynie na wstępnej liście wniosków rozpatrzonych, które zakwalifikowały się formalnie. Jest jednak na dalekim miejscu i w zasadzie bez szansy na dofinansowanie z tzw. schetynówki. Wynika to z charakteru inwestycji, którą wykonujemy samodzielne, a w przypadku dofinansowania premiowane punktowo były inwestycje międzygminne. W przypadku skrzyżowania w centrum miasta, nie ma możliwości połączenia sił z sąsiadami - wyjaśnia Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Urzędnicy nie mają jednak wyjścia, więc inwestycję zrealizują nawet samodzielnie. Także dlatego, że ruch na skrzyżowaniu - które wcześniej pokonywało nawet kilkaset samochodów w ciągu godziny - zwiększył się po przebudowie pobliskiego splotu ul. 10 Lutego i 3 Maja, gdzie wyznaczono kontrapas dla rowerzystów.

Łatwiej dla jadących samochodami i rowerami

Niewątpliwie planujemy zakończenie inwestycji w tym roku
Skrzyżowanie przy dworcu nastręcza bowiem kierowcom sporo problemów. Niełatwo skręcić w lewo z ul. Podjazd w Dworcową, a także wyjechać z ul. Dworcowej w 10 Lutego. Po zmianie geometrii oraz dodaniu dodatkowych pasów będzie to znacznie łatwiejsze. Także dlatego, że planowana jest tam sygnalizacja świetlna. Łatwiej też będzie dojechać do centrum rowerzystom.

- Aktualnie opracowywany jest projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego pod istniejącym wiaduktem w ul. Podjazd. Jego pierwsza wersja gotowa ma być na 20 stycznia. Później żmudny proces dopracowania i pozwoleń na budowę. Niewątpliwie planujemy rozpoczęcie inwestycji w tym roku - dodaje Sebastian Drausal.
Tym samym upadł pomysł wykonania kładki pieszo-rowerowej lub dodatkowego przebicia przez tunel dla rowerzystów. Na przeszkodzie stanęły koszty, ale też niepewność kolejarzy, czy nie spowoduje to uszkodzeń w infrastrukturze niezbędnej do ruchu pociągów. Na jednym ze spotkań pracownicy PKP nieśmiało zasugerowali bowiem, że nie mają konkretnej wiedzy, w jakich dokładnie miejscach przebiegają przewody. Ich przełożenie, albo - co gorsza - uszkodzenie, byłoby bardzo skomplikowane. Zdecydowano się więc na poszerzenie istniejącego wiaduktu.

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • Niech zrobią raz a porządnie.

    Jak czytam tłumaczenie, że nie wiadomo gdzie tak do końca leży okablowanie na kolei, to nie wiem, czy się z tego śmiać, czy płakać. Nawet kilkadziesiąt lat temu była do każdej inwestycji robiona dokumentacja. Jeśli jej nie ma (jest niedokładna) lub co gorsza zaginęła, to tym bardziej jest to okazja aby wszystko uporządkować i w przyszłości mieć już wszystko pod kontrolą i porządek w papierach. A tak, to teraz wyda się trochę kasy na drobną przeróbkę, a za kilka lat będzie się planować kolejną przebudowę i.t.d. A to już będzie kosztować znacznie więcej.

    • 34 1

  • wszystko wstrzymywane przez roszczeniowych, kopiących samochody, wegetariańskich rowerzystów (2)

    Najgorszy sort słuchający radia Zet, oglądający tylko tvn i czytający GW no.

    • 35 19

    • (1)

      Co ma piernik do wiatraka komuchu pisowski ?

      • 4 9

      • może i z niego bolszewicki nazikatolik

        ale w tym przypadku udało mu się skłamać tylko trochę
        (może przez przypadek, głupiego nie wyczujesz)
        i z roszczeniowym rowerzystą kopiącym samochody ma rację

        • 5 2

  • (3)

    Po pierwsze co za kretyn wymyslil droge rowerowa na 3Maja kto tam jezdzi o tej porze roku po drugie pasy pomalowane pol roku temu teraz absolutnie nie widoczne po trzecie samochody z wystajacymi tylkami na tej beznadziejnej trasie rowerowej po czwarte calkowicie zakorkowana starowiejska i 3maja co za baran to wymyslil

    • 66 9

    • to sprawka bojówkarzy z rowerowej gdyni

      • 18 2

    • (1)

      Najbardziej debilny kontra pas na 3 Maja jaki widziałem ! nastawiali plastikowych słupków które już są pogięte,farba się zmyła ulica zakorkowana autobusy nie wyrabiają się na skręcie...godziny szczytu wszystko stoi bo pan w kalesonach pedałuje ! Koszmar !

      • 25 4

      • Zeby jeszcze pedałował jakiś pan w kalesonach. Pracuję niedaleko. Tym kontrapasem nikt, doslownie nikt nie jeździ.

        • 9 1

  • Pomysły. (1)

    Dobrze, że będzie przebudowa. Jednak, jeżeli to będzie taka przebudowa jak ul. Starowiejskiej gdzie wprowadzono ścieżkę dla rowerów "pod prąd" - to będzie to znowu "doskonały" pomysł Pana Trzebiatowskiego z UM, którego celem jest wyprowadzenie samochodów z miasta.

    • 33 5

    • redukcja potrzeby korzystania z samochodów w mieście to sensowny kierunek zmian

      w Gdańsku na 455 ulicach jest ruch rowerami pod prąd i nie ma problemu.

      Znam miasta, w których na wszystkich ulicach 1-kierunkowych ruch pod prąd jest dopuszczony, wszyscy zadowoleni.

      Nie zapisuj się do klubu bezrefleksyjnych kierowców, którzy sensownych zmian wytłumaczyć sobie nie dadzą a zrozumieć nie są w stanie.

      • 0 2

  • światła, światła

    wszędzie sygnalizatory. Centrum sygnalizatorami stoi.

    • 9 1

  • Światła (2)

    Światła przy dworcu Głównym i kolejki SKM są do poprawienia.Regulują tylko ruch pieszych a samochodem nie można ich przejechać jednocześnie .Ruszamy na jednych przy zielonym i stajemy na drugich na czerwonym a to przechodzi jeden pieszy albo żaden.

    • 12 0

    • (1)

      jeżdżę tam długo i mam obcykane, jak jesteś pierwszy na lewym pasie pod skm to przy żwawym ruszeniu ledwo zdążysz na zielonym pod pkp :) bagażnik już ma brązowe (to środkowe, jaki to kolor?)

      • 0 1

      • ciemnozielone

        • 3 0

  • (2)

    Który różowo-zielono-tęczowy marksista wymyślił to coś, co ma miejsce na ul. 3 Maja w Gdyni?

    • 36 4

    • różowo-zielono-tęczowy marksista, to ja :)
      ale gdybym miał władzę w życiu bym tam takiej maniany nie odpi@#$!

      • 2 1

    • sugerujesz, że to robota księdza?

      nie może być

      • 2 0

  • To skrzyżowanie to kompromitacja miasta (1)

    Najgorsze w Gdyni, autobusy wymuszają tam stale pierwszeństwo, bo inaczej nie mają szans wyjechać od dworca. Wydają pieniądze ścieżki dla niewielkiej ilości rowerzystów a tysiące kierowców zmagają się z problemami na taki skrzyżowaniu.

    • 31 3

    • dlatego coś z nim robią

      albo chcą,
      przynajmniej wiedzą, ze to kompromitacja,
      i coś usiłują, może jeszcze nie wiedzą co,
      ale coś im chodzi po głowie
      i miejmy nadzieję, że to nie wszy

      • 0 1

  • Nazjezdzalo sie ludzi ze wsi - doslownie (4)

    warminskie mazurskie, bialostoskie, podkarpackie. Panstwo w stylu: ja chciala, ja miala... I taki efekt :)

    Poinno byc tak, ze ludzie np. z Elblaga zdaja prawko w Gdansku. Zadnych lokalnych osrodkow. Masz kase umiesz jezdzic? Zdajesz egzamin w duzym miescie :]

    NO, NBA, NBI, BIA, CBR i wiele podobnych to zakala Trojmiejskich drog - w Wawie juz Was nie chca?

    • 14 19

    • Od Elbląga to Ty człowieku się odczep bo dużo lepiej jeździ niż GWE

      • 4 8

    • Ja priszoł...

      • 0 1

    • Mam tablice GST, z racji, że mam chłopaka z Gdyni i przeprowadziłam się tu (1)

      egzamin zdałam w Gdyni. Częściej jeżdżę jego samochodem (GA) a on też woli moje toczydełko z powiatu starogardzkiego.
      Na mnie Gdynia trąbi
      Na niego, nie :)
      Jak jadę swoją kruszyną, to wszyscy są uprzejmi :))

      • 4 0

      • dobry detekor chamów i nazikatobolszewickich łotrów

        wyłązi nienawiść i frustracja z małostkowych parobków,
        nie martw się, Gdynia taka nie jest,
        to są zgniłe jaja, musimy z nimi jakoś żyć,
        takie zawistne żmije, któe są nikim
        a na drodze próbują się dowartościować anonimowym pokazywaniem trąbki

        • 4 0

  • Znowu jakaś prowizorka (2)

    W Gdyni znowu robią prowizorkę, zamiast zrobić wypasione skrzyżowanie, które kierowcom, pieszym i rowerzystom będzie służ kolejne kilkadziesiąt lat robi się oszczędnie by za kilka lat znowu wtopić miliony na przebudowę. Czemu w Gdyni nie robi się raz a porządnie, może by kolesie mieli co robić.

    • 35 2

    • Bo Gdynią żądzą głupi ludzie, dodatkowo rozleniwieni przez swoich wyborców, którzy utwierdzają ich w przekonaniu, jacy są wspaniali.

      • 8 2

    • widać nigdy nie byłaś Gdyni

      tu zawsze się robi raz i dobrze,
      tym się różni Gdynia od reszty kraju

      • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane