- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (57 opinii)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (378 opinii)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (322 opinie)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Bez drugiego tunelu przy dworcu w Gdyni
Jedno z najtrudniejszych skrzyżowań w Gdyni, a może i w całym Trójmieście, w końcu doczeka się zapowiadanej od siedmiu lat przebudowy. Splot ul. 10 Lutego, Dworcowej i Podjazd będzie łatwiejszy do pokonania dla kierowców aut i rowerzystów. Zrezygnowano już z planów budowy tunelu i kładki pieszo-rowerowej.
Czytaj więcej: Tunel czy kładka dla rowerzystów w centrum Gdyni?
Teraz po raz pierwszy wszystko wskazuje, że inwestycja w końcu doczeka się realizacji. Wprawdzie znalazła się na liście wojewody pomorskiego, który może dofinansować przebudowę kwotą w wysokości 3 mln zł, ale jest to mało realne.
Zbudujemy, nawet bez dofinansowania
- Skrzyżowanie jest jedynie na wstępnej liście wniosków rozpatrzonych, które zakwalifikowały się formalnie. Jest jednak na dalekim miejscu i w zasadzie bez szansy na dofinansowanie z tzw. schetynówki. Wynika to z charakteru inwestycji, którą wykonujemy samodzielne, a w przypadku dofinansowania premiowane punktowo były inwestycje międzygminne. W przypadku skrzyżowania w centrum miasta, nie ma możliwości połączenia sił z sąsiadami - wyjaśnia Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Urzędnicy nie mają jednak wyjścia, więc inwestycję zrealizują nawet samodzielnie. Także dlatego, że ruch na skrzyżowaniu - które wcześniej pokonywało nawet kilkaset samochodów w ciągu godziny - zwiększył się po przebudowie pobliskiego splotu ul. 10 Lutego i 3 Maja, gdzie wyznaczono kontrapas dla rowerzystów.
Łatwiej dla jadących samochodami i rowerami
Niewątpliwie planujemy zakończenie inwestycji w tym rokuSkrzyżowanie przy dworcu nastręcza bowiem kierowcom sporo problemów. Niełatwo skręcić w lewo z ul. Podjazd w Dworcową, a także wyjechać z ul. Dworcowej w 10 Lutego. Po zmianie geometrii oraz dodaniu dodatkowych pasów będzie to znacznie łatwiejsze. Także dlatego, że planowana jest tam sygnalizacja świetlna. Łatwiej też będzie dojechać do centrum rowerzystom.
- Aktualnie opracowywany jest projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego pod istniejącym wiaduktem w ul. Podjazd. Jego pierwsza wersja gotowa ma być na 20 stycznia. Później żmudny proces dopracowania i pozwoleń na budowę. Niewątpliwie planujemy rozpoczęcie inwestycji w tym roku - dodaje Sebastian Drausal.
Tym samym upadł pomysł wykonania kładki pieszo-rowerowej lub dodatkowego przebicia przez tunel dla rowerzystów. Na przeszkodzie stanęły koszty, ale też niepewność kolejarzy, czy nie spowoduje to uszkodzeń w infrastrukturze niezbędnej do ruchu pociągów. Na jednym ze spotkań pracownicy PKP nieśmiało zasugerowali bowiem, że nie mają konkretnej wiedzy, w jakich dokładnie miejscach przebiegają przewody. Ich przełożenie, albo - co gorsza - uszkodzenie, byłoby bardzo skomplikowane. Zdecydowano się więc na poszerzenie istniejącego wiaduktu.
Opinie (193) ponad 10 zablokowanych
-
2016-01-11 12:19
kiedy w końcu napiszecie o tegorocznym tragicznym budżecie Gdyni (2)
Mieszkańcy mają prawo wiedzieć o gigantycznym spadku dochodów miasta i tragicznie niskim budżecie na inwestycje
- 14 2
-
2016-01-11 14:25
ale o co chodzi? (1)
- 1 0
-
2016-01-11 20:54
Chodzi o to, że co roku na początku stycznia był artykuł o budżecia miasta na bieżący rok
W tym roku nic jeszcze nie napisali a budżet uchwalono pod koniec grudnia. Jeszcze chyba nigdy w historii nie było takiego spadku dochodów miasta
- 1 1
-
2016-01-11 12:21
Szczerze mowiac to w dzisiejszych czasach projektowac drogi i nie uwzgledniac ruchu pieszego i rowerowego to troche wstyd.
Ciekawe, ze drogi ponad sto lat temu powstaly z inicjatywy rowerzystow a teraz samochody chca zawlaszczac cala przestrzen...- 7 10
-
2016-01-11 12:33
Ciekawe
Nie można wykopać tunelu pieszo/rowerowego z jednej lub drugiej strony bo PKP nie wie jest co pod ziemią ale poszerzyć można?
To tylko ściemnianie, skończy sie na zamknięciu jednego pasa w jedną i drugą stronę przerobienia na ścieżkę rowerową i chodnik plus zamontowanie zostaną światła.- 5 0
-
2016-01-11 12:51
Rowerzyści górą (2)
Fajnie się jeździ rowerem, bo to bez korków i naturalny air condition, ale bez przesady - nie może 50 rowerzystów trząść całą strukturą budowy dróg i chodników
- tak się dzieje np. w Gdyni.
Pozdrawiam- 16 4
-
2016-01-11 16:02
najfajniej Morską w stronę centrum
tak jak w zeszłą środę, jedzie sobie dwóch pajaców, jeden obok drugiego, godzina 16 z groszem, za nimi kor jak ta lala, obok, trawnik a dalej pusta ściecha rowerowa !!
mogę jeździć ściechą ?
zmieszczę się tam
skoro pedalarze wolą tamować ruch na ulicy (rozumiem gdyby jechali te 50km/h)- 3 1
-
2016-01-12 15:25
rowerzyści proponują w tym miejscu bezkolizyjną kładkę w kierunku alei 17 grudnia
Chyba masz kłopoty z kojarzeniem faktów.
Jak na razie lobby samochodowo-parkingowo-infrastrukturalne forsuje projekty tworzenia przewymiarowanej infrastruktury dla pojazdów, traktując potrzeby pieszych i rowerzystów w ostatniej kolejności.- 0 0
-
2016-01-11 13:10
Rowerzyści p a n o s z ą s i ę !! (1)
Niestety rowerzyści jeżdżą szybko i nieostrożnie po chodnikach. Gdzie jest Straż Miejska i Policja? Przepis mówi: jeśli chodnik przebiega wzdłuż jezdni, na której dozwolona jest jazda z prędkością do 50 km/h wtedy rowerzysta nie może jechać po chodniku , jeśli nie ma na nim ścieżki rowerowej. Musi jechać po jezdni i dlatego prezydent Szczurek wyznaczył część jezdni ul. 3go Maja dla nich. Strach z dziećmi chodzić po Gdyńskich chodnikach, o osobach starszych narażonych na kontuzję po kolizji z mknącym rowerzystą nie wspomnę.
- 10 1
-
2016-01-12 15:27
Luizo, rozumiem, że z podobną energią będziesz walczyć o egzekwowanie prawa
wobec kierowców samochodów parkujących nieprawidłowo na chodnikach.
Pamiętaj także o tych, którzy za nic mają ograniczenia prędkości.
Jak na razie to jakością refleksji się nie popisałaś.- 0 0
-
2016-01-11 14:01
Ważniejsze jest bezkolizyjne na Wiśniewskiego w kierunku Obłuża
Dworcową można by wpuścić pod ziemię, wtedy skrzyżowanie byłoby prostsze.
Jednak duze korki się robią na Wiśniewskiego w pobliżu Trasy Kwiatkowskiego, tam powinno być skrzyżowanie bezkolizyjne - zamiast tych świateł.- 2 0
-
2016-01-11 14:10
Zróbcie tam rondo
I będzie po problemie
- 4 1
-
2016-01-11 14:10
(1)
Kontrpas dla rowerzystów na 3 maja to popis intelektu i myśli inżyniersko- urbanistycznej urzedników pana Szczurka. To powinno byc zgłoszone do księgi rekordów głupoty urzędniczej.
- 15 3
-
2016-01-12 15:28
to że próbujesz stygmatyzować słabszych uczestników ruchu to już wiemy
co proponujesz?
Miasto nie dbające o pieszych i rowerzystów to miasto pełne konfliktów o przestrzeń do parkowania i kierowców nacierających na siebie w sytuacjach konfliktowych: niekiedy z łomami w dłoniach.- 0 0
-
2016-01-11 14:34
"skrzyżowanie (...) doczeka się zapowiadanej od siedmiu lat przebudowy"
To cudownie.
A co z rewitalizacją ulic Opata Hackiego i Zamenhofa?
Obiecujecie ją od blisko dekady i wciąż kończy się na gadaniu!- 4 0
-
2016-01-11 16:27
lewoskręty, prawoskręty (1)
i buspasy - nazywam się stępa i wszystko jasne.
- 3 2
-
2016-01-12 15:30
jak na razie to masz trudności ze zrozumieniem źródeł trudności poruszania się samochodem po mieście
wyobraź sobie miasto, w którym wszyscy rowerzyści i pasażerowie autobusów i trolejbusów wsiadają do samochodów i próbują jednocześnie dojechać do pracy.
Może coś skumasz.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.