• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez drugiego tunelu przy dworcu w Gdyni

Michał Sielski
11 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na tym skrzyżowaniu łatwo zmienić kierunek jazdy tylko w świąteczne dni, gdy ruch jest niewielki. Poza tymi chwilami takie manewry powodują duże korki, a przede wszystkim niebezpieczne sytuacje. Na tym skrzyżowaniu łatwo zmienić kierunek jazdy tylko w świąteczne dni, gdy ruch jest niewielki. Poza tymi chwilami takie manewry powodują duże korki, a przede wszystkim niebezpieczne sytuacje.

Jedno z najtrudniejszych skrzyżowań w Gdyni, a może i w całym Trójmieście, w końcu doczeka się zapowiadanej od siedmiu lat przebudowy. Splot ul. 10 Lutego, Dworcowej i Podjazd zobacz na mapie Gdyni będzie łatwiejszy do pokonania dla kierowców aut i rowerzystów. Zrezygnowano już z planów budowy tunelu i kładki pieszo-rowerowej.



Czy w Trójmieście są skrzyżowania, które trudno się przejeżdża?

Przebudowa skrzyżowania przy dworcu znalazła się w tegorocznym planie budżetowym Gdyni. Ale to jeszcze niczego nie przesądza, bo tak samo było przed rokiem czy przed dwoma laty. Inwestycja ciągle była jednak odkładana. Raz wstrzymywały ją inne remonty i urzędnicy nie chcieli fundować kierowcom korków w kolejnej części miasta, innym razem projekt przejazdu dla rowerzystów i kłopoty z jego zaprojektowaniem.

Czytaj więcej: Tunel czy kładka dla rowerzystów w centrum Gdyni?

Teraz po raz pierwszy wszystko wskazuje, że inwestycja w końcu doczeka się realizacji. Wprawdzie znalazła się na liście wojewody pomorskiego, który może dofinansować przebudowę kwotą w wysokości 3 mln zł, ale jest to mało realne.

Zbudujemy, nawet bez dofinansowania

- Skrzyżowanie jest jedynie na wstępnej liście wniosków rozpatrzonych, które zakwalifikowały się formalnie. Jest jednak na dalekim miejscu i w zasadzie bez szansy na dofinansowanie z tzw. schetynówki. Wynika to z charakteru inwestycji, którą wykonujemy samodzielne, a w przypadku dofinansowania premiowane punktowo były inwestycje międzygminne. W przypadku skrzyżowania w centrum miasta, nie ma możliwości połączenia sił z sąsiadami - wyjaśnia Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Urzędnicy nie mają jednak wyjścia, więc inwestycję zrealizują nawet samodzielnie. Także dlatego, że ruch na skrzyżowaniu - które wcześniej pokonywało nawet kilkaset samochodów w ciągu godziny - zwiększył się po przebudowie pobliskiego splotu ul. 10 Lutego i 3 Maja, gdzie wyznaczono kontrapas dla rowerzystów.

Łatwiej dla jadących samochodami i rowerami

Niewątpliwie planujemy zakończenie inwestycji w tym roku
Skrzyżowanie przy dworcu nastręcza bowiem kierowcom sporo problemów. Niełatwo skręcić w lewo z ul. Podjazd w Dworcową, a także wyjechać z ul. Dworcowej w 10 Lutego. Po zmianie geometrii oraz dodaniu dodatkowych pasów będzie to znacznie łatwiejsze. Także dlatego, że planowana jest tam sygnalizacja świetlna. Łatwiej też będzie dojechać do centrum rowerzystom.

- Aktualnie opracowywany jest projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego pod istniejącym wiaduktem w ul. Podjazd. Jego pierwsza wersja gotowa ma być na 20 stycznia. Później żmudny proces dopracowania i pozwoleń na budowę. Niewątpliwie planujemy rozpoczęcie inwestycji w tym roku - dodaje Sebastian Drausal.
Tym samym upadł pomysł wykonania kładki pieszo-rowerowej lub dodatkowego przebicia przez tunel dla rowerzystów. Na przeszkodzie stanęły koszty, ale też niepewność kolejarzy, czy nie spowoduje to uszkodzeń w infrastrukturze niezbędnej do ruchu pociągów. Na jednym ze spotkań pracownicy PKP nieśmiało zasugerowali bowiem, że nie mają konkretnej wiedzy, w jakich dokładnie miejscach przebiegają przewody. Ich przełożenie, albo - co gorsza - uszkodzenie, byłoby bardzo skomplikowane. Zdecydowano się więc na poszerzenie istniejącego wiaduktu.

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • Myślenie ma przyszłość u zwlaszcza u urzędników w Gdyni (25)

    Zamiast najpierw przebudować skrzyżowanie przy dworcu, to w pierwszej kolejności zawężono ul. 3 Maja i zrobiono korek. A jak bezpiecznie dla rowerzystów...

    • 228 28

    • Jeden na godzinę ? Ja tam jeszcze żadnego nie widziałem. (3)

      Prawda jest taka, że ktoś w Urzędzie bierze kasę za wyznaczanie ścieżek rowerowych, czy buspasów i na siłę wciska gdzie się da, bo w końcu trzeba się pracą wykazać coby mu stanowiska nie zlikwidowali.

      • 67 16

      • dokladnie - idiota wymyslil sposob na zycie - dojenie dotacji UE (1)

        a ze temat jest nosny to czerpie z tego kase pelnymi garsciami....

        • 16 7

        • ktoś to musi przyklepywać

          • 7 5

      • według twojego idola: Ł. Warzechy z Rzeczpospolitej

        przeciętny mieszkaniec polskiego miasta w zimie rowerem nie jeździ.
        Fakty temu przeczą, ale poczekaj na lato i unikaj posługiwania się wiedzą anegdotyczną.

        • 2 2

    • (7)

      Których z resztą czterech dziennie tamtędy przejedzie.Strach pomyśleć co będzie gdy zrobi się cieplej i trendu gwiazdy na holenderkach będą tam odstawiać manewry które jeszcze się nie przyśniły.

      • 33 10

      • jakby nie było dróg to samochodów też by nie było (6)

        żeby zwiększyć ruch rowerowy najpierw trzeba przygotować odpowiednią infrastrukturę.

        Więcej rowerzystów = mniej samochodów = mniejsze korki = możesz śmigać swoim passeratti do biedry bez przeszkód

        • 25 37

        • Jeżdżę rowerem ale nie tą drogą, ponieważ ona prowadzi do nikąd.

          • 40 7

        • świetna teoria (3)

          szkoda, że nieprawdziwa

          • 6 5

          • popraw mnie proszę (2)

            chętnie poznam tę prawdziwą

            • 3 2

            • w tym celu musisz najpierw studiować matematykę aby zrozumieć równania (1)

              następnie musisz studiować urbanistykę i socjologię,
              następnie musisz podróżować i robić praktyki, około 10 lat, łącznie z nauką 15-20 lat,
              wtedy możesz się wypowiadać
              bo to zo napisałeś teraz to jedno zdanie nie trzymające się ani logiki
              ani prawdy, ani sensu, ani rzeczywistości

              • 0 3

              • jak na razie wykazałeś się niedostatkiem staranności i przepuściłeś literówkę

                puszenie się pozorną wiedzą nie jest dobrym punktem wyjścia do spokojnej dyskusji.

                Infrastruktura dla rowerów już w dużej części miasta jest gotowa: rowerzyści mają prawo poruszać się po jezdniach ulic i czuć się tam bezpiecznie,

                na razie piesi mają w świetle poglądów puchatych zająców ograniczone poczucie bezpieczeństwa z racji skłonności kierowców do agresywnej jazdy nie tylko po jezdniach, ale i po chodnikach, drogach dla rowerów i strefach pieszych.

                • 2 0

        • nawet passata nie masz

          i zazdraszczasz :p

          • 3 5

    • gdzie bezpiecznie?

      Przy skręcie w lewo trzeba zablokować cały ruch żeby upewnić się że nie zbliża się żaden rowerzysta,bo jest spora szansa opuszczenia skrzyżowania z rowerzystą na masce :(

      • 19 2

    • ul. 3 maja (6)

      zrobiono pas dla rowerów a kręcid*pki i tak jeżdżą po chodniku

      • 23 6

      • Pewnie jeszcze się boją, i wcale się im nie dziwię.

        • 16 1

      • skad tyle agresji? (3)

        • 8 10

        • już tłumaczę skąd, rozwścieczony "rowerzysta" bluzga na ludzi i kopie im auto (2)

          jeszcze czegoś trzeba?

          • 9 12

          • agresja występuje również w relacjach "wewnątrzgatunkowych"

            między kierowcami: wystarczy trochę pogooglać w internecie filmiki na temat "road rage".

            • 3 1

          • Nie widziałem nigdy rowerzysty agresywnie nastawionego do innego rowerzysty

            Tymczasem co drugi kierowca jest agresywnie nastawiony do innego kierowcy.
            Wnioski i tak pewnie Cię przerastają, prawda?

            • 2 1

      • jak na razie w naszych miastach wielu kierowców zawłaszcza chodniki

        i powoduje ciężkie obrażenia pieszych w strefach pieszych oraz wypadki śmiertelne osób czekających na przystankach, na przejściach dla pieszych i na chodnikach.

        • 2 2

    • (4)

      rowerzyści muszą mieć lepsze i bezpieczniejsze drogi, bo to lepsi ludzie

      • 5 10

      • (1)

        Zobaczcie jak ten pas dla rowerów wygląda na 3 Maja od Cyganerii w stronę kościoła i dalej....(mowa o tym nowym kontrapasie) po 3-ch tygodniach (dokładnie po tylu) zmyła się prawie całkowicie farba z ulicy, wyznaczająca ten pas. Ktoś odebrał tą "inwestycję" i już....potem już nikt się nie pofatygował, żeby sprawdzić jej "stan". Nie wiem, czy nikt z urzędasów tam nigdy nie był od momentu oddania pasa, nie zauważył i nie przekazał do odpowiedniej komórki w swojej "firmie", że jakiś Wykonawca(pewnie Szwagier, albo bracki kogoś z urzędu) spartolił robotę? A tyle było "piania" o tym kotrapasie. co najmniej w 3-ch artykułach opisywali jakie to uwięczenie mozolnej pracy specjalistów od Rowerowej Gdyni. Połączenie ścieżek Władysalwa - Starowiejska. Rozumiem, że miało być najtaniej, ale oni to chyba kredą malowali. Ciekawe ile kosztowała ta "ścieżka" (ile wykonawca wziął za namalowanie tego kontrapasa + zrobienie w 3-ch miejscach wysepek z plastiku) Koś wie?

        • 2 2

        • zajmij się lepiej sprawdzaniem kasy kierowanej na projektowanie

          przewymiarowanych rozwiązań drogowych i parkingowych.

          Jeśli farba się zmyła (w zimie nie jest to zbyt zaskakujące) jej wymiana nie będzie dużym wyzwaniem dla budżetu miasta.

          Włącz się w działania na rzecz przesuwania granic kompromisu dla pieszych i rowerzystów: jak na razie lobby samochodowo-parkingowo-infrastrukturalne dominuje w wypowiedziach przedstawicieli partii rządzącej w sejmie i wielu innych miejscach.

          • 1 0

      • rowerzyści mają prawo poruszać się i czuć się bezpiecznie w mieście na każdej jezdni

        nawet jeśli obok jest ciąg pieszo-rowerowy nazywany niekiedy drogą dla rowerów.

        Wypowiedzi polityków na temat "ludzi gorszego sortu" nie mają sensu, ci którzy je głoszą niedługo się o tym przekonają.

        • 1 2

      • muszą mieć że względu na lekkomyślność kierowców

        Może jeszcze chodniki dla pieszych królewiczowi wadzą?

        • 0 0

  • (8)

    Skoro waszym zdaniem to jest najtrudniejsze skrzyzowanie całym Trójmieście, to wy chyba nie wiedzieliście jaka widoczność jest pod wiaduktem na Jana Pawła na zaspie...

    • 50 69

    • my po gdańskach nie jeździmy (1)

      • 27 15

      • Może to i lepiej, że Gdynia się tu nie zapuszcza

        • 5 7

    • ............ (3)

      ..to wspomniane przez Ciebie skrzyzowanie jest mocno przereklamowane - jesli tylko zatrzymujesz sie na "stopach" tam i zaden wariat nie pedzi na Ciebie to jest to w miare latwe miejsce do przejechania - nie, ze bezkolizyjne, ale latwe.. - dla idiotow nawet amerykanskie 10cio poziomowe estakady koncza sie wypadkiem..

      • 17 3

      • nie każdy z nas jest takim geniuszem jak ty na drodze (2)

        dla mnie jest tam trudno,
        w porównaniu do reszty świata jaką znam z perspektywy auta
        to miejsce jest w pierwszej trójce

        • 2 10

        • Rusz d*pę ze wsi to zobaczysz trudne skrzyżowania (1)

          • 0 4

          • nastęny mądralińśki się znalazł, mistrz kierownicy

            takich jak ty pełno na drzewach,
            bardziej nadąć się już nie możesz, co?
            balon rośnie, że aż strach,
            przebrał miarę no i trach!

            • 1 0

    • skrzyżowanie pod wiaduktem na Jana Pawła na Zaspie (1)

      A dodatkowo to jedno z nielicznych skrzyżowań wielopoziomowych, które jest kolizyjne.

      • 3 1

      • Podziały na Gdańsk i Gdynię..

        Nic mnie tak nie wkurza,jak pisanie sobie na złość.... Gdynia- Gdańskowi przygaduje a Gdańsk-Gdyni.O co tu chodzi?.Skrzyżowanie w Gdyni jest trudne..jak i te na Zaspie.Kto tamtędy jeździ to wie!!

        • 9 1

  • wuj z cyklstami, ostatni sort. Trójmiasto lepiej niech poprawi stronę bo w wersji mobilnej nie da się tych natretnych reklam (7)

    i cała strona zaslonięta, i nic się nie da zrobić. odechciewa się kombinacji.
    ąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąą

    • 94 19

    • polecam Firefox z dodatkiem uBlock Origin (2)

      nie tylko na telefony i tablety

      • 7 1

      • To ma działać na każdej platformie, przeglądarce.

        • 3 0

      • albo ad block plus (ABP)

        ja tego używam i jestem jak na razie zadowolony

        • 3 0

    • Dokładnie. Jakieś badziwie coś o niski cenach na cały ekran. A guzik mnie interesuje co to za firma.

      • 8 0

    • (1)

      Polecam darmowa aplikacje na androida Trojmiasto.pl z sklepu play

      • 4 0

      • mającą dostęp do tożsamości, lokalizacji, zdjęć itd..
        Dziękuję postoję.

        • 7 0

    • Ściągnij apkę z google play

      Bardzo daje radę...

      • 1 0

  • trudne skrzyżowanie (7)

    Dla kogo? Chyba dla okolicznych powiatów i kobiet.

    • 55 186

    • (1)

      Burak

      • 29 10

      • Cebulak

        Nie burak. Bądźmy precyzyjni ;)

        • 14 1

    • Jak jedziesz ul. 10 Lutego od strony Skweru Kościuszki to rzeczywiście łatwe skrzyżowanie

      bo zawsze masz pierwszeństwo....

      • 37 3

    • Widać , że słoma z butów wychodzi

      • 19 3

    • Dla kierowców autobusów

      Którzy wyjeżdżając od strony dworca zawsze muszą wymusić na Januszach zap***dalających ile fabryka dała od strony Skweru Kościuszki.

      • 17 1

    • Typowy Januszu!

      Skrzyżowanie to jest trudne do przejechania głównie dla kierowców autobusów wyjeżdżających od dworca na ul. 10 lutego. Nie można tego zrobić w praktyce bez wymuszenia pierwszeństwa przejazdu.

      • 5 0

    • Kobiety sobie bardzo dobrze dają radę na tym skrzyżowaniu i mogę to z całą pewnością potwierdzić, gdyż jestem instruktorem jazdy.

      • 3 0

  • to skrzyżowanie nie jest trudne (17)

    Jedyny problem to duże natężenie ruchu. Teraz jeszcze dochodzi wizja urzędników by robić dobrze rowerzystom

    • 124 23

    • zgoda (8)

      jedynie pewną trudnośc moga napotkać jadący od strony dworca w kierunku skweru. Wtedy trzeba przepuścic tych z lewej jak i z prawej co w godzinach szczytu czasami jest długotrwałe. Jazda w pozostałych kierunkach to nic trudnego dla kogos kto zdał uczciwie egzamin na prawo jazdy.

      • 20 1

      • (4)

        z dworca w kierunku skweru jeżdżę starowiejską

        • 14 0

        • Ale autobus musi wymusić

          żeby stamtąd wyjechać inaczej stałby do wieczora

          • 17 0

        • no ale niektóre barany pchaja się tamtędy a potem płacz. Ja bym zamknął ulicę w tym kierunku robiąc objazd właśnie Starowiejską

          • 2 3

        • Tam tez juz masz kontrapas dla rowerzystów (1)

          • 2 0

          • no jest

            I w niczym nie przeszkadza

            • 3 2

      • rondo (1)

        Rondo rozwiązałoby ten problem, z każdego kierunku i w każdym kierunku, a miejsca na nie jest dość w okolicy całego tego trójkąta dróg na tym skrzyżowaniu.

        • 5 1

        • Problem polega na tym ze jest duzo oslow co na rondo wjechac nie potrafia i spore korki sie tworza.

          • 1 2

      • jadąc z morskiej pod dworzec jest jeszcze gorzej

        Nie doczekasz momentu, kiedy nikt tamtędy nie jedzie, więc musisz czekać aż ktoś Cię wpuści, a wiadomo jak z tym u nas jest. Mnie o dziwo najczęściej wypuszczają kierowcy autobusów.

        • 4 1

    • jak chcesz zmniejszyć natężenie ruchu? (5)

      Urzędnicy stawiają na ruch rowerowy, jaki Ty masz pomysł?

      • 10 8

      • Stękanie od rana.

        • 10 4

      • Ruch rowerowy (3)

        Zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym czy nawet wiosennym jest faktycznie tym, co rozładuje korki w mieście. Podziwiam twoją urzędnicza inteligencję :)

        Nie ma łatwych sposobów - nikt ich na świecie nie znalazł (nawet urzędnicy z Gdyni), nasze gdyńskie korki to "Pan Pikuś" przy tym co się dzieje w dużych metropoliach lub choćby w Gdańsku. Ruch można ograniczyć sztucznie - zakazami / ograniczeniami lub zmniejszyć liczbę samochodów a tutaj już nawet najwyższej klasy urzędnik z UM Gdynia nie pomoże tylko wyższa świadomość mieszkańców / użytkowników dróg (mówię o tych, którzy mogą skorzystać z transportu miejskiego, którego oferta w Gdyni jest naprawdę dobra, sami to robimy w naszej rodzinie).

        • 10 5

        • Ruch rowerowy zależy od infrastruktury (2)

          Jak chcecie mniej korków, to musi być rozbudowa infrastruktury rowerowej (i komunikacji). Wtedy więcej osób będzie korzystać z rowerów. Jeżeli osiągniemy poziom 20%, to wszystkim będzie się lepiej żyło. Nawet gdyby w zimę jeździło rowerem mnie osób.
          To nieprawda, że wszystkie metropolie są zakorkowane. Tam gdzie jest rozbudowana komunikacja i rowery, tam problem jest dużo mniejszy. Dlaczego w Berlinie jest mniej samochodów na mieszkańca niż w Gdańsku? Tam nigdy nie miałem problemu z korkami, normalny ruch o każdej porze dnia.

          • 4 5

          • a jakaś alternatywa, np autobus? (1)

            bo ja wolę autobus

            • 3 1

            • Napisałem: rozbudowa infrastruktury rowerowej i komunikacji:)

              • 2 0

    • czyli jest trudne jak sam sobie udowodniłeś

      • 1 2

    • jak na razie urzędnicy dbają nadal o "robienie dobrze" użytkownikom samochodów

      weź się wreszcie ocknij.

      Udogodnienia dla rowerzystów powstają często kosztem przestrzeni chodników - całe szczęście nierzadko niepogarszając komfortu ruchu pieszych.

      Jak zmotoryzowanym zabrać skrawek jezdni to skala hejtu przekracza wyobraźnię.

      W tym rejonie Gdyni jest szansa na osiągnięcie sensownego kompromisu by wszyscy mogli czuć się bezpiecznie: nawet Witominianie z Chylonii.

      • 1 0

  • jeżdżę tym skrzyżowaniem od 22 lat (7)

    jadę zazwyczaj z morskiej w stronę wiśniewskiego, obojętnie czy to dzień, noc, wtorek, niedziela, godzina szczytu
    jeszcze się nie zdarzyło, żebym tam stał dłużej niż 2-3 minuty
    dzisiaj też tam jechałem, z podjazd w dworcową
    żona zapiszczała
    zawsze piszczy, bo myśli, że nie zdążę i nas staranują
    (dobrze, że mnie nie znała jak miałem szybsze auto)

    wg. mnie, najciężej w szczycie, przebić się z podporządkowanego Podjazdu w Morską na skrzyżowanie z Warszawską (...)

    • 43 113

    • Nie jest zle

      Tez tam czesto skrecam z Morskiej w strone Wisniewskiego.....
      Jesli ktos ma wyobraznie i wyczucie to nie ma problemu.
      Raczej przydalo by sie poprawic tam stan drogi bo jadac w strone dworca prawym pasem ktora jest z kostki ,mozna uszkodzic zawieszenie.
      Przy okazji pozdrawiam wszystkich z naklejona "rybka" .Stojcie tam dalej pol godziny....

      • 6 6

    • Tam wystarczy zaczekać na czerwone 10 lutego/3 maja i wio

      • 7 1

    • jeżdżę tym skrzyżowaniem od 22 lat

      czas już oddać prawo jazdy

      • 13 5

    • Najtrudniej jest wyjechać z Dworcowej na 10 Lutego

      czyli tak jak np. jeżdżą wszystkie autobusy ZKM w kierunku Witomino/Chwarzno. Nawet jeśli przypadkiem skrzyżowanie z 3 Maja przystopuje mistrzów prostej walących od strony morza, to kierowca i tak zwykle musi wymusić na mistrzach prostej wyskakujących jak z armaty od strony nasypu.

      • 14 0

    • 2-3 minuty stania

      na jednym skrzyżowaniu? Właśnie dlatego trzeba je przebudować.

      • 5 3

    • Nie zmieniać tego skrzyżowania !

      Nie warto niczego zmieniać, bo cudownie jest prowadzić samochód gdy "żona zapiszczy i zawsze piszczy, bo myśli, że nie zdążę i nas staranują". SUPER ! ! !

      • 6 3

    • Proponuję korzystać póki jest jak jest i zamiast żony zabierać kolezanki i autostopowiczki. Niech piszczą, może nawet rzucą się kierowcy w ramiona, będzie okazja złapać za cy...cki i pomacać tu i ówdzie. :-D A później może dadzą się zaprosić na wieczór i będzie romantycznie... ;-)

      • 0 0

  • to jest chore (10)

    Najpierw spieprxyli 3maja z powodu rowerzystów. . Teeraz coś kombinują. Zapraszam na to skrzyżowanie. Jedzie tamtędy 1 (jeden) rowerzysta na godzinę.

    • 152 25

    • obalić to można flachę, albo się

      • 12 9

    • (8)

      Jak można liczyć rowerzystów zimą?
      Poza tym to na Trzeciego Maja zawsze samochody są tak zaparkowane aby nie było przejazdu.
      Ludzie dajcie spokój cyklistom.

      W końcu jeden rowerzysta więcej to 0,5 samochodu na ulicy mniej.

      • 15 30

      • jeden rowerzysta to niestety często jeden samochód mniej

        jakieś 60% podróży rano (do pracy) to pojedyncze osoby w samochodach

        • 11 3

      • ^^

        To nie można byłoby poczekać z kontrapasem na 3 Maja do uregulowania sytuacji na skrzyżowaniu ulic Podjazd, Dworcowa i 10 Lutego?

        • 9 2

      • ZIMA (3)

        właśnie to, że na rowerach jeździ się u nas kilka miesięcy w roku (pomijając bardzo nieliczną, a za to bardzo głośną grupkę zapaleńców), oddawanie pasów na potrzeby rowerów jest kompletną bzdurą.
        Swoją drogą, to ciekawe jakie obciążenie będzie miał ten odcinek latem...

        • 20 10

        • Ja jezdzilem spokojnie od marca do listopada (2)

          czasem (taki rok jak ten) to i grudzien nie bylby straszny.

          Zalezy wszystko od pogody i odleglosci (oczywiscie takze checi i sprzetu :) )

          • 7 1

          • tak, ale ty jesteś jeden na 700tyś mieszkańców (1)

            i mamy dla ciebie wydawać miliardy,
            temu sie sprzeciwiamy,
            Trójmiasto nie nadaje się na rowery ponieważ połowa leży na Morenie
            wzniesionej o ponad 100m, 140m miejscami nad pozim dolnego miasta.
            Pozostaje zatem rowerowy ruch wzdłuż.

            • 8 5

            • jakie miliardy?

              na razie to wydaje się setki milionów na przewymiarowaną infrastrukturę drogową oraz dziesiątki milionów złotych na projekty kolejnych inwestycji, które nie poprawiają warunków ruchu ludzi w mieście: prowadzą jedynie do przesuwania korków gdzie indziej i wyprowadzania się mieszkańców na peryferia.

              Taka polityka już prowadzi do sytuacji, w której liczba dzieci cierpiących na otyłość w Polsce rośnie najszybciej w Europie. Dlaczego? bo coraz większa liczba dzieci traci dzieciństwo w wyniku dowożenia z coraz dłuższych odległości samochodami rodziców do szkół i przedszkoli.

              Dlaczego w miastach górzystej Szwajcarii i Austrii liczba osób korzystających z rowerów jest kilkakrotnie większa niż w nizinnej Polsce?

              Między innymi dlatego, że są mędrcy głoszący takie poglądy jak przedpiśca, mający kłopoty z dostrzeżeniem potencjału tkwiącego w rowerach wspomaganych elektrycznie oraz w dojazdach w relacjach rower plus SKM / PKM

              • 1 0

      • jeden rowerzysta potrafi spowolnić całą ulicę pojazdów (1)

        a przez to produkują więcej spalin

        • 9 3

        • spowolnienie pojazdów wynika z nadmiernej liczby pojazdów dwuśladowych

          których użytkownicy dojeżdżają do pracy z odległości nie większej niż 5 km

          Brak wyobraźni i stygmatyzowanie rowerzystów i wegetarian przez ministrów nowego rządu też robi swoje.

          • 0 1

  • budować i już

    • 14 10

  • najpierw ustawie światła pod dworcem bo korek juz rondo blokuje

    buduj cie wiadukty kładki a nie kolejne światła sterowane przez bebilny system który robi korki a w nocy każe stać jak nic nie jedzie bać robi dyskotekę jak to jest na śląskiej

    • 36 6

  • (8)

    Nie raz nie dwa widziałam jak kierowcy jadący od strony dworca chyba celowo pakują się pod koła nadjeżdżającego autobusu/trolejbusu po czym z impetem hamują. Nie lubię tego skrzyżowania, boję się go jak diabeł święconej wody.

    • 65 18

    • Tak to jest jak się prawko znajdzie w chipsach.

      • 13 12

    • kierowcy autobusów/trolejbusów to większa plaga (6)

      zatrzymuje się taki jeden za wyjazdem z tunelu w kierunku świętojańskiej po to by przepuścić tego jadącego od strony dworca, przez to zatrzymują CAŁE skrzyżowanie...

      • 6 21

      • I bardzo dobrze robią - są zgrani i pomagają sobie wzajemnie. (1)

        Poza tym mają rozkład jazdy, z którego są rozliczani. TY NIE.

        • 25 6

        • współpracują też z władzami miasta

          można tak zorganizować sygnalizację żeby busy się mieściły.
          Prezentujesz klasyczne myślenie taksówkarza - jestem rozliczany z przejazdów - mogę wszystko. Rozkłady jazdy nie upoważniają do łamania prawa!

          • 2 10

      • Bo gdyby tego nie robili (3)

        to autobus wyjeżdżający z Dworcowej na 10 lutego stałby do wieczora, jakby chciał to zrobić zgodnie z przepisami i na nikim nie wymusić. Bus w godzinach szczytu musi się pchać albo skorzystać z czyjeś uprzejmości.
        Ja przejeżdzam tamtędy mając pierwszeństwo (pod wiadukt) i tez się trochę boję, że jakiś pacan przeceni wyrywność swojej fury i mi drogę zajedzie próbując skręcić z Podjazd pod dworzec. Już parę razy takich miałem.
        Więc powiem tak, czas najwyższy to przebudować

        • 18 2

        • masz rację, stałby. (2)

          Nie mam nic przeciwko korzystaniu z uprzejmości, sam często puszczam oczekujących na przejazd.

          Inaczej jednak wygląda "zrobienie miejsca" poprzez lekkie zwolnienie widząc nadjeżdżający autobus, a zatrzymanie się i blokowanie dwóch pasów ruchu. Na to jest paragraf w kodeksie drogowym.

          • 3 6

          • Lekkie zwolnienie nie wystraczy dl aautobusu

            to nie rakieta jak osobówka, bus potrzebuje czasu żeby bujnąć swoje kilka ton, a poza tym ma pasażerów i nie może zrywać asfaltu nawet jak mu moc na to pozwala....

            • 4 0

          • znaczy, trzeba zmienić prawo do ruchu drogowym

            tak, by preferowało użytkowników komunikacji zbiorowej

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane