- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (58 opinii)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (378 opinii)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (326 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Bez drugiego tunelu przy dworcu w Gdyni
Jedno z najtrudniejszych skrzyżowań w Gdyni, a może i w całym Trójmieście, w końcu doczeka się zapowiadanej od siedmiu lat przebudowy. Splot ul. 10 Lutego, Dworcowej i Podjazd będzie łatwiejszy do pokonania dla kierowców aut i rowerzystów. Zrezygnowano już z planów budowy tunelu i kładki pieszo-rowerowej.
Czytaj więcej: Tunel czy kładka dla rowerzystów w centrum Gdyni?
Teraz po raz pierwszy wszystko wskazuje, że inwestycja w końcu doczeka się realizacji. Wprawdzie znalazła się na liście wojewody pomorskiego, który może dofinansować przebudowę kwotą w wysokości 3 mln zł, ale jest to mało realne.
Zbudujemy, nawet bez dofinansowania
- Skrzyżowanie jest jedynie na wstępnej liście wniosków rozpatrzonych, które zakwalifikowały się formalnie. Jest jednak na dalekim miejscu i w zasadzie bez szansy na dofinansowanie z tzw. schetynówki. Wynika to z charakteru inwestycji, którą wykonujemy samodzielne, a w przypadku dofinansowania premiowane punktowo były inwestycje międzygminne. W przypadku skrzyżowania w centrum miasta, nie ma możliwości połączenia sił z sąsiadami - wyjaśnia Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Urzędnicy nie mają jednak wyjścia, więc inwestycję zrealizują nawet samodzielnie. Także dlatego, że ruch na skrzyżowaniu - które wcześniej pokonywało nawet kilkaset samochodów w ciągu godziny - zwiększył się po przebudowie pobliskiego splotu ul. 10 Lutego i 3 Maja, gdzie wyznaczono kontrapas dla rowerzystów.
Łatwiej dla jadących samochodami i rowerami
Niewątpliwie planujemy zakończenie inwestycji w tym rokuSkrzyżowanie przy dworcu nastręcza bowiem kierowcom sporo problemów. Niełatwo skręcić w lewo z ul. Podjazd w Dworcową, a także wyjechać z ul. Dworcowej w 10 Lutego. Po zmianie geometrii oraz dodaniu dodatkowych pasów będzie to znacznie łatwiejsze. Także dlatego, że planowana jest tam sygnalizacja świetlna. Łatwiej też będzie dojechać do centrum rowerzystom.
- Aktualnie opracowywany jest projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego pod istniejącym wiaduktem w ul. Podjazd. Jego pierwsza wersja gotowa ma być na 20 stycznia. Później żmudny proces dopracowania i pozwoleń na budowę. Niewątpliwie planujemy rozpoczęcie inwestycji w tym roku - dodaje Sebastian Drausal.
Tym samym upadł pomysł wykonania kładki pieszo-rowerowej lub dodatkowego przebicia przez tunel dla rowerzystów. Na przeszkodzie stanęły koszty, ale też niepewność kolejarzy, czy nie spowoduje to uszkodzeń w infrastrukturze niezbędnej do ruchu pociągów. Na jednym ze spotkań pracownicy PKP nieśmiało zasugerowali bowiem, że nie mają konkretnej wiedzy, w jakich dokładnie miejscach przebiegają przewody. Ich przełożenie, albo - co gorsza - uszkodzenie, byłoby bardzo skomplikowane. Zdecydowano się więc na poszerzenie istniejącego wiaduktu.
Opinie (193) ponad 10 zablokowanych
-
2016-01-11 16:54
Proszę, nie piszcie już o tym co "może" będzie... (1)
Piszcie o tym co faktycznie już powstało i jakie przyniosło ułatwienia. Bajkopisanie pozostawcie bajkopisarzom. Z góry dziękuję.....
- 7 1
-
2016-01-11 22:03
Wtedy będzie o 3/4 mniej artykułów o Gdyni ;)
- 2 0
-
2016-01-11 16:58
Kolejna opowieść z cyklu: Fantazje po gdyńsku.
Który to już nierealizowany projekt w mieście w ostatnim czasie ? Ostatnie 5 lat to wyłącznie planowanie...... bez pokrycia.
- 6 1
-
2016-01-11 18:03
A jaka korzyść z tych rowerwców? (1)
Niech płacą za przejazd ścieżkami jak za autostradę! Odechce im się panoszenia!
- 8 3
-
2016-01-12 15:21
jak na razie to samochody panoszą się na chodnikach
- 0 0
-
2016-01-11 20:30
Idiotyzm! (1)
Z jednej strony miasto robi buspas na Władysława IV bo promuje transport zbiorowy i autobusy zyskują 1-2 minuty czasu w godzinach szczytu a z drugiej strony miasto funduje idiotyczny pas dla rowerzystów na 3 Maja kosztem lewoskrętu, No i w tym miejscu tworzą sie korki ( głownie przez skręcających w lewo ) Oczywiście autobusy tracą więcej czasu niz zyskają 500 metrów dalej na buspasie. Typowa logika "urzędasów" z Gdyni... I ciekawe czy, któryś z nich puści swoje dziecko na rowerze, "pod prąd" na tym nowym, "idealnym", wymazanym farbą pasie rowerowym?
- 12 2
-
2016-01-12 15:22
jak na razie to wszyscy tracą na trudności odejścia od myślenia prosamochodowego
- 0 0
-
2016-01-11 21:04
Najwyrazniej Wojewoda sfinansuje bo te lajzy kasy na taki rzeczy nie wydadza. Podobnie jak w lwiej czesci spoza budzetu Gdyni sfinansowana byla modernizacja Teatru Muzycznego, czy Szpitala Miejskiego na Placu Kaszubskim. Gdynianie szczurasom niewiele rzeby nie rzec wrecz, ze niczego nie zawdzieczaja
- 2 2
-
2016-01-12 08:54
Rondo, woielkie rondo...
I po temacie. Jest wystarczająco dużo miejsca. Tylko takie na którym zmieści się autobus łamany. Nie wiem nad czym tu się zastanawiać...
- 2 1
-
2016-01-12 10:01
nareszczie
Raz wstrzymywały ją inne remonty i urzędnicy nie chcieli fundować kierowcom korków w kolejnej części miasta, innym razem projekt przejazdu dla rowerzystów i kłopoty z jego zaprojektowaniem.
To,ze wymyslono kontrpasy dla rowerzystów w śródmiesciu, to porażka.Ale to,ze w koncu będzie przebudowa tego skrzyżowania to nareszcie ogromne gratulacje!!!ulży się kierowcom i aut i autobusów.Pan Bóg w końcu nas wysłuchał!!!!- 2 0
-
2016-01-12 12:38
Skrzyżowanie
Panowie i pani Prezydeny robimy całość czyli kompleksowo albo nic Przykładowo ulica Różowa Gdynska realizacja stanęła przy ulicy Wielkopolskiej a miała biec do klifu.Obecnie w tym temacie cicho
- 0 1
-
2016-01-12 12:41
Sielski,
prosimy,zmień pracę lub pisz tylko pieśni pochwalne o Gdańsku.
- 0 1
-
2016-01-18 18:58
Szkoda
Szkoda wydawać kasy na dobre skrzyżowanie !!!!!!! Nie widzę problemu na tym skrzyżowaniu a poruszam się tam od 15 lat codziennie. Jest dużo innych problemów na Gdyńskiej drodze, które wymagają interwencji.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.