• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezpieczniej na przejściu na Wysepkę. Wróci przejście dla pieszych przy Teatrze Miniatura

Krzysztof Koprowski
4 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (327)
Przejście przez aż trzy pasy al. Grunwaldzką na tzw. wysepkę bez sygnalizacji świetlnej to jedyne takie niebezpieczne rozwiązanie w Gdańsku. W 2024 r. jest szansa, że wreszcie się to zmieni. Przejście przez aż trzy pasy al. Grunwaldzką na tzw. wysepkę bez sygnalizacji świetlnej to jedyne takie niebezpieczne rozwiązanie w Gdańsku. W 2024 r. jest szansa, że wreszcie się to zmieni.

Jedyne przejście przez al. Grunwaldzką bez sygnalizacji świetlnej - na tzw. wysepkę we WrzeszczuMapka - zostanie w nią wyposażone. Urzędnicy zapowiadają również przywrócenie przejścia dla pieszych na wysokości Teatru Miniatura i parku UphagenaMapka, które zostało "tymczasowo" zlikwidowane ze względów bezpieczeństwa ponad dekadę temu.



Która inwestycja jest pilniejsza?

Przejście przez trzy pasy al. Grunwaldzkiej na tzw. wysepkę we Wrzeszczu na wysokości ul. Lendziona to obecnie jedyne przejście przez tę aleję w Gdańsku, które pozbawione jest sygnalizacji świetlnej.

Piesi muszą tutaj wykazać się niezwykłą ostrożnością. Częściowo w pokonaniu jezdni pomaga układ świateł w rejonie przystanku tramwajowego KlonowaMapka, który wstrzymuje ruch aut na al. Grunwaldzkiej, po czym jednak zapala się zielone światło dla aut wyjeżdżających z ul. De Gaulle'aMapka.

Dotychczas sygnalizacja na przejściu miała być realizowana w ramach przebudowy układu drogowego w związku z rozbudową Galerii Bałtyckiej. Dotychczas sygnalizacja na przejściu miała być realizowana w ramach przebudowy układu drogowego w związku z rozbudową Galerii Bałtyckiej.

Koniec z czekaniem na inne działania inwestycyjne



Montaż świateł nie wpłynie zatem na ograniczenie w ruchu pojazdów, bo ten i tak jest dzisiaj wstrzymywany sygnalizacją. Znacznie za to poprawi bezpieczeństwo pieszych.

Urzędnicy co do zasady zgadzali się z tym, że budowa sygnalizacji jest potrzebna, jednak przez lata inwestycja była odkładana "na potem". Tłumaczono to potrzebą określenia przyszłego zagospodarowania tzw. wysepki i tego, czy znajdująca się tam zabudowa nie będzie wyburzona.

Kolejną wymówką była planowana rozbudowa Galerii Bałtyckiej, w ramach której zamierzano przebudować na koszt inwestora ul. Lendziona i skrzyżowanie z al. Grunwaldzką. Wątpliwe jest jednak, by ta inwestycja doszła w najbliższym czasie do skutku.

Artykuł z 2019 r.: Hotel i biurowiec zamiast rozbudowy Galerii Bałtyckiej? Artykuł z 2019 r.: Hotel i biurowiec zamiast rozbudowy Galerii Bałtyckiej?

Miasto: sygnalizację zbudujemy nawet bez Galerii Bałtyckiej



- Pomimo braku inwestycji związanej z rozbudową galerii handlowej uważamy budowę sygnalizacji świetlnej w tym miejscu za zasadną. W związku z tym wystąpiliśmy już o zabezpieczenie środków na realizację tego przedsięwzięcia w budżecie miasta - zapowiada Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ds. zarządzania.
Możliwy termin budowy sygnalizacji w tym miejscu to 2024 r. i to właśnie w przyszłorocznym budżecie miasta ma zostać uwzględniona przebudowa przejścia. Wstępny szacunkowy koszt prac budowlanych wraz z włączaniem "zebry" w system Tristar to ok. 700-800 tys. zł.

Przejście przy Teatrze Miniatura zostało zamknięte w grudniu 2010 r. Przejście przy Teatrze Miniatura zostało zamknięte w grudniu 2010 r.

Przejście przy Teatrze Miniatura czeka na realizację



Zdecydowanie mniej skonkretyzowane jest odtworzenie przejścia przez al. Grunwaldzką na wysokości Teatru Miniatura i parku Uphagena. W 2010 r. zostało ono zlikwidowane ze względu na wąski azyl dla pieszych w pasie rozdziału alei.

Pod naporem krytyki mieszkańców i organizacji pozarządowych władze miasta zapowiedziały dokonać korekty jezdni, aby wygospodarować więcej przestrzeni dla pieszych w obrębie torowiska i ustawić maszty sygnalizacji świetlnej. W przetargu najtańsza oferta opiewała na 907 tys. zł i przekroczyła budżet zarezerwowany na ten cel o ok. 270 tys. zł.

Ostatecznie w ramach szukania oszczędności w związku z budową tunelu pod Martwą Wisłą
(koszt ok. 1,450 mld zł) zdecydowano odłożyć inwestycję na bliżej nieokreśloną przyszłość. W międzyczasie wygasły wszystkie pozwolenia i uzgodnienia projektu przebudowy alei.

Nie będzie nowego przejścia naziemnego na Zaspie. Brakuje pieniędzy na budowę Nie będzie nowego przejścia naziemnego na Zaspie. Brakuje pieniędzy na budowę

Na jezdni al. Grunwaldzkiej wciąż widoczne są pozostałości zlikwidowanego przejścia. Na jezdni al. Grunwaldzkiej wciąż widoczne są pozostałości zlikwidowanego przejścia.

Przejście musiało ustąpić innym ważniejszym inwestycjom



Dzisiaj urzędnicy nie mają już wątpliwości, że przejście w tym miejscu jest potrzebne. Stanowiłoby bowiem najkrótszą drogę dojścia do parku Uphagena dla mieszkańców rejonu ul. Politechnicznej i Brackiej. Z szacunków GZDiZ przed jego likwidacją wynikało, że aleję w tym miejscu pokonuje ok. 30-50 osób w ciągu godziny szczytu komunikacyjnego.

- Przejście znajduje się na liście przejść do wykonania na głównych arteriach komunikacyjnych miasta, a jedynym ograniczeniem jego realizacji były wysokie koszty z tym związane, szczególnie w zestawieniu z potrzebami realizacji podobnych inwestycji, z których część została już wykonana, m.in. przejście przy Bramie Wyżynnej, przejście przy GUMed czy przejścia przez Podwale Przedmiejskie - mówi Tomasz Wawrzonek.
Projekt przebudowy przejścia przy Teatrze Miniatura z 2010 r. Projekt przebudowy przejścia przy Teatrze Miniatura z 2010 r.

Przejścia jako element dodatkowy trasy Nowa Politechniczna?



Należy przy tym nadmienić, że przejścia nie można "przesunąć" na wysokość ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka i przebudowanych peronów tramwajowych na przystanku Miszewskiego w ramach trasy tramwajowej Nowa Politechniczna. Podyktowane jest to układem łuków wjazdowych i wyjazdowych z Nowej Politechnicznej.

Niewykluczone jest natomiast włączenie projektu przejścia jako elementu uzupełniającego budowę trasy tramwajowej Nowa Politechniczna, która wymusi znaczną przebudowę fragmentu al. Grunwaldzkiej w tej części Wrzeszcza.

Jak będzie wyglądać otoczenie Nowej Politechnicznej? Jak będzie wyglądać otoczenie Nowej Politechnicznej?

Miejsca

Opinie (327) ponad 10 zablokowanych

  • Rządam ograniczenia prędkości do 30 km na godzinę! (2)

    • 7 10

    • Ale najpierw poćwicz ortografię rządaczu! (1)

      • 3 0

      • To pochodzi od stwierdzenia, że...

        Rząd się sam wyżywi.

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    powoli dobrze się dzieje (78)

    wreszcie wraca myślenie pro-ludzkie, nie tylko pro-samochodowe. Zmniejszy się też liczba (niezbyt legalnych, bo jest płotek) przekroczeń jezdni przy Miniaturze, tym samym spadnie ryzyko wypadku, kierowcy powinni się cieszyć.

    • 191 322

    • Moja wina że jesteś nieudacznikiem życiowym i nie posiadasz samochodu (47)

      Jest to jasna wojna marksistów o to by sztucznie zakorkować miasto i wprowadzić limit aut

      • 103 83

      • dlatego w Moskwie są wielkie drogi i brak chodników a w zachodnich miastach znacznie mniejsze drogi i pełno deptaków (30)

        nie wiedziałem że marksiści są z zachodu

        • 52 64

        • dlatego w USA są wielkie drogi i brak chodników a w krajach trzeciego niedorozwinięcia znacznie mniejsze drogi i pełno deptaków (22)

          • 43 33

          • W krajach trzeciego świata są drogi bez chodników. (3)

            • 26 3

            • W krajach trzeciego świata nie ma dróg (1)

              i dążycie do tego, żeby w Gdańsku też było jak w krajach trzeciego świata

              • 12 12

              • nikt nie likwiduje dróg w Gdańsku

                ba, budują nowe. Po prostu myśli się o wszystkich.

                • 7 1

            • ty widziales przedmiescia amerykanskich miast? ty widziales, ze tam nie ma chodników, bo kazdy i tak ma dojezdzac autem

              • 3 4

          • Dawno nie byłeś w Stanach (8)

            Weź se wyguglaj jak wyglądało Time Square w NY w 2005 roku a jak wygląda teraz. Nie zobaczysz tam żadnego autka. Pozwężali też drogi, by powiększyć chodniki i wyznaczyć drogi rowerowe.

            • 30 48

            • time square a grunwaldzka. niezle niezle. zreszta chyba nie masz pojecia, o tym, ze w nowym yorku masa ludzi korzysta (7)

              z metra. u nas to nawet skm i pkm nie potrafi jezdzic zgodnie z rozkladem, a ty oczekujesz robienie deptaków i jazde rowerami

              • 28 5

              • Bla, bla, bla (6)

                Uwielbiam te argumenty ludzi, którzy robią wszystko, żeby tylko uniknąć zmiany swoich przyzwyczajeń i myślenia - ,,bo komunikacją nie dojadę tak szybko jak samochodem"(w domyśle: czas podróży komunikacją nie będzie identyczny jak samochodem), ,,bo pociągi nie jeżdżą zgodnie z rozkładem'' tak jakby to się działo codziennie. Uczciwiej byłoby przyznać, że po prostu nie macie ochoty na zmianę swoich nawyków i planu dnia nawet o pół godziny, a samochód traktujecie jak wyznacznik statusu. Mówię ja, posiadaczka samochodu, który potrafi zostać w domu na rzecz zbiorkomu i uwierzcie, da się, a i pretensji o to, że hurrr durrrr, jak miasto może nie budować dla mnie trzypasmówki na długości całego miasta mniej.

                • 10 23

              • bla bla bla (2)

                zmieniłem i wróciłem do auta, dodatkowo tracić 3 godziny dziennie na dojazdy tą wspaniałą komunikacją to może sobie wy, sojowi komuniści na utrzymaniu rodziców

                • 19 5

              • (1)

                to może zamiast inwestować w auto zainwestuj w mieszkanie bliżej miejsca pracy, zamiast mieszkać na zad*piu.

                • 4 7

              • To by bylo zdecydowanie za trudne

                on mieszka w jakimś Bojanie i się mu należy. Niech się zgłosi do swojego wójta...

                • 1 4

              • widać jasno z treści, że niczego nie masz bo podróż samochodem rozpatrujesz jako wyłącznie własne widzimisię. myślisz, że ludzie chcą wydawać dziesiątki tysięcy na samochody, które są drogie w utrzymaniu i jeszcze się pierdzielić z jakimś Obajtkiem i jego zdzierstwem? samochód to dla wielu konieczność a nie przyzwyczajenie ale to trzeba już coś w życiu mieć żeby być w stanie to zrozumieć.

                • 3 3

              • wskaż jeden dzień w roku kiedy autobus, pkm i skm były punktualnie. Widać, że sam nie korzystasz z komunikacji miejskiej.

                • 5 1

              • Po prostu szkoda życia

                na spędzanie go w pojazdach i na przystankach komunikacji miejskiej. Czego nie rozumiesz?

                • 0 4

          • w miastach USA gdzie są pseudobezkolizyjne autostrady miejskie (4)

            wskaźniki jakości życia są bardzo niskie. Budżet federalny i budżety stanowe nie mają środków na utrzymanie już istniejącej, przewymiarowanej tam infrastruktury drogowej a ludzie jak tracili czas w korkach, nadal tracą. Tracą przy okazji zdrowie: obecne pokolenie Amerykanów ma przewidywaną długość życia krótszą niż poprzednie.

            • 16 39

            • ...nudzisz

              • 15 11

            • Nie tylko przewidywaną, realna mocno im spadła, żyją krócej niż Kubańczycy.

              • 5 1

            • U nas za to mamy na tv PiS i kościół kk miliardy

              • 7 2

            • "wskaźniki jakości życia są bardzo niskie"

              Nie ma to żadnego związku z faktem istnienia tych obiektów drogowych...

              To tylko oznacza, że biedni biednieją, a bogaci się bogacą...
              I nie mają ochoty się dzielić.

              Dokładnie jak w Gdańsku ECS czy złoty nocnik...
              Ktoś zarobił, ktoś się ustawił, a płacić mają wszyscy...

              • 7 7

          • .

            USA to kraj trzeciego świata. Tyleż że z bronią jądrową.

            • 3 0

          • Utknąłeś w latach 70-tych XX wieku i chyba w międzyczasie nie opuszczałeś Gdańska (2)

            • 3 15

            • Gdańsk tez utknął z drogami. (1)

              są te same tylko osiedli przybyło. Komunikacja trochę autobusowa stara się między osiedlami poruszać po wyasfaltowanych dawnych miedzach miedzy polami.

              • 8 3

              • A skąd wziąć nowe drogi? Zaminić miasto w autostradę? Im więcej gróg, tym więcej samochodów się pojawi.

                • 1 4

        • to pewnie napisał sven lub inny serjoża

          • 2 5

        • "nie wiedziałem że marksiści są z zachodu"

          To rzeczywiście niewiele wiesz...

          Wypowiedź z klasy "samozaoranie"...

          • 11 7

        • bo zachód stać na poziemne trasy

          • 5 2

        • (1)

          No Marks akurat był Niemcem.

          • 3 0

          • a Lenin pół życia spędził

            w Szwajcarii i w Niemczech...

            Gdzie zauważył go niejaki Parvus (Israel Lazarevich Gelfand)...

            • 1 2

        • tyś Moskwy nawet na zdjeciach nie widział (1)

          najszersze chodniki na świecie są w Moskwie, podobnie w Piterze

          • 7 2

          • W tym również wielopasmowe drogi ciągnące się przez sam środek miasta + niekończące się korki od samego rana do późnego wieczora

            • 0 4

      • (5)

        Nieudacznik życiowy, bo nie ma auta? Ktoś tu się chyba w latach 80. zatrzymał?

        • 32 37

        • to ja sven z tyko od babuni

          • 7 1

        • Płacz dalej nieudaczniku (3)

          Mam nadzieje że dale skrecasz kark jak jadę swoim porsche, a Ty dalej na etanie w lidlu XD

          • 20 17

          • Porsche to ty w filmie widziałeś. (1)

            • 5 15

            • Wątpliwe

              W Reksiu nie promowali motoryzacji

              • 2 1

          • Wyobraźcie sobie że takie przygłupy żyją wśród nas.

            • 0 4

      • (3)

        nie jest sztuką posiadać auto a sztuką jest mieć je nowe a nie jak twój 20 letni szrot smrodzący i śmierdzący...dajcie mnie do władzy a max auta będą miały 12 lat i na złom !!! w ciągu 2-3 miesięcy korki znikną i będzie jak w latach 90 tych

        • 6 21

        • ty to sobie możesz

          • 8 8

        • Właśnie dla Ciebie to problem kupić nawet starszy samochód

          • 6 7

        • zawodowym kierowcą nie jestem ale nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem 20 letni szrot na ulicy.

          • 1 1

      • Przecież za 15 lat nikt nie będzie posiadał samochodu

        Tylko garstka ludzi będzie jeździła elektrykami, których i tak nie wiadomo jak utylizować i jak gasić w razie pożaru

        • 5 1

      • jego wina, że mentalnie zatrzymałeś się w latach '90?

        • 2 12

      • Jest dokladnie jak piszesz (3)

        obecna Grunwaldzka to klasyczny relikt komuny.To taki klasyczny fragment sowieckiego miasta,gdzie liczy sie przepustowosc arterii dla ciezarowek i czolgow , a nie mieszkancy. Za Stalina zlikwidowano wschodnia pierzeje kamienic i poszerzono Grunwaldzka do wymiarow autostradowych.To jest nie do pomyslenia w miastach zachodu aby przez srodek dzielnicy mieszkaniowej puscic takie cos.To musi sie zmienic.Nic nie poradze Kowalarzom i Baninowcom ,ze mieszkaja z dala od dolnego tarasu i usza dojezdzac.Trzeba bylo myslec jak sie kupowalo dom czy mieszkanie.Kupiliscie taniej,ale nie myslcie ze mieszkancy Wrzeszcza beda za te wasza obnizke ceny placili wdychajac wasze spaliny.

        • 2 14

        • (2)

          Nie wiem co ci ktoś z głową narobił ale twierdzenie że budowa kolejnych przejść dla pieszych spowoduje zmniejszenie ilości jadących pojazdów jest wręcz objawem chorobowym. Tym sposobem mieszkańcy Wrzeszcza będą wdychali kolejne dodatkowe dawki spalin wydalane przez pojazdy a tym sposobem stojące pojazdy. Jakbyś nie wiedział najwięcej szkodliwych spalin pojazdy wydalają stojąc lub ruszając z miejsca. Zbudujcie przejście co 200m przecież za dwa lata je zamkniecie a chodzi li tylko na wydanie kasy by króliczkowi zrobić dobrze.

          • 15 3

          • (1)

            Miasto to nie autostrada, a w tym kraju jest za dużo kierowców z kompleksem małego pen..a. Wam to lepiej rower się przyda. Grunwaldzka powinna zostać zwężona do jednego pasa + bus pas. resztę oddać ludziom.

            • 1 11

            • Coraz częściej dają o sobie znać rowerzyści w obcisłych gaciach z małym w kroku i ze zwężeń już wystarczą ich zwężone mózgi. Na Grunwaldzkiej są chodniki i ścieżki rowerowe. Obecny przekrój jest ok i nie ma sensu cudować.

              • 10 1

    • (6)

      nie pleć bzdur, w tym ZdiZ-cie już naprawdę na łe...p upadli, niedługo to sygnalizacja i przejście będzie co 20m metrów, bo łaskawie pieszy nie może się kawałek przejść no, ale lepiej do końca zakorkować miasto.

      • 32 23

      • Również i ty możesz się przejść łaskawie (4)

        Zamiast się wozić po mieście od drzwi pod drzwi najlepiej na trawniku

        • 29 26

        • można też się po prostu rozejrzeć i nie włazić pod koła ale po co zrobią światła a bezczelne głupki dalej będą włazić pod koła

          • 12 14

        • pieszy ma kilkaset metrów do przejscia. dobrze mu to zrobi dla zdrowia. a jak nie ma sil, jest chory, to niech w domu siedzi (2)

          • 5 4

          • Dla twojego zdrowia dobrze będzie

            jak zostawisz auto i pojedziesz rowerem lub przewietrzysz głowę idąc pieszo. Nie ma żadnej logiki w twym rozumowaniu.

            • 5 5

          • Co za antyintelektualny bełkot. Mam wrażenie, że dla niektórych samochód to przedłużenie ich męskości.

            • 2 0

      • Przy każdym wypadku z powodu nieuwagi kierowcy w obrębie takiego przejścia wrzask

        "ale gdzie w cywilizowanym kraju są przejścia przez drogi wielopasmowe bez świateł". To stawiają sygnalizację i znowu lament. To samo ze zdejmowanymi strzałkami warunkowymi po kolizjach wynikających z niedopełnienia obowiązku zatrzymania się. To samo z progami. Może trzeba było od początku jeździć jak ludzie?

        • 3 1

    • (3)

      A w samochodach to nie ma ludzi??

      • 33 9

      • (1)

        część ludzi wsiadających do samochodu staje się kimś innym.

        • 20 25

        • Polski kierowca to w ogóle temat na książkę.

          • 2 0

      • przeważnie jest jeden nieudolny za fajerą czyli ty

        • 5 3

    • dzieje się bardzo źle (4)

      Komu ma to służyć ? Światła już co 100 m . Jaki tam jest ruch pieszych przy teatrze ? Praktycznie minimalny był dlatego też zlikwidowano przejście. zarządzanie tym miastem a w tym przypadku ruchem na drodze to katastrofa . Teraz jeszcze ograniczenie prędkości niech zrobią i radar ... będzie miodzio

      • 25 22

      • To koniec!

        • 2 3

      • ograniczenie do 50 jest w całym mieście - to że nie ma znaków nie oznacza dowolności w tym względzie...

        • 9 13

      • Progi, progi!!!

        ...i szykany!

        • 3 3

      • ludziom ma to służyć

        • 1 1

    • proludzkie to będzie, gdy nie będę musiał jadąc do roboty (3)

      robić 100 kilometrów dziennie.

      Proludzkość ma przejścia naziemne w d... ...alekiej kolejności odśnieżania...

      • 5 7

      • Zmień pracę lub mieszkanie. (2)

        Tak będzie najprościej.

        • 3 1

        • (1)

          to się nie skleja. ja mam komfortowy dom oddalony od pracy prawie 40 km w jedną stronę. niestety praca jest na tyle atrakcyjna, że wolę do niej jeździć samochodem niż szukać innej. połączenia zbiorkomowe niestety odpadają z uwagi na fakt, że musiałbym stracić dziennie te 4-5 godzin.

          • 4 2

          • I ceną tego komfortu jest czas dojazdu, ew. problemy z parkowaniem i korki

            Takiego wyboru dokonałeś i miło, że po latach ciągle jest dla Ciebie racjonalny. Jako mieszkańcowi innej gminy nie daje Ci to natomiast mandatu do narzucania lub negowania zmian w Gdańsku.

            • 1 4

    • Będziesz.mnie za darmo rowerkiem woził rikszą. (2)

      Z zakupami, przysłowiową wersalką i codziennie dzieci do i ze szkoły. Cały rok. Wtedy się zgadzam.

      • 0 8

      • Mógłbyś przytoczyć to przysłowie z wersalką?

        • 5 0

      • Uwielbiam

        te sztampowe argumenty osób uzależnionych od aut :D Robisz zakupy budowlane kilka razy w tygodniu ?

        • 5 1

    • blablabla....małe firmy i kierowcy są najmocniej łupani w tym kraju, tylko żebyś mógł sobie chodzić po przejściach

      • 0 5

    • a samochody to prowadzi kto?! (3)

      roboty czy dziki? wez sie ogarnij,

      • 2 2

      • Czasami inne zwierzęta na B ;)

        • 0 1

      • Trójmiejskie dziki są kulturalniejsze dla pieszych od kierowców

        • 1 1

      • Zakompleksiony polski kierowca jest jedynym w swoim rodzaju

        • 0 1

    • (1)

      co to jest za wymysł pt. myślenie pro-samochodowe? przecież koło powstało po to aby człowiek miał prościej i to człowiek prowadzi pojazd na kółkach. sojaluchy chciałyby nas cofnąć do ery sprzed wynalezienia koła?

      • 3 2

      • Autostrady w środku miasta to wymysł komunistów

        • 1 3

  • Przejście przy Miniaturze to wielki błąd (5)

    ...nie chcę być złym prorokiem ale jak otworzycie ponownie tam, to kiedyś istniejące przejście to możecie się spodziewać bardzo groźnych wypadków z pieszymi. Ono ma złą lokalizację i nikomu nie potrzebne.

    • 30 15

    • To wstawimy progi i szykany dla kierowców... aż się jeździć nauczą. (3)

      • 8 5

      • (2)

        może k.... lepiej niech pchają samochody co? dramat

        • 5 6

        • Lepiej niech zostawią w garażu

          • 3 1

        • Skoro przepisy prawa nie wystarczają, to trzeba wprowadzać mechanizmy ich egzekwowania

          nawet do pchania włącznie, jak nie dociera...

          • 0 0

    • Gdzie są te trupy na Podwalu Przedmiejskim i przy Locie? Przecież tam też codziennie miały być wypadki.

      • 6 5

  • bardzo dobrze

    to przejscie jest bardzo potrzebne mam na mysli wysepke

    • 4 8

  • Przecież Ci idioci zakorkują miasto na amen (5)

    • 37 17

    • (2)

      Racja w kazdym aucie jedna osoba i korkuja miasto

      • 10 12

      • no i co z tego? (1)

        Tak samo można powiedzieć rowerach

        • 4 2

        • Stałeś kiedyś w korku rowerowym?

          To chyba nie w Polsce :)

          • 3 2

    • Masz na myśli oczywiście tych co budują domy za miastem i mają po 3 auta

      • 3 0

    • Nieładnie tak wypowiadać się o wszystkich kierowcach

      Są mądrzejsi i głupsi

      • 0 0

  • Miasto dziwnie forsuje naziemne przejścia dla pieszych i stara się je wcisnąć wszędzie, gdzie się da (i gdzie nie są potrzebne) zaniedbując tym samym inne, znacznie ważniejsze i bardziej potrzebne inwestycje w mieście...tej pani już dziękujemy.

    • 27 4

  • Przejścia co 50 metrów i Gdańsk jako strefa zamieszkania (1)

    Niech żyje królowa Ola!

    Same najlepsze decyzje!

    Rydwany na ulicę!

    • 34 4

    • Mi się podoba

      • 2 2

  • (16)

    proponuję co 100 m zrobić na Grunwaldzkiej przejście dla pieszych, postawić ograniczenie prędkości na całym odcinku 30 km/h, wszędzie radary i kontrole policji, a wtedy będzie jak w niebie

    • 121 34

    • Chyba się troche zagotowałeś

      • 16 9

    • Prościej będzie

      wymalować w zebrę wszystkie ulice na całej ich długości. I niech przed samochodem biegnie człowiek z czerwoną flagą.

      • 20 4

    • Jestem za (1)

      Jestem jak najbardziej za . Zacznijmy wprowadzanie ruskiego miru takimi drobnymi kroczkami. Więcej przejść sterowanych i z niesterowanym ruchem, większe korki, dłuższy czas dojazdu i tony zanieczyszczeń w górę od zatrzymujących się i startujących co 100 m samochodów. Żeby nie było- jestem zarówno kierowcą, pieszym i rowerzystą.

      • 16 16

      • Wzrocowy ruski mir jest teraz, z szerokim prospektem Lenina, typowym dla miast radzieckich

        Widać, że najdalej na zachodzie to byłeś w Lęborku

        • 5 3

    • lepiej całą Al. Grunwaldzką oznakować jako (1)

      strefa zamieszkania :)

      • 17 0

      • Czyli zgodnie z prawdą.

        • 15 4

    • Dobry pomysł

      • 3 2

    • niestety jako pieszy muszę się nie zgodzić - jak dla mnie niezbędne jest co najmniej co 50m.
      mnie osobiście najbardziej wkurza to że muszę nadrobić 100m aby przejść na skm z obrońców westerplatte - powinno tam być dodatkowe przejście na wysokości przystanku autobusowego

      • 8 8

    • To jest bardzo dobra koncepcja

      • 7 4

    • Po co Ci aż 30km/h (1)

      W godzinach szczytu prędkość spada do około 27-28km/h

      • 11 4

      • Dokładnie tak!

        • 1 0

    • wziąłeś tabletkę przeciwbólową?

      • 9 4

    • Weź nie podsuwaj olce pomysłów

      • 6 5

    • No w sumie czemu nie

      To jest miejska ulica a nie obwodnica centrum.

      • 7 2

    • Obowiązkowe strzelanie do kierowców!

      • 0 1

    • Ok

      • 0 1

  • Tak ale na przycisk/czujnik ... (1)

    Przejscie na "wysepke" jak najbardziej, nieraz widzialem jak pieszy czekał, aż staną wszystkie trzy pasy. Tylko niech bedzie uruchamiane na przycisk lub fotokomórkę - jesli nikt nie przechodzi niech samochody płynnie jada dalej .

    • 18 2

    • Przejście na przycisk w tym miejscu to nieporozumienie. Sygnalizacja tam powinna być uzależniona od świateł na sąsiednich sygnalizatorach czyli galeria i Klonowa. Brak świateł też jest i**otyczny, bo zgodnie z obecnymi przepisami, samochody muszą się zatrzymać, żeby przepuścić pieszych a na trzech pasach to praktycznie niemożliwe i burzy cały układ świateł w tym rejonie i grozi wypadkiem, kiedy przy takim natężeniu ruchu ktoś się nagle zatrzyma.

      • 2 2

  • sygnalizacja świetlna za 800 tys, "pomalowanie zebry" za 900 tys (2)

    czy już nikogo nie dziwią takie ceny? nieswoją kasę łatwo wydawać

    • 25 2

    • Inflacja

      • 2 2

    • jedna wielka mafia

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane