- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (92 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (337 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Budimex-Dromex i Doraco chcą 153 mln zł za nowy terminal w Rębiechowie
Konsorcjum firm Budimex-Dromex i Doraco prawdopodobnie wybuduje nowy terminal, a Skanska drogę kołowania na lotnisku w Rębiechowie. Poznaliśmy oferty w dwóch największych przetargach związanych z rozbudową trójmiejskiego lotniska.
153 mln zł netto (186 mln zł z VAT-em) zażyczyło sobie za budowę nowego terminalu w Rębiechowie konsorcjum Budimex-Dromex i trójmiejskiej firmy Doraco. To najniższa spośród 14 ofert złożonych w tym przetargu. I sporo mniej, niż planował wyłożyć na to zarząd Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.
- Mieliśmy na ten cel zarezerwowanych 190 mln zł netto - mówi Tomasz Kloskowski, wiceprezes Portu Lotniczego Gdańsk.
Kosztorysanci wszystkich oferentów dalecy byli od jednomyślności. Różnica między najtańszą i najdroższą ofertą wyniosła niemal 100 mln zł! Najdroższą ofertę, wartą 250 mln zł netto (305 mln zł z VAT) złożył Polimex-Mostostal.
Z drugiej jednak strony różnica między trzema najtańszymi ofertami była minimalna: Warbud chciał za budowę terminalu 154 mln, a Hochtief Polska 155 mln zł netto.
Budimex-Dromex jest też generalnym wykonawcą hali widowiskowo-sportowej na granicy Sopotu i Gdańska. Termin jej oddania przeciągnął się m.in. ze względu na ugięcie się dachu (jego wykonawcą jest inna firma). Budimex-Dromex remontował także ul. Marynarki Polskiej w Gdańsku. Inwestycja zakończyła się dopiero po wyroku trybunału arbitrażowego, który nakazał firmie usunąć i poprawić wadliwie położoną nawierzchnię.
Choć jedynym elementem decydującym o wyborze wykonawcy jest cena, komisja wskaże zwycięzcę za dwa tygodnie, a umowa z nim zostanie podpisana najprawdopodobniej dopiero w lutym. Prace budowlane ruszą wiosną i potrwają 24 miesiące. Terminal powinien przyjąć pierwszych pasażerów wiosną 2012 roku.
Z kolei w czwartek otwarto koperty z ofertami na drogę kołowania na lotnisku. Najniższą cenę zaproponowała firma Skanska, która wyceniła swoje usługi na niemal 55 mln zł (już z VAT-em). To niemal o 40 proc. mniej, niż policzyło sobie konsorcjum firmy Pol-Aqua i ukraińskiego Altkomu, które chciało aż 90 mln zł.
- To sporo mniej niż się spodziewaliśmy. Ale nie mogę powiedzieć, że dzięki temu rozbudowa lotniska będzie znacząco tańsza. Składa się na nią w sumie 10 inwestycji i trudno zakładać, że na każdej z nich zaoszczędzimy - jeszcze w czwartek mówił Tomasz Kloskowski.
Umowa z wykonawcą drogi kołowania zostanie podpisana w lutym 2010 r. Od tego czasu zwycięzca przetargu będzie miał 22 miesiące na wykonanie prac. Władze lotniska wierzą jednak, że tę inwestycję uda się zakończyć nieco wcześniej.
Trzecią największą inwestycją na trójmiejskim lotnisku jest budowa nowej płyty postojowej. Otwarcie ofert w tym przetargu odbędzie się najprawdopodobniej w pierwszej połowie grudnia.
Nowy terminal pasażerski ma obsługiwać do 5 mln pasażerów rocznie. Wraz z działającym terminalem (2 mln pasażerów) przepustowość trójmiejskiego portu lotniczego wzrośnie do 7 mln pasażerów.
Według szacunków realizacja wszystkich inwestycji kosztować będzie ok. 455 mln zł. Spółka Port Lotniczy Gdańsk ma zagwarantowane 133 mln zł z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, reszta pochodzić będzie z kredytów bankowych (m.in. z Europejskiego Banku Inwestycyjnego i Nordyckiego Banku Inwestycyjnego) oraz środków własnych.
Miejsca
Opinie (193) 5 zablokowanych
-
2009-11-20 14:47
Ciekawe czy lotnisko w W-wie przedstawili jako swoje referencje?
Czy przemilczeli??? NA miejscu Zarządu brał bym pod uwagę okres gwarancji i jakość budowy a nie tylko cenę !
- 10 0
-
2009-11-20 14:50
Zwyciężyli oszuści
Budimex Dromex to firma, która oszukuje Inwestorów i podwykonawców
- 20 0
-
2009-11-20 14:50
sa kraje w europie (2)
gdzie w przetargach odrzuca się najniższą i najwyższą ofertę i wybiera z pozostałych...
swoją drogą obie firmy z konsorcjum są dobrze znane hehe w środowisku budowlanym więc sam jestem ciekawy jak oni chca to wybudować bo owszem jest kryzys ale kaszubi tez nie sa już tacy głupi by robić za frajer...- 9 1
-
2009-11-20 15:06
Tak np jest w Niemczech
- 1 0
-
2009-11-20 15:09
Tak jest też w Szwecji ;-]
- 0 0
-
2009-11-20 14:51
Tylko Cena ?
..."elementem decydującym o wyborze wykonawcy jest cena". A inne rzeczy juz nie sa istorne...troche dziwne podejscie, bo co wtedy jak sie nie uda wybudować w czasie....bedzie powtorka z Warszawy. Chyba jak zle firma działa, i zle przebiegaja procesy, to chyba cos jest na rzeczy....
generalnie POWODZENIA !- 3 0
-
2009-11-20 14:59
Termin zakończenia !!!!!!!!! z Budimex Dromex nierealny (1)
"Prace budowlane ruszą wiosną i potrwają 24 miesiące. Terminal powinien przyjąć pierwszych pasażerów wiosną 2012 roku." - z Budimex Dromex ten termin jest nierealny. Obstawiam 2015
- 8 0
-
2009-11-20 17:26
2015 zgadzam się to realny termin
Może dzięki temu lotnisko w Gdyni będzie miało szanse stać się głównym, gdy Gdańsk będzie walczył z niedoróbkami i opóźnieniami. Co by nie było będzie wesoło.
- 1 2
-
2009-11-20 15:02
wiosną 2012 roku pierwszym pasażerami będzie nadzór budowlany
oraz eksperci Politechniki Śląskiej w sprawie oceny możliwości naprawy wadliwej konstrukcji dachu
- 6 0
-
2009-11-20 15:05
tylko nie ci partacze!!!!!!!!!!!
Urzednicy, glowy pod kran z zimna woda i jeszcze raz sie zastanowic czy najnizsza cena to JEDYNE kryterium! Przeciez ta firma czego sie nie tknela to WSZYSTKO spartolila ze az strach, a juz o terminach to mozna zapomniec
- 10 0
-
2009-11-20 15:10
Może zdążą zbudować na MŚ 2050 Polska - Chiny.
Chociaż ten termin jest mało realny, to w końcu Budyniex.
- 6 0
-
2009-11-20 15:16
Doraco w konsorcjum
Dziwię się, że Doraco jest z tymi partaczami w konsorcjum. Przecież oni Doraco wycyckają.
- 4 2
-
2009-11-20 15:22
Nieeeeeeeeeeee
To już lepiej żeby przed Euro 2012 nawet nie zaczęli.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.