• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chwaszczyńska i Słowackiego w korkach. Czy musimy się z tym pogodzić?

Maciej Naskręt, Patryk Szczerba
20 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Popołudniowy zator na ul. Słowackiego z Matarni do ronda de la Salle. Zdaniem kierowców popołudniami taki widok jeszcze kilka miesięcy temu był rzadkością. Popołudniowy zator na ul. Słowackiego z Matarni do ronda de la Salle. Zdaniem kierowców popołudniami taki widok jeszcze kilka miesięcy temu był rzadkością.

Korki na drogach między dolnym a górnym tarasem Trójmiasta będą coraz większe, bo podróże między Gdynią a Gdańskiem coraz częściej kierowcy odbywają obwodnicą. Sprawdzamy, czy można jeszcze usprawnić ruch na dwóch najbardziej zakorkowanych drogach w Trójmieście - ul. Słowackiego w Gdańsku zobacz na mapie Gdańskaul. Chwaszczyńskiej w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Pytamy także o przyczyny zatorów.



Korki na ul. Chwaszczyńskiej w Gdyni w ostatnich dniach nasiliły się. Korki na ul. Chwaszczyńskiej w Gdyni w ostatnich dniach nasiliły się.
Coraz chętniej kierowcy poruszający się po naszej metropolii wybierają podróż przez Obwodnicę Trójmiasta i ewentualnie Południową Obwodnicę Gdańska. Omijają w ten sposób usianą sygnalizacjami trasę średnicową, która przecina Gdańsk, Sopot a także Gdynię (wiedzie od Traktu św. Wojciecha przez al. Niepodległości w Sopocie do ul. Morskiej w Gdyni).

Ten stan niesie ze sobą konsekwencje. Korkują się ulice łączące najważniejsze dzielnice Gdyni i Gdańska z obwodnicą - szczególnie ul. Chwaszczyńska na Karwinach i ul. Słowackiego między Matarnią a Wrzeszczem. Kierowcy w godzinach szczytu tracą tam nawet 30 minut i przekonują, że sytuacja jest niedopuszczalna.

Sprawdzamy więc, co jest faktycznie powodem kłopotów w ruchu na wspomnianych ulicach i czy można niewielkim kosztem przejazd usprawnić tak, by można było swobodnie się tam poruszać samochodem.

Trasa Słowackiego stała się ofiarą swojego sukcesu

Wraz z zakończeniem rozbudowy Trasy Słowackiego we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska w grudniu 2012 r., na odcinku leśnym zobacz na mapie Gdańska - nieco wyżej - ruch samochodów wzrósł o 100 proc. względem badań natężenia ruchu z okresu, gdy ul. Słowackiego miała w tej dzielnicy przekrój jednej jezdni.

- Na nitce do Matarni przed rozbudową poruszało się niespełna 1000 samochodów. Z naszych niedawno wykonanych analiz wynika, że teraz porusza się tam w godzinie szczytu nawet ponad 2 tys. aut. Podobnie jest też na nitce w stronę Wrzeszcza - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jak zapewniają urzędnicy, na rondzie de la Salle, które - zdaniem kierowców - jest powodem największych korków na tej ulicy, program sygnalizacji nie zmienił się od grudnia 2012 r. Wtedy zmiany wymuszone były potężnymi korkami, które tworzyły się we Wrzeszczu na nitce w stronę Niedźwiednika, od strony Matarni natomiast przejazd odbywał się swobodnie. Obecne ustawienia sygnalizacji są optymalne.

Inżynierowie ruchu mimo utyskiwań kierowców dostrzegają jednak zmianę na lepsze w porównaniu do lat poprzednich. - Dawniej, gdy ulica we Wrzeszczu miała przebieg jednej jezdni, korki doskwierały kierowcom od godz. 6:30 do późnych godzin wieczornych. Obecnie zatory odczuwalne są głównie w czasie porannych i popołudniowych godzin szczytu. W pozostałych godzinach podróżuje się przyjemnie - mówi Wawrzonek.

Zdaniem urzędników tanich i prostych sposobów na rozładowanie korków w ciągu Trasy Słowackiego nie ma. Z kolei budowa kolejnych kosztownych estakad nad skrzyżowaniami lub poszerzanie ulicy nie wchodzi w rachubę, bowiem nie zezwalają na to plany zagospodarowania przestrzennego.

By podróże w czasie godzin szczytu odbywały się ul. Słowackiego sprawnie, ruch samochodowy musiałby tam zmaleć o ok. 25 proc. To jednak wymaga zaangażowania kierowców i zmiany sposobu myślenia o poruszaniu się po mieście. W 2015 roku, przy okazji uruchomienia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i szybkich połączeń między Osową a Wrzeszczem przekonamy się, czy kierowcy zostawią samochody na stacji w Matarni i do Wrzeszcza pojadą komunikacją publiczną.

Czy lekarstwem na korki na ul. Słowackiego może być rozbudowa ul. Spacerowej do dwóch pasów wraz z tunelem pod Pachołkiem? Wielu kierowców wierzy, że realizacja tej inwestycji odciążyłaby właśnie ul. Słowackiego. Inżynierowie ruchu mają jednak odmienne zdanie. - Kierowcy w układzie docelowym i tak dojeżdżając do ul. Czyżewskiego od strony Osowy będą musieli zmierzyć się z zatorami. To będzie zniechęcać kierowców do jazdy tą ulicą - mówi Wawrzonek.

Czy inwestycje w nową infrastrukturę w Trójmieście rozładują coraz większy tłok na drogach?

Chwaszczyńska bije rekordy natężenia ruchu

Na ul. Chwaszczyńskiej zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum Gdyni zator trwa cały poranek. O problemach związanych z ruchem na tym odcinku pisaliśmy kilka dni temu. Kierowcy winnych szukali wśród urzędników z gdyńskiego ZDiZ, którzy zapewniali, że światła działają prawidłowo, a sterujące je programy nie zostały zmienione. Po naszej interwencji została także sprawdzona sygnalizacja świetlna przy zjazdach z obwodnicy, którą zawiaduje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, gdzie również nie było żadnej awarii.

Niektórzy winą za całe zamieszanie obarczają system Tristar. Sęk w tym, że działa on na razie jedynie na odcinku ul. Wielkopolskiej pomiędzy al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdynido ul. Sopockiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie zatorów większych niż zazwyczaj nie ma. Wyżej, w kierunku obwodnicy, cała infrastruktura jest - od poniedziałku - dopiero podłączana.

- Wymieniane są sterowniki, wraz z nowymi programami sygnalizacji świetlnej, wciągamy światłowody do studni kanalizacyjnych oraz nacinamy nawierzchnię w celu instalacji pętli indukcyjnych - wyjaśniają drogowcy z gdyńskiego ZDiZ.

Niewykluczone więc, ze sytuacja unormuje się za kilka tygodni. Potrzebna jest kalibracja systemu, ale istnieje również zagrożenie, że korki w tym miejscu pozostaną. Kierowcy bowiem coraz częściej jadąc do Gdyni omijają Sopot i centrum miasta, kierując się już w Gdańsku na obwodnicę.

Zjazdy, którymi najszybciej można dojechać do śródmieścia prowadzą bowiem do ulicy Chwaszczyńskiej i Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni, na której jazdę dodatkowo utrudnia rozbudowa prowadzona na leśnym odcinku. Trzeba też dodać do tego mieszkańców zachodnich dzielnic Gdyni oraz Dąbrowy, dla których obydwie ulice stanowią wylotówki w stronę centrum i dalej do Sopotu lub Gdańska.

Miejsca

Opinie (310)

  • nowa słowackiego /cmentarz srebrzysko (23)

    ciekawi mnie kto na tym przejściu ustawiał światła dla pieszych? chcąc przejśc w kierunku cmentarza wciskamy przycisk i stoimy stoimy stoimy co bardziej niecierpliwe osoby przebiegają przez jezdnie przekonani że coś się w zmianie świateł zacięło.Na litośc przecież mase ludzi odwiedza cmentarz a światła ustawione są tak jakgby tam jedna osoba przechodziła na godzine.

    • 76 81

    • to kup sobie samochód (1)

      • 13 42

      • to będziesz stał dłużej w korkach

        • 43 2

    • Tunel (15)

      Po kiego wała uzywasz świateł, jak tam jest wybudowany, za spora kasę TUNEL? I to bez czekania... elegancko... bezpiecznie...

      • 37 32

      • elegancko? (14)

        a widziałeś(aś) jaka tam elegancja? siki i potłuczone szkło to tak w skrócie...Po drugie gdzie Krym gdzie Rzym? jak ktoś wysiada z autobusu to ma cofac się prawie cały przystanek żeby przejśc "eleganckim" tunelem?no zastanów sie...może nie znasz terenu?

        • 55 16

        • no tak bo prawie caly przystanek to lata swietlne... (13)

          Najlepiej cala ulice zamalować w " zebre" i niech będzie jednym wielkim przejściem dla pieszych żeby nie musieli za dużo się wysilać.

          • 38 44

          • Nie, najlepiej całe miasto zamienić w stupasmową jezdnię (6)

            żeby kierowcy nie musieli się za wiele wysilać.

            Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów - jak w mieście się nie da żyć, to ludzie będą się przeprowadzać za miasto i będą dojeżdżać samochodami, bo przecież nie komunikacją miejską, korki będą się powiększać i koło się zamyka.

            • 55 28

            • Miasto dla ludzi

              A samochodami jeżdżą ludzie ... Same nie jeżdżą!
              I tyle w temacie!

              • 25 24

            • "Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów " (1)

              A w samochodach to niby kto siedzi? Kosmici???

              • 27 28

              • Jeśli do życia potrzebują tylko samochodu i drogi dla niego

                to chyba tak. Kosmici.

                • 23 22

            • (1)

              Miasto dla aut wieś dla ludzi

              • 6 3

              • Ale sie usmialam, lepsze nic kabaret...

                • 0 0

            • wystarczy parę wiaduktów i korków nie ma

              aaale po co?! lepiej światła co 200 m robić...

              • 5 5

          • na cmentarze chodzą w wiekszosci ludzie starsi, z wieloma zdrowotnymi problemami (5)

            ale co taki leming jak ty moze o tym wiedziec, w koncu najważniejsza jest wazelink w korpo

            • 19 22

            • ale co to ma do rzeczy? (3)

              nie mogą poczekać na przejściu na zielone?

              • 22 10

              • Tunele sa fatalnym rozwiazaniem, niebezpieczne, wielu ludziom ciezko zejsc. Nie rozumiem dlaczego samochody maja miec ciagle priorytet.

                • 12 10

              • czekają (1)

                ale zbyt długo ,czytaj ze zrozumieniem

                • 1 1

              • przepraszam, ale zmarli nie uciekną.

                Co to za tłumaczenie: są starsi (czyli emeryci) i czekają za długo na światłach?

                To nie ostry dyżur.

                • 2 3

            • Tam i tak musza być światła bo póki co jest to jedyny dojazd do szpitala i na cmentarz.

              • 8 0

    • Stara Słowackiego (1)

      Na skrzyżowaniu "starej" Słowackiego i Reymonta światła też są kiepsko ustawione. Szczególnie wieczorem -ruch tam niewielki a trzeba stać. Proponuję wyłączać tam światła np. od 18.

      • 11 3

      • ew żeby działały tylko na nacisk / guzik, bo obecnie się same cyklicznie zmieniają

        • 5 0

    • Chyba nie tylko tam,

      • 8 0

    • Słowaka zawsze idzie gorzej w roku szkolnym

      Jak widzę, jak rodzić nie może wysadzić dzieciaka w korku a ten przeszedłby na pasach i światłach sam, tylko stoi w korku z góry, zawraca, podwozi pod szkołę, następnie dalej pod górę, zawraca i znowu stoi w korku, to...

      Przytuliłbym go z całej siły...

      • 13 1

    • i nawet budowanie dróg z 3 czy 4 pasami nic nie da

      • 2 2

  • Korki były, są i będą (9)

    Pozdro dla ZDiZ

    • 82 11

    • Buduje sie coraz wiecej mieszkan na gornym tarasie. Miejsca pracy sa na dolnym. Kazde oddane do uzytku osiedle to kolejne auta jadace rano w dol do pracy i wieczorem w gore do domu. Szczesliwi ci ktorzy mieszkaja na dolnym tarasie a pracuja na gornym. Jedynym rozwiazaniem jest tworzenie miejsc pracy na gornym tarasie i budowie dwupasmowek miedzy tarasami. Zostaje wiec jeszcze Spacerowa.

      • 11 7

    • szkoda tylko że miliony zostały wydane i niewiele pomogły

      im więcej kasy wydajemy na infrastrukturę drogową tym więcej jest korków
      liczyć na poprawę może będziemy mogli jak ruszy PKM i tramwaj na Morenę (to w przypadku Gdańska)

      • 18 1

    • Przyczyna korków (5)

      to transport indywidualny.

      Ale media wmawiają nam że korki są nieuniknione.

      Otóż nie! Korków da się uniknąć, gdy przesiądziemy się na transport zbiorowy. Publiczny albo jeżdżąc wspólnie (tzw. społeczność jednym autem).

      Bajka o tym że "jesteśmy skazani na korki" jest w wyłącznym interesie firm budujących drogi i sprzedających paliwo.

      • 18 9

      • jednak wiele osób woli zagłuszyć logike i prawde rykiem swych Yarisów... a sekretarki prezesów Shella, Orlenu i firm budowlanych już przyleciały cie minusować

        • 10 7

      • Bzdura! (3)

        Jak dojedziesz z Moreny do Nowego Portu?
        Trzy przesiadki,
        jak dojedziesz z Oruni do Osowej?
        Trzy przesiadki,
        Jak dojedziesz z Banina do Nowego Portu?
        trzy przesiadki,
        A Budyń zabiera jezdnie na Wita Stwosza...

        • 12 15

        • twoje zastrzeżenia są słuszne.
          Ale to są zastrzeżenia do organizacji komunikacji zbiorowej, a nie do jej idei. Krótko mówiąc, na podstawie jednego zgnitego pomidora, wnioskujesz że wszystkie pomidory są nieprzydatne do spożycia.

          • 8 4

        • w cywilizowanym kraju ludzie szukają pracy w miejscu zamieszkania (u nas bezrobocie...) albo wynajmują mieszkanie, żeby mieszkać bliżej pracy (a nie jak u nas: barak w polu + kredyt na 30 lat).

          • 3 3

        • Ale ze 3 przesiadki to jeszcze nic, ile czasu to w sumie zajmie, bo jeden autobus sie spozni a ty nie zdazysz na swoj kolejny.... 2 -3 godziny

          • 0 0

    • Sopocka!!

      od poniedziałku na Sopockiej w kierunku Karwin w godzinach popołudniowych korki od samego Brodwina!! normalnie bus o tej samej porze jedzie 25 min z Sopotu a ostatnio 50! i moze teraz powiecie że nie było zmian w działaniu sygnalizacji???!!!!

      • 2 1

  • "By podróże w czasie godzin szczytu odbywały się ul. Słowackiego sprawnie, dotychczasowy ruch musiałby zmaleć o ok. 25 proc. " (14)

    To jest rewelacyjny tekst! ;) Do czterech odlicz i co czwarty wysiada z auta. No już!

    • 172 21

    • A czemu nie? (13)

      Nie możecie się z sąsiadem dogadywać i jeździć razem? Tacy z Was niepokorni indywidualiści?

      No, chyba że o miedzę się kłócicie, to nie ma wyjścia.

      • 25 21

      • (12)

        Tylko ze jakos dziwnie wyszlo, ze moi sasiedzi pracuja nie dosc ze w innej firmie to jeszcze w innej czesci miasta. Ktos wpadl na genialny pomysl zeby zabierac do auta inne osoby. To ja proponuje zebys podjezdzal po mnie i zawozil mnie do pracy. Pod same drzwi. Lub jesli chcesz, ja moge podjezdzac po Ciebie i wysadzac Cie na ktoryms z przystankow a z niego ruszysz do swojej pracy komunikacja przez cale miasto bo pracuje zupelnie gdzie indziej niz Ty

        • 24 13

        • Gdyby wjazd do centrum był płatny (10)

          i to słono, jak w paru europejskich miastach, zaraz by się okazało, że jednak da się coś wykombinować.

          • 29 17

          • Gdyby (6)

            Gdybanie to nie rozwiazanie.

            • 8 11

            • Fakt (4)

              Trzeba więc wprowadzić płatny wjazd do centrum.

              Droga benzyna i korki to, jak widać, za słaba motywacja.

              • 21 12

              • a potem jeszcze opłatę za oddychanie.

                Ludzie czy wy aż tak durni jesteście, że sami z siebie nic nie zrobicie we WŁASNYM interesie? Trzeba was zmuszać siłą, abyście coś zrobili na własną korzyść?

                • 7 10

              • Najlepiej sprawdzają się płatne parkingi, które doskwierają najbardziej tym, którzy parkują cały dzień będąc w pracy, a oni mniej potrzebują mobilności niż ludzi, którzy jednego dnia załatwiają wiele spraw w różnych miejscach, bo parkują na chwilę.

                • 8 0

              • zapominasz o opłatach za parkowanie

                to też jest sposób na uruchomienie myślenia

                • 1 0

              • i w ogóle zakać ruchu samochodom

                wszędzie pieszo w błocie, śniegu, deszczu

                • 3 0

            • A gdyby tak ..

              komunikacja była w rozsądnych cenach 3 zł w jedną stronę nie jest ceną rozsądną, może było by mniej samochodów? :-)

              • 2 0

          • mam wrażenie, że całe trójmiasto to "centrum" (2)

            niech w ogóle wjazd do trójmiasta będzie płatny. zobaczycie, jak szybko okaże się wielką pustą wioską.

            • 7 4

            • pusta wioska (1)

              pojedź do miast, gdzie są same 5 pasmowe arterie i nie ma korków to dopiero zrozumiesz co to znaczy pusta wioska.

              • 5 1

              • nie ma miast w których są same 5 pasmowe arterie

                jak jest takich arterii dużo, to dopiero są korki że hej. A miasto pustoszeje

                • 5 0

        • Ludzie tez pracuja w roznych godzinach.... Nie bardzo widze jak to zgrac. Zreszta jezdze przynajmniej w 3 osoby jesli mowimy o godzinach szczytu. Moja trasa - banino,wrzeszcz,sopot,karwiny :-) i tak codziennie... Aha, nie ma szans tego zmienic bo rano dzieciaki nie sa w stanie na czas dojechac do szkoly autobusem. Musialby wyjezdzac o 6 rano, na 8.

          • 0 0

  • jest duzo samochodów.... (9)

    ...będzie jeszcze więcej...

    • 94 10

    • oby nie (5)

      bo przyczyna korków to t r a n s p o r t i n d y w i d u a l n y.

      A mainstream wmawia że korki są nie do uniknięcia.

      A jest inaczej - korków możemy uniknąć, gdy wspólnie przesiądziemy się na transport zbiorowy (tzn. nie jeden Kowalski zacznie jeździć tramwajem, ale jako zbiorowość). Może być to zbiorowy publiczny (tramwaje, autobusy) albo społeczny (tzw. społeczność jednym autem).

      Bujdy w stylu że "jesteśmy skazani na korki" to nakręcanie kasy dla firm budujących drogi i sprzedających paliwo.

      • 10 12

      • jaki kraj

        taki mejnstrim

        • 5 3

      • A po co? Wystarczy zachęcić do używania motorów/skuterów jak we włoszech. (2)

        • 6 4

        • PRzy tej nagonce na użytkowników zmechanizowanych jednosladów oraz braku kultury na drodze, to już wolę samochód. Choć od zawsze chciałem mieć motocykl.

          • 6 0

        • jasne

          daj nam jeszcze te temperatury jakie tam panują to ja się przesiądę na autonogi

          • 7 0

      • Prawdziwa przyczyną korków jest przeludnienie

        teraz stoimy w korku w aucie na ulicy, za parę lat będziemy stali w tłoku i kolejce, by wsiąść do autobusu albo przejść przez jezdnię. należy walczyć przede wszystkim z nadmiernym przyrostem naturalnym, rozrostem i zagęszczeniem miast. inaczej czeka nas ten sam los co chiny

        • 1 2

    • nie koniecznie, nie wszędzie

      to zależy od wielu decyzji

      • 1 0

    • A ja uważam ze samochodów bedzie mniej.

      Ludzie sa coraz bardziej biedni, benzyna drożeje do tego rodacy opuszczają nasz kraj. Nie widze tendencji wzrostowej.

      • 2 4

    • ludzi coraz mniej a samochodów coraz więcej

      • 3 0

  • Budujcie dalej główne jezdniepo 2 pasy... najlepiej jeszce z buspasem. (2)

    no ale tak czy inaczej taki urok miasta. Znaczy się że żyje. Jak kogoś dziwią korki w miastach to niech się przeprowadzi na wieś. Będzie miał święty spokój.

    • 86 33

    • ależ to właśnie wieś dziwią korki...i to oni je powodują na dodatek

      jaśnie państwo z bud za miastem

      • 22 10

    • lobbing firm budowlanych się jak widzę odezwał...

      10-pasmówki budować! Wszędzie, wszędzie, wszędzie, na każdej wiosce, w każdej dziurze! Każdy jest taką wielką i ważną indywidualnością, że musi jeździć Bardzo Długim Samochodem, po Idealnej Nawierzchni pod sam dom i w cenie paliwa fundować stołki prezesom! A co! Nie stać nas? Zastaw się a postaw!

      • 9 8

  • xxx (4)

    A wydluzony prawoskret z lesnego Slowaka w strone Moreny, podobnie lewoskret z kierunku Wrzeszcza dla skrecajacych na Morene - to chyba mogloby pomoc. Chociaz troche.

    • 127 10

    • może na miesiąc

      • 3 4

    • pytanie czy chcemy aby pomogło "chociaż trochę", czy zależy nam na tym, aby dany problem rozwiązać. Osobiście jestem jednak za tym drugim...

      • 3 2

    • dwa pasy

      Dwa pasy do skretu na Morene a nie jeden. Dwa pasy do skretu w stronie Matarni i Wrzeszcza - da sie. Wtedy bedzie mozna troche skrocic te swiatla

      • 16 3

    • a może tak wiadukt? jak np. w Warszawie ostatnio robią?

      o europie nie wspominając?

      • 2 4

  • Tak jest, a bedzie jeszcze gorzej (14)

    Ludzie wyprowadzaja sie "na wies" - specjalnie w cudzyslowie - a pracuja w miescie. Ta tendencja sie nasila, wiec bedzie coraz trudniej dostac sie do i wydostac z miasta. Miasto zamiast budowac kolejne drogi wylotowe miasto powinno zastanowic sie jak zatrzymac swoich mieszkancow w miescie. Moze zamiast ECS i innych tym podobnych "niezbednych" budowli, zamiast kolejnych galerii handlowych warto zainwetowac w parki, zielence, miejca przyjazne mieszkancom. Moze gdy deweloperzy przestana budowac kolejne osiedla bez dojazdu, na koncu swiata, a zaczna gesciej, ale rozsadniej budowac blizej centrum to sytuacja sie zmieni. Moze... choc ja w to nie wierze niestety.

    • 203 11

    • (1)

      Tak sie sklada ze codziennie podrozuje Wielkopolska i Chwaszczynska, tyle ze rano jade do Chwaszczyna a po poludniu do Gdyni. Nie stoje zatem w korkach, ale je obserwuje.
      Moim zdaniem wypowiedzi ZDiZ sa po prostu kpina i robieniem z kierowcow idiotow.
      Korki wzmogly sie drastycznie z dnia na dzien, o poranku Chwaszczynska wyglada teraz gorzej niz za czasu remontu Gryfa Pomorskiego, po poludniu nie widzialem takich korkow w kierunku obwodnicy od dobrych kilkunastu mesiecy (a teraz sa codziennoscia).

      To ze ludzie migruja to prawda, al po pierwsze nie tylko "na wies" a takze "do miasta" a po drugie z tego co wiem nie odbyl sie zaden masowy exodus w dlugi weekend listopadowy.

      Panie i Panowie z ZDiZ - przestancie gadac bzdury i obrazac nas,kierowcow, ktorzy nie dosc ze Was utrzymuja, to naprawde wiedza lepiej jak zmienia sie ruch. Przestancie nas obrazac, tylko wstancie zza biurek i sprawdzcie organoleptycznoe co zescie nawyrabiali.
      Swiat rzeczywisty wyglada inczej niz ten na planach i symulacjach

      • 47 5

      • popieram tym z ZDIZtu to się w głowach pier.......

        chodzą i patrzą i rozkładają ręce jak tak można ???
        może kaskę dostają za paraliż miasta :o)
        wypadków mniej a i koncerny naftowe złotówkę albo zegarek dorzucą

        pozdrawiam

        • 8 6

    • Ktoś pozwala na wybudowanie osiedla bez dojazdu. Do tego trzeba wielu pozwoleń, a deweloper korzysta bo czemu nie. A te osiedla i tak mają zagęszczenie. Sąsiad sąsiadowi w zupie miesza przez okno.

      • 26 1

    • MB mądrze prawisz. (1)

      Ludzie się wynoszą na wiochy a potem narzekają, że są korki na Słowaku.

      • 15 2

      • a co, mają narzekać, że mają świeże powietrze na wsi ??? Halo, tu ziemia !!!

        • 5 2

    • kris74

      Ja nie mam pracy oraz tych problemow

      • 6 0

    • hym

      • 0 1

    • taka mam alternatywe: (4)

      1/ mieszkanie w bloku (wachanie cudzego obiadu, sluchanie imprezowiczow itd) ale wszedzie blisko..
      2/ dom pod miastem (cisza, swieze powietrze, swoboda, z dala od wsbibskich oczu) dojazdy? dam rade
      wole swoja wies

      • 7 4

      • to siedź tam i nie przyjeżdzaj do nas tylko pracowaća podatki płacić na wsi (1)

        Nam twojego smrodu tu nie potrzeba

        • 6 9

        • do biednego (duchowo, nie materialnie) Szczurka

          pracuje za granica i bardzo sobie chwale, podatki place wieksze od Ciebie: VAT i to wlasnie w Gdyni

          • 2 0

      • świeże powietrze?? (1)

        Wszystko OK, rozumiem decyzję, ale wytłumacz proszę co rozumiesz pod pojęciem "śweżego powietrza"? Bo jak Kaszubi zaczynają palić w piecach śmieciami, a sznur 25-letnich zdezelowanych golfów i transporterów rusza rano do roboty w 3city to smród aż gryzie w gardło...

        • 5 0

        • nie wiem gdzie konkretnie mieszkasz

          ale ja mam do DK20 kilkaset metrow, nie slysze aut, nie czuje tych aut, a czy Kaszubi pala w piecach smieciami, hmm, nie zauwazylem takiego syfu z kominow sasiadow jaki wczesniej obserwowalem w Gdyni z domkow jednorodzinnych, moze dlatego ze wszystkie domy dookola sa nowe, z reguly ogrzewane gazem, pompa ciepla itp (nowe technologie) moi sasiedzi maja max kilkuletnie auta... pewnie tez byli GA, GD, GSP

          • 1 0

    • To też wina trochę specjalizacji zawodów

      technika idzie do przodu i obecnie mamy wielu specjalistów, którzy muszą dojechać do swojej pracy. Czasami ktoś musi dojechać z gdyni do gdańska lub odwrotnie. Do tego dochodzą pracujące kobiety. Kiedyś mniej kobiet pracowało, a dzisiaj pracuje ich bardzo dużo. Dziecko trzeba odstawić do przedszkola a tych jak na lekarstwo więc się jedzie przez pół miasta. Powodów jest wiele, szkoda tylko że włodarze myślą o ECSach zamiast o poprawie komunikacji miejskiej oraz szlaków rowerowych. Sam bym chętnie dojeżdżał do pracy komunikacją miejską gdyby nie fakt że muszę się przesiadać 3 razy i podróż trwa ponad godzinę a autem 30 minut.

      • 3 1

    • Właśnie !!! Trzeba zagęszczać zabudowę w mieście, np. "wieżowce" w Brzeźnie i Nowa Zaspa plus kilka osiedli w pasie nadmorskim

      • 0 0

  • tak najwieksza ściema to sa te przyciski zmiany świateł dla pieszych

    • 36 10

  • nie ma powodu do narzekania (8)

    Uwierzcie mi,w Poznaniu,Katowicach jest MA-SA-KRAAAAAA.
    W tricity jest ok,3-4 zmiany świateł i jedziesz dalej.

    • 61 22

    • to jak jakbym miał się cieszyć z tego, że ktoś ma cholerę a ja tylko kiłę

      • 43 6

    • Jasne, a w Ameryce to już jest tragedia !!!

      także cieszcie się że macie tak fajnie

      • 13 0

    • Nie zgodzę się, że Katowice to masarka,bo jeżdże tam codziennie i (2)

      w ostatnich latach ruch w centrum zmalał,tranzyt omija miasto jadąc A4,dojazdy do miasta to zwykle szerokie rozbudowane drogi nawet 3-4 pasmowe(drogowa trasa średnicowa). 5-10 lat temu miasto stało w korkach jak obecnie Gdańsk, teraz jest znacznie lepiej.

      • 8 6

      • z centrum Katowic wyprowadziło się ostatnio kilka tysięcy osób

        w budynkach w centrum Katowic coraz więcej pustostanów

        • 6 0

      • No tak, ale kto by chciał mieszkać w Katowicach? Po części z tego powodu, że centrum to jedna wielka autostrada...

        • 5 1

    • W katowicach nie ma korków

      Nie pisz głupot.

      • 3 4

    • bb

      a w Kairze jeszcze tłoczniej uczony człowieku.

      • 2 0

    • a to rzeczywiscie, pocieszajace!

      • 2 0

  • (14)

    Ci co narzekają niech sobie przypomna Slowackiego przed 2012

    • 123 24

    • Ci co narzekają są od narzekania a nie pamiętania

      • 39 2

    • ludzie maja krótką pamięć

      • 18 2

    • Pamiętam jak na starej słowackiego stałem w korku nawet o godz 22

      To samo dotyczy starej Łostowickiej

      • 39 1

    • POchlebca (2)

      nie ma zadnej roznicy, a moze jest gorzej

      • 3 26

      • spadaj trollu

        • 13 2

      • dla imbecyla nie ma...

        • 5 0

    • Taa dokładnie, przejazd z Wrzeszcza do ronda De la Salle przed przebudową to niejednokrotnie 30-40 minut w godzinach szczytu. Teraz w godzinach szczytu dojeżdżam z Letnicy na Morenę w ok 25 minut... Chyba widać różnicę? Ludzie to mają krótką pamięć...

      • 23 3

    • (1)

      Przed 2012 rokiem nie stałam w korku jadąc rano do góry, po południu na dół. Teraz + 15 minut!

      Już szybciej jest po południu zjechać Spacerową...

      • 4 14

      • to dobrze, znaczy ruch się zrównoważył

        • 3 1

    • Dokladnie tyle sie jechalo co dzis (1)

      Wtedy byla godzina z Banina do Wrzeszcza i teraz tez jadę godzinę. Tak samo jak do Torunia.

      • 3 8

      • Wyprowadz sie do Torunia. Bedziesz na miejscu

        • 11 2

    • czyli mam się cieszyć bo dostałem suchara a nie kanapkę jaką mi obiecano? (1)

      chyba nie tędy droga....

      • 2 2

      • ja dostałam to co mi obiecano:

        zlikwidowano koszmarne całodzienne korki (6 dni w tygodniu) na dolnym odcinku Słowackiego.

        narzekacze na światła chyba powinni pikować myśliwcem.

        • 2 0

    • To to jeszcze pikuś.

      Niech sobie przypomną Słowackiego przed 1945 - nawet nie nie będę przypominał ,co się wtedy wyrabiało.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane