• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy niektóre tunele znikną spod gdańskich ulic?

Katarzyna Moritz
23 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych. Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych.

Radni z komisji rewitalizacyjnej chcą przekonać władze Gdańska, że z ul. Podwale Przedmiejskie powinny zniknąć przejścia podziemne. Powód? Są brzydkie, niebezpieczne i niewygodne.



Czy tunele pod Podwalem Przedmiejskim powinny zniknąć?

Podczas wrześniowej sesji powołano dziesiątą już komisję w Radzie Miasta. Ma zająć się rewitalizacją, do jej zadań będzie należało koordynowanie programów z zakresu planowania przestrzennego, budownictwa, ekonomii i polityki społecznej.

W poniedziałek komisja wzięła na pierwszy ogień trzy gdańskie tunele, biegnące pod ul. Podwale Przedmiejskie. Jeden przy Żabim Kurku zobacz na mapie Gdańska, kolejny przy Chmielnej zobacz na mapie Gdańska i ostatni przy Łąkowej zobacz na mapie Gdańska.

Co jest z nimi nie tak?

- Są brudne, zasikane, śmierdzące, wilgotne, nieoświetlone, z brzydkimi budami do handlu. Jest w nich wszystko to, co najgorsze. Ale obserwuję też, że coraz mniej ludzi z nich korzysta. wyjaśnia Dariusz Słodkowski, radny PO, przewodniczący komisji rewitalizacji.

Co radny proponuje w zamian?

- Zwykłe przejścia naziemne z sygnalizacją. Po pierwsze są wygodniejsze i tańsze w eksploatacji. Po drugie podłączylibyśmy pobliskie ulice do Podwala, by można było łatwo i wygodnie na nie wjechać. Po trzecie pozwoliłoby to scalić sztucznie rozdzielone budową Podwala Przedmiejskiego Stare Przedmieście i Główne Miasto - argumentuje Słodkowski.

Podobną propozycję przedstawiliśmy kilka tygodni temu w artykule Zróbmy z W-Zetki drogę miejską.

Komisja rewitalizacji nie chce jednak zamykać wszystkich tuneli. Te, które muszą funkcjonować, chce ucywilizować, wypracować dla nich wspólny standard estetyczny, czyli zamontować kamery, dbać o czyste posadzki czy schludną kolorystykę.

Chcąc uświadomić miejskim urzędnikom, jak fatalnie prezentują się gdańskie tunele, radni zaprosili do wspólnego spaceru m.in. zastępcę prezydenta Gdańska Macieja Lisickiego oraz dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni Mieczysława Kotłowskiego. Spacer celowo odbył się po zmierzchu, gdy zły stan tuneli szczególnie odpycha od korzystania z nich.

- Mam nadzieję, że urzędnicy jakoś się do tego ustosunkują, m.in. przedstawiając jednolitą strategię odnośnie pozostałych tuneli, tym bardziej, że w mieście tych niepotrzebnych jest znacznie więcej, jak np. przy Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska. Ich utrzymanie kosztuje, a wiele z nich jest niepotrzebnych - zapowiada radny.

Poza tunelami, komisja rewitalizacji chce zająć się m.in. ciągle kwitnącym nielegalnym handlem, dwuetapowymi przejściami dla pieszych oraz samochodami, które zastawiają chodniki.

Miejsca

Opinie (534) ponad 10 zablokowanych

  • powinny zniknąć

    pod warunkiem zwrotu różnicy po amortyzacji przez autora wyrażającego zgodę przed laty na ich wykonanie
    To przestępstwo chyba się nie przedawnia bo jest dowód oczywisty

    • 0 0

  • Powód jak zwykle ten sam: Kasa.

    Wiadomo, że ktoś za projekt weźmie pieniądze, ktoś inny za wykonanie, automatycy i elektrycy za sygnalizację. A najwięcej ten co to wymyślił. Szkoda tylko, że będą to głównie pieniądze podatników, które mogly by być lepiej wykorzystane.

    • 6 2

  • " tym bardziej, że w mieście tych niepotrzebnych jest znacznie więcej, jak np. przy Wita Stwosza"

    No ten akurat jest niepotrzebny. Tylko po co taka manipulacja słowna? Nie więcej jest niepotrzebnych tylko m.in. ten jest niepotrzebny. A na Podwalu jest potrzebny.

    • 4 2

  • (2)

    Szkoda, że pani Moritz poleciala po łebkach i napisała coś zupełnie innego, niż bylo omawiane. Mocno generalizując, wszyscy mieli w d*pie estetykę tuneli i wcalnie nie o komfort pieszych tu chodzi. Chodzi o usunięcie bariery, która odcina Dolne Miasto i Stare Przedmieście od Śródmieścia. O scalenie terenów, które może zagwarantować, że po odejściu 100m od Długiego Targu nie wpadniemy na tereny przypomnające Czarnobyl. O pozbycie się wszelkiech negatywnych efektów - społecznych, kulturalnych, eknomicznych, transportowych - jakie ta ulica powoduje.
    Że niektórze postoją na dwóch czerwonych zamiast na jednym, to jest piąta woda po kisielu i nie należy nawet silić się na argumenty.

    • 4 6

    • czytanie ze zrozumieniem (1)

      - Po trzecie pozwoliłoby to scalić sztucznie rozdzielone budową Podwala Przedmiejskiego Stare Przedmieście i Główne Miasto - argumentuje Słodkowski.

      • 1 0

      • przejście naziemne pozwala scalić obie dzielnice, a podziemne nie?? no, no :D

        Koniecznie zlikwidujmy ten tunel przy Wita Stwosza, żeby zrewitalizować i scalić obie strony ulicy!!!

        • 0 1

  • nie do konca dobrze

    sciezke rowerowa przeniesc z dala od jezdni. prawy pas powiniec miec co najmniej 3.5-4 metra.

    do tego postawic znaki dla tirowcow, zbey wiedzieli ze ten pas jest dla nich i spokojnie moga jechac nie zachaczajac o nikogo.

    sciezka rowerowa przy/wzdluz jezdni :D haha to ktos planuje siedzac za biurkiem i jezdzac tramwajem????

    • 2 0

  • Jestem w sumie za

    Tak tak tym imbecylom trudno zlezc z roweru i wlezc na niego po drugiej stronie tunelu a tak to czubek bedzie mogl wjechac pod rozpedzony samochód .W sumie niezle czubki znikna z ulic transplantologia zyska .Chyba jestem za

    • 4 3

  • tunele (1)

    Nigdy nie wejdę sama do tunelu po zmroku

    • 3 4

    • wchodzę w Ciebie w ciemno

      to jak randka w ciemno

      • 2 1

  • trzeba budować a nie myśleć które zlikwidować

    zamiast wydawać pieniądze na ich remont to kombinują na co wydac żeby ich nie naprawiać ... ja osobiście wole przejść sobie spokojnie tunelem niż czekać na to światło i tak się rozglądając czy nic we mnie nie wjedzie tunele sa mimo wszystko bezpieczniejsze i powinny powstawać nowe na każdej głównej drodze!!!

    • 8 2

  • Żart? Do 1 kwietnia daleko... (3)

    Myślałem że to żart. Tam są 3 pasy w jedną stronę. Korki na Podwalu w godzinach szczytu to problem nierozwiązany od lat. A jak się dorzuci światła i przejścia naziemne to korki będą jeszcze większe. Tunele to najlepsze rozwiązanie - ani piesi ani pojazdy nie muszą tracić czasu na czekanie na swoją kolej. Tyle że trzeba o nie zadbać. Odświeżyć, doświetlić, dać kamery i częste patrole policji i straży miejskiej wieczorami. I będzie cacy.
    A już najgorszym pomysłem jest zamykanie - nie po to ktoś to kiedyś budował niemałym nakładem kosztów, żeby teraz zasypywać bo nie chce się odświeżyć.

    • 13 2

    • zaczynamy się zwijać? (2)

      z uwagi na dużą ilość wypadków oraz na kilka szkół w tym rejonie, życie wymusiło
      na miejskich radnych w latach 60-tych wybudowanie tych tuneli. Oczywiście, zamiast wyremontować, zainstalować windy i monitoring tanio i łatwo zlikwidować.

      • 2 1

      • w latach 70-tych

        • 0 0

      • ta ulica była budowana przez długie parę lat w 70-tych

        wtedy zrobiono drogę szybkiego ruchu ze ślimakiem dla aut nad ziemią przy rogu Okopowej i tunelami

        nota bene, wolałabym nie sprawdzać jako piesza, czy rozpędzony tir/ciężarówka zjeżdżająca z wiaduktu zdąży się zatrzymać przed przejściem dla pieszych

        • 0 1

  • Poroniony pomysł

    Podwale Przedmiejski to ulica wlotowa i wylotowa,tam i tak są wiecznie korki w obie strony.Prosze sobie pomysileci jak tam zamotóją sygnalizacje.To kierowcy Was pszeklną.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane