• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy niektóre tunele znikną spod gdańskich ulic?

Katarzyna Moritz
23 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych. Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych.

Radni z komisji rewitalizacyjnej chcą przekonać władze Gdańska, że z ul. Podwale Przedmiejskie powinny zniknąć przejścia podziemne. Powód? Są brzydkie, niebezpieczne i niewygodne.



Czy tunele pod Podwalem Przedmiejskim powinny zniknąć?

Podczas wrześniowej sesji powołano dziesiątą już komisję w Radzie Miasta. Ma zająć się rewitalizacją, do jej zadań będzie należało koordynowanie programów z zakresu planowania przestrzennego, budownictwa, ekonomii i polityki społecznej.

W poniedziałek komisja wzięła na pierwszy ogień trzy gdańskie tunele, biegnące pod ul. Podwale Przedmiejskie. Jeden przy Żabim Kurku zobacz na mapie Gdańska, kolejny przy Chmielnej zobacz na mapie Gdańska i ostatni przy Łąkowej zobacz na mapie Gdańska.

Co jest z nimi nie tak?

- Są brudne, zasikane, śmierdzące, wilgotne, nieoświetlone, z brzydkimi budami do handlu. Jest w nich wszystko to, co najgorsze. Ale obserwuję też, że coraz mniej ludzi z nich korzysta. wyjaśnia Dariusz Słodkowski, radny PO, przewodniczący komisji rewitalizacji.

Co radny proponuje w zamian?

- Zwykłe przejścia naziemne z sygnalizacją. Po pierwsze są wygodniejsze i tańsze w eksploatacji. Po drugie podłączylibyśmy pobliskie ulice do Podwala, by można było łatwo i wygodnie na nie wjechać. Po trzecie pozwoliłoby to scalić sztucznie rozdzielone budową Podwala Przedmiejskiego Stare Przedmieście i Główne Miasto - argumentuje Słodkowski.

Podobną propozycję przedstawiliśmy kilka tygodni temu w artykule Zróbmy z W-Zetki drogę miejską.

Komisja rewitalizacji nie chce jednak zamykać wszystkich tuneli. Te, które muszą funkcjonować, chce ucywilizować, wypracować dla nich wspólny standard estetyczny, czyli zamontować kamery, dbać o czyste posadzki czy schludną kolorystykę.

Chcąc uświadomić miejskim urzędnikom, jak fatalnie prezentują się gdańskie tunele, radni zaprosili do wspólnego spaceru m.in. zastępcę prezydenta Gdańska Macieja Lisickiego oraz dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni Mieczysława Kotłowskiego. Spacer celowo odbył się po zmierzchu, gdy zły stan tuneli szczególnie odpycha od korzystania z nich.

- Mam nadzieję, że urzędnicy jakoś się do tego ustosunkują, m.in. przedstawiając jednolitą strategię odnośnie pozostałych tuneli, tym bardziej, że w mieście tych niepotrzebnych jest znacznie więcej, jak np. przy Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska. Ich utrzymanie kosztuje, a wiele z nich jest niepotrzebnych - zapowiada radny.

Poza tunelami, komisja rewitalizacji chce zająć się m.in. ciągle kwitnącym nielegalnym handlem, dwuetapowymi przejściami dla pieszych oraz samochodami, które zastawiają chodniki.

Miejsca

Opinie (534) ponad 10 zablokowanych

  • Jedne likwidują...

    a nowe budują.Np.nowy moloch tunelowy dla pieszych przy Reymonta i Nowej Słowackiego.Nie jestem przeciwnikiem tuneli o ile są one przeznaczone dla pojazdów.Przejazd samochodem trwa kilka sekund natomiast przejście przez tunel dla osób starszych,z bagażemi,z wózkami to mordęga a często też cena strachu.Dlaczego w Sopocie samochody pokonują tunele a w Gdańsku do tych dziur wpędza się ludzi?

    • 5 4

  • DEBIL-E (1)

    Wszystko na ten temat.

    albo nie. tunele warte wiele WIELE milionów złoty zamknąć a pieszych rzucić pod auta, po zrobieniu za MILIONY złotych przejść dla pieszych...

    o spowolnieniu ruchu, ekologii nawet nie wspomnę.

    Bo niby nie potrafią zachować tam czystości i estetyki...

    DEBIL-E !

    • 6 6

    • nie masz pojęcia o rozwoju miasta

      nie wypowiadaj się. ewentualnie emigruj do Houston, pożyj w korkach, może coś trafi do twojej tepej łepetyny.

      tunele można zagospodarować inaczej, ale przejścia muszą się pojawić.

      • 2 5

  • Pozwolić im przechodzić

    Proponuję wydać zgodę dla członków wysokiej komisji na przechodzenie górą bez likwidowania tunelu!A nawet rozszerzyć na wszystkie ulice 2 i 3 pasmowe.

    • 2 0

  • taaaaaaaaaaaaaaaaak

    najlepiej całkiem zakorkować to miasto!!!! po cholerę "burzyć" taki dobry ciąg komunikacyjny dla aut?? Przecież ruch samochodowy w kierunku 7-ki bedzie niepotrzebnie hamowany. Szkoda zdrowia i życia tych , którzy będa tamtędy przechodzić czy przejeżdżać rowerem. Przejście dla pieszych na ruchliwej 3-pasmówce. przebadać pomyslodawców pod kątem ...wiadomym

    • 7 3

  • tunele (2)

    przejścia dla pieszych w miejsce tuneli to szansa na nowe ofiary w ruchu drogowym i oczywiście korki. Trzeba zacząć dbać o czystość i bezpieczeństwo. Czy któryś z tych mądrali mieszka w pobliżu?

    • 7 2

    • masz rację. (1)

      trzeba zabronić wjazdu samochodom, problem wypadków się rozwiąże

      • 2 0

      • Smieci spod domów i towar do sklepów też będziesz załatwial przy pomocy roweru?

        • 2 1

  • Przede wszystkim

    należy zrobić remont, zainstalować windy oraz zainstalować monitoring a nie likwidować tunele. Doskonale pamiętam ile śmiertelnych ofiar było w tych miejscach. Starzy ludzie często nie patrzą na światła, tylko wchodzą pod samochody. Chyba że o to właśnie chodzi.

    • 7 2

  • W czasie wakacji liczna grupa turystów (prawdopodobnie z Niemiec) rozległa się na ulicy przy Nowotelu. Widziałem kierowców, którzy nie mogli przejechać, bo kręcili się bez rozumy w każdą stronę po ulicy około 5 minut. Ciekaw jestem? Jak długo będą przechodzić przez Podwale w stronę Toruńską. Bo po tym co widziałem to dwóch zielonych im nie starczy. A jak w końcu jakąś starą Niemkę ktoś zabije to będzie afera na skalę UE. Brawo.

    • 4 2

  • głupota radnych nie ma granic....

    no comment...

    • 6 5

  • Jak to zrobią to będzie przegięcie.

    Rzeczywiście będzie to ostatni ras jak głosowałem na PO. Zaczynają chłopaki wariować, grubo im się w główkach poprzekręcało.

    • 5 4

  • kja

    bla bla bla

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane