- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Dlaczego w centrum Gdańska jest coraz mniej przejść?
Przejścia dla pieszych to nie tylko część infrastruktury, ale również kluczowy element bezpieczeństwa i wygody. O to niestety w centrum Gdańska coraz trudniej, bo namalowanych pasów ze świecą szukać. Zdarza się też, że te, które już są, znikają, a wraz z nimi znaki D6 oraz uprawnienie do pierwszeństwa spacerowiczów przed jadącym pojazdem.
Zbyt długie dystanse pomiędzy dostępnymi przejściami skłaniają pieszych do niebezpiecznych manewrów, takich jak przechodzenie przez jezdnię w miejscach niedozwolonych. To zjawisko zwiększa ryzyko wypadków drogowych i stwarza realne zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi.
Spacerowiczów tłumy, a przejść dla pieszych coraz mniej
- Od Madisona do City Forum nie ma ani jednego przejścia, a przecież z uwagi na bliskie sąsiedztwo dworca, centrów handlowych i biurowców, ruch - zarówno pieszy, jak i samochodowy - jest tam przecież ogromny - zwraca uwagę nasz czytelnik pan Michał. - Te przejścia natomiast, które jeszcze do niedawna funkcjonowały, są likwidowane, choć nawyk pierwszeństwa przed nadjeżdżającym pojazdem przechodniom pozostał. Szczególnie przy moście z kłódkami miłości przy ul. Korzennej.
Przejście przy ul. Korzennej, o którym wspomniał nasz czytelnik, nie jest jedynym w tym rejonie, które zostało zlikwidowane. Pozostałości po pasach na jezdni można zobaczyć też np. po sąsiedzku, na ul. Garncarskiej.
Samochody jadą wolno, więc można przechodzić, gdzie się chce?
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni nie widzi potrzeby i nie planuje zwiększania liczby przejść dla pieszych w tej części miasta, bo skoro samochody jeżdżą tam wolno, to piesi mogą przekraczać jezdnię w różnych miejscach.
- Ulice Korzenna i Heweliusza znajdują się w strefie uspokojonego ruchu tempo 30 i prędkości utrzymują się w zalecanych granicach. Dlatego w takich sytuacjach nie kanalizujemy ruchu pieszego wyłącznie do miejsc wyznaczanych przejść i przyzwyczajamy kierowców do możliwości pojawienia się w takim obszarze pieszego w wielu lokalizacjach - tłumaczy Patryk Rosiński z GZDiZ. - W zakresie rejonu Ratusza Staromiejskiego można obserwować ruch pieszych przekraczających jezdnie w wielu miejscach bez utrudnień czy ryzyka wynikającego z nadmiernej prędkości pojazdów. Dlatego nie planuje się obecnie wyznaczania przejść dla pieszych w tym obszarze.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania do wynajęcia w okolicy "Mostu Miłości"
GZDiZ: liczba przejść dla pieszych nie decyduje o bezpieczeństwie
GZDiZ tłumaczy, że decydujący wpływ na bezpieczeństwo pieszych ma coś zupełnie innego niż wyznaczone miejsca, gdzie mogą przekroczyć jezdnię z zachowaniem pierwszeństwa przed pojazdami.
- Należy podkreślić, że o bezpieczeństwie czy komforcie ruchu pieszego nie decyduje liczba wyznaczonych przejść dla pieszych, ale takie kształtowanie otoczenia, które wymusza zmniejszenie prędkości pojazdów i zachowanie szczególnej uwagi na niechronionych użytkowników dróg - wyjaśnia Patryk Rosiński z GZDiZ.
Opinie (284) ponad 10 zablokowanych
-
2023-11-18 21:34
I bardzo dobrze.
- 4 4
-
2023-11-18 21:43
I bardzo dobrze, tunel sobie zrobcie
- 2 3
-
2023-11-18 21:58
Przejście sugerowane !!!
Przejście sugerowane - można poczytać i wszystko będzie jasne.
- 4 1
-
2023-11-18 22:20
na obwodnicy też nie ma przejść i nikt nie pyszczy
- 3 5
-
2023-11-18 22:33
Przecież to się robi chore:( piesi na przejściu nie zwracają uwagi czy jedzie auto a co dopiero przechodząc byle gdzie, jaki jest tego cel? Chyba tylko zwiększenia liczby wypadków z udziałem nieśmiertelnych pieszych:((
- 1 5
-
2023-11-18 22:52
I tak ma być
Po co przejścia skoro można zachowywać się intuicyjnie szczególnie przy tak ograniczonej prędkości pojazdów. Malowanie pasów też kosztuje i utrudnia poruszanie się!
- 6 4
-
2023-11-18 23:55
Suki Stokrotki
Jedrenalik and konkel Ewelina i Monika Ch
- 0 3
-
2023-11-19 03:18
Centrum Gdańska, przejście przez ul. Wojciecha Bogusławskiego
Brak.
Idziesz od strony ul. Ogarnej, najbliższe przejście dla pieszych.... przy Bramie Wyżynnej- 3 4
-
2023-11-19 04:41
Głupie pytanie
Pytanie stawiane z tezą.
Błędnie rozpoznany temat. Namalowanie mnóstwa pasów na jezdni, oznaczających przejścia dla pieszych, nie poprawi bezpieczeństwa. Wydaje się że obiekty techniczne, jak wyniesienie jezdni, mogą znacząco wpłynąć na uspokojenie ruchu bez nadmiernej ingerencji.- 1 0
-
2023-11-19 06:01
Idzie nowe
Komunizm zmierza ku rozwojowi komunikacji zbiorowej i ograniczenia liczby pojazdów prywatnych. Zatem po co przejścia. Docelowo zresztą roboty nie będą potrzebowały własności prywatnej. Wszak najwyższą wartością ma być praca.
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.