- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (125 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (251 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (80 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (68 opinii)
Dwa czarne punkty na obwodnicy. Policja rekomenduje odcinkowy pomiar prędkości
Węzły Gdynia Wielki Kack i Matarnia
to dwa czarne punkty na trójmiejskiej obwodnicy. Od początku zeszłego roku do połowy września 2023 r. doszło tam w sumie do ponad 200 kolizji i trzech wypadków, w których ranne zostały cztery osoby. Pomorscy policjanci sugerują instalację na ekspresówce odcinkowego pomiaru prędkości.
Do obu wydarzeń doszło praktycznie w tym samym miejscu, na wysokości węzła Matarnia.
To jeden z czarnych punktów, jaki wskazują pomorscy funkcjonariusze.
- Analizując zdarzenia drogowe na drodze S6 w okresie od 1 stycznia 2022 do 13 września 2023 r. kumulują się one w dwóch rejonach:
- Węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie doszło do 104 kolizji drogowych.
- Węzeł Matarnia, w obszarze którego zarejestrowano 3 wypadki drogowe (4 osoby ranne) i 96 kolizji drogowych, w których poniesiono wyłącznie straty materialne.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że - na naszą prośbę - policjanci w przekazanych nam statystykach pod uwagę wzięli trójmiejski odcinek obwodnicy.
![Dwa wypadki sparaliżowały obwodnicę. W sumie dziewięć aut](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3540/150x100/3540395__c_10_1274_2047_1433__kr.webp)
Śmiertelny wypadek na końcowym odcinku ekspresówki
Oznacza to, że w wyżej wymienionych danych nie znalazł się poważny wypadek, do którego doszło w poniedziałek, 11.09.2023 r. Wówczas, na końcowym odcinku obwodnicy
W tej sprawie śledztwo wszczęła prokuratura. Co udało się do tej pory wstępnie ustalić?
![Wiemy więcej o śmiertelnym wypadku na obwodnicy](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3539/150x100/3539954__c_351_244_801_560__kr.webp)
- Z dotychczasowych ustaleń wynika, że kierujący pojazdem marki Ford Fusion, jadąc prawym pasem drogi S6 w kierunku miejscowości Rusocin, najechał na toczący się w zatorze drogowym pojazd marki Mercedes Sprinter. Pojazd marki Mercedes Sprinter miał włączone światła awaryjne w celu ostrzeżenia innych kierowców o spowolnieniu ruchu. Na skutek uderzenia pojazd marki Mercedes został wytrącony z toru jazdy i zjechał na prawe pobocze drogi, a następnie przewrócił się na lewy bok. Natomiast pojazd marki Ford Fusion zjechał na lewą stronę drogi i uderzył w bariery energochłonne oddzielające pasy ruchu - mówi prok. Mariusz Duszyński z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Od 2019 r. prawie 3 tys. kolizji na obwodnicy
Z kolei na analizowanym przez nas odcinku ekspresówki, od 2019 roku do połowy września 2023 r. odnotowano:
- 115 wypadków,
- 2980 kolizji,
- 165 osób było rannych,
- 4 osoby zginęły.
Jak poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?
Sytuację na ekspresówce analizują pomorscy policjanci. Ich zdaniem na bezpieczeństwo pozytywnie mógłby wpłynąć odcinkowy pomiar prędkości.
Korki po kolizjach na wysokości węzła Wielki Kack to ponura codzienność na ekspresówce.
- Przeanalizowano okres 3 lat pod kątem zdarzeń drogowych. Uwzględniono kwestie bezpieczeństwa podczas kontroli drogowych i możliwości stacjonarnego pomiaru. Biorąc powyższe pod uwagę, policja potwierdziła zasadność instalacji stacjonarnych urządzeń do pomiaru prędkości - mówi asp. Marek Radliński.
Co ciekawe, pomysł był jakiś czas temu analizowany przez Generalną Inspekcję Transportu Drogowego. W 2021 roku GITD poinformowało jednak, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?
Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
- wypadkowość,
- skalę zagrożenia,
- źródła zagrożenia,
- charakter infrastruktury,
- najbliższe otoczenie.
Eksperci wskazali ponad 100 lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się wówczas nie znalazła.
Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.
PILNE! Wypadek za Osową (65 opinii)
Opinie (445) 7 zablokowanych
-
2023-09-18 09:17
W kilku miejscach konieczna jest zmiana oznakowania
Na nowym węźle Wielki Kack jadąc ze Szczecina są aż 4 !!! nieprawidłowo oznakowane miejsca. 1. Tuż przed połączeniem z drogą z Kościerzyny stoi niebieska tablica oznajmująca, że prawy pas jest skierowany na Dąbrowę, a lewy na Gdynię, podczas gdy z prawego pasa również kierujemy się do Gdyni. To powoduje, że kierowcy słusznie zmieniają pas na lewy i wjezdzaja na kurs kolizyjnej z pojazdami jadącymi z Kościerzyny. To jest do natychmiastowej zmiany od zaraz. 2. Jadąc dalej na rozwidleniu do Chyloni i Gdańska mamy brak informacji, że prawy pas również prowadzi nas do Chyloni/Wejherowa. Dodatkowo niepotrzebnie jest tam za chwilę ograniczenie aż do 50km/h. To są długie łagodne luki i po to zostały tak zbudowane, aby przemieszczać się tam z minimum 70km/h, w tym ciężarowe. 3. Jadąc dalej mamy bezsensowne 50km/h nad Wielkopolska, a zaraz za chwilę ogranicznie do 60km/h na włączeniu się do obwodnicy, zamiast znaku informującego o Ekspresówce i tablicy zezwalającej na 100km/h. I po 5 , tablica informującą o wjeździe na główny ciąg obwodnicy powinna stać przed, a nie za łukiem. Kierowcy w ostatniej chwili zmieniają jak szaleni pas na lewy, bo GDDKiA dała....ciała
- 9 1
-
2023-09-18 09:18
Policjanci?
Apelują Ci sami policjanci, którzy jedynaą prędkość jaką kontrolują na obwodnicy , to na tym ultra-niebezpiecznym pasie zjazdowym do Ikei?
- 8 0
-
2023-09-18 09:18
Fatalne oznakowanie wszystkich szkrzyzowan i wlaczen do Wezla Chwaszczyno i Wielki Kack (1)
Od strony Szczecina. Pozmieniajacie to natychmiast
- 7 0
-
2023-09-18 09:21
nie zmieniac,zaorac.
- 1 1
-
2023-09-18 09:19
Węzeł Wielki Kack
To porażka, kto to projektował??
Pas rozbiegówki powinien być dłuższy, a tu są 2 !! krótkie. Do tego korki bo jest jedno wielkie zamieszanie- 12 0
-
2023-09-18 09:20
wjazdy na obwodnicę
Może należałoby zmodyfikować wjazdy na obwodnicę ? Może pas wjazdu nie powinien kolidować z prawym pasem, którym
jadą rozpędzone samochody ? Prawie zawsze zmieniam prawy pas na lewy w miejscach wjazdu na obwodnicę, bo boję się, że samochód wjeżdżający na obwodnicę wjedzie prosto na mnie.- 6 1
-
2023-09-18 09:22
W miejscu, gdzie wszystko jest oznakowane fatalnie zazwyczaj stoi policja
Zamiast ustawiać tam patrole Policji, poprawcie tam całe oznakowanie, układ pasów i dajcie kierowcom normalnie jechać. Tm nie ma żadnego powodu, aby utrzymywać taki bajzel drogowy. Pasy, prędkości, rozjazdy i zjazdy - tam jest wszystko źle wykonane. Na szczęście to tylko farba i można szybko i łatwo te okropne błędy skorygować
- 8 0
-
2023-09-18 09:23
W końcu!
Tak! Chcemy odcinkowego! Koniec z BMW na jadącymi 200kmh z błyskającymi długimi!
- 8 6
-
2023-09-18 09:26
- nie prędkość jest przyczyną wypadków - (1)
tak, jednorożce są przyczyną :)
- 7 3
-
2023-09-18 16:25
Jak idziemy tym torem, to ofiar nie generuje prędkość, tylko jej nagła utrata...
- 2 0
-
2023-09-18 09:41
Już na etapie projektowania było wiadomo, że węzeł w Wielkim Kacku będzie niebezpieczny, będzie generował duży ruch i mogą się tam tworzyć korki i kolizje. Wystarczy poszukać w historii.
- 10 0
-
2023-09-18 09:44
nowe fotoradary instalowane przez ITD mierzą również odległości między pojazdami
jeżeli odcinkowy pomiar prędkości jest za drogi (dużo zjazdów i wjazdów, logistyka jest bardziej skomplikowana niż na zwykłym odcinku jak między Redą, a Rekowem) to chociaż fotoradary przy każdym węźle. Rozumiem, że i tak znajdzie się banda i**otów przyśpieszających między węzłami, ale coś trzeba zrobić bo jest źle.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.