- 1 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (34 opinie)
- 2 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (45 opinii)
- 3 Licznik przy światłach na skrzyżowaniu (98 opinii)
- 4 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (216 opinii)
- 5 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (136 opinii)
- 6 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (127 opinii)
Dwa elektryczne pociągi dla Trójmiasta i Pomorza w 2023 r.
We wtorek, 23 sierpnia, Urząd Marszałkowski podpisał umowę na zakup i dostawę dwóch nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi za 70 mln zł dostarczy spółka Newag. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nich pod koniec przyszłego roku. Docelowo na Pomorze i do Trójmiasta ma trafić 29 kolejnych składów.
Przetarg zakłada też domówienie kolejnych 29 sztuk o napędzie elektrycznym, przeznaczonych do obsługi wojewódzkich przewozów pasażerskich.
Przepełnione pociągi na trasie PKM
- Pierwszy z dwóch pociągów trafi do Trójmiasta pod koniec przyszłego roku i obsłuży ruch regionalny, drugi z kolei zostanie skierowany do obsługi ruchu aglomeracyjnego - mówi Mieczysław Struk, marszałek woj. pomorskiego. - Dziś dużym problemem, choćby na linii PKM, są zbyt krótkie zestawy pociągów. Np. na Jasieniu w czasie roku szkolnego obserwujemy przepełnione składy. Nowe pociągi będą więc odpowiedzią na zwiększone potrzeby i powinny zapewnić podróżnym większy komfort podróży.
Łącznie w ciągu najbliższych lat na pomorskich torach ma się pojawić 31 nowych składów. O tym, jak szybko to nastąpi, zdecydują finanse. Marszałek zamierza bowiem ubiegać się o dofinansowanie zakupów z Krajowego Planu Odbudowy i środków europejskich.
20 z nich to pociągi aglomeracyjne, przewidziane do obsługi połączeń kolejowych na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieście/Gdańskiem Głównym a Wejherowem (linie kolejowe nr 202 i 250). A po zelektryfikowaniu linii kolejowych nr: 201, 214, 229, 248 i 253.
Z kolei pociągi regionalne do czasu zelektryfikowania linii kolejowych nr 201, 214, 229, 248 i 253 będą kursować po następujących liniach kolejowych: 9 Malbork - Gdańsk Główny, 131 Tczew - Smętowo, 202 Gdańsk Główny - Słupsk, 204, Malbork - Elbląg, 405 Słupsk - Ustka Uroczysko z możliwością rozszerzenia o linie nr 250 i relację pociągu Gdynia Główna - Iława - Olsztyn - Iława - Gdynia Główna.
Czym różnią się składy "miejskie" od "regionalnych"
- Pociągi do obsługi ruchu miejskiego nie muszą rozwijać dużych prędkości (120 km/godz. zamiast 160 km/godz.), za to powinny mieć lepsze przyspieszenie, by rozpędzić się na krótkich odcinkach między przystankami.
- Pociągi miejskie muszą mieć większą liczbę drzwi (trzy zamiast dwóch), żeby pasażerowie mogli szybciej wsiadać i wysiadać na przystankach, dzięki czemu postoje będą krótsze.
- W pociągach miejskich nie musi być toalet, ponieważ podróże nimi trwają znacznie krócej. Zaoszczędzone w ten sposób miejsce pozwoli zabrać na pokład więcej pasażerów (200 zamiast 150).
Nowe pociągi dla SKM
Przypomnijmy, że o nowe pociągi stara się też spółka SKM. Będą to prawdopodobnie składy 4-członowe, a nie 6- lub 8-członowe . Chociaż na razie przewoźnik nie ogłosił jeszcze przetargu na zakup.
Miejsca
Opinie (183) 1 zablokowana
-
2022-08-23 13:02
Podnieść wyynagrodzenie Radzie Nadzorczej Zarzadowi i Dyrektorom nic nie kupować oni jeżdżą samochodami
- 12 0
-
2022-08-23 13:06
Proponuję zrobić jeszcze mniej drzwi.
- 12 3
-
2022-08-23 13:06
(3)
Nowe składy obsługujące Regio na trasie do Tczewa, Malborka= super sprawa, ale składy kursujące w godzinach szczytu są ewidentnie za krótkie!!!!! W godzinach popołudniowego szczytu(16-18) pociągi regio kursują rzadko, więc powinny być chociaż dłuższe i bardziej ładowne. Mówię o tym, bo w praktyce jest tak, że juz w Oliwie jest ciasno, a w Gdańsku Głównym ludziom jest nie raz wgle ciężko wejść do przepełnionego składu, nie mówiąc o komforcie podróży w środku... Co prawda w nowych składach warunki podróży i miejsca siedzące są mega wygodniejsze niż w leciwych en-57(kibel), ale ze staniem to jest masakra. A pasażerów stojących czasem jest więcej niż siedzących. Innymi słowy: nowe składy są komfortowe i odbiegają lata świetlne w przód względem szanowanych poprzedników(en57), ale w godzinach szczytu jazda nimi to walka o przetrwanie, z racji małej pojemności...
Apropos inwestycji i odświeżana taboru, pozostaje tylko dziękować Ziobrze, że jego prywatna kłótnia z UE spowodowała zamrożenie ogromnych pieniędzy, które trafiając do nas rozruszałyby nieco naszą gospodarkę, no i pchnęły kraj do przodu. Także pewnie poczekamy, oj poczekamy.- 21 3
-
2022-08-23 13:15
(1)
Mało jest takich szkodników jak Zero, za tę jego prywatną wojenkę wszyscy będziemy jeszcze długie lata płacić...
- 7 1
-
2022-08-23 16:17
A szkodników ze strony świetlistej, cywylizowanej i wysoce liberalnej po nie dostrzegasz?
- 0 5
-
2022-08-23 16:14
A nie lepiej dziękować ulubieńcom z po. Oni lubią być dowartościwywani.
- 0 5
-
2022-08-23 13:08
Jeszcze o (3)
pendolino. Musiałem - za przeproszeniem - do ustępu. No, mam 186 cm i jestem średnio pakowny, ale za nic nie mogłem się w ustępie zmieścić. Już chciałem się wysadzić przez okno, ale przecież zamknięte na mur. I tak prawie na stojąco musiałem się wypróżnić.
- 5 14
-
2022-08-23 13:16
Dla pocieszenia, w samolocie toalety są jeszcze mniejsze
- 4 0
-
2022-08-23 13:36
Mając 186cm wzrostu i 30kg nadwagi nie miałem z tym problemu (1)
Więc jak bardzo jest "średnia" ta Twoja postura?
- 7 0
-
2022-08-23 15:02
dla trola to duza niedogodnosc , jezdzic bez pampersow.
- 3 0
-
2022-08-23 13:10
Składy 4 członowe ? Kogoś poje....ało w tym SKM ? (5)
Może niech się głąb jeden z drugim przejedzie w godzinach szczytu takim czteroczłonowy. .
- 20 5
-
2022-08-23 17:05
Znaffca (2)
Przecież teraz pociągi SKM to najczęściej dwa pojazdy 4 wagonowe.
- 1 4
-
2022-08-24 06:58
Typowy pociąg SKM typu EN 57 to dwa zestawy po 3 wagony czyli razem 6. W warszawskim okręgu jeżdżą składy 5 wagonowe często także po 2 sztuki, a u nas?
- 1 0
-
2022-08-24 09:36
Sorry
Mój błąd -typowa skmka to najczęściej 2x 3 człony lub 4 zestaw 4 plus 3 człony. Wieczorem czasem pojedynczy 4 członowy. W takim razie pytanie - czy ten jeden, który ma być ma linie SKM nie jest za krótki? Powinny być dwa takie i jeździć połączone tak jak te dwa Newagi w SKM.
- 1 0
-
2022-08-23 18:19
Na jeden człon, jeden członek zarządu
A nie, sorry. W zarządzie jest ich tylko trzech.
- 0 0
-
2022-08-24 07:00
Czasem jeździ taki skład w godzinach szczytu, ale to składak. Typowy stary zestaw to 3 wagony.
- 0 1
-
2022-08-23 13:12
Newag ? Nowoczesne? (1)
Na możliwości Newag - brzmi lepiej.
- 1 8
-
2022-08-23 13:16
Ty tu nie rób
wycieczek pod rozklekotane i awaryjne Pesy z narodowej fabryki.Oni nie potrafią ich nawet poprawnie zmontować do kupy!
- 4 0
-
2022-08-23 13:13
A czy (4)
w tych pociągach będą czynne i czyste ustępy. Bo formalnie to jesteśmy w Unii Europejskiej, ale w kwestii ustępów to we wczesnym CCCP.
- 5 12
-
2022-08-23 13:19
Nie będzie WC. Jest w artykule o tym mowa.
- 9 0
-
2022-08-23 13:25
Bo ustępy brudzą się same z siebie
Bo korzystający z nich to cały czas CCCP.
- 6 2
-
2022-08-24 08:01
W Unii Europejskiej jest całe mnóstwo pociągów miejskich i podmiejskich bez toalet, toalety powinny być czynne tylko w regio. (1)
- 0 0
-
2022-08-24 10:51
ale w Unii Europejskiej toalety są powszechnie dostępne
na przystankach...
W Polsce zniknęły z krajobrazu podobnie jak publiczne czasomierze...- 0 0
-
2022-08-23 13:15
Czy (1)
w tych pociągach musi być tak straszliwy smród i potworny zaduch?
- 13 1
-
2022-08-23 18:20
Myj się regularnie...
...a nie będzie smrodu.
- 3 1
-
2022-08-23 13:18
(1)
To będą Elfy czy Impulsy? Nie widzę w tekście takiej informacji.
- 4 7
-
2022-08-23 21:51
To czytaj ze zrozumieniem.Impulsy z Newagu
- 2 0
-
2022-08-23 13:19
CJ (2)
Pociągi powinny przede wszystkim jeździć punktualnie i tak powinno dostosować się rozkład jazdy. A za odjazd ze stacji +-3 min po/przed czasem powinny być kary dla przewoźnika. Na każdej stacji jest monitoring i można to weryfikować. Nikt poważny nie będzie jeździł PKM, jak będzie przyjeżdżało losowo...
- 35 5
-
2022-08-23 18:06
nie do wykonania
większość opóźnień nie wynika z winy przewoźnika tylko czynników zewnętrznych
- 2 0
-
2022-08-25 09:00
Zgadzam się
Nie wystarczy cyt. za utrudnienia przepraszamy. To tak jak w klasyku i co mi pan zrobisz
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.