• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa razy droższa przebudowa skrzyżowania Podwala z Chmielną

Michał Brancewicz
12 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przesuń aby
porównać

Tylko dwie firm zgłosiły się do przetargu na przebudowę skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska. Obie oferty - blisko 16 mln oraz 17,4 mln zł - okazały się ponad dwukrotnie wyższe niż zakładał budżet inwestycji.



To już kolejny w ostatnim czasie przetarg, gdzie oferty są znacznie wyższe niż zakładał inwestor. Tak było w przypadku remontu trasy tramwajowej na Stogi. Teraz podobne zaskoczenie towarzyszy otwarciu kopert na pierwszy etap przebudowy Podwala Przedmiejskiego na wysokości skrzyżowania z ul. Chmielną.

Nie dość, że zainteresowanie tą inwestycją wyraziły tylko dwie firmy, to jeszcze ich oczekiwania finansowe okazały się o wiele wyższe niż zakładała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. MTM wycenił swoje usługi na 15,97 mln zł, a Budimex zażyczył sobie 17,41 mln zł. Z kolei miasto chciało nie wydać więcej niż 6,6 mln zł. Warto dodać, że przebudowa jest współfinansowana przez spółkę Granaria, która zabudowuje północną część Wyspy Spichrzów.

- Wynik jest zaskoczeniem, analizujemy co wpłynęło na tak wysoką cenę - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Gdyby oferty były o 20-30 proc. wyższe od założeń, to jeszcze moglibyśmy szukać dodatkowych środków, ale różnica wynosi ponad 100 proc.
Przypomnijmy, że oferty na przebudowę wszystkich pięciu skrzyżowań Podwala Przedmiejskiego naraz okazały się za drogie, dlatego miasto zdecydowało się podzielić zamówienie na kilka etapów. Jednak, jak pokazało życie, ten zabieg na niewiele się zdał.

- Patrząc na poszczególne elementy tego zadania widać, że część dotycząca przebudowy sieci podziemnych została podobnie wyceniona przez nas i oferentów, remont ul. Chmielnej był już u nich nieco droższy, ale największa różnica jest w przypadku samego skrzyżowania - mówi Bartosiewicz.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstanie naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami Konserwatora Zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych zwycięska firma miała uporać się ze wszystkim do 28 września. Teraz ten termin może ulec wydłużeniu.

Opinie (243) 3 zablokowane

  • Kiedy przejscia naziemne na Obwodnicy? Wynajmuje Apartament na Osowej i żądam przejścia co by... (2)

    ...moi klienci mogli swobodnie chadzać do Maka w Galerii

    • 22 3

    • Lepiej zrobic odrazu chodnik z obwodnicy (1)

      A samochody niech jada objazdem zrobionym z plyt

      • 1 2

      • przeginanie jest nudne od wielu miesięcy

        • 1 0

  • torowisko Stogi

    przeznaczyć pieniążki na remont torowiska na Stogi

    • 14 1

  • Wniosek taki, że w DRMG pracują wybitni fachowcy przynajmniej jeśli chodzi o wyceny. Ale po wyborach zmienimy tam kadrę.

    • 10 2

  • (2)

    To samo co z trasą tramwajową na Stogi, niedoszacowana o 40mln nie wiem czy nie celowo? na Przeróbkę przeznaczone mieli 160mln a na dużo dłuższy odcinek na Stogach 70mln. totalna amatorszczyzna!

    • 14 3

    • Nie 160 (1)

      Miasto przeznaczyło na remont przeróbki 80 a budimex zrobił za 68

      • 0 1

      • To dlatego kostka już wypada?

        • 1 0

  • Cena wysoka !

    Lokalna władza zapłaci,nie liczy się z kosztami,pieniądze uważa za niczyje

    • 6 3

  • (2)

    To nie przebudowywac. To skrzyzowanie jest tylko dla developerow.

    • 14 6

    • (1)

      miasto dla mieszkańców, nie dla tranzytu

      • 5 6

      • Jakiego tranzytu? Jeżdżę tam codziennie i nie jestem żadnym tranzytem. A jak przebudują to będę stał w korkach. I tak samo tramwaje bo przybędzie im świateł.

        • 2 4

  • (3)

    Ciekawe czemu urzednicy nie tlumacza, ze po tych remontach tramwaje beda mialy wiecej swiatel przez co beda jechaly wolniej.

    • 11 6

    • (1)

      i dodaj że narobią więcej spalin!

      • 0 0

      • Tramwaje są elektryczne

        • 0 0

    • Bez kitu to jest w punkt głupoty tych sk***

      • 1 0

  • Zapłacimy więcej, żeby dłużej stać w korkach... (2)

    Brawo, budyniowi geniusze!

    • 17 4

    • I bardzo dobrze, że będziesz stać w korkach.

      • 1 3

    • aska - przemyśl swoje zachowania komunikacyjne

      najwyższy czas przed wylądowaniem na OIOMie po zawale serca

      • 1 0

  • (2)

    A może zacząć od porównania ile osób przechodzi tunelem a ile przejeżdża pojazdami nad nim. Może tu znowu ogon kręci psem? Przecież większość tych co mieszkają w rzekomo odciętej od śródmieścia części na co dzień korzysta z samochodów a raz w tygodniu idzie na lody i piwo na Długą.

    • 15 10

    • (1)

      na tym to polega żeby odwrócić trend. zachęcić ludzi do innych form transportu.
      aut jest za dużo i tyle.

      • 7 5

      • za dużo jest skłonnych do korzystania z aut nawet na krótkie odległości

        auta mogą sobie stać na parkingach przy domowych.

        Jak trzeba będzie pokrywać ich koszty z własnej kieszeni, wielu zrezygnuje z posiadania auta przejeżdżającego mniej niż 8000 km rocznie.

        • 1 3

  • Tragedia (4)

    W kazdym miescie urzedy i radni robia wszystko zeby odkorkowac miasto. Za to w Gdansku walcza sie o to zeby byly korki. Do to tego jeszcze miasto placi grube pieniadze za dodatkowe bezsensowne przejscia naziemne w miejscach gdzie sa tunele i sciezki rowerowe obok funkcjonujacych juz sciezek.

    • 24 7

    • (1)

      na szczęście to tylko twoja opinia.
      pewnie oszołoma co bez auta nie przemieści się nawet o 100m.

      • 4 5

      • Nie tylko jego, wiele osób tak myśli...

        • 3 0

    • Jakie ścieżki koleś ? Wstyd aby nie można było przejechać prosto z ciągu ulic Słodowników -

      Żabi Kruk, tylko zapiep**ać naokoło - na rowerze.

      Dla wielu kierowców jest O.K. aby oni, rowerzyści jeździli dłużej naokoło w ruchu razem z samochodami ?

      • 2 1

    • w Ameryce próbowali odkorkowywać miasta budując autostrady już od 100 lat

      od wielu lat nie mają środków na utrzymanie przewymiarowanej infrastruktury.

      O niebotycznych kosztach leczenia nadwagi i otyłości nie wspomnę.

      Próba rozładowywania korków przez poszerzanie ulic to tak jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa.

      Nie za moje podatki.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane