• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa razy droższa przebudowa skrzyżowania Podwala z Chmielną

Michał Brancewicz
12 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przesuń aby
porównać

Tylko dwie firm zgłosiły się do przetargu na przebudowę skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska. Obie oferty - blisko 16 mln oraz 17,4 mln zł - okazały się ponad dwukrotnie wyższe niż zakładał budżet inwestycji.



To już kolejny w ostatnim czasie przetarg, gdzie oferty są znacznie wyższe niż zakładał inwestor. Tak było w przypadku remontu trasy tramwajowej na Stogi. Teraz podobne zaskoczenie towarzyszy otwarciu kopert na pierwszy etap przebudowy Podwala Przedmiejskiego na wysokości skrzyżowania z ul. Chmielną.

Nie dość, że zainteresowanie tą inwestycją wyraziły tylko dwie firmy, to jeszcze ich oczekiwania finansowe okazały się o wiele wyższe niż zakładała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. MTM wycenił swoje usługi na 15,97 mln zł, a Budimex zażyczył sobie 17,41 mln zł. Z kolei miasto chciało nie wydać więcej niż 6,6 mln zł. Warto dodać, że przebudowa jest współfinansowana przez spółkę Granaria, która zabudowuje północną część Wyspy Spichrzów.

- Wynik jest zaskoczeniem, analizujemy co wpłynęło na tak wysoką cenę - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Gdyby oferty były o 20-30 proc. wyższe od założeń, to jeszcze moglibyśmy szukać dodatkowych środków, ale różnica wynosi ponad 100 proc.
Przypomnijmy, że oferty na przebudowę wszystkich pięciu skrzyżowań Podwala Przedmiejskiego naraz okazały się za drogie, dlatego miasto zdecydowało się podzielić zamówienie na kilka etapów. Jednak, jak pokazało życie, ten zabieg na niewiele się zdał.

- Patrząc na poszczególne elementy tego zadania widać, że część dotycząca przebudowy sieci podziemnych została podobnie wyceniona przez nas i oferentów, remont ul. Chmielnej był już u nich nieco droższy, ale największa różnica jest w przypadku samego skrzyżowania - mówi Bartosiewicz.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstanie naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami Konserwatora Zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych zwycięska firma miała uporać się ze wszystkim do 28 września. Teraz ten termin może ulec wydłużeniu.

Opinie (243) 3 zablokowane

  • Wiadomo po co ta przebudowa (1)

    Wszystko po to żeby warszawka która wykupiła mieszkania na ołowiance mogła szybko w stronę nowej s7 wyjechać

    • 7 1

    • To chyba nie w ta strone?!

      • 1 2

  • po co za miliony drogi rowerowe tam, skoro mozna przez starówkę pieknie puścić i nowe mosty itp (2)

    albo ul Długą..

    • 4 3

    • Madrego zawsze warto poczytac ;p

      • 1 0

    • a jak ty widzisz tam komunikację rowerowa jak tam są wszędzie piesi

      • 1 0

  • Budyn niech sobie na tej lysej pale wymaluje pasy

    • 5 2

  • N iedlugo bedzie mial PASIAKI na Kurkowej ,beda mu do twarzy !!

    • 3 1

  • Marnotrawstwo. (1)

    Miliony chcą wywalać tam gdzie nie potrzeba a na Sandomierskiej dziura, dziurę POgania od lat . Ta ulica to istny tor przeszkód i test sprawności zawieszenia. Po tej ulicy codziennie uczą się jeździć młodzi kierowcy. Radni miasta Gdańska czy wy nie macie wstydu ani honoru ? Ta ulica to fatalna wizytówka waszych rządów w Gdańsku od 20 lat.

    • 5 2

    • Ciągle tylko muzea i utrudnienia komunikacji, brak remontów. Coś czuję że grozi nam wygrana pisu

      • 1 0

  • Już po PO (2)

    Koniec z jełopami

    • 6 2

    • Jełopie jesli przyjdzie pis albo kto kolwiek ponich zrobi dokladnie to samo!! (1)

      • 2 2

      • To po co głosować na po

        • 1 2

  • Władze miasta niestety kompletnie już odjechaly

    • 5 3

  • dure projekty

    Kiedy koniec tych durnych projektów ? Demolowanie miasta dla wybranych! A może by tak jednak pomyśleć o mieszkańcach, którzy muszą korzystać z komunikacji miejskiej na tej trasie? Będzie dłużej i będzie gorzej. Dlaczego?

    Ludzie, likwidowanie pasa jezdni w tak korkującym się miejscu w zamian za ścieżkę rowerową to już nie tylko durnota. To idiotyzm!

    • 11 1

  • Byle do jesieni

    i pogonić tą bandę złodziei.

    • 5 1

  • Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    Rozbawił mnie tytuł:
    "Dwa razy droższa przebudowa skrzyżowania Podwala z Chmielną"
    Tak się w POlskim Gdańsku robi interesy.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane