• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

EDEKA wycofała się

marella
12 września 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Polacy silniejsi niż Niemcy

Osoby robiące zakupy w placówkach handlowych EDEKI mogły zostać zaskoczone zmianami, których dokonano w nich w ciągu wakacji. Placówki te mają teraz nowe logo - ROJAL MARKET - i nie jest to jedyna zmiana. Zmieniła się struktura własności spółki i w związku z tym przekształcenia sieci handlowej. W styczniu b.r. 100% udziałów EDEKA Polska Sp.z.o.o. należących do kapitału niemieckiego zostało zakupionych przez polską firmę ROJAL MARKET Sp. z o.o. z kapitałem wyłącznie polskim.

- To ewenement w skali polskiej: wielka spółka niemiecka nie radzi sobie na polskim rynku i sprzedaje swoje udziały polskiej firmie - powiedział "Głosowi" Piotr Stańczyk, dyrektor handlowy firmy ROJAL MARKET.

Cała sieć pod nową nazwą uzyskała osobowość prawną 01.08.2003. Jednak już od 3 miesięcy przeprowadzane są modernizacje i zmiany. Do tej pory przebudowano 12 sklepów w Trójmieście i otwarto 3 nowe: w Braniewie, Bytowie i Tczewie. Jak mówi Piotr Stańczyk, nie ma żadnych obaw, że klienci stracą na tym, gdyż i zmodernizowane, i nowootwarte placówki są dużo atrakcyjniejsze. Sklepy otrzymują klimatyzację, nowe wyposażenie i nowoczesną kolorystykę.

Najistotniejszy element- oferta produktów zyskał również na atrakcyjności. ROJAL MARKET utrzymuje wszystkie 2500 artykułów, które prowadziła EDEKA, jednak wprowadził też nowe produkty . Asortyment obejmuje dziś około 10.000 artykułów. Są to przede wszystkim produkty krajowe. Zwiększono sprzedaż warzyw i owoców pochodzących od rolników regionu pomorskiego. Są to produkty o wysokiej jakości, spełniające normy upraw ekologicznych.

- Mamy bardzo dobrą kampanię medialną. Od początku lipca przybyło nam 25% klientów. Świadczy to o tym, że ludzie są zadowoleni z oferty naszych sklepów - mówi Piotr Stańczyk.

Głównym celem firmy jest przekształcenie sieci dyskontowej w sieć marketów osiedlowych, by ułatwić wygodne i korzystne cenowo zakupy. Firma planuje, by jej produkty stały się marką uniwersalną, nie tylko własną, czyli, by były dostępne również w innych punktach sprzedaży. Jeśli faktycznie klient będzie zadowolony z całej oferty firmy, ROJAL MARKET spełni swoje zamierzenia i będzie można ze spokojem lub nawet dumą stwierdzić, że wreszcie polski kapitał okazał sie się na polskim rynku silniejszy niż kapitał zachodni.
Głos Wybrzeżamarella

Opinie (73) 1 zablokowana

  • W końcu jakiś pozytywny artykuł ...

    • 3 0

  • bo zakupy w edece w niemczech nie nalza do tanszych i tak wielu klientow edeka nie posiada jak real.

    • 0 0

  • Niemiecki handel to syf, dobrze, ze sie wycofali geszefciarze chędożeni..

    • 3 3

  • "Mamy bardzo dobrą kampanię medialną."
    Widać :-)

    • 1 0

  • i tak pachnie tu sponsorowanym artykulem, czyzby glos wybrzeza dostal zgrzewke 'edeka jasne pelne' ?

    • 2 0

  • ciesze sie

    ze polskie sieci nie daja za wygrana i walcza na tak zatloczonym rynku! To pozytywne zjawisko, bo to marudzenie, ze "zachodnie koncerny tamto i tamto..." juz mi sie zbrzydzilo;) Do tego nareszcie, ktos ruszyl dupskiem;-))

    • 2 0

  • no proszę :)
    to chyba sie wybiorę obejrzeć tą nową kolorystykę

    • 0 0

  • No i proszę

    Można bez protestów, kretyńskich ustaw i pierdzielenia, że nas wykupią i zrobią z nas niewolników XXI w. Adolfy się same skończyły. Pamiętam jak to samo parę lat temu wywróżyłem austryjackiej Komm und Kauf na zaspie. Jak ktoś nie chce zadać sobie trudu by badać rynek i dostosować do specyficznych preferencji i zachowań konsumenckichw danym kreju to pada na pysk. Polen, Polen ubber alles.

    • 3 1

  • halo halo coś tu nie gra

    nie byłbym taki skory do radości gdyż ów sieć sklepów przechodzi z rąk do rąk około co 2,5 roku to ma prawdopodobnie związek ze zwolnieniami podatkowymi dla inwestorów zagranicznych na 3 lata po wykonaniu inwestycji z tego skorzystał również HIT z gdyni (teraz tesco) nieszkam w pobliżu jednego ze sklepów Royal market i wiem że jego historia jest bardzo bużliwa napoczątku Unitorg potem Torg później Dyscount w końcu Edeka (jeszcze przez chwile był (E market) wiec bynajmniej nie wiem czy inwestor stchurzył czy tylko korzysta z uników podatkowych aby wiecej zarobić...

    • 4 0

  • Nazwa zmieniona

    Ale czy sam market zmienil sie na cos porzadnego? Cos na poziomie jak choćby Intermarche? Bo nie raz byłem w Edece na Osowej i muszę stwierdzić, że to kolejny badziew typu Biedronka czy Żabka, czyli stary Społem z nową nazwą. A ceny? No ceny ich własnych produktów, czyli. np. piwa EDEKA, Pizzy Edeka, czy nawet papieru toaletowego Edeka (wszystkie stanowczo odradzam) były faktycznie niższe, ale normalny produkt jak np. baton Mars jest w takiej samej cenie co wszędzie. Odradzam wszystkim tego typu sklepy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane