• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP z miliardowym zyskiem

VIK
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (106)

Gdańska firma LPP osiągnęła najwyższą w historii grupy sprzedaż, czyli prawie 16 mld zł i zysk netto na poziomie przeszło 1 mld zł. W tej sytuacji zdecydowano o wypłacie dywidendy. Pozytywnym zaskoczeniem minionego roku według władz LPP było ponowne zainteresowanie klientów zakupami w salonach.



Stacjonarnie czy w sieci, jak kupujesz ubrania i buty?

Wydarzenia na Ukrainie i zakończenie działalności w Rosji nie popsuły wyników gdańskiej firmy LPP, właściciela marek modowych Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Jak twierdzą władze firmy, przeniesienie środka ciężkości działań biznesowych w kierunku Europy Południowej i Zachodniej uruchomiło korzystne tendencje sprzedażowe w kolejnych miesiącach. Do tego trafione kolekcje i idące za tym bardzo dobre wyniki sprzedażowe marek w ostatnich trzech kwartałach 2022/2023 r. pozwoliły zamknąć ten rok z korzystnym bilansem - blisko 16 mld zł przychodu (wzrost o 40,5 proc. r/r.) i wypracować zysk netto na poziomie ponad 1 mld zł.



- Za nami kolejny rok, który utwierdził nas w przekonaniu, że o przyszłości handlu będzie decydować to, jak szybko i elastycznie potrafimy reagować na zmiany rynkowe. Potwierdzają to wyniki sprzedaży naszych marek w ostatnich kwartałach tego roku, które pokazują, że w dobrym momencie dostrzegliśmy potencjał sprzedażowy na południu i zachodzie Europy. To pozwoliło nam w pewnym stopniu zniwelować straty wynikające z ograniczenia działalności na wschodzie - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.


Pozytywnym zaskoczeniem minionego roku według Lutkiewicza było ponowne zainteresowanie klientów zakupami w salonach.

- Kilka lat temu prognozowano, że e-commerce wyprze handel stacjonarny. Wbrew temu w LPP nieco uparcie stawialiśmy na oba kanały sprzedaży i - jak się okazuje - to była dobra decyzja. Dziś, jako w pełni omnichannelowa organizacja, potrafimy się rozwijać niezależnie od zmieniającego się układu sił pomiędzy kanałami sprzedaży, a jednocześnie podążać za głosem klientów w zakresie kolekcji. W ostatnim kwartale klienci bardzo dobrze przyjęli bardziej formalne kolekcje Mohito oraz Reserved. Dużą popularnością cieszyła się też moda męska naszej flagowej marki - dodaje Przemysław Lutkiewicz.


Na koniec IV kwartału oferta marek LPP dostępna była w 1962 salonach tradycyjnych w 27 krajach oraz na 34 rynkach online. Sukcesem sprzedażowym okazało się otwarcie pierwszych sklepów marki Sinsay w Grecji oraz we Włoszech. Za sprawą trafionych kolekcji Mohito, której sprzedaż wzrosła o 34 proc. rok do roku oraz Reserved, a także mocnego otwarcia sprzedaży nowych e-sklepów, Grupa uzyskała w tym okresie ponad 4 mld zł przychodu, osiągając wzrost sprzedaży o 23 proc. rok do roku. Pomimo niższej dynamiki wzrostu sprzedaży internetowej w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego w ostatnim kwartale marki wypracowały w e-commerce ponad 1 mld zł, a udział tego kanału w przychodach całej Grupy wyniósł 27 proc.

Zarząd LPP zarekomendował akcjonariuszom wypłatę dywidendy w wysokości 430 zł na akcję z zysku za rok obrotowy od 1 lutego 2022 r. do 31 stycznia 2023 r. W sumie do podziału między akcjonariuszy ma trafić ok. 800 mln zł. 
VIK

Miejsca

Opinie (106) 9 zablokowanych

  • (1)

    Zastanawiam się kto to kupuje, ubrania ze sklepów LPP to są jednorazówki, bardzo słabej jakości. Typowy Fast Fashion.

    • 47 12

    • Kupują ludzie bi jeszcze w miarę tanio. Choć to żaden ciuch.

      • 6 1

  • Reserved - dział męski to dramat (3)

    Jeszcze jakieś 10 lat temu mogłem tam iść i od ręki wziąć kilka rzeczy, na prawdę mieli fajne ciuchy w przystępnych cenach.
    Dziś to jakiś "śmietnik". Kolekcje jakie się pojawiają, to są tak wydziwaczone, że trzeba być rycerzem, żeby coś tak u nich kupić. Może pojedynczą rzecz, jedną na sto. Dosłownie. sto i nie jest to tylko moje zdanie, gdyż rozmawiałem ze znajomymi i nikt tam już nie idzie, bo jak to mówią jest "chała".
    No i ceny - kosmos w porównaniu do tego, co proponują. Ciekawe komu to dalej pchają jak u nas nie sprzedadzą, bo tony muszą zalegać na magazynach.

    • 62 4

    • Stary juz jestes i tyle (1)

      • 0 8

      • Chciałbyś mieć tyle co ja i tak wyglądać

        Więc nie szastaj ocenami

        • 2 0

    • Jeśli twoi znajomi mówią "chała" no to nic dziwnego że nie możecie znaleźć dla siebie ubrań, poszukajcie w lumpeksach z ubraniami z lat 90 ;)

      • 1 3

  • od wielu lat kupowałem w Reserved spodnie (6)

    niestety od roku są tak marnej jakości, że część z nich nie dotrwa nawet do pierwszego prania. Materiał rwie się w palcach (ostatnio przy podciąganiu spodni urwałem 2 szlufki od paska. Gratulacje dla mnie, jak sądzę).

    • 128 18

    • Są jeszcze gdzieś sklepy stacjonarne Reserved!?

      • 0 12

    • Od roku? (2)

      Co najmniej od 6/7 lat.

      • 10 1

      • Jakość poleciała na łeb na szyję od ok 2011-2013. Wzory, materialy, kroje. Stali się typowa masówka

        • 11 1

      • chyba od 20...

        • 6 0

    • Co z tego? Generują zysk, więc o co chodzi? Twoja opinia nie jest miarodajna, skoro ludzie kupują...

      • 0 11

    • za szlufki się nie podciąga spodni

      nawet w lee czy levisach urywałem szlufki, zwłaszcza jak po świętach du*a grubsza

      • 4 6

  • (3)

    Nie tak dawno płakali, że będą musieli się zamykać bo bida panie bida. Zawsze płaczki mają najlepiej.

    • 55 5

    • (2)

      Przede wszystkim obniżyli niektórym pensje w trakcie covidu - ciekawe czy teraz oddadzą to co zabrali? Nie wiem, ale się domyślam. Moja firma, gdy był gorszy okres przycięła premie do 60% ale potem przez 2 kolejne lata, gdy było lepiej dawała 120 i 150%, a więc da się.

      • 15 0

      • Obniżyli wszystkim, nawet kontraktowcom na b2b i nie, nie oddali :)

        • 11 0

      • Bo pracujesz w porządnej firmie

        • 2 0

  • Wychowałem się chodząc w ubraniach firm LPP. (11)

    Kiedyś cechowała je trwałość i bez znaczenia czy się szło grać w piłkę z kolegami, czy na rowerze pojeździć czy po prostu do gimnazjum/liceum. Człowiek czuł się dobrze w tych ubraniach, jakość była super i można było je prać wiele razy.
    Obecnie nic tam już nie kupuję. Swoim małym dzieciom również. Inne sklepy mają lepszy stosunek jakość/cena. Szczególnie, że dla próby kupiłem tam w zeszłym roku dwie pary spodni i dosłownie mi popękały w kroku. Raz w pracy jak się schyliłem. Wstyd mi było :(

    • 160 14

    • Zawsze było to byle co. Tanie rzeczy dla ogółu.

      • 25 8

    • taa kiedys to bylo... (1)

      jako szczyl laziles w brudnych slabej jakosci ciuchach i ci to po prostu nie przeszkadzalo i tle

      • 8 16

      • Zadaj sobie troche trudu i poszukaj gdzie na poczatku szylo LPP i z jakich materialow, a gdzie teraz szyje

        Jak juz poswiecisz czas na zdobycie tej wiedzy to cos ci sie powinno rozjasnic. Chyba, ze jestes z marketingu LPP i chcesz zaklinac rzeczywistosc, jaka to jakosc obecnie macie.

        • 3 0

    • Moze po prostu za duzo przytylas (2)

      Bo aby pekly spodnie na tylku to trzeba niezle akrobacje robic albo miec wielka puperuche

      • 4 15

      • (1)

        Przecież to napisał facet a nie kobieta. Czytaj ze zrozumieniem. A powodem pękania zapewne jest materiał na styk na szwach. Już w sklepie czasami się rozpruwaja na szwach a co dopiero przy używaniu.

        • 14 1

        • Nie tlumacz im, to marketingowcy z LPP, im za to placa aby pisac to co napisali i boja sie aby premia byla.

          • 1 0

    • (1)

      Niestety prawda.
      Pierwsze kolekcje Reserved przez kilka lat były naprawdę super za te pieniądze-potem niestety w zasadzie już tylko sezonowe jednorazówki :-((

      • 19 1

      • Dla mnie reserved skończyło się w 2012 roku. Teraz tam już tylko akcesoria typu rękawiczki. Poszli w stronę dla deskorolkarzy, grunge czy jak tam nazywa się taka lachmaniarska moda. Szkoda tylko, że takie ładne wzory na t-shirtach są nadrukowane na materiałach w których skręcają się szwy boczne i w których brakuje miejsca na biust. Niektóre obrazki są śliczne :(

        • 11 1

    • XXX

      Dosłownie teraz to jest nazwijmy rzeczy po imieniu totalny szajs te całe Sinsay i inne szmaty na maksa.

      • 8 1

    • Nie zależy mi żeby bronić firmy, ale: kiedyś np. t-shirty kosztowały 20zł i były dobre, trwałe, ale dzisiaj są takie, które kosztują 20zł ale obok w sklepie są t-shirty za 60zł. No i te dobre, trwałe teraz kosztują już 60.

      • 0 0

    • Dokladnie,

      kurtkę którą nosiłem 20 lat temu mam do dzisiaj na działce. Następna była gumowana i powiem się w niej jak w sztormiaku. Potem były spodnie, które pękły podczas kucania. Od tej pory już nic nie kupiłem w LPP.

      • 1 0

  • No z tą Rosją to nie do konca tak (3)

    LPP sprzedała swoje sklepy w Rosji Chinczykom. Ale produkty LPP do Rosji nadal są dostarczane i można je tam kupić.
    LPP znana jest z różnych kontrowersyjnych zachowań , a to jakieś raje podatkowe, a to w czasie pandemii maseczki trafiły do chińskich pracowników...

    • 53 5

    • Dostarczane jak i są dalej wspierani przez spółkę córkę silky coders.

      • 9 0

    • (1)

      Oglądałem niedawno na YT gościa który mieszka w Rosji i pokazywał, że prawie wszystko co niby się wycofało z Rosji w blasku PR-owych fleszy, nadal tam jest ale pod inną nazwą. Ciuchy reserved można kupić w salonach firmowych jako RR. Można kupić Coca-Colę, produkty Unilevera i wiele innych. Te samy produkty tylko inna nazwa. Filmów jest mnóstwo - wystarczy poszukać na YT.

      • 6 0

      • *Re nie RR oraz Mohito - M, Sinsay - Sin.

        • 0 0

  • Niestety z ich markami musiałem się rozstać z uwagi na bardzo niską jakość produktów. (1)

    Ubrania prują się w szwach, w tkaninach wypadają dziury i to już przed pierwszym praniem.
    Myślę, że warto popracować nad jakością, bowiem jakość produktów nie jest adekwatna do ceny.
    Ciuchy sprawiają wrażenie jednorazowych, biodegradowalnych. Szkoda tylko, że proces zaczyna się w trakcie użytkowania.
    Zastosowanie mogą mieć te ubrania (jako jednorazówki) do ubrania zmarłej osoby do trumny, bo tam to jak już wieko zamkną, to już i tak bez różnicy czy ten ciuch przetrwa dzień, tydzień, czy dłużej. Trup i tak w tym nigdzie nie wyjdzie.

    • 51 4

    • Kosztem wyzysku w Azji

      • 0 0

  • (5)

    W sumie to fajnie, że lokalna firma osiąga sukcesy. Gratuluję, choć osobiście nie przyłożyłam się do tego wyniku. Szkoda, że nie mają w kolekcjach linii dla osób w średnim wieku, ceniących dobry skład, jakość wykonania i ponadczasowość wzorów.

    • 159 9

    • Dobry skład i jakość wykonania to oni nie mają nawet w obecnym asortymencie

      • 16 2

    • A przyznali się do omijania sankcji i sprzedaży swoich wyrobów produkowanych w Chinach po marką RE w Rosji?

      • 15 6

    • Ale ceny mają

      jak za takie coś :)

      • 8 3

    • mieli taką markę - tallinder

      miala byc czyms w stylu COS, massimo dutti itp. przetrwali na rynku dokladnie 8 mcy - w salonie w baltyckiej tak smierdzialo poliestrem, ze nie obejrzalam nawet calej kolekcji. ceny rzeczywiscie byly dla ciut zamozniejszych klientow, ale jakosc zaoferowali na poziomie mohito... to, ze ktos ma kase, zeby wydac 300zl na tshirt, nie znaczy, ze bedzie nią szastał na prawo i lewo, zeby kupowac tylko z powodu ceny - ludzie z grubszym portfelem znaja sie na rzeczy, no i tak to wlasnie z tym tallinderem bylo

      • 13 1

    • Mylisz się, ja jestem w takim wieku, wg wszystkich jestem elegancka ale nie kupuję każdego modnego ciucha i nie mam z tym problemu

      • 0 0

  • widzisz wojtek

    tak sie robi marki w miescie, ucz się.

    • 4 2

  • tylko miliard? (3)

    jak kupują koszulki po 1zł, sprzedają za 50-100zł, to zyski powinny być większe

    • 50 4

    • no to zastanów się jakie jeszcze koszty mają przedsiębiorstwa że sprzedając ze stukrotną przebitką osiągają takie małe zyski. jak nie wiesz to zajrzyj do sprawozdania finansowego

      • 4 2

    • A czemu ty nie kupisz tych koszulek też po złotówce jak oni?

      Sprzedasz po 10 zł. I wykosisz LPP z rynku. :)

      • 4 4

    • Masz pojęcie o kosztach prowadzenia firmy?

      Nie masz więc nie wypowiadaj się.

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane