• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP z miliardowym zyskiem

VIK
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (106)

Gdańska firma LPP osiągnęła najwyższą w historii grupy sprzedaż, czyli prawie 16 mld zł i zysk netto na poziomie przeszło 1 mld zł. W tej sytuacji zdecydowano o wypłacie dywidendy. Pozytywnym zaskoczeniem minionego roku według władz LPP było ponowne zainteresowanie klientów zakupami w salonach.



Stacjonarnie czy w sieci, jak kupujesz ubrania i buty?

Wydarzenia na Ukrainie i zakończenie działalności w Rosji nie popsuły wyników gdańskiej firmy LPP, właściciela marek modowych Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Jak twierdzą władze firmy, przeniesienie środka ciężkości działań biznesowych w kierunku Europy Południowej i Zachodniej uruchomiło korzystne tendencje sprzedażowe w kolejnych miesiącach. Do tego trafione kolekcje i idące za tym bardzo dobre wyniki sprzedażowe marek w ostatnich trzech kwartałach 2022/2023 r. pozwoliły zamknąć ten rok z korzystnym bilansem - blisko 16 mld zł przychodu (wzrost o 40,5 proc. r/r.) i wypracować zysk netto na poziomie ponad 1 mld zł.



- Za nami kolejny rok, który utwierdził nas w przekonaniu, że o przyszłości handlu będzie decydować to, jak szybko i elastycznie potrafimy reagować na zmiany rynkowe. Potwierdzają to wyniki sprzedaży naszych marek w ostatnich kwartałach tego roku, które pokazują, że w dobrym momencie dostrzegliśmy potencjał sprzedażowy na południu i zachodzie Europy. To pozwoliło nam w pewnym stopniu zniwelować straty wynikające z ograniczenia działalności na wschodzie - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.


Pozytywnym zaskoczeniem minionego roku według Lutkiewicza było ponowne zainteresowanie klientów zakupami w salonach.

- Kilka lat temu prognozowano, że e-commerce wyprze handel stacjonarny. Wbrew temu w LPP nieco uparcie stawialiśmy na oba kanały sprzedaży i - jak się okazuje - to była dobra decyzja. Dziś, jako w pełni omnichannelowa organizacja, potrafimy się rozwijać niezależnie od zmieniającego się układu sił pomiędzy kanałami sprzedaży, a jednocześnie podążać za głosem klientów w zakresie kolekcji. W ostatnim kwartale klienci bardzo dobrze przyjęli bardziej formalne kolekcje Mohito oraz Reserved. Dużą popularnością cieszyła się też moda męska naszej flagowej marki - dodaje Przemysław Lutkiewicz.


Na koniec IV kwartału oferta marek LPP dostępna była w 1962 salonach tradycyjnych w 27 krajach oraz na 34 rynkach online. Sukcesem sprzedażowym okazało się otwarcie pierwszych sklepów marki Sinsay w Grecji oraz we Włoszech. Za sprawą trafionych kolekcji Mohito, której sprzedaż wzrosła o 34 proc. rok do roku oraz Reserved, a także mocnego otwarcia sprzedaży nowych e-sklepów, Grupa uzyskała w tym okresie ponad 4 mld zł przychodu, osiągając wzrost sprzedaży o 23 proc. rok do roku. Pomimo niższej dynamiki wzrostu sprzedaży internetowej w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego w ostatnim kwartale marki wypracowały w e-commerce ponad 1 mld zł, a udział tego kanału w przychodach całej Grupy wyniósł 27 proc.

Zarząd LPP zarekomendował akcjonariuszom wypłatę dywidendy w wysokości 430 zł na akcję z zysku za rok obrotowy od 1 lutego 2022 r. do 31 stycznia 2023 r. W sumie do podziału między akcjonariuszy ma trafić ok. 800 mln zł. 
VIK

Miejsca

Opinie (106) 9 zablokowanych

  • (2)

    Wyprodukowanie takich ciuchów w np. Bangladeszu często przez dzieci kosztuję parę dolarów. A ludzie płacą za to razy 50.

    • 30 4

    • dlatego nie kupuje takich szmatek...

      • 5 1

    • Czyli jak w innych zachodnich firmach odzieżowych.

      Przecież Bangladesz nie szyje tylko dla lpp.

      • 0 0

  • dla dzieciaków super

    Ubrań dla dorosłych nie kupuje w markach LPP wiec się nie wypowiem, ale dla dzieciaków owszem i przyznam, że ich dresy czy kurtki przetrwały u moich dzieciaków znacznie dłużej niż HM (dramat to są dopiero jednorazówki), endo czy c&a

    • 4 11

  • Gratuluję.

    • 2 3

  • ciekawe na jakim poziomie jest u nich optymalizacja podatków (1)

    ile podatków zapłacili w Polsce

    • 15 4

    • oby na jak najwyższym, zarząd jest to winny akcjonariuszom, żeby maksmalizować ich zysk z granicach prawa.

      • 2 7

  • Oni się z Rosji nie wycofali tylko zmienili logo w sklepach i zarejestrowali inne (3)

    nazwy spółek, które założyli w chinach i niby im sprzedali udziały, a to dalej to samo :D

    • 29 7

    • A z ciekawości może wiesz jak się nazywają te ich ruskie sklepy? (1)

      • 0 0

      • Proszę bardzo: "Reserved store will be called Re, Mohito - M, and Sinsay - "Sin". According to RIA Novosti"

        • 3 0

    • to możliwe

      dla kacapów jakośc sie nie liczy.

      • 0 1

  • A jak to się przekłada na zarobki pracowników? Pytanie retoryczne, wiem, że w żaden sposób. Nigdy nie kupuję ubrań w takich sklepach.

    • 26 2

  • Te ciuchy nie są warte tej ceny

    W internecie można dostać fajne szmaty za podobne, lub niższe pieniądze.

    • 14 2

  • przecież tam nie ma nic do kupienia..

    • 17 4

  • Nie wytransferowali zysku do spolki corki?

    Jaka różnica w porowaniu do zachodnich firm działających w Polsce. Co kapitał nie ma narodowości? Wiecie ze LPP głównie sprzedaje na wschodniej ścianie bo zachodnia jest dla nich zablokowana? Dalej popieranie UE?

    • 13 2

  • (2)

    Sprzedają szmaty a nie ubrania i to za grube pieniądze...a gupi ludzie to kupuja. Szkoda tylko przyrody....jestem zwolennikiem używanych ubrań.....ekologicznie i tanio i wedlug mnie z głową.....po co kupować nowe ciuchy za duze pieniadze jak moge jeszcze kupic w super stanie używane za grosze...

    • 23 7

    • (1)

      Chodź sobie w używanych jak masz taką potrzebę, a ja nie mam na to ochoty i będę kupowała NOWE!

      • 6 6

      • Również preferuję nowe ale kupuję z rozwagą, nie kieruje się moda a ponadczasowym wzorem, zwracam uwagę na metkę i wykonanie. Takie rzeczy kosztują więcej, ale służą latami. I szafa nie pęka w szwach. To też Eco.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane