• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Francuzi, Niemcy i Anglicy chcą projektować tramwaj na Morenę

Maciej Naskręt
13 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ok. 100-metrowy odcinek linii tramwajowej przy ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej. W przyszłości pojadą tędy tramwaje na Morenę. Ok. 100-metrowy odcinek linii tramwajowej przy ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej. W przyszłości pojadą tędy tramwaje na Morenę.

Otwarto koperty w przetargu na przygotowanie projektu budowy linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Wystartowali projektanci z Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii, ale najkorzystniejszą cenowo ofertę - wartą 1,2 mln zł - złożyło biuro projektowe z Krakowa.



Linia tramwajowa i miejsca, w których w przyszłości pojawią się przystanki. Linia tramwajowa i miejsca, w których w przyszłości pojawią się przystanki.
We wtorek w siedzibie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto koperty z ofertami na przygotowanie dokumentacji projektowej budowy linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyli projektanci z Biura Inżynieryjnego Usług Projektowych z Krakowa. Za przygotowanie dokumentacji technicznej chcą nieco ponad 1,2 mln zł.

W przetargu na projekt nowej linii tramwajowej startowali projektanci z Francji, Wielkiej Brytanii, Czech oraz Niemiec. Nie zabrakło też ofert gdańskich biur projektowych.

- Po otwarciu kopert komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzania ofert. Po ogłoszeniu wyników oferenci będą mieli 10 dni na ewentualne odwołania. Jeśli ich nie będzie, wtedy podpiszemy umowę z wykonawcą - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Wyłoniony w przetargu wykonawca od chwili podpisania umowy na przygotowanie dokumentacji będzie miał 54 tygodnie.

Projekt wykonawczy torowiska z Siedlec na Morenę będzie zakładał m.in. budowę dwutorowej linii tramwajowej na odcinku prawie trzech kilometrów wraz z infrastrukturą od pętli na Siedlcach przy ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska na gdańskiej Morenie. Dodatkowo zostanie dobudowana linia tramwajowa (ok. 1 km) do przyszłej stacji Kolei Metropolitalnej obok ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. W sumie ma powstać siedem przystanków.

W celu ograniczenia hałasu przejeżdżających tramwajów projektanci muszą zaproponować rozwiązania techniczne tłumiące hałas i drgania.
Ponadto będą musieli zaplanować budowę węzła integracyjnego przy przystanku "Rakoczego", uwzględniającego ruch kolejowy, tramwajowy, autobusowy, pieszy i rowerowy.

Nie ma jeszcze planów co do terminu rozpoczęcia budowy, bowiem nie ma zagwarantowanych w budżecie miasta pieniędzy na ten cel. Najszybciej przetarg na wykonanie prawie 4-kilometrowej linii tramwajowej mógłby ruszyć latem przyszłego roku.



Zestawienie ofert złożonych w przetargu na budowę linii tramwajowej od Siedlec na Morenę:

1. Biuro Inżynieryjne Usług Projektowych Sp. z o.o., Kraków. Cena ok. 1,2 mln zł.
2. Europrojekt Gdańsk Sp. z o.o., Gdańsk. Cena ok. 1,6 mln zł.
3. Konsorcjum firm: Sudop Polska Sp. z o.o., Warszawa, Sudop Praha a.s. Cena ok. 1,6 mln zł.
4. Systra S.A., Paryż. Cena ok. 4,5 mln zł.
5. Egis Poland Sp. z o.o., Warszawa. Cena ok. 3,1 mln zł.
6. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o., Warszawa, Schuessler-Plan Ingenieurgesellschaft mbH Dusseldorf. Cena ok. 2,8 mln zł.
7. Konsorcjum firm: Mott MacDonald Poland, Mott MacDonald Wlk. Brytania. Cena ok. 2,2 mln zł.
8. Progreg Sp. z o.o., Kraków Cena ok. 2,2 mln zł.
9. Biuro Projektowe Budownictwa Komunalnego S.A., Gdańsk Cena ok. brutto 1,8 mln zł.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: BBF Sp. z o.o. , Poznań, Euro-Alians Sp. z o.o. Gdańsk. Cena ok. 3,3 mln zł.
11. Tebodin Poland S. z o.o., Warszawa. Cena ok. 2,9 mln zł.
12. Zeus S.A., Pruszcz Gdański. Cena ok. 5,7 mln zł.
13. Transprojekt Gdańsk Sp. z o.o., Cena ok. 2,1 mln zł.
14. Konsorcjum firm: Scott Wilson Sp. z o.o. Warszawa, Scott Wilson Ltd., Wlk. Brytania. Cena ok. 5,7 mln zł.

Miejsca

Opinie (154) 6 zablokowanych

  • Kładka to zły pomysł.

    Jestem przeciw.

    • 2 1

  • Jesli jednak podane warunki bylyby niejasne (3)

    moj Macieju, to bylyby niejasne dla wszystkich.
    ..."Projekt to pikuś niech zrobią to Polacy"...
    Skoro wykonanie projektu jest takie proste, najlepiej zlecic go dzieciom z przedszkola Jacka i Agatki, zeby cos tam namalowaly w temacie.
    Maluchy zrobia rysunki za podwojny deser.

    • 1 1

    • zaskoczyłeś mnie mój rumunie logiką (2)

      wobec takiego dictum nie znajduję już uzasadnienia
      to czarna dziura tej inwestycji:-)

      • 0 0

      • Hi, hi, hi... (1)

        nastepna czarna dziura pojawi sie najprawdopodobniej przy realizacji tego projektu.
        Gdzie te szyny, podklady i drut miedziany do trakcji?

        • 0 2

        • na zlomowcu

          • 0 0

  • RONDO bulonska z rakoczego JADE W DOL na SLOWACKIEGO i TYLKO 1 PAS?? (1)

    1 pas z bulonskiej na slowackiego ? dziwne a tereny mysliwskiej zaludniane co niemiara.....

    • 4 3

    • fakt rondo projektowane przy mysliwskiej na dole dosc wąskie gardlo...1pas na potokowa

      troche mało za chwile beda poszerzac 3x

      • 1 0

  • Ja juz calkowicie sie pogubilem wpierw mowia, ze tylko do Rakoczego bez odnogi w strone Mysliwskiej teraz na odwrot?! Moim osobistym zdaniem Bulonska jest wazniejsza. Chociazby dlatego, ze jest potrzebny remont tejze ulicy oraz jakze udanego skrzyzowania przy KFC. Przy Rakoczego bedzie przystanek PKM wiec chyba to moze poczekac?

    • 0 2

  • ja jestem za mc donaldem

    na pewno dodadza na każdym przystanku bude z żarciem

    • 2 1

  • 54 tygodnie?

    a nie za długo

    • 1 1

  • PESY HAŁASUJĄ!!!! (3)

    znacznie bardziej niż Dortmundy a nawet te starsze typy. Cały budynek sie trzęsie jak PESA przejeżdża.

    Czy w tym mieście nie można zrobić czegoś z głową i np wybierać wagoników które nie będą głośne?!!?

    • 4 3

    • ????

      dziwne

      • 0 0

    • nie do wiary?!

      jak jadę to jest dość cicho...

      • 0 0

    • To jest właśnie skutek stawiania na tańsze

      :(

      • 1 0

  • Polacy potrafia i przestancie sie tak slinic na firmy zachodnie, ktore wcale ne zawsze sa lepsze! (1)

    Nie mozemy cenic sie tak nisko. Po co mamy dac zarobic innym, podczas gdy te pieniadze moga zostac w Polsce? Lepiej dac zarobic ktorejs z naszych firm.
    Wystarczy, ze wykorzystuja nasza sile robocza za grosze w zagranicznych firmach.

    • 6 3

    • a Polacy nie wykorzystują polaków w polskich firmach.

      cała prawda o chciwości człowieka.

      • 1 1

  • co to za szwingel. co francuzów niemców i anglików obchodzi jakis tam tramwaj na jakiejś tam morenie. (1)

    bzdura aż się śmiać chce. chyba ktoś z um gdańska ma rodzine prubującą zrobić karierę w tyh właśnie krajach i prubuje ich wkręcić w jakieś gdańskie brudne interesy by zarobić parę groszy.

    • 3 4

    • uczmy sie ortografii

      próbujmy chociaż

      • 2 2

  • czy i gdzie mieszkańcy mogą zgłaszać uwagi do projektu?!

    dlaczego pominięto brakujący przystanek na wysokości największej jednostki osiedla, tj. na wysokości Wyrobka i Kolumba??

    przez brak tego jednego przystanku cała inwestycja dla wielu mieszkańców tej okolicy stanie się bezużyteczna, bo najbliższego przystanku tramwajowego W KAŻDĄ STRONĘ będą musieli dojeżdżać 1 przystanek autobusem! to zwiększa zarówno czas, jak i koszty dojazdu!

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane