• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Francuzi, Niemcy i Anglicy chcą projektować tramwaj na Morenę

Maciej Naskręt
13 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ok. 100-metrowy odcinek linii tramwajowej przy ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej. W przyszłości pojadą tędy tramwaje na Morenę. Ok. 100-metrowy odcinek linii tramwajowej przy ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej. W przyszłości pojadą tędy tramwaje na Morenę.

Otwarto koperty w przetargu na przygotowanie projektu budowy linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Wystartowali projektanci z Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii, ale najkorzystniejszą cenowo ofertę - wartą 1,2 mln zł - złożyło biuro projektowe z Krakowa.



Linia tramwajowa i miejsca, w których w przyszłości pojawią się przystanki. Linia tramwajowa i miejsca, w których w przyszłości pojawią się przystanki.
We wtorek w siedzibie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto koperty z ofertami na przygotowanie dokumentacji projektowej budowy linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyli projektanci z Biura Inżynieryjnego Usług Projektowych z Krakowa. Za przygotowanie dokumentacji technicznej chcą nieco ponad 1,2 mln zł.

W przetargu na projekt nowej linii tramwajowej startowali projektanci z Francji, Wielkiej Brytanii, Czech oraz Niemiec. Nie zabrakło też ofert gdańskich biur projektowych.

- Po otwarciu kopert komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzania ofert. Po ogłoszeniu wyników oferenci będą mieli 10 dni na ewentualne odwołania. Jeśli ich nie będzie, wtedy podpiszemy umowę z wykonawcą - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Wyłoniony w przetargu wykonawca od chwili podpisania umowy na przygotowanie dokumentacji będzie miał 54 tygodnie.

Projekt wykonawczy torowiska z Siedlec na Morenę będzie zakładał m.in. budowę dwutorowej linii tramwajowej na odcinku prawie trzech kilometrów wraz z infrastrukturą od pętli na Siedlcach przy ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska na gdańskiej Morenie. Dodatkowo zostanie dobudowana linia tramwajowa (ok. 1 km) do przyszłej stacji Kolei Metropolitalnej obok ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. W sumie ma powstać siedem przystanków.

W celu ograniczenia hałasu przejeżdżających tramwajów projektanci muszą zaproponować rozwiązania techniczne tłumiące hałas i drgania.
Ponadto będą musieli zaplanować budowę węzła integracyjnego przy przystanku "Rakoczego", uwzględniającego ruch kolejowy, tramwajowy, autobusowy, pieszy i rowerowy.

Nie ma jeszcze planów co do terminu rozpoczęcia budowy, bowiem nie ma zagwarantowanych w budżecie miasta pieniędzy na ten cel. Najszybciej przetarg na wykonanie prawie 4-kilometrowej linii tramwajowej mógłby ruszyć latem przyszłego roku.



Zestawienie ofert złożonych w przetargu na budowę linii tramwajowej od Siedlec na Morenę:

1. Biuro Inżynieryjne Usług Projektowych Sp. z o.o., Kraków. Cena ok. 1,2 mln zł.
2. Europrojekt Gdańsk Sp. z o.o., Gdańsk. Cena ok. 1,6 mln zł.
3. Konsorcjum firm: Sudop Polska Sp. z o.o., Warszawa, Sudop Praha a.s. Cena ok. 1,6 mln zł.
4. Systra S.A., Paryż. Cena ok. 4,5 mln zł.
5. Egis Poland Sp. z o.o., Warszawa. Cena ok. 3,1 mln zł.
6. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o., Warszawa, Schuessler-Plan Ingenieurgesellschaft mbH Dusseldorf. Cena ok. 2,8 mln zł.
7. Konsorcjum firm: Mott MacDonald Poland, Mott MacDonald Wlk. Brytania. Cena ok. 2,2 mln zł.
8. Progreg Sp. z o.o., Kraków Cena ok. 2,2 mln zł.
9. Biuro Projektowe Budownictwa Komunalnego S.A., Gdańsk Cena ok. brutto 1,8 mln zł.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: BBF Sp. z o.o. , Poznań, Euro-Alians Sp. z o.o. Gdańsk. Cena ok. 3,3 mln zł.
11. Tebodin Poland S. z o.o., Warszawa. Cena ok. 2,9 mln zł.
12. Zeus S.A., Pruszcz Gdański. Cena ok. 5,7 mln zł.
13. Transprojekt Gdańsk Sp. z o.o., Cena ok. 2,1 mln zł.
14. Konsorcjum firm: Scott Wilson Sp. z o.o. Warszawa, Scott Wilson Ltd., Wlk. Brytania. Cena ok. 5,7 mln zł.

Miejsca

Opinie (154) 6 zablokowanych

  • sisi

    gdansk sprzedal sie za obiadki w hotelach urzednicy sprzedali miasto a teraz finansuja swoje pobory co miesiac wstyd

    • 3 1

  • niech sobie projektuja ale w francji

    • 3 1

  • roznica cen????

    czyżby najtańszy projekt zawierał tylko kopertę z cenna? czy możne już dali wstępny projekt który zawiera same wygody w cenie wykonania końcowego projektu.
    Czy te drogie miały już w 50% wykonany projekt wraz z kosztorysem???
    Może pan redaktor Maciej N. przeprowadzi małe śledztwo i spróbuje zebrać szczegółowe informacje na temat wszystkich ofert co zawierają??
    I wtedy ocenimy co by było lepsze, bo to my mieszkańcy będziemy z tego korzystać nie włodarze miasta.

    • 0 1

  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3)

    zróbcie wkoncu jakis sensowny dojazd na Osowę bo człowieka krew zalewa jak jedzie spacerową do Oliwy godzinę czasu - przecież to tylko 6km!!! a ze spacerowej korzystają zarówno ci co jadą do wrzeszcza (bo na słowackiego wykopki), do Oliwy i do Sopotu!!! Sopot nie ma własnego zjazdu z obwodnicy!!!

    • 5 1

    • Nie drzyj się, tylko cierpliwie czekaj na Słowackiego, Trasę W-Z i Drogę Zieloną - wtedy się poluźni! A, i oświecę Cię - tłok na Spacerowej tworzą SAMOCHODY JADĄCE SPACEROWĄ!

      • 2 0

    • Chciałbym wiedzieć, co Ciebie tak bardzo martwi Sopot i po co się martwisz o tą wioskę, która za wszelką cenę zawsze ładuje się w sprawy i interesy Gdańska i niszczy jego inwestycje, jeśli najprawdopodobniej mieszka w Gdańsku.

      • 1 0

    • czy to przypadkiem nie mieszkańcy Osowy protestowali przeciw budowie tej drogi?

      • 2 0

  • A gdzie ??

    są Chinczyki , oni zrobią szybko , tanio , solidnie i za grosze !!

    • 0 1

  • Szkoda że nie wygrał MacDonalds - wtedy na każdym przystanku można byłoby coś zjeść!

    • 0 1

  • dodatkowy przystanek

    Na odcinku linii od strony PKM warto zlokalizować dodatkowy przystanek na wysokości ulic Kolumba-Wyrobka-Czecha. Tam już zaczynają się budynki Moreny i mieszka całkiem sporo ludzi, którzy bez tego będą mieli daleko do najbliższego przystanku. W końcu chyba tramwaj dla ludzi a nie odwrotnie.

    • 3 0

  • Bydło będzie miało nowe powierzchnie do niszczenia. Na pewno już zaciera ręce.

    • 0 1

  • Czy nie uważasz,że... (1)

    Fajnie by było, gdyby połączono Nową Łódzką przez Łostowicką z tymi torami na Morenę. To w sumie tez takie głupie by nie było. ;)

    • 3 1

    • oczywiscie ze by glupie nie bylo

      ale pamietaj ze u nas jest srednio z logicznym mysleniem u urzedasow

      • 0 0

  • Będzie sobie mogło też palić papieroski pomimo zakazu. Fajnie, że budują. Zobaczymy tylko w jakim stanie będzie ta inwestycja tydzień po oddaniu do użytku.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane