• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Francuzi, Niemcy i Anglicy chcą projektować tramwaj na Morenę

Maciej Naskręt
13 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ok. 100-metrowy odcinek linii tramwajowej przy ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej. W przyszłości pojadą tędy tramwaje na Morenę. Ok. 100-metrowy odcinek linii tramwajowej przy ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej. W przyszłości pojadą tędy tramwaje na Morenę.

Otwarto koperty w przetargu na przygotowanie projektu budowy linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Wystartowali projektanci z Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii, ale najkorzystniejszą cenowo ofertę - wartą 1,2 mln zł - złożyło biuro projektowe z Krakowa.



Linia tramwajowa i miejsca, w których w przyszłości pojawią się przystanki. Linia tramwajowa i miejsca, w których w przyszłości pojawią się przystanki.
We wtorek w siedzibie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto koperty z ofertami na przygotowanie dokumentacji projektowej budowy linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyli projektanci z Biura Inżynieryjnego Usług Projektowych z Krakowa. Za przygotowanie dokumentacji technicznej chcą nieco ponad 1,2 mln zł.

W przetargu na projekt nowej linii tramwajowej startowali projektanci z Francji, Wielkiej Brytanii, Czech oraz Niemiec. Nie zabrakło też ofert gdańskich biur projektowych.

- Po otwarciu kopert komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzania ofert. Po ogłoszeniu wyników oferenci będą mieli 10 dni na ewentualne odwołania. Jeśli ich nie będzie, wtedy podpiszemy umowę z wykonawcą - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Wyłoniony w przetargu wykonawca od chwili podpisania umowy na przygotowanie dokumentacji będzie miał 54 tygodnie.

Projekt wykonawczy torowiska z Siedlec na Morenę będzie zakładał m.in. budowę dwutorowej linii tramwajowej na odcinku prawie trzech kilometrów wraz z infrastrukturą od pętli na Siedlcach przy ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska na gdańskiej Morenie. Dodatkowo zostanie dobudowana linia tramwajowa (ok. 1 km) do przyszłej stacji Kolei Metropolitalnej obok ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. W sumie ma powstać siedem przystanków.

W celu ograniczenia hałasu przejeżdżających tramwajów projektanci muszą zaproponować rozwiązania techniczne tłumiące hałas i drgania.
Ponadto będą musieli zaplanować budowę węzła integracyjnego przy przystanku "Rakoczego", uwzględniającego ruch kolejowy, tramwajowy, autobusowy, pieszy i rowerowy.

Nie ma jeszcze planów co do terminu rozpoczęcia budowy, bowiem nie ma zagwarantowanych w budżecie miasta pieniędzy na ten cel. Najszybciej przetarg na wykonanie prawie 4-kilometrowej linii tramwajowej mógłby ruszyć latem przyszłego roku.



Zestawienie ofert złożonych w przetargu na budowę linii tramwajowej od Siedlec na Morenę:

1. Biuro Inżynieryjne Usług Projektowych Sp. z o.o., Kraków. Cena ok. 1,2 mln zł.
2. Europrojekt Gdańsk Sp. z o.o., Gdańsk. Cena ok. 1,6 mln zł.
3. Konsorcjum firm: Sudop Polska Sp. z o.o., Warszawa, Sudop Praha a.s. Cena ok. 1,6 mln zł.
4. Systra S.A., Paryż. Cena ok. 4,5 mln zł.
5. Egis Poland Sp. z o.o., Warszawa. Cena ok. 3,1 mln zł.
6. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o., Warszawa, Schuessler-Plan Ingenieurgesellschaft mbH Dusseldorf. Cena ok. 2,8 mln zł.
7. Konsorcjum firm: Mott MacDonald Poland, Mott MacDonald Wlk. Brytania. Cena ok. 2,2 mln zł.
8. Progreg Sp. z o.o., Kraków Cena ok. 2,2 mln zł.
9. Biuro Projektowe Budownictwa Komunalnego S.A., Gdańsk Cena ok. brutto 1,8 mln zł.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: BBF Sp. z o.o. , Poznań, Euro-Alians Sp. z o.o. Gdańsk. Cena ok. 3,3 mln zł.
11. Tebodin Poland S. z o.o., Warszawa. Cena ok. 2,9 mln zł.
12. Zeus S.A., Pruszcz Gdański. Cena ok. 5,7 mln zł.
13. Transprojekt Gdańsk Sp. z o.o., Cena ok. 2,1 mln zł.
14. Konsorcjum firm: Scott Wilson Sp. z o.o. Warszawa, Scott Wilson Ltd., Wlk. Brytania. Cena ok. 5,7 mln zł.

Miejsca

Opinie (154) 6 zablokowanych

  • kładka dla pieszych (1)

    kładka przy piekarniczej jest raczej bezsensu. wydłuży i utrudni jedynie drogę na drugą strone ulicy a ruch tam az taki wielki nie jest i swiatła raczej daja rade a korkow tam nie ma

    • 2 0

    • ciekawe, czy będą do tej kładki windy dla wózków inwalidzkich, dziecięcych itp.

      • 0 0

  • biedronka

    zrobiłaby jeszcze taniej

    • 2 0

  • Najważniejsze żeby nie zaprojektowali takiego BUBLA jaki nasi projektanci zrobili na skrzyżowaniu 3go Maja i Armii Krajowej!

    • 2 0

  • jak to zagranica?

    Dlaczego oddajemy tak dużo możliwośći zarobienia pieniędzy w zagraniczne ręce??
    A polskich projektantów tramwajów nie ma?

    O zgrozo! Będziemy biedni okrutnie zawsze jeśli będziemy dawać się przekupywać firmom, które w konsekwencji włożą mało pieniezy do naszego rynku.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane