- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (112 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (693 opinie)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (66 opinii)
- 4 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (44 opinie)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (243 opinie)
Francuzi, Niemcy i Anglicy chcą projektować tramwaj na Morenę
Otwarto koperty w przetargu na przygotowanie projektu budowy linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Wystartowali projektanci z Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii, ale najkorzystniejszą cenowo ofertę - wartą 1,2 mln zł - złożyło biuro projektowe z Krakowa.
We wtorek w siedzibie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto koperty z ofertami na przygotowanie dokumentacji projektowej budowy linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyli projektanci z Biura Inżynieryjnego Usług Projektowych z Krakowa. Za przygotowanie dokumentacji technicznej chcą nieco ponad 1,2 mln zł.
W przetargu na projekt nowej linii tramwajowej startowali projektanci z Francji, Wielkiej Brytanii, Czech oraz Niemiec. Nie zabrakło też ofert gdańskich biur projektowych.
- Po otwarciu kopert komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzania ofert. Po ogłoszeniu wyników oferenci będą mieli 10 dni na ewentualne odwołania. Jeśli ich nie będzie, wtedy podpiszemy umowę z wykonawcą - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Wyłoniony w przetargu wykonawca od chwili podpisania umowy na przygotowanie dokumentacji będzie miał 54 tygodnie.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W celu ograniczenia hałasu przejeżdżających tramwajów projektanci muszą zaproponować rozwiązania techniczne tłumiące hałas i drgania.
Ponadto będą musieli zaplanować budowę węzła integracyjnego przy przystanku "Rakoczego", uwzględniającego ruch kolejowy, tramwajowy, autobusowy, pieszy i rowerowy.
Nie ma jeszcze planów co do terminu rozpoczęcia budowy, bowiem nie ma zagwarantowanych w budżecie miasta pieniędzy na ten cel. Najszybciej przetarg na wykonanie prawie 4-kilometrowej linii tramwajowej mógłby ruszyć latem przyszłego roku.
1. Biuro Inżynieryjne Usług Projektowych Sp. z o.o., Kraków. Cena ok. 1,2 mln zł.
2. Europrojekt Gdańsk Sp. z o.o., Gdańsk. Cena ok. 1,6 mln zł.
3. Konsorcjum firm: Sudop Polska Sp. z o.o., Warszawa, Sudop Praha a.s. Cena ok. 1,6 mln zł.
4. Systra S.A., Paryż. Cena ok. 4,5 mln zł.
5. Egis Poland Sp. z o.o., Warszawa. Cena ok. 3,1 mln zł.
6. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o., Warszawa, Schuessler-Plan Ingenieurgesellschaft mbH Dusseldorf. Cena ok. 2,8 mln zł.
7. Konsorcjum firm: Mott MacDonald Poland, Mott MacDonald Wlk. Brytania. Cena ok. 2,2 mln zł.
8. Progreg Sp. z o.o., Kraków Cena ok. 2,2 mln zł.
9. Biuro Projektowe Budownictwa Komunalnego S.A., Gdańsk Cena ok. brutto 1,8 mln zł.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: BBF Sp. z o.o. , Poznań, Euro-Alians Sp. z o.o. Gdańsk. Cena ok. 3,3 mln zł.
11. Tebodin Poland S. z o.o., Warszawa. Cena ok. 2,9 mln zł.
12. Zeus S.A., Pruszcz Gdański. Cena ok. 5,7 mln zł.
13. Transprojekt Gdańsk Sp. z o.o., Cena ok. 2,1 mln zł.
14. Konsorcjum firm: Scott Wilson Sp. z o.o. Warszawa, Scott Wilson Ltd., Wlk. Brytania. Cena ok. 5,7 mln zł.
Miejsca
Opinie (154) 6 zablokowanych
-
2011-04-13 14:20
POLACY NIE ZAPROJEKTUJĄ BO SĄ ZACOFANI 20 LAT WZGLĘDEM EUROPY. (2)
KIEDY INNI PRACUJĄ NA PRZYSZŁOŚĆ TO PiS KŁÓCI SIĘ Z PO ,
STĄD U NAS JEST ZACOFANIE ZWANE POPiS A ZACHÓD IDZIE DO PRZODU.- 3 3
-
2011-04-13 15:43
a wiesz dlaczego? przez stan wojenny (1)
wtedy nastapil ogromny zastoj w technologii i projektowaniu
przez tych z ktorymi podawali sobie rece walesa i mazowiecki przy okraglym stole.- 2 1
-
2011-04-13 16:29
ten pierwszy powinien siedzieć za swoja przeszłość esbecką
a drugi za grubą kreskę- 1 0
-
2011-04-13 14:43
Tramwajowy kabaret
Nasz miejski władca Paweł powinien zatrudnić firmę ochroniarską, która ochroni przed utratą strategicznego, parometrowego odcinka torowiska na Morenę, oddanego przed wyborami! Pół roku po okazuje się, iż nie ma jeszcze projektu na linie tramwajową! Tylko pogratulować strategii!Nie mam teraz wyrzutów sumienia, że nie oddałem głosu na ludzi "manipulantów"!
- 3 2
-
2011-04-13 14:51
Przy okazji tramwajów ... (2)
Czemu buduje sie linie tramwajową wzdłuż Witosa kiedy górny odcinek Armii Karjowej ma gotowy grunt pod połozenie torów i kładki aby zrobic przystanki ??!!
Totalne marnotractwo naszych pieniędzy !!!!- 3 3
-
2011-04-14 11:08
Wzdłuż Witosa jakby więcej domów stoi, a tramwaje są dla ludzi
- 2 0
-
2011-04-14 13:38
marno... co? :)
- 0 0
-
2011-04-13 14:56
A może poZOSTAŁE firmy zechcą ORUNIĘ GÓRNĄ uszczęśliwić?Jakoś n i k t nie myśli
o tym górnym tarasie, skąd setki aut i tysiące pasażerów godzinami pchają się do śródmieścia?!
- 1 1
-
2011-04-13 14:57
nie no spoko
bo w sumie polskich firm nie ma ;-(
- 3 1
-
2011-04-13 15:28
ZAMIAST BUDOWAC AUTOBANE (1)
to buduje sie tramwaje , ktore sa kompletnym bezsensem w dzisiejszych czasach blacharek galerianek. Cizie leca na moje BMW 3 z 91r. A kumpel ma Golfa 2 z duzym wydechem i taka jedna mu , ze twoj maly fajnie brzmi.
Zapelniam wieczorami fure, i miesko wylewam do mojego M2 na Morenie ktore dostalem po Babci. Roboty nie mam , na obiadki chodze do Mamy. Zawodu sie nie wyuczylem bo i po co ? Moj brachol profesorek 5 lat sie na Polibudzie uczyl nawet na jedna imprezke nie poszel bo ciagle glowa w ksiazkach i co ? Jest tak samo bezrobotny jak ja. A od czasu do czasu do Londynku do Pabu na zmywak, tysiaka funktow sie przywiezie i szybko wyda. I tak do 40-stki
Gdzie panie Laski leca na tramwaj ?- 3 9
-
2011-04-13 17:02
nudne.. ziew..
0/10
- 3 0
-
2011-04-13 15:32
Na Jasieniu już niedługo będzie tramwaj!!
Kto nie wierzy, niech pojedzie na skrzyżowanie Kartuska-Damroki. Tramwajiwy sygnalizator świetlny już tam jest!!
P.s. Tylko po jaką cholerę?- 2 0
-
2011-04-13 17:03
Dziwię, się że brak przystanku na Kolumba !
Długi odcinek pomiędzy Warneńską czy Budapesztańską a kolejką metropolitarną. Tu potrzeba jeszcze jednego przystanku.
Projekt krokowski chyba to uwzględni, bo niemiecki czy francuski pożre kasą za robociznę i wcele nie musi być lepszy. Drodzy czytelnicy.- 2 1
-
2011-04-13 17:53
tramwaj na ...
taniej to nie znaczy że to będzie dobre
- 1 0
-
2011-04-13 18:39
brak wiaduktu nad Kartuską - przyczyna
konsekwencją realizacji koncepcji wiaduktu nad Kartuską byłoby przedłużenie najazdu od strony Łostowickiej. Taki długi najazd spowodowałby zamknięcie wylotu z ulicy Pana Tadeusza. Wyjezdzający z Pana Tadeusza mogliby włączać się tylko do jednego kierunku tj. w prawo, bez możliwości włączania się do ruchu w kierunku Armii Krajowej. A dlaczego tak się stało? Ponieważ nie zbudowanu połączenia -raptem kilkadziesiąt metrów- między Armii Krajowej a Telimeny. Ot opór mieszkańców Wzgórza Mickiewicza obrócił się przeciwko nim samym a do tego spowodował zwiększenie kosztów ponoszonych przez wszystkich mieszkańców.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.