• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GIK odpowiada: co można zmienić na al. Havla

Maciej Naskręt
15 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aleja Havla w Gdańsku. Aleja Havla w Gdańsku.

Władze miejskiej spółki GIK odpowiadają na pomysły naszych czytelników dotyczących usprawnienia ruchu pieszego i kołowego na al. Havla w Gdańsku.



Z realizacji którego pomysłu ucieszyłbyś się najbardziej?

W poniedziałek opublikowaliśmy artykuł, w którym czytelnicy Trojmiasto.pl zgłaszali uwagi na temat otwartej pod koniec 2011 r. al. Havla zobacz na mapie Gdańska. Dziś na pomysły naszych czytelników odpowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Zamknięte i nieodśnieżane chodniki

- Na niektórych odcinkach ruch dla pieszych jest teoretycznie zabroniony. Dodatkowo w poprzek chodników ustawione są "barierki". Te same chodniki są odśnieżane i sypane piaskiem - opowiada Krzysztof Bojanowski - czytelnik.

- To nadal teren budowy, który musi być odpowiednio oznakowany. Część chodników, głównie dojść do przystanków, jest odśnieżana. Przypomnę, że jezdnie zostały udostępnione do ruchu w ramach tymczasowej organizacji, a całość dopuszczona do ruchu będzie po zakończeniu inwestycji. Ten termin przypada według umowy 2 maja. Do tego dnia wykonawca musi zakończyć pracę. Wówczas rozpoczną się procedury odbiorowe - wyjaśnia rzecznik prasowy GIK.

Sygnalizacja uprzykrza życie pieszym przy ul. Wilanowskiej

- Po zmianie na czerwone światło dla kierowców, pieszym nie zapala się zielone. Jak spóźnię się z włączeniem przycisku o dosłownie cztery sekundy, to na zielone światło muszą czekać cały program sygnalizacji - twierdzi czytelniczka z nickiem Atina.

- Programy sygnalizacji były uzgadniane z gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni przed rozpoczęciem inwestycji, jeszcze na etapie projektowania. Oczywiście w sytuacjach kiedy trzeba coś poprawić jest to wykonywane po konsultacjach z ZDiZ i projektantami. Poprosimy o sprawdzenie tej sytuacji - zapewnia rzecznik prasowy.

Potrzebny lewoskręt w Trasę W-Z

- Sposób na rozładowanie korków na al. Havla jest relatywnie prosty - wystarczy wydłużyć lewoskręt w Trasę W-Z, kosztem wyspy centralnej, tak jak jest po przeciwnej stronie skrzyżowania - twierdzi nasz czytelnik pod pseudonimem - Baronie Niasty.

- Taka zmiana wykracza poza zakres inwestycji dlatego proszę w tej sprawie zwrócić się do ZDiZ. GIK może wprowadzać korekty jedynie bezpośrednio w zakresie zleconej i realizowanej inwestycji - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.

Bez przystanku przy ul. Wilanowskiej

- Kiedy zostanie uruchomiony przystanek przy ul. Wilanowskiej w kierunku ul. Nieborowskiej? - zastanawia się Jarosław Żakowski.

- Przystanek nie jest odebrany do użytkowania ponieważ wykonane zostały tam nowe podbudowy, które teraz muszą osiągnąć odpowiedni stopień wytrzymałości. Pogoda jest tu decydującym czynnikiem. Przystanek na pewno będzie oddany do momentu zakończenia inwestycji - mówi rzecznik prasowy.

Wąskie pasy ruchu i zła geometria

- Jeżdżę autobusem komunikacji miejskiej i zauważyłem, że linia ciągła narysowana na jezdni do skrętu w prawo z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla jest przystosowana tylko do samochodów osobowych, bo niestety autobus i samochód osobowy nie mieszczą się razem przed zakrętem - opowiada czytelnik Sebober.

- Takie poszerzenia, które poprawią geometrię jezdni i relacje ruchu będą wykonane w relacji od Kowal do al. Havla - na dojeździe na Świętokrzyskiej i samym skrzyżowaniu. Uwagę czytelnika dotyczącą prawoskrętu od strony Małomiejskiej przekażemy do analizy projektantowi.

Miejsca

Opinie (132) 5 zablokowanych

  • Dobudować po 2 pasy w każdą strone poszerzyć chodniki i zrobić ekspresowe drogi rowerowe oraz zbudować Mcdrive (4)

    • 54 13

    • I pendrive;) (2)

      • 18 1

      • czesć karol

        niezły suchar....

        • 8 5

      • i pani rzecznik nie odpowiedziała dlaczego zamknięte dla pieszych chodniki są odśnieżone

        • 6 0

    • z Witosa rano nie da się wyjechać! a przystanek na prawym pasie zaraz za skrętem paranoja, a potem jak przeskoczyć na środkowy

      na Łostowicką rano?hmm

      • 6 4

  • (3)

    czyli nic te wypowiedzi nie wnoszą.

    • 88 2

    • klasyczne odpowiedzi urzędnicze (1)

      to nie my, to nieprawda, tak jest dobrze, tak musi być

      • 24 0

      • i jeszcze - my nic nie możemy :)

        • 21 0

    • czyli bedzie mandat

      • 1 0

  • W Gdańsku jest kilka dwupasmówek teoretycznie usprawniających ruch... (1)

    ...ale kto chce szybko do pracy dojechać jeździ opłotkami.

    • 46 3

    • oni teraz chcą wysłuchać opinii....

      jak już wybudowali......chore państwo chore inwestycje....

      • 1 0

  • Zrobić po 8 pasów jak na Higwayu w USA a nie jakieś polskie popierdółki po 2 pasy (5)

    • 19 19

    • najpierw niech sie ludzie naucza jezdzic dwoma pasami

      bo polowa nie wie co to ruch prawostronny i obowiazek trzymania sie prawej krawedzi jezdni, a co za tym idzie uzywania lewego pasa do wyprzedzania i zjezdzania na prawy, tudziez zjezdzania na niego okreslona w przepisach liczbe metrow przed skretem w lewo, a nie jechania od domu lewym bo skrecam za 5 km w lewo

      • 13 2

    • tak jest (1)

      i do tego 3 poziomy, w tym 4 pod ziemią :P

      • 4 0

      • popieram

        • 1 0

    • a potem te 8 pasów i tak stoi w korku xD

      • 1 1

    • Jak mawiał Daniec, 600 mil lotnisko Balice:)

      • 1 0

  • podwójny zjazd z havla w armii krajowej (19)

    codziennie jadę prawidłowo i ktoś próbuje zjechać ze środkowego skrecając w prawo na lewy pas. otóż ma problem:) bo ja jadąc prawidłowo prawym pasem skręcam w prawo i zajmuje lewy pas, bo mam takie prawo - wynika to z prawa o ruchu drogowym. kilku już obtrąbiłem "cwaniaków" i czekam na stłuczkę - mam do zrobienia lewą stronę. kombinujesz - płacisz - proste. ale tak naprawdę powinny być dwa pasy do skrętu moim zdaniem.

    • 55 12

    • Witam kolegę, nie wiem czy to takie proste jak kolega pisze, ... (1)

      miałem podobną sytację, tzn: skręcałem w prawo z pasa do jazdy prosto. delikatnie obtarłem się z kierowca skręcającym w prawo z pasa do jazdy w prawo, ale on chciał od razu zająć lewy pas. I wie kolega co? Ubezpieczyciel uznał, że poszkodowany przyczynil się do powstania kolizji i nie wypłacil mu odszkodowania.

      • 14 3

      • Dlatego wzywa się policję w takim przypadku..

        ... i uznanie twojej winy jest oczywiste, gdyż znalazłeś się ze swoim samochodem, tam gdzie Ciebie zgodnie przepisami nie powinno być. Zawsze wzywam policję, aby takie cwaniaki potem nie odszczekiwały przed swoją ubezpieczalnią, że przyznali się na protokole szkody/kolizji do swojej winy z powodu stresu. Dostajesz mandat od policji i żaden ubezpieczyciel nie podskoczy ! Moich kilki znajomych przejechało się na spisaniu oświadczenia sprawcy kolizji, który potem to odwoływał i w najlepszym razie wina została uznana obopólna, czyli 50% z należnego odszkodowania im zostało.

        • 3 1

    • Linie :)

      To jak się stopi śnieg to trzeba sprawdzić jaka jest linia rozdzialająca pasy na armii krajowej zaraz za skrzyżowaniem. Bo jak jest ciągła to ...... byłbyś współwinny .... zgodnie z zasadą, cytując samego Ciebie "kombinujesz - płacisz - proste".

      • 6 0

    • NIe do końca masz rację (4)

      Wg znaków pionowych - tak, ale strzałki na ulicy pokazują coś innego (możliwosć skrętu z pasa środkowego)

      • 8 4

      • Dlatego koledzy wyżej piszą - współwinny a nie winny

        Jak w temacie

        • 6 2

      • Widać, że kolega nie ma pojęcia o ruchu drogowym: ważność znaków się kłania (2)

        Najniżej w hierarchii leżą znaki poziome, potem pionowe, światła i policjant. Znaki poziome są zresztą ŻÓŁTE, więc z założenia tymczasowe. Tam NIE WOLNO skręcać w prawo ze środkowego pasa.

        No ale do tego trzeba mózgu, a wielu kierowcom niestety tego brakuje, co pokazuje post wyżej.

        • 5 1

        • bzdura, bzdura BZDUUURAAA!!!

          NIGDZIE w polskich przepisach nie ma zapisu o wyższości znaków pionowych, nad poziomymi, ani odwrotnie. Kto twierdzi inaczej - proszę o cytat!

          A to, co piszesz o poziomych żółtych - po części prawda: one obowiązują, gdy jednocześnie stoją znaki informacyjne "zmiana organizacji ruchu" (wraz z ostrzegawczym "uwaga inne niebezpieczeństwo"), lub ostrzegawczy "roboty drogowe.

          • 1 0

        • jeżeli jeszcze są żółte to są najważniejsze! (bo są tymczasowe)

          gdy przestaną obowiązywać zostaną zamazane

          • 0 0

    • burak jestes.... (2)

      większość kierowców przyzwyczajonych jest że tam mozna skręcać ze środkowego pasa w prawo (ja z resztą też...) zresztą to jest bardzo dobre rozwiązanie bo się nie korkuje tak! a taka pierdoła jak Ty zawalidroga na bank jeszcze ma pretensje do takich ludzi. Buraku przesiądź się na autobus jak nie potrafisz być uprzejmy na drodze....

      • 10 5

      • Kolejny idiota nie znający przepisów

        Koleś ma rację i to Ty zapłacisz mandacik jak kogoś walniesz. Takich cwaniaczków jak Ty należy z automatu odstrzeliwać na pobocza.

        • 2 4

      • Buraku

        Podaj swoje IP to posadzę cię gdzie twoje miejsce.

        • 0 0

    • Podwójny prawoskret (1)

      Jak zwykle, w naszym społeczeństwie, dużo gadania i nic z tego nie wynika. Nie chodzi o cwaniactwo, a ewidentnie brak pomysłu projektantów. Podwójny prawo-skręt udrożni ruch. I jeszcze jedno. Kto z projektantów wpadł na pomysł lokalizacji na pasie w prawo przystanku autobusowego???. To woła o pomstę do nieba!!! Niestety, sowietyzacja dotarła już wszędzie. Żaden urzędnik nie ponosi odpowiedzialności za swoją pracę, urzędnik jest nieomylny, urzędnik mam zawsze rację. A my możemy sobie pisać. Nad na mi jest WIELKI BRAT. który wszystko wie... Smutne, bo już wkurzać się nie mam siły.

      • 13 1

      • A może nie do końca..

        Akurat ten przystanek to jedna z mądrzejszych rzeczy! Idąc na niego mam dostęp do wszystkich autobusów i łatwą przesiadkę w każdą stronę.. Przypominam że autobus zabiera około 100 osób a samochody jeżdżą przeważnie tylko z kierowcą więc jeden autobus nawet trochę przeszkadzający z tego przystanku mniej utrudnia ruch niż 100aut osobowych.. więc miejcie wyrozumiałość dla pasażerów autobusów bo to dzięki nim jeździcie w mniejszych korkach.
        Pozdrawiam

        • 1 1

    • daro ma rację (1)

      burak jesteś i tyle...więcej myślenia i uprzejmości na drodze a mniej ścisłego przestrzegania przepisów ruchu (chociaż tu i tak się Irasiad myli) a będzie mniej korków i stłuczek na drodze, no ale do tego trzeba dojrzeć!

      • 5 5

      • Racjonalista

        Inteligencie Przepisy Drogowe są jak Kodeks Karny i masz obowiązek je przestrzegać.Zajrzyj do Konstytucji.Oj słoma ci z butów wychodzi !!!!!!!!!!!!

        • 0 0

    • to nie ubezpieczyciel decyduje o winie

      a policja. a ta posługuję się prawem o ruchu drogowym. Pas do jazdy prosto jak nazwa wskazuje służy do jazdy prosto. pas do skrętu - wiadomo. oznakowanie poziome (linie nabazgrane) jest nieczytelne, zwłaszcza zimą i mam pełniutke prawo do skrętu w prawo na lewy pas. zapraszam na konfrontację :)
      cwaniakujesz - płacisz. i nie tłumacz się, że tak jest gdzie indziej, bo jeśli się nie podoba to spadaj "gdzie indziej"

      • 5 1

    • (1)

      dokładnie tak jak piszesz, też poluję na tych cwaniaczków, którzy ze środkowego zjeżdżają w AK. Zrobię bum, wezwę policję i zapytam się jakim prawem ten ktoś się tam znalazł skoro mamy 1 pas do skrętu w prawo. Dopóki nie zmienią opcji na oba pasy będzie polowanie. Może uczynię sobie z tego dodatkowe źródło dochodu polując na cwaniaczków spoza Gdańska. Apropo linii jaka jest już na samym wjeździe to jest ona namalowana na żółto za czasów kiedy były dwa zjazdy na AK. Więc już nie jest aktualne ponieważ ruch odbywa się normalnie.

      • 1 2

      • no ja już mam autko przygotowane i komórkę naładowaną

        co by szybciutko po zdarzeniu zrobić zdjęcia - polecam takie rozwiązanie - żadnych świadków i zeznań nie trzeba. latam codziennie rano około 5:30-45 - zaprszam!!! a że na prawo jazdy nie ma testów na inteligencję, więc odpowiedzi forumowiczów jakie są, każdy widzi. nieliczni ROZUMIEJĄ i nie są to ci, co piszą, że gdzie indziej jest indziej.

        • 0 0

    • Przede wszystkim powinien być wiadukt w ciągu Armii Krajowej, wtedy jeden pas by w zupełności wystarczył.

      • 2 0

  • dresiarze na zdjęciu (9)

    śmierdzące dresswageny - te ich diesle się nadają na przetopienie, bo smród i zakopcenie powodują potworne

    • 24 39

    • sztruksiarze w tle a spódniczara na trzecim planie (1)

      pachnace sandalarzbusy i ich auta na CNG nadajace sie do podgrzewania patelni albo garnka z zupa

      • 13 3

      • Ropa jest dobra dla rolników

        do ich sprzętu rolniczego... he,he,he Pozdrawiam świniopasów.

        • 1 1

    • (1)

      a skąd wiesz, że akurat mają diesle?

      • 1 1

      • Bo widac i słychac

        jak kopcą i drżą jak traktory ;)

        • 0 2

    • Nie tylko dresswageny ale i szmelcwageny! (4)

      Z pewnością nie warte swojej ceny. Wiem bo miałem, sąsiad tez miał ale wreszcie poszedł po rozum do głowy...

      • 1 2

      • doprawdy...wzruszyła mnie twoja historia... (2)

        z tej okazji idę zrobić kupę

        • 1 2

        • Uważaj

          żeby cię kupa nie pochłonęła...

          • 2 0

        • ja z okazji jego historii

          zrobilem a nie podtarłem... jak ja chciałbym mieć takiego sasiada! pewnie jego dacia malo kosztuje i wogóóóóóóóóle sie nie psujeeeeee... kiedys mial lanosa w wcierał w kanape gile z nosa

          • 1 1

      • Sąsiad poszedł, ale jak widać, Ty jeszcze nie.

        • 0 1

  • A mnie zastanawia kto ma pierwszeństwo do zajęcia środkowego pasa na Havla/Łosotwickiej(?) przy wjeździe z ul. Wilanowskiej, (15)

    gdzie są 2 pasy wjazdowe. Ten z lewego pasa czy ten z prawego.

    • 10 4

    • obowiazuje zasada prawej reki lewy ustepuje prawemu. dla lewego zostaje tylko lewy pas ruchu

      • 9 2

    • masz prawko? (6)

      To chyba nie powinieneś mieć! Ten z prawej ma pierwszeństwo chyba że ma ustawiony znak ustąp

      • 5 2

      • Masz rozum? (5)

        To się skup, nikt się tu nie pytał o pierwszeństwo na skrzyżowaniu równorzędnym, tylko kto ma pierwszeństwo do zajęcia środkowego pasa na drodze z trzema pasami ruchu, po wjeździe na nią z drogi o dwóch pasach ruchu.

        • 3 6

        • ten, który jest po prawej stronie (4)

          • 3 2

          • O ZGROZO NORMALNY SZOK !!! (2)

            Jak czytam te "MĄDROŚCI''to zastanawiam się jak Wam się udało PRZEŻYĆ TAK DŁUGO Z TAKĄ WIEDZĄ.Pierwszeństwo ma zawsze ten KTO JEDZIE SWOIM PASEM RUCHU I GO NIE ZMIENIA NAWET WTEDY GDY TEN PAS IDZIE PO ŁUKU. Nie można mu zajeżdżać drogi tylko dlatego że jest się po jego prawej stronie!!!!.Zasada ta obowiązuje również na wydzielonych pasach w obrębie tego skrzyżowania.

            • 3 2

            • MINUSUJĄ OCZYWIŚCIE WARSZTATY BLACHARSKIE. (1)

              • 2 0

              • No i jeszcze Ci wyżej się wypowiadający którzy mylą i SZTUKUJĄ zasadę prawej ręki do zasad zmiany pasa ruchu.Nauka będzie ich kosztowała solidny mandat i pokrycie szkód z wlasnego ubezpieczenia.

                • 2 0

          • absolutnie nie!

            tam ciągła linia oddziela pasy ruchu- środkowy od prawego, wyznaczając łuk toru jazdy - i tej linii nie może przekraczać ten z prawej strony, czyli jak jedziesz prawym zajmujesz prawy, włączasz kierunek i zjeżdżasz na środkowy o ile możesz

            • 1 0

    • Ten z lewego (3)

      Jest tam namalowana linia wyznaczjąca, że samochody z prawego mogą wjeżdżać na prawy jedynie. Niestety odbywa się tam wolna amerykanka i każdy jeźdźi jak chce.

      • 7 0

      • to źle wymalowali (2)

        Jak śnieg zakryje pasy to część pojedzie na pamięć a druga część pojedzie zgodnie z kodeksem (ten z prawego ma prawo zająć prawy i środkowy) i będzie bum.

        • 1 3

        • zobacz wyżej -Franz!

          • 0 0

        • Patrz j.w. -Franz.

          • 0 0

    • To , kto do cholery projektuje te skrzyżowania , to taka osoba nie wie , jaką szerokość mają autobusy i samochody ciężarowe ? To nie pierwsza wpadka projektantów . Przerabianie skrzyżowań i dróg to u nas norma . Za takie coś powinno się beknąć .

      • 9 0

    • jako rdzenny polak odpowiadam: jakto kto? JA ! :)

      • 2 0

    • Ten z lewego pasa ma pierwszeństwo wjazdu na środkowy.

      Ten z lewego pasa. Trzeba patrzeć na znaki poziome wymalowanie na jezdni. Wszystko jest jasne i dobrze oznakowane. Niestety mało kierowców na to zwraca uwagę.

      • 2 0

  • yyyyyy znowu Pani Magdalena S.K.ładnie się uśmiecha? yyyyy (1)

    YYYYYYYY ładne wymijające odpowiedzi.

    • 21 3

    • Dokładnie.

      "Pytania nie zrozumiałam ale odpowiadam". Wszystko na zasadzie "to nie my" albo "przemyślimy".

      A przecież wszystko zrobione ładnie i co najważniejsze zgodnie z projektem - to nic że bez sensu. Ehhh Polska.

      • 0 0

  • A może likwidacja ŚWIATEŁ na Starej Łódzkiej? (1)

    Po co komu światła na skrzyżowaniu z Płocką i na skrzyżowaniu koło Nowej Warszawskiej? Tam wystarczyłyby zwykłe znaki pierwszeństwa.

    • 39 1

    • popieram!

      Dokładnie, jestem tego samego zdania. Nie widze potrzeby tych swiateł, ulica tą jeżdzą teraz pojedyncze auta a pieszych idących w kierunku ul. Płockiej sporo w ciagu dnia... Albo stoi sie tam bez sensu albo... i tak wszyscy przechodzą na czerwonym. Takze swiatła tam są zbędne..

      • 0 0

  • To ma być rzecznik prasowy? (4)

    Te odpowiedzi to kpina... Zwala winę na innych, wymiguje się od odpowiedzialności lub udaje że nie zrozumiała pytania.
    Ta Pani jest niby rzecznikiem prasowym? To trzeba ją zwolnić albo wysłać na jakiś kurs doszkalający. Bo to co robi to na pewno nie jest dbanie o pozytywny wizerunek firmy. Odpowiedzi jakich powinna udzielić to:
    - chodniki muszą być zamknięte bo to teren budowy - ale zwrócimy uwagę odpowiednim służbom iż marnotrawią pieniądze na ich odśnieżanie.
    - to dobry pomysł, skontaktujemy się z ZDiZ, gdyż to oni muszą wprowadzić zmiany
    - To niestety jest poza inwestycją i należałoby męczyć odpowiednią instytucję o znalezienie na to finansów - w tej kwestii proponuję pisać do: ....
    - niestety ze względu na nowe podbudowy przystanek jeszcze nie został odebrany i nie może być używany. Przewidujemy jego gotowość do odebrania w dniu ....

    ------
    BABO UCZ SIĘ pokory i uprzejmości w wypowiedziach.

    • 71 8

    • (3)

      To babsko jest "wielką gwiazdą" która kiedyś występowała w Gdańskiej panoramie i uważa się na 8 cud świata... Powinna być co najwyżej rzecznikiem budki z hot-dogami...

      • 15 0

      • temat jest znacznie grubszy... (2)

        niz hipsterskie raybany w czerwonych oprawkach pani k. (mam nadzieje, ze jak kazdy real hipster szkielka niekorekcyjne).

        ale wracajac do tematu. z tego mi sie wydaje to inwestycja byla poniekad obslugiwana przez dwie spolki publiczne tj drmg (odpowiedzialnosc za droge i infrastrukture towarzyszcza) i gik (tramwaj).

        po pierwsze inwestycja poszla w miare bezproblemowo tylko i wylacznie z tego powodu, ze gik nie puszyl sie, nie pokazywal co potrafi(a cytujac klasyka "w d*** byli guana widzieli") bo mieli na glowie tylko tramwaj.

        ale ale... ja widzimy dalej GIK pieknym gestem otworzyl pelna przejezdnosc na havla. zobaczymy co za hiporyzja, byli odpowiedzialni za tramwaj, a otwieraja droge i sie jeszcze pusza, ze ekstra.

        niestety mamy cenzure i wszyscy mordy w kubel bo budyn z ferajna buduja piekny pr gdanska.

        wstyd takich zagrywek i otumaniania ludzi

        i na koniec. rozwiazania na havla to tragedia wiedzy projektantow/oszczednosci/idolencji/debilizmu.

        cykle swiatel to jakies nieporozumienie, "czerwona fala jechac nie pozwala", jak dojdzie tramwaj to dopiero bedzie meksyk.
        brak mozliwosci przejazdu z wilanowskiej przez cale skrzyzowanie do starej
        lodzkiej, zenujace rozwiazanie.
        utrudniony dostep do havla dla mieszkancow starego ujesciska. zeby wyjechac to albo przez rondo przy pizzerii torro albo przez waski wyjazd przed swietokrzyska. a taki byl problem zrobic wjazd wyjazd z osiedla przez skrzyzowanie lodzka/plocka? tam jest tyle miejsca, ze mozna bylo spokojnie wrzucic pas rozbiegowy.

        na koniec dodam, ze jadac swietokrzyska od strony ronda ze stacjami wisi piekny billboard rozczarowanych mieszkancow, ktorym na podstawie specustawy wywlaszczona dzialki....

        • 1 1

        • A widziałeś kiedyś cały projekt dotyczący tej okolicy. (1)

          To, że kiedyś Ujeścisko było połączone z Wilanowską bezpośrednio nie znaczy, że było to dobrze. Musisz zrozumieć, że Płocka docelowo będzie podrzędną do n-potęgi drogą i tyle. Przejrzyj sobie kiedyś strony gik-u i zobacz jakie są plany. Oczywiście Havla jako oderwana droga od całości ma mankamenty i nie ma co tego bronić. Ale główne mankamenty to nie te co przedstawiasz, a te że nie oddano od razu nowej Warszawskiej (z kompletnie innym przebiegiem niż obecna), Nowej Świętokrzyskiej, która wreszcie zabierze ruch z obecnej i zrobi z niej drogę podrzędną. Noi nowej Małomiejskiej. Póki ich nie zrobią to rozmowa o błędach nie ma sensu. Ale na pewno jest lepiej niż było. Dzięki tej drodze zyskuje się 10min przy jeździe na pałę oraz ok 20min jeżeli wykorzystuje się ją z głową.

          • 0 0

          • sprytnie

            ominales wazne tematy, ale coz... taka jest sila pr'u.
            jak to rozmowy o terazniejszych bledach nie ma sensu... czlowieku w jakim ty kraju zyjesz. zobacz ile czasu uplynelo, zeby postala havla, przebudowa lostowickiej i inne duze tematy (slowackiego, sucharskiego, wz tka itd). widze, ze bezgranicznie wierzysz w papke ktora funduje nam prezydent przez swoim zolnierzy jak trykosko, bojanowski, bartosiewicz (ten ostatni siedzi cicho w miare i najlepiej na tym wychodzi). myslisz, ze nowa malomiejska, warszawska i tzn przyspieszenie ruchu na ul swietokrzyskiej powstaniie w dosyc krotkim okresie. tj powiedzmy rok/dwa? jezeli tak to zycze szczescia i zycia dalej w tych rozowych okularach.

            jezeli nie ma uklady docelowego CALEGO to nie mozna wprowadzac np sygnalizacji swietlnej na jednym kawalku tak jakby juz dziala calosc.

            powiem tak, fajnie ze jest ta havla, ale znowu wychodzi to o co ludzie trabia w branzy. brak weryfikacji projektu na etapie projektowania przez inwestora (bo nikt nie wie o co chodzi), ciagle oszczednosci.

            gdy jest faza wykonastwa wszyscy sie boja ingerowac w powazne zmiany projektowe ze wzgledu ZUD i pozwolenie na budowe. tzn wykonawca proponuje dobre rozwiazania od razu jest podejrzenie ze cos kombinuje, szuka robot dodatkowych itd.

            uwierz mi zamiany ktore zaproponowalem, zwiekszylo by koszty inwestycji minimalnie (jeszcze 2-3 lata temu bylo norma, ze koszt inwestycji to kwota za ktora wygral wykonawca razy 1,05 ewentualnie 1,1). jest to tak zwany bufor, na nieprzewidziane roboty dodatkowe.

            aha poza tym co ma gik do nowej swietokrzyskiej, z tego co mi sie wydaje swietokrzyska ma status dw czyli drogi wojewodzkiej.
            oj koorva, pusza sie strasznie. a jak wiadomo (ale pewnie nikt nie pamieta, standardowa zagrywka polityczna - obiecac, omamic i grac na czas, zeby ludzie zapomnieli) bieg i gik mial byc spolkami tylko i wylacznie do zadan realizowanych na potrzeby euro. ale jak to w polsce, ustawa antykominowa robi swoje. widze, ze okres bytu tego dziwnego tworu sie przedluza. juz kiedys polemizowalem z kims na ten temat. co to za inwestor skoro nie przejmuje we wladania zadnej drogi tylko wszystko pcha do zdiz'tu. dublowanie stanowisk, niegospodarnosc, premie, zadzieranie nosa itd.

            jezeli to czytasz to ustosunkuj sie do tego i na wszystkie poprzednie argumenty sprytnie ominales.

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane