- 1 Dostał 5 mandatów naraz (54 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (26 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (281 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (115 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (196 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (41 opinii)
Dyskusyjny remont estakady na węźle UE
Remont estakady przy Bramie Żuławskiej to niejedyna drogowa inwestycja zaplanowana przez Gdańsk w obrębie Podwala Przedmiejskiego. W tym roku zaplanowano podobne prace budowlane na węźle Unii Europejskiej. Urzędnicy przekonują, że prace są niezbędne dla jej dalszej eksploatacji. Jednocześnie chcą jednak dyskutować o zmianie zagospodarowania.
Rozbiórka estakady zamiast jej remontu rozważana była od wielu lat, lecz ostateczna decyzja w tym zakresie nie zapadła.
![Te węzły wymagają metamorfozy, a nie remontów](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3302/150x100/3302871__c_60_12_927_669__kr.webp)
Utrzymanie estakady generuje kolejne nakłady finansowe
Podtrzymanie jej istnienia wymaga natomiast regularnych nakładów finansowych. W bieżącym roku (w IV kwartale) planowane jest przeprowadzenie kolejnych prac budowlanych wartych ok. 3,4 mln zł, w ramach których przewiduje się m.in.:
- rozbiórkę nawierzchni i izolację w obrębie jezdni i kap,
- wypełnienie spękań i zarysowań w rejonie przęseł,
- wymianę skorodowanych odcinków profili dylatacji,
- naprawę spodu przęseł,
- wykonanie powłok naprawczych na wybrane elementy estakady,
- wymianę wpustów i rur spustowych,
- roboty budowlane w obrębie izolacji.
- Zakres prac remontowych został ograniczony do niezbędnego minimum, zapewniającego bezpieczną i właściwą eksploatację estakady - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Władze miasta zapraszają do dyskusji nad przyszłością węzła
Czy zatem nie lepiej zrezygnować z tych prac? W tym kontekście oraz niedawnej dyskusji na temat zasadności remontu estakady przy Bramie Żuławskiej zabrał głos na swoim profilu Facebook Piotr Grzelak, zastępca prezydent Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju i inwestycji.
- To jest ewenement na skalę światową, ponieważ jest to skrzyżowanie trzypoziomowe kolizyjne. Z jednej strony nie rozwiązuje właściwie żadnych kwestii komunikacyjnych. Z drugiej strony stanowi istotną barierę dla "zszywania" dzielnicy Śródmieście - mówi Piotr Grzelak w materiale filmowym, stojąc na tle estakady. - Chcemy rozmawiać o tym, aby tego typu elementy infrastruktury w Gdańsku zostały przebudowane tak, żeby stały się bardziej przyjazne dla wszystkich użytkowników ruchu.
![Artykuł z 2015 r.: Wizja zmian dla Podwala Przedmiejskiego](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/1502/150x100/1502037__c_60_4_937_676__kr.webp)
Rozmowy w ramach dyskusji nad Strategią Rozwoju Gdańska
Rozmowy na temat przyszłości węzła UE, jak i innych obszarów problemowych pod względem zagospodarowania przestrzennego na terenie całego Gdańska, odbędą się podczas kolejnych konsultacji społecznych - tym razem w zakresie Strategii Rozwoju Gdańska 2030 Plus w ramach nowych Programów Rozwoju.
Pierwsze spotkanie - rozpoczynające cykl warsztatów - odbędzie się 1 marca o godz. 17:00 w Europejskim Centrum Solidarności
![Gdańsk końca lat 90.: pomysły na rozwój miasta na kolejne dekady](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3205/150x100/3205607__c_49_0_945_683__kr.webp)
FRAG: nie chcemy remontów, tylko zmiany przestrzeni publicznej
Prezydent Grzelak w swoim materiale wideo zachęca do udziału w spotkaniu również przedstawicieli FRAG-u - stowarzyszenia, które opowiada się za rezygnacją z remontów obu estakad na Podwalu Przedmiejskim i docelowo ich rozbiórkę.
Jak FRAG odnosi się do wypowiedzi Piotra Grzelaka?
- Dziękujemy oczywiście za zaproszenie prezydenta Grzelaka, z którego skorzystamy. Odnosimy jednak wrażenie, że mamy do czynienia z kolejnym mydleniem oczu przez władze Gdańska. Rozmowa na temat przyszłości obu estakad w sytuacji, gdy jednostki miasta przygotowują się już do przetargów na ich remont, nie daje nadziei na dyskusję, która będzie podstawą do podjęcia decyzji. Ta decyzja już bowiem zapadła, a teraz próbuje się jedynie znaleźć uzasadnienie dla bezsensownych wielomilionowych wydatków w budżecie miasta - mówi Karol Spieglanin, prezes Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Prezes FRAG-u zaznacza jednocześnie, że jedynym akceptowalnym rozwiązaniem pozostaje całkowite zburzenie obu estakad i zagospodarowanie przestrzeni publicznej od podstaw, odpowiednio do rangi Śródmieścia.
![Długie Ogrody wstydu na przedłużeniu Drogi Królewskiej. Wciąż bez szans na zmiany](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3371/150x100/3371761__c_0_36_920_643__kr.webp)
Miejsca
Opinie (304) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-01 12:35
Teraz tak łatwo chcecie burzyć estakadę, bo jest tunel, ale tunel nie zawsze jest otwarty. Jak przyjdzie przed dłuższy czas puszczać ciężarówki przez środmieście to będziecie pluć sobie w brodę!
- 3 0
-
2023-03-01 12:42
Proponuję zamknąć estakadę na miesiąc i obserwować korki...
Jeżeli wszystko zostanie sparaliżowane i stanie transport to zburzyć!
Jeżeli będzie bez zmian to zburzyć!
Taką mam koncepcję i tego się trzymajmy :-)
A tak poważnie to tam powinna być rozbudowana te estakada o linię z AK aby można było bez stania na światłach przejechać dalej tak samo powinna być postawiona Estakada na AK - Łostowicka. Zapraszam Do Warszawy jakie tam są Estakady w centrum miasta!!!!- 10 5
-
2023-03-01 12:44
Wystarczy spojrzeć na 1 fotę (1)
Wszystko tam jest przemyślane, estakada była dobrym rozwiązaniem, wtopiła się w otoczenie. Za komuny jednak dbali trochę o zabytki, rozwiązania drogowe i architektoniczne...
Jest tylko ( na zdjeciu) jeden zonk- Forum, wystarczy spojrzeć lewy dolny róg- przecież to jest klocek zrobiony , nie pasujący do niczego, generujący problemy drogowe. Twórcy tego "cudu" powinni być odsunięci od wszelkich działań dla Gdańska!- 16 3
-
2023-03-01 16:55
I teatr szekspirowski też nie pasuje, wygląda jak czarne g wśród ceglanego otoczenia.
- 1 0
-
2023-03-01 12:51
Panu Grzelaku sugeruję daleko idącą ostrożność.
Nie wiadomo bowiem co ma na myśli FRAG mówiąc że z niego skorzysta. ;-)
- 3 0
-
2023-03-01 12:53
Był taki pomysł,
żeby Armii Krajowej na dole puścić w prawo, przez Orunię, i tam dowiązać do S-ki, ale podniósł się na Oruni taki rwetes, że w te pędy wszystko odwołano. Więc nie będzie obejścia centrum miasta i całą ta gadka jest psu na buty.
- 6 1
-
2023-03-01 12:57
Tam musi byc minimum drugi tunel na wprost żeby nie zablokować centrum
- 6 0
-
2023-03-01 13:09
Zostawcie w spokoju kładki, estakady i przejścia podziemne
Podszepty fragu i rowerowej metropolii do kosza
- 14 4
-
2023-03-01 13:10
A dlaczego nie mozna tego nazwąć (1)
Węzeł Okopowa? Raz jeden zaborca a teraz drugi!
- 5 4
-
2023-03-01 15:14
trollisz jak ruski pomiot z Placu Czerwonego.
- 1 3
-
2023-03-01 13:11
I to żałosne FRAG, które chce wyburzyc cały PRL xd
Pozdro, to kiedy zaczniecie burzyć wielką płytę?
Estakady pół biedy, tylko będą większe korki w całym śródmieściu i CO2. Ale co z mieszkańcami z blokowisk? Hehe- 11 3
-
2023-03-01 13:19
Z takim podejściem to nigdy nie będzie miasto 15 minutowe (1)
Przyjazne do życia, gdzie wszędzie jest blisko pieszo lub komunikacją miejską. Marzy mi się zmiana i przwietrzenie w głowach tych, którzy planują nam miasto tylko pod samochody
- 5 11
-
2023-03-02 00:15
Z Grzelakiem i Dulkiewicz?
Zapomnij, chłopie...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.