• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk otwiera się na morze

TN
14 stycznia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Gdański port szykuje się do poważnej modernizacji, dzięki której będą mogły tam zawijać dużo większe jednostki. Samo wejście do portu będzie też mniej skomplikowane, zwłaszcza przy gorszych warunkach pogodowych.

- Mamy już zapewnienie z ministerstwa, że ten projekt jest pzrewidziany do finansowania - mówi Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, dyrektor ds. technicznych Urzędu Morskiego. - Planowane jest wyburzenie zachodniego falochronu i wybudowanie nowego. Dzięki temu zabiegowi wejście do portu poszerzy się i wyprostuje, więc będą mogły wchodzić dużo większe statki.

Do tej pory wejście do gdańskiego portu wymagało wykonywania zwrotów, w praktyce przy gorszej pogodzie kłopoty mogły mieć nawet jednostki o długości do 180 metrów, a dłuższe nawet w dobrych warunkach. Po modernizacji bez problemów powinny sobie radzić nawet statki 250-metrowe.

- Teraz takie jednostki będą mogły bez problemu w każdych warunkach wchodzić do portu - mówi Roman Kolicki, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Dotąd musieliśmy sobie radzić na przykład przez wzmocnioną asystę holowników. Dzięki nowej inwestycji podniesiemy standard portu i polepszymy obsługę statków. Trudno może dokładnie wyliczyć finansowe korzyści dla portu. Niemniej likwidacja dotychczasowych poroblemów będzie korzystna dla naszych kontrahentów, nie będą praktycznie zdarzały się sytuacje, że jednostka musiała na redzie oczekiwać na poprawę pogody, a na opóźnieniu mógł tracić armator.

Inwestycja - współfinansowana przez Unię Europejską (to jeden z czterech projektów Sektorowego Planu Operacyjnego Transport, których beneficjentem jest gdański port) - musi zostać rozliczona do 2007 roku. Prace powinny zakończyć się w ciągu 1-1,5 roku.

Głos WybrzeżaTN

Opinie (68)

  • Jaco

    Kto od strony warszawy będzie jechał ul.Sucharskiego na Westerplatte?? Przecież to zadupie przemysłowe, wolne co prawda od meneli, w porównaniu z Nowym portem lub Letniewem, ale to miejsce jedynie dla TIR'ów lub nielicznych turystów.
    Problem jest w tym ile się jedzie z Warszawy - jak na razie głównym centrum decyzyjnym.

    • 0 0

  • Golem nie zajarzyłeś

    Jak będzie tunel pod kanałem portowym na wysokości Nowego Portu,to logiczne,że jadąc od strony Warszawy po co pchać się do zatłoczonego centrum Gdańska,skoro można będzie wjechać mostem wantowym albo obwodnicą południową w trasę Sucharskiego i po kilkunastu minutach dojechać do dzielnic dolego tarasu i znależć się na wysokości Zaspy,Przymorza czy Żabianki.Menelstwo w Nowym Porcie to na dzień dzisiejszy gruba przesada,owszem dzielnica ta nie ma najlepszej reputacji,ale ilość meneli akurat tam nie odbiega procentowo od średniej w innych dzielnicach często uważanych za lepsze.

    • 0 0

  • Tunel... pewnie taki sam jaki miał być w Sopocie pod przejciem na molo. Pomarzyc fajna rzecz...

    • 0 0

  • No i bardzo dobrze że modernizują ten stary jak świat port. Ale wątpie żeby udało im się to zrobić w przeciągu 1 - 1,5 roku. Jeśli im się to uda to będzie naprawde wielki sukces!!!

    • 0 0

  • trzy badyle- trzy tysiaki.fajnie, cio?

    • 0 0

  • Porty.porty

    Rozbudowa portów jest bardzo wątpliwa.Jedyna pewna inwestycja w naszym regionie,to pomnik Lenina z Poronina.
    Tego oczekuje społeczeństwo RP.

    • 0 0

  • Golem...

    napisales:"Problem jest w tym ile się jedzie z Warszawy - jak na razie głównym centrum decyzyjnym."
    Unia Europejska popira inicjatywy lokalne i decentralizacja.. wiec moze za kilka lat w koncu uda nam sie uzyskac autonomie,nie bedzie trzeba jezdzic zaltwiac prostych spraw do Warszawy, i o Warszawie w koncu bedziemy mogli zapomniec :-)

    • 0 0

  • Trasa Sucharskiego, Tunel...

    dlaczego wspominacie tylko o udogodnieniach w ruchu aut, Tir-ow ? moze warto pomyslec, ze istnieje takze transpoort szynowy? przywrocic dominacje obslugi towarowej portu przez kolej? no i moze warto pomyslec o wykorzystaniu SKM do Nowego Portu? moze kolejka miejska to jest za duzo jak na ta linie... ale szybki tramwaj bylby jak najbardzioej trafnym pomyslem.. wykorzystac obecna linie SKM do Nowego Portu jako trase szybkiego tramwaju, wyk0rzystac takze przygotowana trase dla tego tramwaju na Chelm i moze przy okazji budowy tego Tunelu pod Kanlem Portowym pomyslec troche przyszlosciowo i razem z budowa tunelu drogowego zarezerwowac tam miejsce na trase szybkiego tramwaju z Nowego Portu przez Wisloujscie na Westerplatte i Stogi.. zwiekszyloby to koszty tunelu o jakies 10% ,ale daloby szanse uruchomienia w przysszlosci szybkiego tramwaju na trasie Chelm- Gdansk Gl- Nowy Port- Wisloujscie -Stogi

    • 0 0

  • Psychiatra dla scachy moze byc z gdanska

    Do zainicjowania tego typu działań potrzebna jest zgodna wola społeczeństwa przekonanego o pożytkach z tego tytułu płynących. Autonomia dla Wolnego Miasta Gdańska!!

    • 0 0

  • ten projekt jest PRZEWIDZIANY, a nie pzrewidziany, kto

    albo powiedzmy co za matol psuje polska mowe??????
    jesli w necie masz swoja strone to pisz poprawnie, swiadczy o tobie. Powodzenia nastepnym ZAZEM:)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane