• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk otwiera się na morze

TN
14 stycznia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Gdański port szykuje się do poważnej modernizacji, dzięki której będą mogły tam zawijać dużo większe jednostki. Samo wejście do portu będzie też mniej skomplikowane, zwłaszcza przy gorszych warunkach pogodowych.

- Mamy już zapewnienie z ministerstwa, że ten projekt jest pzrewidziany do finansowania - mówi Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, dyrektor ds. technicznych Urzędu Morskiego. - Planowane jest wyburzenie zachodniego falochronu i wybudowanie nowego. Dzięki temu zabiegowi wejście do portu poszerzy się i wyprostuje, więc będą mogły wchodzić dużo większe statki.

Do tej pory wejście do gdańskiego portu wymagało wykonywania zwrotów, w praktyce przy gorszej pogodzie kłopoty mogły mieć nawet jednostki o długości do 180 metrów, a dłuższe nawet w dobrych warunkach. Po modernizacji bez problemów powinny sobie radzić nawet statki 250-metrowe.

- Teraz takie jednostki będą mogły bez problemu w każdych warunkach wchodzić do portu - mówi Roman Kolicki, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Dotąd musieliśmy sobie radzić na przykład przez wzmocnioną asystę holowników. Dzięki nowej inwestycji podniesiemy standard portu i polepszymy obsługę statków. Trudno może dokładnie wyliczyć finansowe korzyści dla portu. Niemniej likwidacja dotychczasowych poroblemów będzie korzystna dla naszych kontrahentów, nie będą praktycznie zdarzały się sytuacje, że jednostka musiała na redzie oczekiwać na poprawę pogody, a na opóźnieniu mógł tracić armator.

Inwestycja - współfinansowana przez Unię Europejską (to jeden z czterech projektów Sektorowego Planu Operacyjnego Transport, których beneficjentem jest gdański port) - musi zostać rozliczona do 2007 roku. Prace powinny zakończyć się w ciągu 1-1,5 roku.

Głos WybrzeżaTN

Opinie (68)

  • Kyliks

    Sama sztuka przekładania działań na wyniki finansowe, a takze rozsądnego inwestowania nie jest powszechna. Wierz mi czasami na wysokich stanowskach siedzą tłuki takiego kalibru, że głowa mała. Wtedy najlepiej działa zasada:" pokaz mi zegarek, a ja ci powiem która godzina".
    Najczęściej jest to wynik obsadzania takich stanowisk wg kluczy: partyjnych, towarzyskich, stażowych itp.z wyłaczeniem kompetencji.

    • 0 0

  • Golemie...

    Niestety zdaję sobie z tego sprawę, że brak ODPOWIEDNIEGO zarządcy powoduje, iż port ma taką a nie inną kondycję - nie tylko finansową. No cóź... żyjemy w takiej właśnie Polsce, w której nadal ważne jest kogo znasz, a nie - co potrafisz. I dlatego właśnie ci niedouczeni zarządcy cieszą się z byle inwestycyjki i robią z tego wielkie halo. Proza życia.

    • 0 0

  • Powiem więcej...

    rekomendacja to nic złego pod warunkiem, że rekomendowany posiada takze od powiednie kwalifikacje. Na tym polega cały system referencji, który jednak działa u nas opacznie.
    Najlepiej to obrazuje sms niejakiego Helbera (członka KRRiT):cyt."...chwała nam i naszym kolegom, krótkie członki precz!".

    • 0 0

  • Gdynia kłamczuszka

    No właśnie ma 80% kontenerów w Polsce,płacze,że ma nie wykorzystane moce przerobowe,ale modernizuje inne tereny portowe pod przeładunek kontenerów właśnie,zdaje sobie sprawę,że jeżeli przegra batalię o kontenery i pasażery zostanie im kilka milinów ton drobnicy i stanie się portem marginalnym.

    • 0 0

  • Chyba o to chodzi w tym biznesie, mieć pozycję lidera, utrzymać ją i zarabiać na maksa, nich inni się martwią i próbują dorównać.

    • 0 0

  • Zgłaszam sprzeciw

    W cytacie usunięto słowo "h*krótkie członki*e" i zastąpiono to zwrotem "krótkie członki" co deformuje intencje autora rzeczonego sms'a.

    • 0 0

  • morze...

    to pozytywnie,ze w Gdansku, miescie ktore w zwiazku z polozeniem nad Morzem ca.1000 lat temu powstalo, osiagnelo apogeum europejskiego rozwoju w XVII w., a nastepnie 'przezylo' smierc w 1945... ze ktos w tym miescie znowu mysli o Morzu... ale,zeby miasto odzyskalo morski charakter trzeba przydaloby sie pomyslec o pewnych kwestiach, ktore sa z tym 'morskim charakterem miasta' nierozelwalnie zwiazane... dlaczego Gdansk nie posiada Terminalu Promowego o swiatowych standardach... dlaczego nie mysli sie o rewitalizacji umierajacego Nowego Portu i Twierdzy Wisloujscie... te 'dzielnice portowe' moglyby stac sie bardzo popularnymi zarowno dla mieszkancow jak i dla turystow miejscami... dlaczego prowadzi sie do likwidacji Koleji Miejskiej do Nowego Portu ... dlaczego Gdansk za przykladem Amsterdamu lub Barcelony nie modernizuje i nie wykorzysta istniejacych polaczen kolejowych Portu Lotniczego z Terminalem Promowym i dzielnica portowa? w wymienionych miastach mozna wysiasc sobie z samolotu, a nastepnie bardzo szybko przemiescic sie kolejka miejska do tetniacej zyciem do poznych godzin nocnych dzielnicy portowej, sasiadujacej z Teminalem Promowym i wsiasc sobie na prom do jakiegos pobliskie kurortu lub do przystani na jakiejs tajemniczej wyspie ...u Nas wprawdzie pozostaje tylko Wyspa Sobieszewska lub Hel, ktory kiedys jednak byl Wyspa :-]

    • 0 0

  • Golem

    Jegomosc z Rady nazywa sie Halber, czego nie poprawiono.

    • 0 0

  • nie poprawiono bo moderator pomaga ludziom tylko w zakresie kultury osobistej, wystawianie świadectwa z ortografii i wiedzy ogólnej pozastawiając w gestii wypowiadających się. a na przyszłość - komentarze odnośnie pracy moderatora będą kasowane niezaleznie od ich merytorycznej zawartości, pretensje proszę kierować bezpośrednio do portalu.

    • 0 0

  • Port Północny i Westerplatte

    Po wybudowaniu nowych terminali,trasy Sucharskiego i tunelu pod kanałem portowym,położone wzdłuż niej dzielnice odżyją,takie Stogi czy Nowy Port nabiorą zupełnie innego charakteru,pewnie ten proces będzie trwał ileś tam lat,ale nikt nie będzie mówił już o nich jako o zdegradowanych dzielnicach,powstanie w ich okolicach kilka,może nawet w dystansie kilkanaście tysiecy miejsc pracy,trasa Sucharskiego przejmie sporą część ruchu samochodowego od strony Warszawy i stanie sie jedną z ważniejszych arterii w mieście,dzisiaj trudno dostępne od strony lądu np.Westerplatte może przeobrazić się dzięki dostępności komunikacyjnej w jedno z ciekawszych miejsc w mieście,to co zaczyna się w Porcie Północnym to wielkie wyzwanie dla tej części Gdańska.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane