• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk otwiera się na morze

TN
14 stycznia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Gdański port szykuje się do poważnej modernizacji, dzięki której będą mogły tam zawijać dużo większe jednostki. Samo wejście do portu będzie też mniej skomplikowane, zwłaszcza przy gorszych warunkach pogodowych.

- Mamy już zapewnienie z ministerstwa, że ten projekt jest pzrewidziany do finansowania - mówi Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, dyrektor ds. technicznych Urzędu Morskiego. - Planowane jest wyburzenie zachodniego falochronu i wybudowanie nowego. Dzięki temu zabiegowi wejście do portu poszerzy się i wyprostuje, więc będą mogły wchodzić dużo większe statki.

Do tej pory wejście do gdańskiego portu wymagało wykonywania zwrotów, w praktyce przy gorszej pogodzie kłopoty mogły mieć nawet jednostki o długości do 180 metrów, a dłuższe nawet w dobrych warunkach. Po modernizacji bez problemów powinny sobie radzić nawet statki 250-metrowe.

- Teraz takie jednostki będą mogły bez problemu w każdych warunkach wchodzić do portu - mówi Roman Kolicki, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Dotąd musieliśmy sobie radzić na przykład przez wzmocnioną asystę holowników. Dzięki nowej inwestycji podniesiemy standard portu i polepszymy obsługę statków. Trudno może dokładnie wyliczyć finansowe korzyści dla portu. Niemniej likwidacja dotychczasowych poroblemów będzie korzystna dla naszych kontrahentów, nie będą praktycznie zdarzały się sytuacje, że jednostka musiała na redzie oczekiwać na poprawę pogody, a na opóźnieniu mógł tracić armator.

Inwestycja - współfinansowana przez Unię Europejską (to jeden z czterech projektów Sektorowego Planu Operacyjnego Transport, których beneficjentem jest gdański port) - musi zostać rozliczona do 2007 roku. Prace powinny zakończyć się w ciągu 1-1,5 roku.

Głos WybrzeżaTN

Opinie (68)

  • Natomiast w gdyńskim porcie.. za 4 miesiące będzie można cieszyć się wspólnym sukcesem miasta i portu, w terminie tym ma zapaść ostateczna decyzja o przyznaniu ponad 40 mln. EUR na kontynuację budowy Trasy Kwiatkowskiego.

    • 0 0

  • A w Gdańsku Trasy Sucharskiego,obwodnicy południowej,Trasy W-Z i tunelu pod kanałem portowym.

    • 0 0

  • W Gdańsku rozbudowa nowych terminali w porcie za 500 mln dolarów,inwestycje w infrastrukturę portu za kilkaset mln złotych,w Gdyni kolejne forum inwestycyjne

    • 0 0

  • " tunelu pod kanałem portowym."

    mam nadzieje, że al kaida nic o tym tunelu nie wie...

    • 0 0

  • no to tera statki będą przypływać aż do Szadółek
    takie fajne długie na pół kilosa
    Szadółki oknem na świat forever

    • 0 0

  • port w gdańsku
    ..przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA oraz brytyjskiego inwestora DCT Gdańsk SA podpisali umowę, w myśl której zbuduje on nakładem ok. 175 mln USD terminal kontenerowy..
    Skąd w bierzecie te 500 mln $
    Na pozostałe projekty podpisano dopiero trójstronne porozumienie o współpracy dotyczące p r o j e k t u i budowy Centrum Logistyczno-Dystrybucyjnego w Porcie Północnym.

    • 0 0

  • Budowac sobie mozna

    Problem w tym, że taka inwestycja musi na siebie w końcu zarobić. Możemy na pałe zbudowac takie duże porty, do których nie przedostaną sie przez cisniny duńskie duże statki;-)
    I wtedy -jam mam większy port. Nie ja mam, nie ja...
    A kasy z tego nima.

    • 0 0

  • wyprostujcie może te kanały portowe poskręcane jak rzekamanewry średniej wielkosci statku to zabawa na 1.5 godz dla 2 holowników

    • 0 0

  • W totalu może być nawet więcej niż 500 mln dolarów

    terminal kontenerowy,Pomorskie Centrum Logistyczne,baza promowo-pasażerska,terminal ro-ro,terminal do przeładunku samochodów osobowych

    • 0 0

  • Port Gdańsk

    Gdańsk jest najdalej na wschód położonym,niezamarzającym portem głębokowodnym,największe statki,które mogą wpływać na Bałtyk mogą być obsługiwane i pewnie będą właśnie przez port w Gdańsku.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane