- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (127 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Jak i dokąd najczęściej jeździmy? Bada to ZTM
Skąd i dokąd przemieszczają się pasażerowie gdańskiej komunikacji miejskiej? Jakie trasy mają największe obłożenie? Bada to właśnie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Wyniki posłużą do zaplanowania nowych rozkładów jazdy, gdy gotowa już będzie nowa linia na Ujeścisko.
Ankieterzy pytają pasażerów, skąd i dokąd podróżują, sprawdzają też ich liczbę na poszczególnych trasach.
- Badamy zachowania komunikacyjne naszych pasażerów. Dane te są niezbędne do zaplanowania optymalnych tras i częstotliwości kursowania tramwajów, szczególnie po oddaniu do eksploatacji powstającej właśnie trasy tramwajowej w ciągu tzw. Nowej Warszawskiej - informuje Sebastian Zomkowski, szef ZTM. - Zakładamy, że ta nowa trasa zmieni sposób podróżowania, dlatego przeprowadzamy badania, by móc dopasować do tych zmian trasy i częstotliwości kursowania tramwajów - dodaje.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
Sposoby podróżowania pasażerów zostały już przebadane np. między Oliwą a Przymorzem i Zaspą. W Oliwie w ciągu dwóch dni przepytano blisko 2,3 tys. osób. Ankieterzy "łapali" pasażerów na przystankach Oliwa, Opacka, Subisława i Pomorska - Osiedle.
Badania obejmą wszystkie trasy autobusów i tramwajów
- Badania są przeprowadzane w sposób ciągły i przez najbliższe miesiące obejmą wszystkie trasy, wszystkie statystycznie istotne odcinki sieci. Wyniki opublikujemy w 2022 r. - wskazuje Zomkowski.
Czytaj też:
Na Górki Zachodnie jeździ tylko jedna linia i ciągle się spóźnia
Jak podkreśla szef ZTM, popyt na przewozy na poszczególnych trasach zmienia się.
- Badania muszą więc być przeprowadzane na bieżąco, by móc ocenić, ile osób i w których kierunkach podróżuje. Koszty usług przewozowych są wysokie. Jedynie ok. 25 proc. kosztów pokrywają dochody ze sprzedaży biletów, pozostałą część muszą pokryć dopłaty z budżetu samorządu. Dlatego badania pomogą nam zoptymalizować siatkę połączeń - tłumaczy Zomkowski.
Napełnienie tramwajów i autobusów jest monitorowane codziennie poprzez bramki zliczające pasażerów.
- Jednak relacje podróży muszą być ankietowane. Informacji o preferencjach i zachowaniach komunikacyjnych bramki zliczające nam nie dostarczą - zaznacza Zomkowski.
Miejsca
Opinie (194) 2 zablokowane
-
2021-10-29 21:00
Opinia wyróżniona
Ciągłe opóźnienia (14)
Mam okazję jeździć autobusami, tramwajami, SKM i PKM i wniosek jest jeden: wszystko się ciągle spóźnia. Naprawdę, dzień bez opóźnienia to dzień stracony. Czasem minutę, czasem 10, czasem 40, ale jest. Jak planujesz podróż z przesiadką - jesteś w czarnej d... A o podróż bez przesiadki bardzo ciężko, bo linie autobusowe i tramwajowe fundują wycieczki krajoznawcze. Jak w tym mieście mają się zmniejszyć korki z taką komunikacją?!
- 149 14
-
2021-10-31 07:36
O godz 7:00 na Chełmie nie da się wsiąść do 6,2
- 2 0
-
2021-10-30 13:33
Zamiast tylko krytykować ,to podaj złoty środek jak mamy w gdańskich realiach jeździć bez opóźnień? Realny ruch drogowy, to nie gra komputerowa.
- 3 2
-
2021-10-30 05:43
No właśnie dlatego pytają..., nie, no, żartuję;)
- 2 1
-
2021-10-29 21:35
Tylko w Gda (10)
Najbardziej i**otyczne w Gdańsku są te wycieczki krajoznawcze. Dlaczego te barany nie potrafią zrozumieć, że komunikacja ma połączyć najważniejsze punkty w mieście najkrótszą możliwą drogą? Jeśli autobus robi pętelki po mieście to z jakiego powodu miałbym wybrać to zamiast auta?
Od kiedy przeprowadziłem się do Gdańska przestałem korzystać zNajbardziej i**otyczne w Gdańsku są te wycieczki krajoznawcze. Dlaczego te barany nie potrafią zrozumieć, że komunikacja ma połączyć najważniejsze punkty w mieście najkrótszą możliwą drogą? Jeśli autobus robi pętelki po mieście to z jakiego powodu miałbym wybrać to zamiast auta?
Od kiedy przeprowadziłem się do Gdańska przestałem korzystać z komunikacji i jeżdżę wszędzie autem/rowerem. Chcę jechać prosto do pracy a nie robić godzinne wycieczki po mieście.
Mieszkam we Wrzeszczu Dolnym.- 47 5
-
2021-10-30 12:43
bo Zomkowski lata temu wymyślił, że przesiadki są super i nikt nie potrafi go wywalić z roboty za te durne pomysły.
- 8 0
-
2021-10-30 02:34
Zgadza się. Przykład to linia 118, która jedzie przez Wilanowską i Stary Chełm. Wobec tego trasa Ujeścisko-Centrum trwa 30 min.a nie 15.
- 18 6
-
2021-10-29 23:37
Przyklad z twojej dzielnicy (6)
Linia 127 i jej absurdalne kółko do Legionów. Dlaczego? Bo Rada Dzielnicy od lat blokuje wyprostowanie tej linii, bo rzekomo stada emerytów jeżdżą nią do przychodni na Morenie z Legionów właśnie. Tak to w praktyce wygląda. Kasa na komunikację ograniczona, a każdy chce mieć przystanek pod domem i oczywiście bezpośrednio. No to są wycieczki. Z trójkąta bezpośrednio/szybko/blisko da się zrealizować na raz tylko dwie cechy komunikacji.
- 32 2
-
2021-10-30 09:08
Tylko w Gda (1)
No i dlatego mamy komunikację miejską, która stworzona jest do dojazdu do przychodni dla emeryta, kiedy czas tak bardzo się nie liczy. Nie nadaje się za to do korzystania z niej codziennie, bo to zbyt wielka strata czasu.
Dlaczego Gdańsk, jeśli nie radzi sobie z problemem komunikacji miejskiej nie może skopiować rozwiązań z innych miastNo i dlatego mamy komunikację miejską, która stworzona jest do dojazdu do przychodni dla emeryta, kiedy czas tak bardzo się nie liczy. Nie nadaje się za to do korzystania z niej codziennie, bo to zbyt wielka strata czasu.
Dlaczego Gdańsk, jeśli nie radzi sobie z problemem komunikacji miejskiej nie może skopiować rozwiązań z innych miast gdzie to działa.
1. Z Krakowa nie pamiętam ani jednej linii autobusowej robiącej zawijasy po mieście (petla A na jednym końcu miasta, pętla B na drugim końcu miasta, autobus jedzie z A do B i tyle).
2. Bilet jednorazowy jest jednocześnie biletem 40-minutowym (miasto od tego nie zbiednieje)
3. (tu trochę kontrowersyjnie) Jeśli płacisz podatki w tym mieście masz znacznie obniżoną cenę biletów okresowych.
Krk wygrywa z Gda tylko pod względem transportu miejskiego, ale różnica między tymi miastami jest kolosalna.- 17 3
-
2021-10-30 20:55
piszesz Kraków, W Warszawie też jest dużo lepiej niż w Gdańsku. Bilet warszawiaka na miesiąc kosztuje 83zł. Przez 15lat jeździłem tak zbiorkomem, nie pamiętam, aby autobusy jeździły pętelkami jak w Gdańsku, np 167, 168, pętla Siedlce albo okolice Jasienia, linia 118,
Wiadukt dla tramwaju na Brętowo PKM, po co to ?- 5 0
-
2021-10-30 07:58
i bardzo dobrze
komunikacja jest dla ludzi, ja sprzedałem samochód, bo mam przystanek autobusowy "pod nosem"
- 5 3
-
2021-10-30 02:18
(2)
tak chcą, bo najtańszy jest bilet jednorazowy, nie wolno się przesiadać
jak się przesiadasz, potrzebujesz dwa bilety i musisz mieć szczęście, by dorwać ten drugi pojazd
no a emeryci olewają, bo mają za darmola i od groma czasu- 10 7
-
2021-10-30 10:03
(1)
Jak się przesiadasz, to kupujesz bilet godzinny i tyle. Fakt, droższy od jednorazowego - ale tylko o 60 groszy.
- 11 4
-
2021-10-31 10:04
mija godzina jazdy i kasujesz drugi bilet, czekasz 15 min. na drugi pojazd lecz nikt ci czasu nie zwróci
- 1 0
-
2021-10-29 21:41
Często podróżuję do innych polskich miast - Kraków, Poznań itd itd. I za każdym razem jestem zaskoczony że w tych miastach tak szybko da się dojechać
- 35 4
-
2021-10-29 20:36
Opinia wyróżniona
Kursów za mało. (7)
Szczególnie w południowych dzielnicach, Orunia Lostowice, tam zawsze wszystko nabite jak konserwy, a kursy często i gęsto opóźnione.
- 118 9
-
2021-10-31 00:22
kursów jest ok.
Z moich obserwacji wynika, że kursów jest czasem nawet za dużo a na pewno wystarczająco. Potrzebne są za to kursy bisowane tj. 2 autobusy o najbardziej obleganych godzinach (w czasie największych ograniczeń pandemicznych dało się!). Jest pewna tendencja do dużego napełnienia o konkretnych godzinach.
- 0 0
-
2021-10-30 20:25
175
Masakra, osiedli przybywa a jeden autobus jak jeździł tak jeździ w godzinach szczytowych jakaś porażka.
- 8 0
-
2021-10-29 21:42
Tyle, że wożą powietrze, bo jaśnie państwo zbiorkomem nie jeździ. (4)
- 10 26
-
2021-10-29 21:45
(3)
czytanie ze zrozumieniem się kłania
- 19 3
-
2021-10-30 02:23
(2)
fakt, ludziska nie czytają uwaznie
ale tłok dowodzi, że ludzie wybierają zbiorkom, gdy mają poprawne połączenie, a nie gdy jest ono wygodnie
a teraz wyobracie sobie ilu by chciało korzystać, gdyby była wspólna taryfa na wszystkie pojazdy i gdyby było taniej niż samochodem w gazie- 9 4
-
2021-10-30 10:04
(1)
Jest wspólna taryfa, a bilet miesięczny kosztuje 99 złotych. To nie jest duża kwota.
- 7 2
-
2021-10-30 20:34
nieprawda,
Nie ma wspólnej, Na skm, i ztm, inna taryfa, PKM też inna bajka, Sopot co innego. W Warszawie 3 miesięczny , jak płacisz podatki w Warszawie kosztuje 250zł, 83zł na miesiąc. Za to masz całą komunikację w obrębie miasta, metro + kolej. Jak widać można. W Gdańsku komunikacją zarządzają ludzie z deficytami inteligencji. Wystarczy popatrzeć jak
Nie ma wspólnej, Na skm, i ztm, inna taryfa, PKM też inna bajka, Sopot co innego. W Warszawie 3 miesięczny , jak płacisz podatki w Warszawie kosztuje 250zł, 83zł na miesiąc. Za to masz całą komunikację w obrębie miasta, metro + kolej. Jak widać można. W Gdańsku komunikacją zarządzają ludzie z deficytami inteligencji. Wystarczy popatrzeć jak al.Adamowicza jest zrobiona. Tramwaj jedzie z jednej strony na drugą, aby po chwili wrócić na pierwszą, źle zrobione przystanki, ścieżka rowerowa kończy się i zaczyna przed przystankiem, kiedy można było przystanek przesunąć do jezdni, a ścieżkę puścić za przystankiem. Koło kartuskiej, gdzie tory przecinają, Adamowicza, kolebie samochodem jak na "falach Dunaju", co za spec odbierał ten przejazd od budowlańców, chyba jakiś niedouczony, jak to w Gdańsku
- 4 1
-
2021-10-29 21:55
Opinia wyróżniona
Jeżdżą tam, gdzie mogą. Nie jeżdżą gdzie nie mogą (2)
Dokąd jeżdżą? Tam gdzie jest aktualna oferta przewozowa. Kluczem do poprawy jest pytanie dokąd komunikacja nie dociera lub jakich relacji brakuje?
- 95 3
-
2021-10-31 16:22
wzdłuż obwodnicy niczym nie dojedziesz
- 2 0
-
2021-10-30 05:41
No właśnie, np z pętli w Oliwie
Nie da się sensownie dojechać na Kołobrzeską. Tramwaj 5 rzadko i na około, bus 199 trochę częściej, też na około a do tego z drugiej strony torów startuje. Wystarczyło żeby busy z Osowej jechały na Kołobrzeską albo chociaż Grunwaldzką ale w Gdańsku to marzenia nie do spełnienia. Badajcie dalej, i tak nic mądrego nie stwierdzicie.
- 16 4
Wszystkie opinie
-
2021-10-29 20:35
Sprawdzą, gdzie i skąd jeździ największą liczbą pasażerów i przeanalizują to pod kątem "ile przesiadek i spóźnionych autobusów/tramwajów damy radę wcisnąć na tą trasę?".
- 34 3
-
2021-10-29 20:36
Opinia wyróżniona
Kursów za mało. (7)
Szczególnie w południowych dzielnicach, Orunia Lostowice, tam zawsze wszystko nabite jak konserwy, a kursy często i gęsto opóźnione.
- 118 9
-
2021-10-29 21:42
Tyle, że wożą powietrze, bo jaśnie państwo zbiorkomem nie jeździ. (4)
- 10 26
-
2021-10-29 21:45
(3)
czytanie ze zrozumieniem się kłania
- 19 3
-
2021-10-30 02:23
(2)
fakt, ludziska nie czytają uwaznie
ale tłok dowodzi, że ludzie wybierają zbiorkom, gdy mają poprawne połączenie, a nie gdy jest ono wygodnie
a teraz wyobracie sobie ilu by chciało korzystać, gdyby była wspólna taryfa na wszystkie pojazdy i gdyby było taniej niż samochodem w gazie- 9 4
-
2021-10-30 10:04
(1)
Jest wspólna taryfa, a bilet miesięczny kosztuje 99 złotych. To nie jest duża kwota.
- 7 2
-
2021-10-30 20:34
nieprawda,
Nie ma wspólnej, Na skm, i ztm, inna taryfa, PKM też inna bajka, Sopot co innego. W Warszawie 3 miesięczny , jak płacisz podatki w Warszawie kosztuje 250zł, 83zł na miesiąc. Za to masz całą komunikację w obrębie miasta, metro + kolej. Jak widać można. W Gdańsku komunikacją zarządzają ludzie z deficytami inteligencji. Wystarczy popatrzeć jak al.Adamowicza jest zrobiona. Tramwaj jedzie z jednej strony na drugą, aby po chwili wrócić na pierwszą, źle zrobione przystanki, ścieżka rowerowa kończy się i zaczyna przed przystankiem, kiedy można było przystanek przesunąć do jezdni, a ścieżkę puścić za przystankiem. Koło kartuskiej, gdzie tory przecinają, Adamowicza, kolebie samochodem jak na "falach Dunaju", co za spec odbierał ten przejazd od budowlańców, chyba jakiś niedouczony, jak to w Gdańsku
- 4 1
-
2021-10-30 20:25
175
Masakra, osiedli przybywa a jeden autobus jak jeździł tak jeździ w godzinach szczytowych jakaś porażka.
- 8 0
-
2021-10-31 00:22
kursów jest ok.
Z moich obserwacji wynika, że kursów jest czasem nawet za dużo a na pewno wystarczająco. Potrzebne są za to kursy bisowane tj. 2 autobusy o najbardziej obleganych godzinach (w czasie największych ograniczeń pandemicznych dało się!). Jest pewna tendencja do dużego napełnienia o konkretnych godzinach.
- 0 0
-
2021-10-29 20:36
Brakuje (12)
Sopot Gdańsk!!!!!!
- 37 3
-
2021-10-29 20:52
(2)
Sopot - Chwaszczyno- Karczemki bezpośredni , kiedy ? Mlodzież musi sie przesiadac do szkoly i po szkole, a komunikacja spod Tesco co 2 godziny!!!
- 4 7
-
2021-10-29 20:55
Zapytaj się w odpowiedniej gminie/ powiecie
- 15 1
-
2021-10-30 19:52
Nigdy, bo i po co?
- 1 0
-
2021-10-29 23:37
Brakuje czego? (4)
Skm co 7,5 minuty to za mało?
- 3 3
-
2021-10-30 09:06
(1)
Nie każdy korzysta z skm
- 1 3
-
2021-10-30 19:39
np staruszkowie mają autobus za darrrmola
a za skm "tylko" 25% ulgi
a przesiadka = dwa, trzy bilety- 5 0
-
2021-10-30 12:47
za mało (1)
kiedyś bywało co 6 minut, powinno być co 5 minut, do tego jeszcze radykalna poprawa komfortu dostępu do stacji SKM dla pieszych i rowerzystów.
- 1 1
-
2021-10-30 19:53
Pedalista niech pedałuje, a nie jeżdzi kolejką!!!
- 2 0
-
2021-10-30 12:46
a SKM to pies? (2)
Od wielu lat zgłaszany jest postulat zwiększenia częstotliwości połączeń SKM na całym odcinku od Pruszcza do Redy. Oczywiście po osobnej parze torów, by można było zapewnić równy takt np. 5 minutowych połączeń w godzinach szczytu. Zamiast ładować setki milionów złotych w "obwodnicę trójmiejską" z centralnej kasy, warto zbudować osobną parę torów z Chylonii co najmniej do Redy i z Gdańska Śródmieście conajmniej do Tczewa.
- 2 1
-
2021-10-30 19:55
(1)
Gd Orunia - Gd Leszczynki, a dalej niech sołtysi podstawią bryczki
- 1 0
-
2021-10-30 20:27
Sołtysi (Pruszcz) dali juz na SKM tyle co Gdynia
A g z tego mają
- 1 0
-
2021-10-30 19:51
O kolejce słyszałeś?
- 1 0
-
2021-10-29 20:40
(3)
Myślałem o tym by przesiąść się na bimbaj , ale od forum musiałbym iść pieszo z 20 minut do pracy. No i niestety... Tak ma wiele osób.
- 32 10
-
2021-10-29 21:43
20min? (2)
Toć to można na zawał zejść o_0
- 14 4
-
2021-10-29 23:13
(1)
Latem fajnie, a zimą i w deszcze?
Siedz sobie mokry w pracy.- 8 6
-
2021-10-30 02:14
pomogło by mevo, zamiast 20' z buta jechał byś 5'.
ale tryfę ustalali głupcy, promowali długie kursy bezpośrednie,
a nie dojazd do i z tramwaju, lub busa,
rozdęli też bańkę obietnic, a potem dali zarżnąć usługę.
teraz tę kasę zgarniają hulajnogi- 6 3
-
2021-10-29 20:43
(2)
Strach się bać co te geniusze wymyślą i jak "zracjonalizują" rozkład. Skończy się jak zwykle tym, że polikwidują linie.
- 55 5
-
2021-10-29 21:44
Powietrze mają wozić?
- 1 13
-
2021-10-30 11:56
Likwidacja połączenia z lotniskiem z Oruni Gościnna na lotnisko ??!!
Bardzo dobre zainteresowanie przez młodzież mieszkańców seniorów do szkoły, lekarza, lotniska na Morenę z Oruni linią bezpośrednią zlikwidowane przez władzę Gdańska to jest odpowiedź na potrzeby mieszkańców Gdańska. Linia 210,B, 151. I co to ma się na potrzeby mieszkańców Oruni, Moreny,Suchanina i innych dzielnic i tzw "reforma"
- 1 0
-
2021-10-29 20:45
Do pracy i do domu oczywiście
- 18 1
-
2021-10-29 20:45
(4)
Ja bym bardziej zbadał dlaczego tak wielu kierowców aut nie chce jeździć zkm...tu jest klucz do problemu dlaczego wieczne korki...jakość obsługi,ceny biletów czy może zła siatka połączeń ergo niezazębienie się z rozkładem np skm....powodów może być wiele,niech mądre głowy myślą.
- 48 4
-
2021-10-29 21:39
(1)
Ty to wiesz, ja to wiem, tysiące kierowców dzienie to wie, bo woli nawet stać w korkach niż korzystać z komunikacji miejskiej. Ale urzednicy nie wiedzą o co chodzi. Ja przez moment dojeżdżałem komunikacją, ale to się po prostu nie kalkulowało. Nie mówię o pieniądzach, ale o straconym czasie. Wole go spędzić w inny sposób.
- 19 2
-
2021-10-30 11:20
Ja to tam na piechtą chodzę, matiz 30 letni mam na czarną godzinę. Zresztą czasu nie mam bo cały czas na forum.
A poza tym to trąba trąbi wieś się pali a ja idę dalej.
- 2 2
-
2021-10-30 12:48
bo nie płacą za miejsca do parkowania
- 0 0
-
2021-10-31 16:50
rezultatem badania będzie tzw. błąd przeżywalności
- 0 0
-
2021-10-29 20:47
Wszystkie linie stają w korku na hucisku (1)
- 45 4
-
2021-10-30 19:56
Podziękujcie Oleńce, ona jeżdzi rydwanem!!!
- 1 0
-
2021-10-29 20:49
Działania pozorowane, a przy okazji ktoś zarobi (1)
Nowa Warszawska nie zrobi rewolucji. Część pasażerów przesiądzie się z autobusu na tramwaj i tyle się zmieni. Nie zostawi się im zresztą alternatywy, gdyż w momencie uruchomienia tramwajów, skasuje się kursujące tam teraz linie autobusowe.
Pod nośnym hasłem optymalizacji utnie się jeszcze trochę kursów, wygasi się popyt, a my utkniemy w korkach jeszcze bardziej.
Serdeczności- 68 6
-
2021-10-29 22:25
Dziwne aby dublowali tramwaj liniami autobusowymi. A jak ktos chce to nadal bedzie stal w korku na Warszawskiej skoro lubi
- 2 8
-
2021-10-29 20:50
Chwaszczyno - Chwarzno, bez przesiadki (3)
Dlaczego nie ma bezpośredniego autobusu z Chwaszczyna z Tuchomskiej Karczemki do Chwarzna do szkoły ? Uczy sie tam 2000 dzieci a autobusu dla nich nie ma , wszyscy pasazerowie musza najpierw jechać na Nowowiczlińską (stare Tesco) a potem przesiadac sie ns inne autobusy i jeszcze dochodzic 12 min!!! Dodam jeszcze że autobusy 1 na 2 godziny!!!
- 12 16
-
2021-10-29 20:56
Może coś twój powiat wie na ten temat?
- 13 3
-
2021-10-29 21:34
Ale do kogo to pytanie? To co w artykule robi ZTM w Gdańsku. Ani Chwaszczyno Ani Chwarzno w Gdańsku nie są. Poszukaj właściwego odbiorcy i do niego pisz (i nie na forum - nikt z urzedników tego nie czyta, a jak nawet to przeczyta, to i tak uda, że nie widzi).
- 10 2
-
2021-10-30 19:58
Bo to już gestia sołtysów, a nie Trójmiasta!
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.