- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (446 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (25 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (178 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Jak i dokąd najczęściej jeździmy? Bada to ZTM
Skąd i dokąd przemieszczają się pasażerowie gdańskiej komunikacji miejskiej? Jakie trasy mają największe obłożenie? Bada to właśnie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Wyniki posłużą do zaplanowania nowych rozkładów jazdy, gdy gotowa już będzie nowa linia na Ujeścisko.
Ankieterzy pytają pasażerów, skąd i dokąd podróżują, sprawdzają też ich liczbę na poszczególnych trasach.
- Badamy zachowania komunikacyjne naszych pasażerów. Dane te są niezbędne do zaplanowania optymalnych tras i częstotliwości kursowania tramwajów, szczególnie po oddaniu do eksploatacji powstającej właśnie trasy tramwajowej w ciągu tzw. Nowej Warszawskiej - informuje Sebastian Zomkowski, szef ZTM. - Zakładamy, że ta nowa trasa zmieni sposób podróżowania, dlatego przeprowadzamy badania, by móc dopasować do tych zmian trasy i częstotliwości kursowania tramwajów - dodaje.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
Sposoby podróżowania pasażerów zostały już przebadane np. między Oliwą a Przymorzem i Zaspą. W Oliwie w ciągu dwóch dni przepytano blisko 2,3 tys. osób. Ankieterzy "łapali" pasażerów na przystankach Oliwa, Opacka, Subisława i Pomorska - Osiedle.
Badania obejmą wszystkie trasy autobusów i tramwajów
- Badania są przeprowadzane w sposób ciągły i przez najbliższe miesiące obejmą wszystkie trasy, wszystkie statystycznie istotne odcinki sieci. Wyniki opublikujemy w 2022 r. - wskazuje Zomkowski.
Czytaj też:
Na Górki Zachodnie jeździ tylko jedna linia i ciągle się spóźnia
Jak podkreśla szef ZTM, popyt na przewozy na poszczególnych trasach zmienia się.
- Badania muszą więc być przeprowadzane na bieżąco, by móc ocenić, ile osób i w których kierunkach podróżuje. Koszty usług przewozowych są wysokie. Jedynie ok. 25 proc. kosztów pokrywają dochody ze sprzedaży biletów, pozostałą część muszą pokryć dopłaty z budżetu samorządu. Dlatego badania pomogą nam zoptymalizować siatkę połączeń - tłumaczy Zomkowski.
Napełnienie tramwajów i autobusów jest monitorowane codziennie poprzez bramki zliczające pasażerów.
- Jednak relacje podróży muszą być ankietowane. Informacji o preferencjach i zachowaniach komunikacyjnych bramki zliczające nam nie dostarczą - zaznacza Zomkowski.
Miejsca
Opinie (194) 2 zablokowane
-
2021-10-29 20:53
Droga Pani Redaktor (1)
Poruszyła Pani fundamentalną kwestię. Właśnie, dokąd ludzie jeżdżą, a potem skąd wracają. Niesamowite! Ach, te odwieczne prawa natury.
Pani Redaktor - z całym szacunkiem - a kogo to k.... obchodzi!- 13 26
-
2021-10-29 21:00
oj obchodzi
np adwokata żony chcącej wziąć rozwód
- 7 2
-
2021-10-29 20:55
(7)
z nadejściem lockdownu ograniczono kursy komunikacji miejskiej i usunęli m.in. linię tramwajową nr 11. Kiedy ona wróci? Poza tym codziennie rano pasażerowie z Łostowic są nabici jak sardynki w puszce tak, że na Płockiej (a to dopiero 2. przystanek!!) ledwo da się wejść.
- 54 2
-
2021-10-29 20:57
(1)
Kursy 11 zostały włączone do innych linii
- 1 17
-
2021-10-29 21:03
no nie bardzo bo nie widać by tramwaj nr 4 jeździł częściej, a trasa przez PKS jest o wiele lepsza bo na hucisku są gigantyczne korki. Gdy zrobią przejście przy Bramie to będzie z tramwajami jeszcze gorzej... A mogliby połowę puścić przez PKS
- 19 2
-
2021-10-30 00:14
(1)
Została też zlikwidowana linia autobusowa 139 na Przymorzu. Lockdown sie skonczyl, linia nie wróciła.
- 12 1
-
2021-10-30 20:29
Wróciła w postaci skróconych do Wrzeszcza kursów 199
- 0 2
-
2021-10-30 06:41
a linia autobusowa 139?
- 7 0
-
2021-10-30 12:42
(1)
liczba pasażerów spadła o 30% a ty chcesz więcej linii i kursów?
- 0 3
-
2021-10-30 21:39
Liczone na podstawie czego? Obserwacji komunikacji o godz 9tej?
- 1 1
-
2021-10-29 20:56
Bezpośredni autobus do biedry brak
- 1 13
-
2021-10-29 20:59
Jarek (8)
Najpierw niech się nauczą układać rozkłady jazdy, a potem niech myślą o zmianach preferencji. Przykład jeden z wielu. Pętla Łostowice Świętokrzyska. Autobus linii 162 przyjeżdza 22.41, tramwaj linii 2 przyjeżdza o godz. 22. 44, a co robi autobus linii 295. odjeżdza o godz. 22.40 ostatni autobus i pusty. I co ponoć sport to zdrowie, czyli idziemy piechotą. Gratulacje pomysłowości.
- 66 2
-
2021-10-29 21:02
nie oczekuj od pracowników zatrudnionych po znajomości
że będą specjalistami
- 15 1
-
2021-10-29 21:02
(5)
typowe jest na tej pętli to, że gdy podjeżdża tramwaj to autobus nie zaczeka na ludzi którzy się przesiadają. Odjeżdża i kilkanaście metrów dalej stoi na czerwonym świetle ;)
- 26 2
-
2021-10-29 21:07
(3)
bo kierowcy tych linii nie rozumieją że te linie to linie dowozowe... Czyli 90% ludzi przesiada się z tramwaju na autobus i jedzie na Maćkowy, Kowale, Orunię itp. W takich punktach powinno byc obowiązkowe to, że jak tramwaj podjeżdża to kierowca czeka na pasażerów, a nie odjeżdża jakby go te pol minuty miało zbawić.
Podobnie jest na przystankach PKM - autobusy odjeżdżają puste, bo kierowca kurczowo trzyma sie rozkładu. Żeby oni tak kurczowo się trzymali w innych sytuacjach...- 13 7
-
2021-10-29 22:09
(1)
Kiedyś zadzwoniłem z tym problemem do ZTM to mi powiedzieli że muszą odjechać punktualnie bo jak nie to ich ZTM ukarze!Potem wprowadzili na rozkładach do 1 minuty opóźnienia ale nie zauważyłem żeby coś się w tej kwestii zmieniło
- 12 0
-
2021-10-29 22:16
Całkiem śmieszne z tymi
punktualnymi odjazdami, bo na każdym rozkładzie jest info, że autobus może sobie odjechać minutę przed rozkładowym czasem. I na "mojej" trasie często korzystali z tego rozwiązania, więc gdański zbiorkom mnie już nie odzyska.
- 10 1
-
2021-10-30 12:43
kierowca ma rozkład i się go trzyma. Jak poczeka na tramwaj to odjedzie 3-4 minuty po czasie i musi się tłumaczyć z opóźnionego wyjazdu.
- 0 0
-
2021-10-29 22:26
Kierowca odpowiada za opozniony odjazd
- 5 2
-
2021-10-30 14:45
W ten sposób, na pętli czy to Łostowice, czy Siedlce, można stać i do wieczora, bo tramwaj wjeżdża praktycznie co minutę, czy dwie i zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie chciał jechać tym autobusem, który z danego przystanku powinien odjechać dwadzieścia minut temu.
- 0 2
-
2021-10-29 21:00
Opinia wyróżniona
Ciągłe opóźnienia (14)
Mam okazję jeździć autobusami, tramwajami, SKM i PKM i wniosek jest jeden: wszystko się ciągle spóźnia. Naprawdę, dzień bez opóźnienia to dzień stracony. Czasem minutę, czasem 10, czasem 40, ale jest. Jak planujesz podróż z przesiadką - jesteś w czarnej d... A o podróż bez przesiadki bardzo ciężko, bo linie autobusowe i tramwajowe fundują wycieczki krajoznawcze. Jak w tym mieście mają się zmniejszyć korki z taką komunikacją?!
- 149 14
-
2021-10-29 21:35
Tylko w Gda (10)
Najbardziej i**otyczne w Gdańsku są te wycieczki krajoznawcze. Dlaczego te barany nie potrafią zrozumieć, że komunikacja ma połączyć najważniejsze punkty w mieście najkrótszą możliwą drogą? Jeśli autobus robi pętelki po mieście to z jakiego powodu miałbym wybrać to zamiast auta?
Od kiedy przeprowadziłem się do Gdańska przestałem korzystać z komunikacji i jeżdżę wszędzie autem/rowerem. Chcę jechać prosto do pracy a nie robić godzinne wycieczki po mieście.
Mieszkam we Wrzeszczu Dolnym.- 47 5
-
2021-10-29 21:41
Często podróżuję do innych polskich miast - Kraków, Poznań itd itd. I za każdym razem jestem zaskoczony że w tych miastach tak szybko da się dojechać
- 35 4
-
2021-10-29 23:37
Przyklad z twojej dzielnicy (6)
Linia 127 i jej absurdalne kółko do Legionów. Dlaczego? Bo Rada Dzielnicy od lat blokuje wyprostowanie tej linii, bo rzekomo stada emerytów jeżdżą nią do przychodni na Morenie z Legionów właśnie. Tak to w praktyce wygląda. Kasa na komunikację ograniczona, a każdy chce mieć przystanek pod domem i oczywiście bezpośrednio. No to są wycieczki. Z trójkąta bezpośrednio/szybko/blisko da się zrealizować na raz tylko dwie cechy komunikacji.
- 32 2
-
2021-10-30 02:18
(2)
tak chcą, bo najtańszy jest bilet jednorazowy, nie wolno się przesiadać
jak się przesiadasz, potrzebujesz dwa bilety i musisz mieć szczęście, by dorwać ten drugi pojazd
no a emeryci olewają, bo mają za darmola i od groma czasu- 10 7
-
2021-10-30 10:03
(1)
Jak się przesiadasz, to kupujesz bilet godzinny i tyle. Fakt, droższy od jednorazowego - ale tylko o 60 groszy.
- 11 4
-
2021-10-31 10:04
mija godzina jazdy i kasujesz drugi bilet, czekasz 15 min. na drugi pojazd lecz nikt ci czasu nie zwróci
- 1 0
-
2021-10-30 07:58
i bardzo dobrze
komunikacja jest dla ludzi, ja sprzedałem samochód, bo mam przystanek autobusowy "pod nosem"
- 5 3
-
2021-10-30 09:08
Tylko w Gda (1)
No i dlatego mamy komunikację miejską, która stworzona jest do dojazdu do przychodni dla emeryta, kiedy czas tak bardzo się nie liczy. Nie nadaje się za to do korzystania z niej codziennie, bo to zbyt wielka strata czasu.
Dlaczego Gdańsk, jeśli nie radzi sobie z problemem komunikacji miejskiej nie może skopiować rozwiązań z innych miast gdzie to działa.
1. Z Krakowa nie pamiętam ani jednej linii autobusowej robiącej zawijasy po mieście (petla A na jednym końcu miasta, pętla B na drugim końcu miasta, autobus jedzie z A do B i tyle).
2. Bilet jednorazowy jest jednocześnie biletem 40-minutowym (miasto od tego nie zbiednieje)
3. (tu trochę kontrowersyjnie) Jeśli płacisz podatki w tym mieście masz znacznie obniżoną cenę biletów okresowych.
Krk wygrywa z Gda tylko pod względem transportu miejskiego, ale różnica między tymi miastami jest kolosalna.- 17 3
-
2021-10-30 20:55
piszesz Kraków, W Warszawie też jest dużo lepiej niż w Gdańsku. Bilet warszawiaka na miesiąc kosztuje 83zł. Przez 15lat jeździłem tak zbiorkomem, nie pamiętam, aby autobusy jeździły pętelkami jak w Gdańsku, np 167, 168, pętla Siedlce albo okolice Jasienia, linia 118,
Wiadukt dla tramwaju na Brętowo PKM, po co to ?- 5 0
-
2021-10-30 02:34
Zgadza się. Przykład to linia 118, która jedzie przez Wilanowską i Stary Chełm. Wobec tego trasa Ujeścisko-Centrum trwa 30 min.a nie 15.
- 18 6
-
2021-10-30 12:43
bo Zomkowski lata temu wymyślił, że przesiadki są super i nikt nie potrafi go wywalić z roboty za te durne pomysły.
- 8 0
-
2021-10-30 05:43
No właśnie dlatego pytają..., nie, no, żartuję;)
- 2 1
-
2021-10-30 13:33
Zamiast tylko krytykować ,to podaj złoty środek jak mamy w gdańskich realiach jeździć bez opóźnień? Realny ruch drogowy, to nie gra komputerowa.
- 3 2
-
2021-10-31 07:36
O godz 7:00 na Chełmie nie da się wsiąść do 6,2
- 2 0
-
2021-10-29 21:00
(3)
powinny byc autobusy na Kaszuby, zeby sobie można nad jeziorko pojechac, rzadko chodzi 191 , za rzadko co 2 godziny, a w niedziele wogole nie można dostac sie z Sopotu do Karczemek, bo na przesiadke trzeba czekac 2 godziny. Cos jest nie tak z tymi przesiadkami na Chwaszczyno, i kiedy autobus bezpośredni Chwaszczyno -Chwarzno , a nie naokoło!!!
- 12 13
-
2021-10-29 21:32
(1)
Ale tu są opisywane badania robione przez Zarząd Transportu Miejskiego. Miejskiego, czaisz? Miasto.
- 5 2
-
2021-10-29 21:36
no i ztm w gdańsku, a nie w wioskach pod gdańskiem.
- 8 0
-
2021-10-29 22:55
Ztm gdansk nie obsługuje 191
- 4 0
-
2021-10-29 21:21
Masakra
Jeśli cokolwiek ruszą ZTM niestety jest to skazane na porażkę. Od kiedy dyrektorem jest Sebastian S. poziom komunikacji miejskiej w Gdańsku leży. I co gorsze wizjoner i miłośnik nie ma nawet pomysłu żeby to poprawić. Widać to choćby po ostatnim buspasie na Smoluchowskiego- i**otyzm, który korkuje rejon uck. odejdź pan wstydu oszczędź!
- 32 5
-
2021-10-29 21:24
Ankiety
Ankiety Pic na Wodę ! A ludzie jak sardynki w puszce jeżdżą tymi wiecznie opóźnionym drogimi złomami !
- 20 2
-
2021-10-29 21:39
A
Najbardziej mnie rozbawiło liczenie pasażerów na przystanku Przemyska w dzień wolny od nauki szkolnej. Ktoś tu chce zaniżyć statystyki ? Każdy mieszkaniec południowych dzielnic wie, że na przystanku Lostowice tramwaje są już wypełnione na fulla.
- 33 1
-
2021-10-29 21:40
ja jeżdzę w te i we fte (1)
- 16 1
-
2021-10-29 23:09
ja jeszcze we wtamte
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.