• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak i dokąd najczęściej jeździmy? Bada to ZTM

Ewelina Oleksy
29 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ankiety przeprowadzono już m.in. w Oliwie. Ankiety przeprowadzono już m.in. w Oliwie.

Skąd i dokąd przemieszczają się pasażerowie gdańskiej komunikacji miejskiej? Jakie trasy mają największe obłożenie? Bada to właśnie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Wyniki posłużą do zaplanowania nowych rozkładów jazdy, gdy gotowa już będzie nowa linia na Ujeścisko.



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Na niektórych liniach tłok, na innych zdarza się, że jeżdżą prawie puste. Popularność, czyli obłożenie gdańskich autobusów i tramwajów, bada właśnie ZTM.

Ankieterzy pytają pasażerów, skąd i dokąd podróżują, sprawdzają też ich liczbę na poszczególnych trasach.

- Badamy zachowania komunikacyjne naszych pasażerów. Dane te są niezbędne do zaplanowania optymalnych tras i częstotliwości kursowania tramwajów, szczególnie po oddaniu do eksploatacji powstającej właśnie trasy tramwajowej w ciągu tzw. Nowej Warszawskiej - informuje Sebastian Zomkowski, szef ZTM. - Zakładamy, że ta nowa trasa zmieni sposób podróżowania, dlatego przeprowadzamy badania, by móc dopasować do tych zmian trasy i częstotliwości kursowania tramwajów - dodaje.

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk



Na Nowej Warszawskiej pojawiły się już tory. Na Nowej Warszawskiej pojawiły się już tory.
Sposoby podróżowania pasażerów zostały już przebadane np. między Oliwą a Przymorzem i Zaspą. W Oliwie w ciągu dwóch dni przepytano blisko 2,3 tys. osób. Ankieterzy "łapali" pasażerów na przystankach Oliwa, Opacka, Subisława i Pomorska - Osiedle.

Badania obejmą wszystkie trasy autobusów i tramwajów



- Badania są przeprowadzane w sposób ciągły i przez najbliższe miesiące obejmą wszystkie trasy, wszystkie statystycznie istotne odcinki sieci. Wyniki opublikujemy w 2022 r. - wskazuje Zomkowski.
Czytaj też:

Na Górki Zachodnie jeździ tylko jedna linia i ciągle się spóźnia



Jak podkreśla szef ZTM, popyt na przewozy na poszczególnych trasach zmienia się.

- Badania muszą więc być przeprowadzane na bieżąco, by móc ocenić, ile osób i w których kierunkach podróżuje. Koszty usług przewozowych są wysokie. Jedynie ok. 25 proc. kosztów pokrywają dochody ze sprzedaży biletów, pozostałą część muszą pokryć dopłaty z budżetu samorządu. Dlatego badania pomogą nam zoptymalizować siatkę połączeń - tłumaczy Zomkowski.
Ankieterzy pytają pasażerów, skąd i dokąd jeżdżą. Ankieterzy pytają pasażerów, skąd i dokąd jeżdżą.
Napełnienie tramwajów i autobusów jest monitorowane codziennie poprzez bramki zliczające pasażerów.

- Jednak relacje podróży muszą być ankietowane. Informacji o preferencjach i zachowaniach komunikacyjnych bramki zliczające nam nie dostarczą - zaznacza Zomkowski.

Miejsca

Opinie (194) 2 zablokowane

  • W godzinach szczytu buspasy , punktualnoac to dramat

    • 10 0

  • Potrzwbne i to od zaraz polaczenie kowale-osowa przez obwodnice!!!!

    • 13 3

  • (3)

    Poza Gdańsk.
    Aglomeracja się rozrasta, naturalną koleją rzeczy jest rozbudowa sieci tramwajowej na wzór aglomeracji Śląskiej czy łódzkiej.

    • 12 7

    • Najpierw niech Gdańsk dobrze skomunikują a później się rozrastają

      • 4 3

    • gminy sąsiednie nie chca płacić

      • 1 1

    • I to się dzieje

      Dopiero teraz, w 21 wieku, powstały nowe linie tramwajowe na Chełm , Ujeścisko , Morenę.
      Coś Pan/Pani przespał(a)

      • 0 0

  • Co za sens liczyć pojazdach komunikacji- niech policzą auta na drodze, to są potencjalni pasażerowie. Wiadomo,że jak autobus jedzie co pół godziny, czy rzadziej, to pasażerów będzie miał mało.

    • 21 1

  • (1)

    Zamiast chodzić, niech stworzą ankietę w internecie aby kierowcy aut mogli się wypowiedzieć czemu nie korzystają z komunikacji miejskiej. Ja mam dużo do powiedzenia czemu wole auto, ale jak zapewnią komfortowy dojazd zbiorczym to z checią sie przesiadę :)

    • 21 0

    • fakt, taka ankieta wyłączy wykluczonych cyfrowo

      ale ich wyklucza nawet istniejący system sprzedaży biletów, więc to chyba dopuszczalne

      • 2 1

  • metodologia okd rozbić (1)

    łapie tylko głos wyszczekanych gadułów, którzy mają nadmiar czasu i którzy już i tak korzystają z komuny.

    pomija tych, co są zajęci i nie pozwolą by im marnowano czas
    pomijają tych, co z powodu złej komunikacji, nie korzystają z niej
    pomija tych, co nie są wyszczekani

    • 12 1

    • ankieta powinna być w internecie
      a żeby świry nie dublowały, do każdego pesela tylko jeden głos

      albo (droźej) pocztą przesłana na prywatne adresy, wg. meldunków, albo wg. list rejestracji samochodów, albo wg. danych urzędu podatkowego
      a głosowanie tylko pocztą zwrotną

      • 2 1

  • wspólny bilet, cała wspólna taryfa

    a nie wspólna portmonetka
    bo tą już mam oraz mam telefon
    a dublować biletów NBp nie trzeba

    • 6 0

  • czy ktoś umie zgadnąć o co chodzi w tym psychiatryku?

    jak "łapanie" ankiet na przystankach oliwa, opacka, pomorska może pomóc ułożyć rozkład jazdy na ujeścisku?

    • 22 1

  • Autobusy na poludniu (1)

    Czy tylko ja mam wrazenie ze autobusy na poludniu jezdza jak chca? Kilka razy juz mialem przypadek ze autobus jechal inna trasa niz powinien. Zadnej informacji o zmianie trasy.

    • 11 4

    • czytaj komunikaty to się dowiesz o zmianach tras

      • 1 3

  • potrzebne jest bezpośrednie połączenie Jasienia i Moreny z biurowcami w Oliwie (5)

    póki co można jechać busem/tramwajem, PKM i znowu tramwajem.
    można też busem i tramwajem.
    jednak jak weźmiemy pod uwagę codzienne spóźnienia, niedostosowane rozkłady i zbyt mało kursów, to trwa to godzinę... czasem i więcej

    • 20 5

    • (1)

      prawda. Linia powinna jechać ul. Grunwaldzką potem Jaśkową Doliną, przez Myśliwską aż do Kokoszek

      • 5 2

      • i 90min opóźnienia

        • 1 0

    • mieszkać na jasieniu i pracować w Oliwie to trzeba być masochistą.

      • 2 1

    • a PKM sprawy nie załatwia????? (1)

      • 1 3

      • nie załatwia niestety. przystanek Jasień i Brętowo jest za daleko od faktycznych centrów tych dzielnic

        trzeba dojeżdzać autobusem.
        a jak wysiada się na Strzyży to albo spacer 20min do biurowów, albo tramwaj.ewentualnie można przesiąść się we Wrzeszczu na SKM
        więc policz sobie ile trzeba jechać i ile czekać, dodaj do tego opóźnienia i masz wynik, który równa się bezsens

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane