• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak i dokąd najczęściej jeździmy? Bada to ZTM

Ewelina Oleksy
29 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ankiety przeprowadzono już m.in. w Oliwie. Ankiety przeprowadzono już m.in. w Oliwie.

Skąd i dokąd przemieszczają się pasażerowie gdańskiej komunikacji miejskiej? Jakie trasy mają największe obłożenie? Bada to właśnie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Wyniki posłużą do zaplanowania nowych rozkładów jazdy, gdy gotowa już będzie nowa linia na Ujeścisko.



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Na niektórych liniach tłok, na innych zdarza się, że jeżdżą prawie puste. Popularność, czyli obłożenie gdańskich autobusów i tramwajów, bada właśnie ZTM.

Ankieterzy pytają pasażerów, skąd i dokąd podróżują, sprawdzają też ich liczbę na poszczególnych trasach.

- Badamy zachowania komunikacyjne naszych pasażerów. Dane te są niezbędne do zaplanowania optymalnych tras i częstotliwości kursowania tramwajów, szczególnie po oddaniu do eksploatacji powstającej właśnie trasy tramwajowej w ciągu tzw. Nowej Warszawskiej - informuje Sebastian Zomkowski, szef ZTM. - Zakładamy, że ta nowa trasa zmieni sposób podróżowania, dlatego przeprowadzamy badania, by móc dopasować do tych zmian trasy i częstotliwości kursowania tramwajów - dodaje.

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk



Na Nowej Warszawskiej pojawiły się już tory. Na Nowej Warszawskiej pojawiły się już tory.
Sposoby podróżowania pasażerów zostały już przebadane np. między Oliwą a Przymorzem i Zaspą. W Oliwie w ciągu dwóch dni przepytano blisko 2,3 tys. osób. Ankieterzy "łapali" pasażerów na przystankach Oliwa, Opacka, Subisława i Pomorska - Osiedle.

Badania obejmą wszystkie trasy autobusów i tramwajów



- Badania są przeprowadzane w sposób ciągły i przez najbliższe miesiące obejmą wszystkie trasy, wszystkie statystycznie istotne odcinki sieci. Wyniki opublikujemy w 2022 r. - wskazuje Zomkowski.
Czytaj też:

Na Górki Zachodnie jeździ tylko jedna linia i ciągle się spóźnia



Jak podkreśla szef ZTM, popyt na przewozy na poszczególnych trasach zmienia się.

- Badania muszą więc być przeprowadzane na bieżąco, by móc ocenić, ile osób i w których kierunkach podróżuje. Koszty usług przewozowych są wysokie. Jedynie ok. 25 proc. kosztów pokrywają dochody ze sprzedaży biletów, pozostałą część muszą pokryć dopłaty z budżetu samorządu. Dlatego badania pomogą nam zoptymalizować siatkę połączeń - tłumaczy Zomkowski.
Ankieterzy pytają pasażerów, skąd i dokąd jeżdżą. Ankieterzy pytają pasażerów, skąd i dokąd jeżdżą.
Napełnienie tramwajów i autobusów jest monitorowane codziennie poprzez bramki zliczające pasażerów.

- Jednak relacje podróży muszą być ankietowane. Informacji o preferencjach i zachowaniach komunikacyjnych bramki zliczające nam nie dostarczą - zaznacza Zomkowski.

Miejsca

Opinie (194) 2 zablokowane

  • do Oliwy lub do Gdańska

    tylko żeby jakiś specjalista propagandzista od kurskiego nie odczytywał że to ukryta opcja niemiecka

    • 2 5

  • kokoszki (2)

    Witam jedzie tylko 1 linia od dworca i z powrotem gdzie mogło by tez połączenie z petli łostowice świetokrzyskie dodatkowy kurs do tej dzielnicy.

    • 11 0

    • (1)

      kokoszki potrzebują szybkiego połączenia do centrum, koło SKM śródmieście, bus powinien jechać Armii Krajowej

      • 1 1

      • tak samo 157 powinno zajeżdżać w okolicę karczemek a nie robić pętle jak obecnie

        • 0 1

  • (1)

    A może by ZTM tak zbadał, skąd i dokąd mieszkańcy CHCĄ jeździć? Ok, trzeba wprowadzić więcej kursów albo/i większe autobusy tam, gdzie jest tłok. Ale tam gdzie jest mało pasażerów, to może wynika to z małej liczby kursów. Może ludzie wolą pojechać autem zamiast czekać godzinę na autobus? Więc co zrobi ZTM po tej ankiecie? Obetnie kursy i ci, co nie mogą jechać autem poczekają dwie godziny. A może (na pewno) są trasy, na których ludzie chcieliby jeździć, ale nie ma połączenia? Jeśli te badania coś kosztują, a zapewne tak, to pieniądze wyrzucone w błoto. Zabierają się do tego jak amatorzy.

    • 23 1

    • Spoko, spoko. To pełna profeska. Nie chodzi wszak o to by tobie było wygodnie tylko by były etaty dla urzędników.

      • 3 0

  • Gdanska komunikacja miejska to stan umysłu !Przyjedzie lub nie przecież tylko biedota jeździ

    • 7 4

  • Wszystkie pojazdy maja monitoring. Wiec wyslijmy ankieterow (1)

    Dziekuje ze pomoglem

    • 9 0

    • tak samo więksość wozów ma licznik pasażerów przy drzwiach.

      • 2 0

  • Odpowiadam ... (2)

    Najczęściej jeździmy do roboty.A dlatego komunikacja jest często na opóźnieniu ? Bo jazda po Gdańskich ulicach to w zasadzie ciągła jazda w ogromnych korkach po 15/20 km.godz.No ale zawsze można się wyprowadzić z miasta na głębokie zadu*pie gdzieś gdzie do pracy,lekarza i sklepu trzeba jechać 3 dni wołami.Taki urok zamieszkiwania w dużych aglomeracjach.Bo dzisiaj to każdy chce dojechać do celu samochodem.Kiedyś się chodziło.

    • 4 3

    • (1)

      w dużych aglomeracjach jest kolej - czy to podziemna czy naziemna. Jak mieszkasz 20 km od centrum to nic nie szkodzi, bo w max pół godziny jesteś na miejscu. A tutaj - mieszkasz 10 km od miejsca pracy i jedziesz godzinę

      • 4 1

      • Trójmiejską aglomerację łączy kolej naziemna skm, pkm, lokalnie są tramwaje, autobusy, trolejbusy

        A kolej podziemna w naszym kraju, to niestety marzenie.
        Tylko Warszawa ma metro i to tylko dwie linia (ta druga nawet nawet nie dokończona).

        • 1 0

  • Podpowiem: z Zaspy do Brzezna nic nie jezdzi (2)

    Tak samo z Zaspy do NP oprocz T5 dookola swiata

    • 14 0

    • Dziękujemy za informację.

      I tak zrobimy jak uważamy. Nie o to przecież chodzi, by komunikacja służyła mieszkańcom.

      • 4 0

    • z Zaspy do Brzezna nic nie jezdzi

      to "nic" to 149 i też 158.

      Nic to jest między Świętokrzyskim a Matarnią.

      • 0 0

  • 174 (1)

    Autobus ten bardzo często się spóźnia ,albo odjeżdża za wcześnie.Ostatnio widzę wciąż nowych kierowców.Niektórzy jeżdżą chyba za karę na tej linii, jadą za wolno, a po zwróceniu uwagi jeszcze bardziej zwalniają.Jak mamy zdążyć na tramwaj,który ucieka z Przemyskiej.Są oczywiście kierowcy bardzo uprzejmi i widać, że zależy im na pracy.Od 15 lat jeżdżę z Otomina do centrum o 5 lub o 12 i jest coraz gorzej na tej linii.W autobusie jest raz zimno jak jest zimno, a jak jest ciepło na dworze to w autobusie też jest gorąco.

    • 4 4

    • BP Tour. Jakbyś jechał już 13godzinę to też byś nie ogarniał co się dzieje

      • 2 0

  • Powinni to unowocześnic

    Potrzeba jakiegos systemu, ktory sam bedzie analizowal podróże mieszkańcow tak aby na biezaco sie dostosowac. Ruch powinien byc stale miezony i wykorzystywany w planowaniu. Skad oni maja wiedziec jak ludzie sie przesiadaja. Obecne metody to raczej za komuny sie sprawdzaly.

    • 5 0

  • Zlikwidowana linia 210,B,151z Oruni Gościnna. (2)

    Mieszkańcy, młodzież, seniorzy postulują po raz kolejny przywrócenie lini 210 z Gdańska Oruni Gościnna na lotnisko. Linia potrzebna na dojazd do szkoły lekarza, lotniska, na Morenę, Suchanina bez przesadek.

    • 12 3

    • (1)

      i 45minutowe opóźnienia. 210 powinien lecieć od dworca najszybszą trasa na lotnisko, a nie kursy turystyczne po osiedlach.

      • 3 3

      • ale 210 to nie linia lotniskowa tylko międzydzielnicowa...

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane