• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant

Maciej Korolczuk
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (265)
Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej. Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej.

Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który z wariantów wydaje ci się najkorzystniejszy?

Ankieta to element prowadzonych konsultacji społecznych poprzedzających budowę trasy, która w przyszłości ma połączyć gdańskie lotnisko oraz kompleks Airport City i całą dzielnicą wokół portu lotniczego z nowym węzłem "Miszewo" na budowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.

Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.



  • Projektanci poddali pod głosowanie pięć różnych wariantów.
  • Każdy z nich kończy się - lub zaczyna - w miejscu, gdzie kończy się obecna Trasa Słowackiego.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.

Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.

Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem. Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem.

Jak wygląda ankieta?



Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem

Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.

Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.

Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.

Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.

- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • (6)

    Nie rozumiem czemu tylko 1 pas w jedną stronę a nie 5...przecież aut coraz więcej.

    • 12 42

    • Poza trollowanie mało co rozumiesz.

      • 13 5

    • Nie rozumiesz i w tym tkwi twój problem.

      • 9 4

    • Nie no, ja myślałem o 12 pasach

      • 8 3

    • A co nie stać nas, Polaków?

      • 1 0

    • Spoko, ale kosztem twojego ROD, a ty wylądujesz pod mostem.

      • 3 1

    • A czemu nie 15 pasów kłapouchy pajacu?!

      • 1 0

  • W sumie każdy wariant jest sensowny, byłe był zrealizowany szybko.

    • 11 42

  • Nie ma czegoś takiego jak obwodnica metropolitarna (3)

    Jest obwodnica metropolii trójmiejskiej

    • 11 49

    • (1)

      Metropolitalna to jest Kuria, a nie obwodnica.

      • 8 2

      • No właśnie, autor chyba nigdy tego nie zrozumie.

        • 4 1

    • Chyba nekropolii trojmiejskiej

      Wiekszosc mieszkancow to dziadki i babuszki chodzace w czapkach od wrzesnia do czerwca, glownie do kosciola, lekarza albo na rynek. Same blokowiska pozbawione zycia. Same biedronki, zabki, monopolowe, optyki, zaklady pogrzebowe i pozamykane byle magle. Do tego ulice jak na ukrainie.

      • 1 3

  • Dla mnie obojętnie, byleby nie wariant W3 (11)

    Ostatnia plamka zieleni na mapie to ktoś wpadł na poroniony pomysł, żeby puścić tamtędy drogę

    • 69 68

    • W3 nie przejdzie (4)

      W3 nie przejdzie, bo powoduje to dostawienie nowego węzła, czyli przeplanowanie obwodnicy.

      • 23 17

      • (3)

        W3 najgorszy wariant. Forsują go oszołomy z osiedla familijnego.

        • 32 23

        • (2)

          Tak jakby mieli im wyburzyć tą tanioche od 7nieba. Nie pękajcie tak bardzo bo droga będzie za waszym osiedlem a nie przez środek. Trzeba myśleć trochę szerzej i brać pod uwagę rozwój Banina w przyszłości. Lament tej nieprzytomnej babeczki na forum Banino był niesamowity a zupełnie nieuzasadniony.

          • 25 4

          • W3 najlepszy wariant (1)

            Odciąży Banino

            • 21 32

            • W3 nie odciazy Banina

              Dojazd do lotniska ma być obwodnicą Banina - ta droga nie będzie służyć mieszkańcom Banina w dojeździe do Gdańska tylko ma odciążyć jedną jedyną wąską drogę, która biegnie przez centrum miejscowości od ruchu tranzytowego od strony Żukowa i Kartuz. W3 z dodatkowym węzłem w okolicach Chwaszczyna nie rozładuje ruchu z Kartuz i Żukowa, bo to kompletnie inny kierunek, poza tym wiązałoby się z wykarczowaniem lasu, który jest jedyną ostoją zieleni w okolicy pól i betonu.

              • 0 2

    • (1)

      tylko nie w3. Ludzie opamiętajcie się.

      • 29 25

      • Tylko w3

        Inne to glupota

        • 28 26

    • (2)

      Dokładnie, najlepiej wyciąć las, a potem krzyk, że zwierzęta biegają po mieście.

      • 18 7

      • S (1)

        Pragnę zauważyć że wariant W2 i W5 także niszczy piękny las , teren zlewni Raduni, podmokłe tereny objęte ochroną w Czaplach tak ważne dla ekosystemu ( o czym głośno mówią nowe dyrektywy unijnej) oraz przechodzi przez tereny archeologicznie czynne

        • 6 4

        • Tak patrząc to dalej stój w korku.

          I nie narzekaj że z fabryki do domu wracasz 2 h.

          • 1 2

    • W3

      W3 przejmie część ruchu Wrzeszcz-Osowa więc jest to zarówno argument ZA jak i przeciw.
      W5 wydaje się wariantem najbardziej realistycznym.

      • 8 9

  • Byle ekologicznie i z rezerwa pod tramwaj (28)

    Trzeba myslec min 30 lat wprzod. To miejsce bedzie kiedys zabudowane jak Przymorze. A juz w ogole szczytem planiwania byloby wyznaczenie pasa na panele fotowoltaiczne, np jako zadaszenie sciezki rowerowej

    • 101 52

    • Rezerwa pod tramwaj? A ile gmina Żukowo dołoży do tramwaju? (13)

      • 46 4

      • Mówią, że dołożą. Jeden radny pyta ile to teraz kosztuje. Powiedziałem mu że około 5 zł to mówi, że 2,5zł dołoży.

        • 17 1

      • (11)

        jest takie zjawisko że zawsze o tym ile to powinna dołożyć inna gmina najgłośniej krzyczą ci którzy mieszkają w Gdańsku od 5 lat bo przeprowadzili się z Tczewa :) a teraz na FB na profilowym neptun i jestem wielkim Gdańszczaninem:) Banino to w większości ludzie z 3 miasta którzy mają nieruchomości i tu i tu.

        • 26 8

        • Nie znam człowieka, który ma nieruchomość w Gdańsku i Baninie i mieszka w tym drugim. Przecież to nieracjonalne. (2)

          • 7 15

          • Dom w Baninie a mieszkanie w Gdańsku zostało wynajmowane. Częsty przypadek.

            • 27 1

          • Ale co jest nieracjonalne? zostawiasz mieszkanie w bloku i budujesz dom na przedmieściach. Każdy ma wybór gdzie mieszkać i wychowywać dzieci. I to jest piękne :) Pozdrawiam

            • 12 1

        • No i właśnie z tymi cwaniakami, co się przenieśli za miasto i przestali dorzucać do budżetu, a kosztują najwięcej jest problem. (7)

          Co za różnica kiedy się wprowadziłeś do Gdańska? Liczy się ile płacisz tu podatków i co w zamian dostajesz.

          • 7 7

          • (2)

            Dlaczego cwaniakami? Każdy wybiera swoje miejsce do życia. Jak Cię stać to budujesz dom na przedmieściach i spokojnie mieszkasz. Zresztą też dorzucają się do budżetu. Banino to nie sypialnia , dużo ludzi nie dojeżdża codzienne do Trójmiasta bo nie musi. Praca na miejscu lub zdalna , albo w wielkich zakładach które i tak są już za obwodnicą , szkoły sklepy restauracje itd itp.. Znam dużo dowożących matek do przedszkoli i szkół prywatnych typu montesori i inne g*wna , i to być może jest problem korków.

            • 9 1

            • Skoro podatki płacisz w Baninie, to nie kwicz że ci Gdańsk nic nie buduje.

              • 6 3

            • Jeżeli ktoś mieszka w Baninie i nie dojeżdża codziennie do Gdańska, to nie stanowi żadnego problemu.

              Jednak całkiem niemała liczba ludzi chce mieć drogi i parkingi w mieście na cudzy koszt, a założę się, że gdyby padła propozycja puszczenia jakieś S-ki przed im domem żeby to Gdańszczanie zyskali, byłyby potężne protesty.

              • 8 1

          • (2)

            dokladnie. Prywaciarze to tez cwaniaki. Prywaciarzom cwaniakom mówmy stanowcze nie.

            • 0 4

            • (1)

              Kwicz? Kim ty jesteś żłobie że tak się wyslawiasz. Podatki Płacę w Gdańsku bo tu jestem zameldowany ale mieszkam w Baninie tak jak wielu moich sąsiadów. Czego nie rozumiesz?

              • 2 4

              • Już to widzę :D

                Przeniosłeś się do Banina żeby oszczędzić, a nie przemeldowałeś się żeby płacić niższe OC?

                • 2 1

          • czy wiesz że obecnie możesz mieszkać np. w Baninie i nadal płacić podatki w Gdańsku?

            to bardzo proste z uwagi, iż obecnie nie ma obowiązku meldunkowego i na podstawie ostatnich danych płacisz podatki w konkretnej gminie

            • 2 0

    • Człowieku, tam rządzi zrzeszenie wiesniakow (2)

      Coś jak pislam na Lubelszczyźnie. Konie na palcach gwiżdżą. Oni nie wiedzą co to jest grant i komputer a ty o jakimś tramwaju piszesz.

      • 8 13

      • Tak zamiast elektryki to świec używają. a intarneta nie znajom (1)

        • 9 2

        • Ja uważam, że prawie nikt nie wie co to jest internet.

          I jakby zrobić sondaż, to można by pękać ze śmiechu czytając odpowiedzi.

          • 2 0

    • A kto jeździ tramwajem w dobie elektrycznych autobusów?

      Tak jak piszesz myśli do przodu.

      • 7 13

    • I jechać tym tramwajem 2 godziny w jedną stronę? (7)

      Bo oczywiście musi zatrzymywać się co 300 metrów? Tramwaj to przeżytek, który miał sens 100 lat temu. Teraz trzeba inwestować w kolej i metro, które przy tej wielkości Trójmiasta są jedyną alternatywą dla samochodu. Oczywiście pod warunkiem, że jak w każdym cywilizowanym mieście jeżdżą co 2-3 minuty a nie co godzinę. Co godzinę to jakby ich nie było.

      • 27 7

      • Między bajki (4)

        Metro w Trójmieście nie ma szans ze względu na ukształtowanie terenu.

        • 4 11

        • Ale kolej podmiejska ma

          Tylko musi jeździć częściej niż raz na półtorej godziny.

          • 14 0

        • A co jest nie tak z ukształtowaniem terenu? (2)

          Dlaczego inne miasta mogą mieć metro a akurat Trójmiasto nie? W czym jesteśmy tak wyjątkowi, że nadmorska Kopenhaga czy Sztokholm albo nadmorska i pagórkowata Barcelona, Walencja , Oslo czy Lizbona mogą mieć sieć metro a my nie?

          • 6 4

          • Tylko... Po co?

            Mamy rezerwy terenu pod kolej jeżdżącą na powierzchni, więc nie ma potrzeby wydawać miliardów na kopanie tuneli.

            • 5 0

          • wiercenie tuneli w skale jest dużo łatwiejsze niż budowa tuneli w grząskim gruncie

            obie wersje rozwiązań są dużo kosztowniejsze niż budowa naziemnych połączeń kolejowych - takich jak PKM, która jest jak mniemam, w trakcie elektryfikowania. Warto także myśleć o zwiększeniu częstotliwości połączeń pkm i skm. budowa długiej, pozamiejskiej linii tramwajowej nie ma sensu.

            • 1 0

      • Jedź np. do Florencji i zobacz tam jakim "przeżytkiem" jest tramwaj.......

        • 2 0

      • To dziwne bo w Łodzi masz podmiejski tramwaj w Bydgoszczy masz tramwaj z Fordonu( ma on mniej więcej tyle mieszkańców co u nas południe) w Warszawie tramwaj na Wilanów w Poznaniu szybki tramwaj więc nie mów że u nas tylko kolej skoro większe miasta z powodzeniem realizują rozbudowę połączeń tramwajowych

        • 4 1

    • Na tramwaj nie ma szans bo jest za daleko i nieekonomicznie.

      • 4 2

    • pewnie nie zauważyłeś ,że obok lotniska jest PKM ? , inna sprawa to częstotliwość jej kursowania

      • 11 0

  • Po co inwestować w lotnisko? (5)

    Po 2026 roku wchodzi w życie pakiet 55 zielona transformacja. Bilet lotniczy będzie 3 razy droższy więc mało kto będzie latał

    • 45 68

    • W 2024 zaś wybory w UE, głupie prawo można zmienić, a obecny skład pogonić. (2)

      • 27 3

      • nie pogonisz lewactwa (1)

        • 9 13

        • Ciebie pogonię

          • 4 5

    • Co jeszcze?

      I samoloty elektryczne? Już to widzę, a może latawce, a później jaskinie. Biedni umysłowo są ci eurokraci, którym się wydaje że swoimi działaniami uratują świat przed zmianą klimatu wpisaną w losy naszego globu od milionów lat.

      • 17 4

    • Daj spokój, ta banda niewolników jeszcze tego nie wie!

      • 0 0

  • Wariant niebieski

    Tylko wariant niebieski bo lubię ten kolor

    • 16 31

  • Ile za to można byłoby wybudować ścieżek rowerowych? (15)

    • 19 63

    • (4)

      A ile dzieci by można było za te pieniądze uratować ? Zamiast robić przyjemność ped.larzom.

      • 15 7

      • (3)

        przed kim uratować?

        • 1 3

        • przed funkcjonariuszami w czarnych sukienkach (2)

          • 9 5

          • Przed politykami platformy

            • 4 4

          • Przed lempard?

            • 2 2

    • Ani jednej (2)

      Bo trykociarze nie płacą za nic

      • 14 5

      • ale też i miliardów nie ciągną z budżetu jak kierowcy

        same wypadki powodowane przez kierowców kosztują nas wszystkich podatników 40mld zł rocznie...
        a gdzie coś budować? utrzymywać to? nie wspominając o kosztach środowiskowych czy zdrowotnych

        • 4 9

      • A ile do kasy miejskiej płacą kierowcy?

        Przecież wszelkie opłaty wynikające z faktu posiadania samochodu lądują w Budżecie Państwa, więc do kasy miejskiej wpłacasz dokładnie 0zł 0gr więcej niż trykociarz.

        • 3 7

    • Oraz zainwestować w komunikację (2)

      Budowa kolejnych dróg, które, jak pokazuje doświadczenie, nic nie zmieniają jest bezsensu.

      • 7 11

      • Twój bełkot jest bez sensu

        • 6 3

      • Komunikacja jezdzi po drogach mozgu

        • 0 0

    • pewnie z 1000km ale wiadomo że kierowcy są zawsze tacy poszkodowani więc im się należy.

      • 5 6

    • Ja rowerem przewoze samochod bo jest ekologicznie

      • 4 1

    • Trykociarze lubią zapominać, że firmy kurierskie wykorzystują infrastrukturę drogową, aby dostarczyć im obcisłe gacie z chin i obicie kierownicy do roweru z drewna mahoniowego z Mozambiku

      • 1 1

    • A ile piwa kupic !

      • 0 0

  • Bardzo latwa odpowiedz. (3)

    Wybor trasy, ktora ma najmniej wywlaszczen i tym samym kosztow dla nas wszystkich.

    • 62 10

    • Byle nie wycinki lasów pod kierowczykow (2)

      • 7 18

      • (1)

        Córko leśnika, ty jesteś facetem więc nie kombinuj, jak koń pod górę.

        • 12 3

        • lasy już wycięte, działki gotowe do sprzedaży , przepisania na żonę, bądź darowiznę dla kościoła - czekamy na rozkazy

          • 1 2

  • (2)

    W4

    • 14 25

    • (1)

      W3

      • 13 7

      • W3 i W4

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane