• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant

Maciej Korolczuk
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (265)
Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej. Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej.

Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który z wariantów wydaje ci się najkorzystniejszy?

Ankieta to element prowadzonych konsultacji społecznych poprzedzających budowę trasy, która w przyszłości ma połączyć gdańskie lotnisko oraz kompleks Airport City i całą dzielnicą wokół portu lotniczego z nowym węzłem "Miszewo" na budowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.

Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.



  • Projektanci poddali pod głosowanie pięć różnych wariantów.
  • Każdy z nich kończy się - lub zaczyna - w miejscu, gdzie kończy się obecna Trasa Słowackiego.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.

Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.

Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem. Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem.

Jak wygląda ankieta?



Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem

Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.

Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.

Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.

Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.

- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • Nic tylko wyprowadzić się z gdańska (3)

    kupić rzęcha i smrodzić nim po całym mieście dojeżdżając do pracy... tak wygląda u nas zrównoważony transport

    • 11 10

    • I krzyczeć, że potrzeba wincyj dróg

      • 4 5

    • pomyślmy (1)

      czemu ktoś by chciał się wyprowadzać z Gdańska?

      • 4 1

      • Ja się wyprowadziłem i nie żałuję

        • 2 0

  • Jak zwykle myslenie do przodu wychodzi...najpierw wybudują węzeł Miszewo, a potem się zastanawiają że do niego nie ma drogi i chcą drugi węzeł wybudować?
    Niech budują niebieski i koniec tematu!

    • 10 10

  • (1)

    Najbardziej optymalny wariant to wariant odrzucony, dlaczego jest najlepszy? bo najkrótszy. A dlaczego został odrzucony ano dlatego że grupa osób decydujących o rozbudowie Banina tak się zapomniało że zbudowali to coś w takiej formie jak widać, byle jak, byle gdzie byle by było, im więcej tym więcej kasy, nie ważne że nie ma jak dojechać, ważne że działki zostały sprzedane a podatki płyną do kasy gminy.

    • 11 1

    • Podatek

      Podatki płyną do Braniewa i takich tam

      • 1 0

  • Nazwe zmieńcie,bo obciach,a potem o reszcie się pomyśli

    • 4 3

  • Trzeci (6)

    Najmniej osób ucierpi, przez ten las i teren byłej kopalni teraz jeździ wiele osób więc nie jest teraz już spokojnym miejscem, najkrótsza i najprostsza droga.

    • 19 14

    • 3 to najgorszy wybór. Przede wszystkim ze względu na ingerencję w las. (4)

      • 6 11

      • To nie jest żaden las znaffco (1)

        • 7 6

        • Tak tak, masz rację, to jest busz tropikalny - a teraz grzecznie weź 2 dawki diazepamu za tatusia i za mamusie

          • 2 4

      • Lepiej ludzi wywłaszczac masz racje! (1)

        • 1 1

        • Ludzie mają nogi i mogę się przemieszczać a drzewa nie

          • 1 2

    • I ludzie z Banina beda jedzic do Wrzeszcza na okolo przrez OMT.

      Kupę piniedzy wydamy a dużej części problemów transportowych Baniana nie rozwiążemy.

      • 1 0

  • tam nie powinno być żadnej drogi przejazdowej (6)

    tylko dojazd z jednej tylko strony, bo duża część ruchu tamtędy przejdzie

    • 52 107

    • No i o to chodzi przyglupue aby korki z nowatorow przeniesc na matarnie!

      • 10 18

    • (2)

      W pełni się zgadzam. Słowackiego powinna pozostać dalej "ślepa", bo jak powstanie ten łącznik, to zaczną się tam korki.

      • 10 10

      • Ciekawe że wszyscy o tym wiedza już teraz

        oprócz urzędników, którzy zrozumieja to dopiero gdy droga zostanie otwarta

        • 5 3

      • Dokładnie odwrotnie - trzeba połączenia z dwóch stron żeby rozładować korki na Nowatorów i Budowlanych i obwodnicy i poprawić dojazd z Kaszub do lotniska i Wrzeszcza

        • 3 1

    • I o to chodzi w budowaniu dróg

      Czego jeszcze nie rozumiesz?

      • 1 0

    • To m.in o to chodzi w zamyśle obwodnicy metropolitarnej i dróg dojazdowych do niej

      • 0 0

  • Wariant 3 dla Gdyni (1)

    Można sprawdzić ilu jest ludzi z Gdyni przy tym artykule :)

    • 3 7

    • Ci z Gdyni są najgorsi, rozpanoszyli się jak szarańcza po całym pomorskim

      ponieważ u siebie mają beznadziejnego prezydenta, który zgotował im piekło w mieście

      • 5 4

  • Szkoda lasu (2)

    Przy wariancie 3, byloby bardzo szkoda lasu między borowcem, barniewicami, a Nowym światem. Droga podzielilaby i tak juz nieduzy las na pół. W lesie byliby głośno. To ostatni las w tej okolicy.

    • 20 10

    • S

      Przypominam że W2 i W5 też niszczy las i przechodzi przez wieś Czaple, którą g...no obchodzi obwodnica Banina

      • 5 0

    • Byle jak najdalej od banina które jest stonką dla całego Trójmiasta, zakorkuje wszystko co możliwe w pobliżu, każdy wariant baninski spowoduje paraliż ul Słowackiego

      • 0 1

  • Wyrzucenie kasy w błoto (4)

    Lepiej wybudować sieć ścieżek rowerowych pomiędzy miastami i osiedlami. To nie są duże odcinki, by trzeba używać samochodu.

    • 2 16

    • Weź już idź stąd (1)

      • 3 1

      • Chyba ty

        stop terroryzmowi blachosmrodów

        • 0 2

    • Nie no pewnie (1)

      przecież nikt kto jedzie obwodnicą metropolitalną nie jedzie z daleka. Na pewno wybierze rower żeby przejechać całe Pomorze na lotnisko.

      • 2 1

      • Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej nie prowadzi z daleka. Będzie węzeł Miszewo, spokojnie nim dojedzie do lotniska.

        • 0 0

  • Dulkiewicz (3)

    niech tam zrobi przejscie dla pieszych.

    • 9 2

    • dla ciebie prostaku Pani Prezydent Dulkiewicz. (1)

      • 2 5

      • Pani serdeczna

        • 1 0

    • to nie jest Gdańsk

      xD

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane