- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (144 opinie)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (174 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (309 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (54 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (149 opinii)
Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant
Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.
Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.
Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.
Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.
Jak wygląda ankieta?
Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem
Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.
Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.
Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.
Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.
- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.
Opinie (265) 8 zablokowanych
-
2023-04-27 08:42
Nic tylko wyprowadzić się z gdańska (3)
kupić rzęcha i smrodzić nim po całym mieście dojeżdżając do pracy... tak wygląda u nas zrównoważony transport
- 11 10
-
2023-04-27 08:49
I krzyczeć, że potrzeba wincyj dróg
- 4 5
-
2023-04-27 10:35
pomyślmy (1)
czemu ktoś by chciał się wyprowadzać z Gdańska?
- 4 1
-
2023-04-27 16:50
Ja się wyprowadziłem i nie żałuję
- 2 0
-
2023-04-27 08:49
Jak zwykle myslenie do przodu wychodzi...najpierw wybudują węzeł Miszewo, a potem się zastanawiają że do niego nie ma drogi i chcą drugi węzeł wybudować?
Niech budują niebieski i koniec tematu!- 10 10
-
2023-04-27 08:54
(1)
Najbardziej optymalny wariant to wariant odrzucony, dlaczego jest najlepszy? bo najkrótszy. A dlaczego został odrzucony ano dlatego że grupa osób decydujących o rozbudowie Banina tak się zapomniało że zbudowali to coś w takiej formie jak widać, byle jak, byle gdzie byle by było, im więcej tym więcej kasy, nie ważne że nie ma jak dojechać, ważne że działki zostały sprzedane a podatki płyną do kasy gminy.
- 11 1
-
2023-04-27 12:14
Podatek
Podatki płyną do Braniewa i takich tam
- 1 0
-
2023-04-27 08:55
Nazwe zmieńcie,bo obciach,a potem o reszcie się pomyśli
- 4 3
-
2023-04-27 09:05
Trzeci (6)
Najmniej osób ucierpi, przez ten las i teren byłej kopalni teraz jeździ wiele osób więc nie jest teraz już spokojnym miejscem, najkrótsza i najprostsza droga.
- 19 14
-
2023-04-27 09:18
3 to najgorszy wybór. Przede wszystkim ze względu na ingerencję w las. (4)
- 6 11
-
2023-04-27 09:31
To nie jest żaden las znaffco (1)
- 7 6
-
2023-04-27 09:51
Tak tak, masz rację, to jest busz tropikalny - a teraz grzecznie weź 2 dawki diazepamu za tatusia i za mamusie
- 2 4
-
2023-04-27 10:53
Lepiej ludzi wywłaszczac masz racje! (1)
- 1 1
-
2023-04-27 12:13
Ludzie mają nogi i mogę się przemieszczać a drzewa nie
- 1 2
-
2023-04-27 14:25
I ludzie z Banina beda jedzic do Wrzeszcza na okolo przrez OMT.
Kupę piniedzy wydamy a dużej części problemów transportowych Baniana nie rozwiążemy.
- 1 0
-
2023-04-27 09:22
tam nie powinno być żadnej drogi przejazdowej (6)
tylko dojazd z jednej tylko strony, bo duża część ruchu tamtędy przejdzie
- 52 107
-
2023-04-27 10:10
No i o to chodzi przyglupue aby korki z nowatorow przeniesc na matarnie!
- 10 18
-
2023-04-27 14:19
(2)
W pełni się zgadzam. Słowackiego powinna pozostać dalej "ślepa", bo jak powstanie ten łącznik, to zaczną się tam korki.
- 10 10
-
2023-04-27 15:48
Ciekawe że wszyscy o tym wiedza już teraz
oprócz urzędników, którzy zrozumieja to dopiero gdy droga zostanie otwarta
- 5 3
-
2023-05-04 14:14
Dokładnie odwrotnie - trzeba połączenia z dwóch stron żeby rozładować korki na Nowatorów i Budowlanych i obwodnicy i poprawić dojazd z Kaszub do lotniska i Wrzeszcza
- 3 1
-
2023-04-28 06:57
I o to chodzi w budowaniu dróg
Czego jeszcze nie rozumiesz?
- 1 0
-
2023-05-02 00:53
To m.in o to chodzi w zamyśle obwodnicy metropolitarnej i dróg dojazdowych do niej
- 0 0
-
2023-04-27 09:25
Wariant 3 dla Gdyni (1)
Można sprawdzić ilu jest ludzi z Gdyni przy tym artykule :)
- 3 7
-
2023-04-27 09:46
Ci z Gdyni są najgorsi, rozpanoszyli się jak szarańcza po całym pomorskim
ponieważ u siebie mają beznadziejnego prezydenta, który zgotował im piekło w mieście
- 5 4
-
2023-04-27 09:25
Szkoda lasu (2)
Przy wariancie 3, byloby bardzo szkoda lasu między borowcem, barniewicami, a Nowym światem. Droga podzielilaby i tak juz nieduzy las na pół. W lesie byliby głośno. To ostatni las w tej okolicy.
- 20 10
-
2023-04-27 18:52
S
Przypominam że W2 i W5 też niszczy las i przechodzi przez wieś Czaple, którą g...no obchodzi obwodnica Banina
- 5 0
-
2023-04-27 22:15
Byle jak najdalej od banina które jest stonką dla całego Trójmiasta, zakorkuje wszystko co możliwe w pobliżu, każdy wariant baninski spowoduje paraliż ul Słowackiego
- 0 1
-
2023-04-27 09:26
Wyrzucenie kasy w błoto (4)
Lepiej wybudować sieć ścieżek rowerowych pomiędzy miastami i osiedlami. To nie są duże odcinki, by trzeba używać samochodu.
- 2 16
-
2023-04-27 09:32
Weź już idź stąd (1)
- 3 1
-
2023-04-27 09:44
Chyba ty
stop terroryzmowi blachosmrodów
- 0 2
-
2023-04-27 10:17
Nie no pewnie (1)
przecież nikt kto jedzie obwodnicą metropolitalną nie jedzie z daleka. Na pewno wybierze rower żeby przejechać całe Pomorze na lotnisko.
- 2 1
-
2023-04-27 11:25
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej nie prowadzi z daleka. Będzie węzeł Miszewo, spokojnie nim dojedzie do lotniska.
- 0 0
-
2023-04-27 09:29
Dulkiewicz (3)
niech tam zrobi przejscie dla pieszych.
- 9 2
-
2023-04-27 09:33
dla ciebie prostaku Pani Prezydent Dulkiewicz. (1)
- 2 5
-
2023-04-27 16:53
Pani serdeczna
- 1 0
-
2023-04-27 09:42
to nie jest Gdańsk
xD
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.