• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant

Maciej Korolczuk
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (265)
Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej. Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej.

Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który z wariantów wydaje ci się najkorzystniejszy?

Ankieta to element prowadzonych konsultacji społecznych poprzedzających budowę trasy, która w przyszłości ma połączyć gdańskie lotnisko oraz kompleks Airport City i całą dzielnicą wokół portu lotniczego z nowym węzłem "Miszewo" na budowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.

Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.



  • Projektanci poddali pod głosowanie pięć różnych wariantów.
  • Każdy z nich kończy się - lub zaczyna - w miejscu, gdzie kończy się obecna Trasa Słowackiego.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.

Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.

Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem. Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem.

Jak wygląda ankieta?



Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem

Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.

Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.

Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.

Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.

- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • Drugi pas startowy (1)

    Trzeba przewidzieć budowę drugiego pasa startowego na lotnisku.

    • 9 1

    • Nie jest potrzebny. Gdańsk to nie Berlin.

      • 2 3

  • dojazd na lotnisko (6)

    Część pasażerów musi dojechać od strony Kartuz, Kościerzyny, Chojnic ,Bytowa i innych miejscowości . Czemu doj pory nikt tego nie uwzględnił i zmusza do podróżowania od strony Trójmiasta, przez zakorkowane drogi. Nie zawsze trzeba zaczynać od autostrady czy ekspresówki.

    • 28 3

    • Będzie zaraz otwarte lotnisko w Radomiu , stamtąd będzie bliżej do Warszawy I Krakowa oraz Rzeszowa.

      • 1 2

    • Nikt nikogo do niczego nie zmusza

      Jest PKM.

      • 2 2

    • MOT

      Jadąc z tej strony wskoczą na węzeł w glinczu i dojadą do lotniska wariantem nr3. Dużo szybciej niż trojmiastem

      • 0 2

    • On

      Jest dobrze

      • 0 0

    • tylko nie przez lotnisko

      bo wtedy w korku będą stali tylko ci, którzy jadą na lotnisko, a tak do osób jadących na lotnisko dokładasz 5x większy ruch tych, którzy kierują się na obwodnicę i do Gdańska, ale zostali zmuszeni do mijania po drodze lotniska i stania w korkach.

      • 2 1

    • bo 90 procent nie będzie dojeżdżać na lotnisko, tylko do Banina i okolic

      zakorkują w ten sposób dojazd do lotniska dla wszystkich

      • 3 1

  • Wariant 3 to dalej zakorkowane Banino

    nikt nie będzie z tego wariantu korzystał jadąc z Żukowa i Przodkowa

    • 8 5

  • Bądźmy realistami (1)

    Przecież czego tam nie zbudują to zamieni się w zakorkowaną osiedlówko-autostradę dla Banina. Po co korkować dojazd do lotniska, który teraz jest ok?

    • 14 4

    • Dokładnie

      • 4 2

  • Uja widać

    Z tych map uj wynika.

    • 10 0

  • Tylko nie W3

    • 9 4

  • Wyniki ankiety - wariant z największa wycinką drzew (2)

    Najbardziej popularny wśród czytelników wariant to wariant 3 idący centralnioe przez las i wymagajacy ogromnej wycinki drzew. No a pod w innymi artykułami lamentowanie nad wycinką drzew. Dziwne!!!

    • 8 5

    • Dokładnie. Widać, że płatne trole na usługach UM głosują.

      Nikt normalny nie zagłosuje za W3 bo to najgorsza opcja.

      • 7 4

    • To jest las?

      Przy kopalni?
      Chyba syf a nie las.

      • 3 4

  • Jacy wy jesteście ograniczeni! (4)

    W opcjach wyboru zabrakło alternatywy dla dojazdu samochodem.
    Gdzie jest miejsce dla PKM?
    Gdzie jest miejsce dla autobusów?
    Gdzie miejsce dla tramwaju?
    Gdzie miejsce dla linii metra?

    • 11 4

    • Metro? Oglądasz za dużo filmów science fiction. (1)

      • 1 1

      • Samochodem? Oglądasz za dużo filmów o życiu farmerów za miastem.

        • 3 0

    • To ma być dojazd z obwodnicy metropolitalnej do lotniska

      Jak chciałbyś tramwajem albo PKM wjechać na obwodnice? O metrze, którego nie ma wcale, nawet nie wspomnę

      • 0 1

    • Miejsce jest

      na śmietniku

      • 0 0

  • każda byle nie W2

    odrzucona była najlepsza

    • 3 1

  • W5 - tak, W3 - nie (10)

    W5 - taki kształ powinna mieć droga tego rodzaju, bez zbędnych zawijasów. Jednocześnie przebiega przez tereny zurbanizowane, będzie łatwo dostępna. Natomiast W3 przebiega przez lasek, jedyny teren rekreacyjny w okolicy oraz jest przebieg jest zupełnie inny niż pozostałych propozycji, więc mam wątpliwości co do tego, czy rzeczywiście adresuje palące problemy komunikacyjne.

    • 79 89

    • (1)

      Zmniejszy się ilość samochodów które robią sobie skrót przez las bo w godzinachb szczytu jest tak jak na autostradzie plus do tego kurz. A do wycięcia drzew jest mało przy innych wariantach może być nawet więcej drzew do wycięcia

      • 5 10

      • to szlaban

        Czemu tam szlabanu nie ma?

        • 6 1

    • Wariant 5 blokuje przestrzeń jakby się chciało w przyszłości rozbudować lotnisko (1)

      • 17 6

      • UE pracuje nad planem

        ograniczenia przelotow lotniczych, za chwile do ceny biletow dolicza podatki ekologiczne od emisji co2 i bilet bedzie kosztowal x razy wiecej i skonczy sie latanie na wakacje dla wiekszosci wiec nie ma potrzeby rozwijac czegos co za chwile samo sie zwinie

        • 1 0

    • Odp (1)

      Ten teren przebiega przez las i piękne mokradła , zlewnie Raduni i 40m od mojego domu w Czaplach , Banino chce mieć obwodnicę niech idzie przez ich teren

      • 12 8

      • Zgadzam się w 100%

        • 4 6

    • Jeden z wariantów leci przez grunty tego z PO

      • 3 2

    • W2 jest taka fajna....

      ....najdluzsza, wiec pewnie najdrozsza bedzie, jezeli dobrze widze to przechodzi przez dzialki, zbedny luksus w obecnych czasach i w koncu walory uzytkowe - bedzie mozna organizowac nielegalne wyscigi na 1/4 mili, halas i tak samoloty zaglusza wiec jest git ;-)

      • 0 0

    • Ciekawe czy autor tego posta broniły by tego lasu tak, gdyby wyburzyc mieli jego dom?
      Zastanawiające jest jednak kto ma takie względy aby zlikwidować jeden z od dawna istniejący wariantów aby powstał nowy?

      • 1 0

    • Gratuluję pomysłu obrońco przyrody! W5 przebiega w rejonie rzeki Strzelniczki, Strzelanki do Raduni A ta do Straszyna gdzie jest rezerwowy zbiornik wody pitnej! A drzew mozemy zasadzić w tym rejonie ile chcesz, mysle ze niejedna osoba będzie chętna do wykonania nasadzen!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane