• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant

Maciej Korolczuk
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (265)
Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej. Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej.

Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który z wariantów wydaje ci się najkorzystniejszy?

Ankieta to element prowadzonych konsultacji społecznych poprzedzających budowę trasy, która w przyszłości ma połączyć gdańskie lotnisko oraz kompleks Airport City i całą dzielnicą wokół portu lotniczego z nowym węzłem "Miszewo" na budowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.

Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.



  • Projektanci poddali pod głosowanie pięć różnych wariantów.
  • Każdy z nich kończy się - lub zaczyna - w miejscu, gdzie kończy się obecna Trasa Słowackiego.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.

Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.

Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem. Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem.

Jak wygląda ankieta?



Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem

Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.

Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.

Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.

Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.

- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • Taki łącznik powinien mieć także charakter miastotwórczy (2)

    czyli nie tylko jakiejś trasy przelotowej, ale takiej, która na terenach do tego odpowiednio przygotowanych, umożliwiałaby rozwój albo budownictwa mieszkalnego, albo przemysłowego

    Nie wiem jak to wygląda biorąc także to pod uwagę, ale chyba W2 ma w tym przypadku sens, bo po drugiej stronie lotniska są tereny, które właśnie maja być rozwijane

    • 1 5

    • poza tym to dobry dojazd do Gdańska

      jeśli ktoś jedzie (a będzie takich niewielu) na lotnisko i dla niego taki układ to zbyt daleko, to przecież może pojechać na obwodnicę i potem skręcić czy to do lotniska czy do metropolitarnej, zależnie od kierunku jazdy

      • 0 0

    • S

      Zgodzę się tylko puściłbym ten wariant dalej na wprost przez Banino , bez zahaczania o Czaple , w pasie obecnej drogi

      • 3 0

  • Tunel zrobić pod problematycznym fragmentem

    Wtedy wszyscy będą zadowoleni

    • 2 0

  • Koło Żukowa nowa obwodnica przetnie trasę PKM

    Chętnie się dowiem czy będzie tam parking i przystanek kolejowy żeby spokojnie zostawić samochód i dojechać do lotniska (i w ogóle do Trójmiasta) pociągiem.

    • 2 0

  • Przez Radom

    Oczywiscie

    • 1 0

  • W1 To jest TO

    Można zaczynać.

    • 0 3

  • oczywiście że W1 dla drifterów :P

    • 0 1

  • ja bym zrobił tunel w lini prostej i po kłopocie

    • 2 0

  • Wariant 3

    W obecnych czasach dużo mówi się o ochronie terenów zielonych, wiele osób jest przeciwko betonozie a w ankiecie ponad połowa opowiada się za wykarczowaniem części lasu. Moim zdaniem wariant 3 nigdy nie powinien się pojawić w rozważaniach. Powstanie dodatkowego węzła oraz sam fakt budowanej obwodnicy spowoduje, że ten atrakcyjny teren (las, stawy, stadnina) będzie martwy.

    • 5 3

  • Jak to 3 wariant? (1)

    Tam jest najwięcej drzew do wycięcia praktycznie pół lasu. Co za Mózgowiec z Gdyni chciałby dojeżdżać niszcząc przyrodę?

    • 3 1

    • Las

      Ciekawe czy bronilaby Pani tak tego lasu gdyby Pani dom mieli wyburzyc? Jeśli ten wariant przejdzie to zapewniam że z sąsiadami jesteśmy w stanie sami posadzić z 1000 drzew.

      • 1 0

  • Tylko inwestycje

    W ziemię byle gdzie do 20 km od centrum 20 lat temu wydawało mi się po co i drogo a dziś bym już nie pracował tyle ziemi poszło pod drogi hale na obrzeżach miast

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane