• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant

Maciej Korolczuk
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (265)
Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej. Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej.

Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który z wariantów wydaje ci się najkorzystniejszy?

Ankieta to element prowadzonych konsultacji społecznych poprzedzających budowę trasy, która w przyszłości ma połączyć gdańskie lotnisko oraz kompleks Airport City i całą dzielnicą wokół portu lotniczego z nowym węzłem "Miszewo" na budowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.

Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.



  • Projektanci poddali pod głosowanie pięć różnych wariantów.
  • Każdy z nich kończy się - lub zaczyna - w miejscu, gdzie kończy się obecna Trasa Słowackiego.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.

Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.

Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem. Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem.

Jak wygląda ankieta?



Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem

Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.

Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.

Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.

Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.

- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • Rózowy

    Wariant 3 przebiega z dala od osiedli. Omija Banino i Pępowo. Z punktu widzenia mieszkańców wydaje się być najmniej uciążliwy.

    • 6 2

  • Chore jest obecnie to

    Że aby jechać na lotnisko np z Banina trzeba jechać na około, kiedyś Słowackiego była aż do świateł DK20.
    Większa ilość dojazdów to mniejsze korki, bo zawsze jest wtedy droga alternatywna.
    Może jakiś autobus też tamtędy puszczą?

    • 1 0

  • Połowa osób w ankiecie chce wyciąć kolejny las (1)

    A potem pod artykułami o każdej budowie piszą, że powinno się tam posadzić drzewa. Co za hipokryzja.

    • 2 1

    • ja się nie dziwię

      tłuszcza z Banina i okolic od lat traktuje ten las jak wygodne i darmowe wysypisko śmieci. Odpady są tam wywożone całymi wywrotkami, oczywiście nikt nic nie wie i nie widzi problemu...
      Nic dziwnego, że ci ludzie masowo głosują teraz za wyrżnięciem lasu, śmieci będą po prostu podrzucać wokół nowej drogi, będzie nawet lepszy dojazd...

      • 1 0

  • Przenieść lotnisko za OMT, taką mam koncepcję

    .

    • 1 1

  • Trasa wz

    Niech jeszcze wydłużą trasę wz z kokoszek do obwodnicy metropolitalnej

    • 0 0

  • W3 z Miszewka

    W3 OK
    W5 też sensowne OK

    • 0 1

  • Warianty 2 i 5 totalnie bez sensu

    Jak popatrzycie na analizy obciążenia ruchem w godzinach szczytu, to warianty te pokazują bezsensowność tych tras. I to jest konkretna informacja, konkret przeciw.

    • 2 0

  • o

    jak dobrze pamiętam to fachowcem od takich rozwiązań jest młody Tusk

    • 0 0

  • Ja głosowałem za W3

    Bo jest rozwojowa, nowa droga gdzie nic nie ma więc można zrobić nowe osiedla mieszkaniowe szczególnie w okolicy skrzyżowania tej drogi z torami kolejowymi PKM. Jakby dodatkowo dać tam przystanek PKM można mieć osiedla z w miarę dobrym dojazdem koleją i drogą do gdańska.

    • 4 0

  • Blokowanie udzialu w ankiecie

    Dlaczego nie mogą głosować w ankiecie nowi użytkownicy? Może akurat ta sprawa jest dla nich ważna.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane