- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (485 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (318 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (212 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (41 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (29 opinii)
Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant
Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.
Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.
Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.
Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.
Jak wygląda ankieta?
Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem
Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.
Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.
Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.
Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.
- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.
Opinie (265) 8 zablokowanych
-
2023-04-28 06:48
Rózowy
Wariant 3 przebiega z dala od osiedli. Omija Banino i Pępowo. Z punktu widzenia mieszkańców wydaje się być najmniej uciążliwy.
- 6 2
-
2023-04-28 06:54
Chore jest obecnie to
Że aby jechać na lotnisko np z Banina trzeba jechać na około, kiedyś Słowackiego była aż do świateł DK20.
Większa ilość dojazdów to mniejsze korki, bo zawsze jest wtedy droga alternatywna.
Może jakiś autobus też tamtędy puszczą?- 1 0
-
2023-04-28 09:13
Połowa osób w ankiecie chce wyciąć kolejny las (1)
A potem pod artykułami o każdej budowie piszą, że powinno się tam posadzić drzewa. Co za hipokryzja.
- 2 1
-
2023-04-28 11:10
ja się nie dziwię
tłuszcza z Banina i okolic od lat traktuje ten las jak wygodne i darmowe wysypisko śmieci. Odpady są tam wywożone całymi wywrotkami, oczywiście nikt nic nie wie i nie widzi problemu...
Nic dziwnego, że ci ludzie masowo głosują teraz za wyrżnięciem lasu, śmieci będą po prostu podrzucać wokół nowej drogi, będzie nawet lepszy dojazd...- 1 0
-
2023-04-28 12:48
Przenieść lotnisko za OMT, taką mam koncepcję
.
- 1 1
-
2023-04-28 14:14
Trasa wz
Niech jeszcze wydłużą trasę wz z kokoszek do obwodnicy metropolitalnej
- 0 0
-
2023-04-28 20:00
W3 z Miszewka
W3 OK
W5 też sensowne OK- 0 1
-
2023-04-28 23:22
Warianty 2 i 5 totalnie bez sensu
Jak popatrzycie na analizy obciążenia ruchem w godzinach szczytu, to warianty te pokazują bezsensowność tych tras. I to jest konkretna informacja, konkret przeciw.
- 2 0
-
2023-04-29 17:35
o
jak dobrze pamiętam to fachowcem od takich rozwiązań jest młody Tusk
- 0 0
-
2023-04-30 00:50
Ja głosowałem za W3
Bo jest rozwojowa, nowa droga gdzie nic nie ma więc można zrobić nowe osiedla mieszkaniowe szczególnie w okolicy skrzyżowania tej drogi z torami kolejowymi PKM. Jakby dodatkowo dać tam przystanek PKM można mieć osiedla z w miarę dobrym dojazdem koleją i drogą do gdańska.
- 4 0
-
2023-04-30 10:39
Blokowanie udzialu w ankiecie
Dlaczego nie mogą głosować w ankiecie nowi użytkownicy? Może akurat ta sprawa jest dla nich ważna.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.