• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant

Maciej Korolczuk
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (265)
Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej. Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej.

Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który z wariantów wydaje ci się najkorzystniejszy?

Ankieta to element prowadzonych konsultacji społecznych poprzedzających budowę trasy, która w przyszłości ma połączyć gdańskie lotnisko oraz kompleks Airport City i całą dzielnicą wokół portu lotniczego z nowym węzłem "Miszewo" na budowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.

Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.



  • Projektanci poddali pod głosowanie pięć różnych wariantów.
  • Każdy z nich kończy się - lub zaczyna - w miejscu, gdzie kończy się obecna Trasa Słowackiego.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.

Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.

Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem. Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem.

Jak wygląda ankieta?



Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem

Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.

Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.

Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.

Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.

- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • A ja bym zrobił dwa warianty na raz W3 i jeszcze jeden. W razie wypadku i korka mamy drogę alternatywną a dla obwodnicy również dodatkowy zjazd/wjazd też jest na plus.

    • 5 5

  • W3 najlepszy (2)

    Najmniej drogi do wybudowania i utrzymania, poza tym służy bardziej interesom mieszkańców Gdańska niż Banina - szybszy dojazd do węzła Chwaszczyno

    • 8 7

    • Poza tym nie zakłóca potencjalnego wydłużenia pasa startowego w przyszłości

      • 6 1

    • minusujący cwaniacy z Banina, co wy robicie na trojmiasto.pl?

      • 2 3

  • Nie ma dobrego rozwiązania

    Albo będą zniszczone tereny zielone, albo kogoś wyburzą, a pozostali będą mieli drogę pod oknami. Zawsze ktoś będzie niezadowolony.

    • 8 0

  • A PO chce przerwać budowę CPK jak by wygrali wybory. Dlatego trzeba pilnować Polski Ryże wróciło (2)

    • 5 7

    • Niepotrzebny nam ten MIŚ

      tak jak przekop mierzei. Gdyby chociaż był plan by to w jakikolwiek sposób wykorzystać...

      • 2 0

    • Tam jeszcze nikt nie zaczął budować

      Nawet gruntów nie mają pod CPK

      • 1 1

  • Super tyle inwestycji dzięki PIS. Tak trzymać Trzeba pamiętać o tym przy wyborach. Brawo rząd

    • 5 6

  • trzeba zainstalowac system fala

    • 2 1

  • 95 procent osób jadących tą drogą będzie codziennie dojeżdżać do pracy, a nie na lotnisko. (2)

    Po co prowadzić ją tuż pod terminalem i całkowicie zakorkować dojazd do lotniska?
    Drogę do Banina można wybudować, owszem. Ale tak, żeby nie korkowała lotniska!

    • 79 24

    • dlatego w2 ma sens (1)

      • 4 7

      • Myslalem nad W3

        ale przekonaliscie mnie. W2 jest najlepsza.

        • 2 8

  • Nie zapomnijcie o ścieżkach rowerowych

    one wydatnie zmniejszają ruch samochodowy

    • 0 0

  • wariant 3 lub 5 wygra (1)

    ciekawe, kto projektował W2? To chyba jakieś totalne nieporozumienie. W projekcie nr 3 trzeba będzie wywalić niezłą część lasu, ale co to dla robotników. Drewno się sprzeda, a kasa wiadomo gdzie trafi i na pewno nie do budżetu miejskiego.

    • 3 1

    • S

      5 jest pomyłką oprócz powodów które wymieniłem w innej odpowiedzi to dochodzi budowa tunelu pod lotniskiem która na czas powstawania zablokuje pracę lotniska , bez badań gruntu nawet nie ma co rozważać tego wariantu

      • 2 1

  • Połaczyć trzeba Sopot z lotniskiem!!! W prostej lini. Reszta jest ok

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane