- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (169 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (320 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (203 opinie)
- 4 Okradała drogerie, zmieniając peruki (29 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (78 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (63 opinie)
Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant
Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.
Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.
Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.
Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.
Jak wygląda ankieta?
Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem
Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.
Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.
Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.
Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.
- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.
Opinie (265) 8 zablokowanych
-
2023-04-27 12:59
A ja bym zrobił dwa warianty na raz W3 i jeszcze jeden. W razie wypadku i korka mamy drogę alternatywną a dla obwodnicy również dodatkowy zjazd/wjazd też jest na plus.
- 5 5
-
2023-04-27 13:26
W3 najlepszy (2)
Najmniej drogi do wybudowania i utrzymania, poza tym służy bardziej interesom mieszkańców Gdańska niż Banina - szybszy dojazd do węzła Chwaszczyno
- 8 7
-
2023-04-27 13:33
Poza tym nie zakłóca potencjalnego wydłużenia pasa startowego w przyszłości
- 6 1
-
2023-04-27 13:35
minusujący cwaniacy z Banina, co wy robicie na trojmiasto.pl?
- 2 3
-
2023-04-27 13:45
Nie ma dobrego rozwiązania
Albo będą zniszczone tereny zielone, albo kogoś wyburzą, a pozostali będą mieli drogę pod oknami. Zawsze ktoś będzie niezadowolony.
- 8 0
-
2023-04-27 14:04
A PO chce przerwać budowę CPK jak by wygrali wybory. Dlatego trzeba pilnować Polski Ryże wróciło (2)
- 5 7
-
2023-04-27 15:30
Niepotrzebny nam ten MIŚ
tak jak przekop mierzei. Gdyby chociaż był plan by to w jakikolwiek sposób wykorzystać...
- 2 0
-
2023-04-27 22:19
Tam jeszcze nikt nie zaczął budować
Nawet gruntów nie mają pod CPK
- 1 1
-
2023-04-27 14:06
Super tyle inwestycji dzięki PIS. Tak trzymać Trzeba pamiętać o tym przy wyborach. Brawo rząd
- 5 6
-
2023-04-27 14:58
trzeba zainstalowac system fala
- 2 1
-
2023-04-27 15:25
95 procent osób jadących tą drogą będzie codziennie dojeżdżać do pracy, a nie na lotnisko. (2)
Po co prowadzić ją tuż pod terminalem i całkowicie zakorkować dojazd do lotniska?
Drogę do Banina można wybudować, owszem. Ale tak, żeby nie korkowała lotniska!- 79 24
-
2023-04-27 22:19
dlatego w2 ma sens (1)
- 4 7
-
2023-04-28 06:25
Myslalem nad W3
ale przekonaliscie mnie. W2 jest najlepsza.
- 2 8
-
2023-04-27 15:29
Nie zapomnijcie o ścieżkach rowerowych
one wydatnie zmniejszają ruch samochodowy
- 0 0
-
2023-04-27 15:32
wariant 3 lub 5 wygra (1)
ciekawe, kto projektował W2? To chyba jakieś totalne nieporozumienie. W projekcie nr 3 trzeba będzie wywalić niezłą część lasu, ale co to dla robotników. Drewno się sprzeda, a kasa wiadomo gdzie trafi i na pewno nie do budżetu miejskiego.
- 3 1
-
2023-04-27 19:08
S
5 jest pomyłką oprócz powodów które wymieniłem w innej odpowiedzi to dochodzi budowa tunelu pod lotniskiem która na czas powstawania zablokuje pracę lotniska , bez badań gruntu nawet nie ma co rozważać tego wariantu
- 2 1
-
2023-04-27 15:51
Połaczyć trzeba Sopot z lotniskiem!!! W prostej lini. Reszta jest ok
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.