• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant

Maciej Korolczuk
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (265)
Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej. Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej.

Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który z wariantów wydaje ci się najkorzystniejszy?

Ankieta to element prowadzonych konsultacji społecznych poprzedzających budowę trasy, która w przyszłości ma połączyć gdańskie lotnisko oraz kompleks Airport City i całą dzielnicą wokół portu lotniczego z nowym węzłem "Miszewo" na budowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.

Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.



  • Projektanci poddali pod głosowanie pięć różnych wariantów.
  • Każdy z nich kończy się - lub zaczyna - w miejscu, gdzie kończy się obecna Trasa Słowackiego.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.

Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.

Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem. Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem.

Jak wygląda ankieta?



Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem

Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.

Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.

Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.

Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.

- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • Tylko wariant W3 nie "zamyka" lotniska od pólnocno-zachodniej strony.

    • 15 13

  • Ta droga to nie tylko lepszy dojazd na lotnisko, ale też skrócenie dojazdu ma Kaszuby z Gdańska.

    • 11 2

  • (1)

    Przecież większość wariantów i tak przebiega przez Banino i Pępowo, jak się dobrze przyjrzeć to przez ulicę Trepczyka w Pępowie- dość ciasno będzie przy osiedlu Onnea. Będą burzyć nowe domy?

    • 42 4

    • jest na styk. Ale faktycznie, widok będzie na ekran dźwiękochłonny

      • 14 0

  • Po co ten artykul

    Jak tylko wybrańcy mogą glosowac

    • 1 7

  • I znowu wszystko dla kierowców (2)

    Kiedy zaczniemy inwestować w transport publiczny?!

    • 15 18

    • Wiesz czemu na Zachodzie inwestuje się w transport publiczny? Bo dla ruchu samochodowego wybudowano sensowne połączenia przelotowe przez miasta i kraje. Przez to liczba aut w miastach jest mniejsza i można budować coś wydajnego i sensownego. My w Polsce poza Łodzią nie mamy żadnej porządnej obwodnicy czy trasy tranzytowej, więc musi to się najpierw wybudować.

      • 5 1

    • Tzw. "Nowa Warszawska" też była dla kierowców?

      a może dla kierowców jest zwężanie dróg i wrzucanie gdzie się da przejść naziemnych i pasów rowerowych? Może antyzatoki są dla kierowców? Albo strefa płatnego parkowania?

      • 3 0

  • Nie robcie tego (2)

    Bo dopiero zaczna sie problemy z dojazdem do lotniska, banina i pępowa zatkaja dojazd skutecznie i to bedzie koniec tej drogi oraz węzła na matarnii, rano i popoludniu wyleje sie to na obwodnicę.

    • 17 9

    • Dokładnie

      Łącznik obwodnicy trójmiasta z metropolitalną wybudować, ale nie przez lotnisko

      • 3 2

    • Właśnie to odetka węzeł Matarnia bo na skrzyżowaniu z Budowlanych będzie można zmienić priorytet i lepiej wykorzystać dwupasmową Słowackiego na kierunku na wprost zamiast jednopasmową Budowlanych i to jeszcze na skręcie.

      • 0 0

  • Na wiosnę 2024 wybory do Samorządów.

    To i pomysłów nie brakuje.

    • 7 2

  • jeśli to łączenie ma być na poziomie transportu publicznego...to co by nie zrobili i tak się nie sprawdzi.

    • 2 4

  • To chyba logiczne, że 3?

    Po co w ogóle głosować? Rozumiem, że urzędnicy i tak wybiorą najgorszy, najbardziej skomplikowany?

    • 15 20

  • Wszystko tu zaczęto od złej strony (1)

    Najpierw trzeba było się zastanowić się nad przebiegiem nowej obwodnicy prowadzącej przez Żukowo właściwie do nikąd. Potem pomyśleć o wytypowaniu trasy zamiast aż do Żukowa bardziej w kierunku do Banina co ułatwia połączenie z lotniskiem i Wrzeszczem czy Oliwą, I na koniec trzeba było zacząć budowę drogi i oddawać ją do ruchu miejscowego odcinkami, a nie blokować ważny węzeł komunikacyjny budując na siłę coś co w tej chwili generuje potężne korki i niczemu nie będzie służyć dopóki nie będzie dalszej drogi za zjazdem. ktoś tu chyba oszalał albo nie ma pojęcia o inżynierii ruchu zwłaszcza, że idą wakacje i korek na A1 zacznie się już.... w Toruniu.

    • 13 6

    • Ale tu nie chodzilo o zadna obwodnice "metropolitalna"

      Pomysl tej drogi podrzucili lokalni dobrze ustosunkowani mieszkancy, ktorzy wyprowadzili sie z Trojmiasta w okolice Zukowa wlasnie. I chcieli miec dobry dojazd do Gdyni i do Gdanska. Wymyslili "obwodnice" "metropolitalna" ktora konczy sie na wysokosci mniej wiecej srodka Trojmiasta (poczatku Gdyni, patrzac od Gdanska). Tutaj nie chodzilo o nic innego, bo przebieg tej "obwodnicy" to faktycznie dwie drogi z Zukowa, jedna do Gdanska, a druga do Gdyni. W Polsce od 600 lat ponad zawsze zwycieza prywata. Juz panowie malopolscy za pierwszych Jagiellonow, zamiast dazyc do odzyskania bogatego Slaska i calego Pomorza, cisneli na poludniowy wschod, bo tam liczyly sie ich lokalne interesy. A tak Polska, zamiast stac sie wieksza Holandia i rzadzic na morzach, upadla walczac z Moskwa o Dzikie Pola. Teraz tez rzad nie rozumie, ze porty i flota (handlowa i marynarka) to szansa na rozwoj szybszy niz przez wspolprace z biedna Ukraina czy Wegrami. Scenariusz sie powtarza.

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane