- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (148 opinii)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (179 opinii)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (309 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (54 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (149 opinii)
Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant
Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.
Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.
Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.
Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.
Jak wygląda ankieta?
Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem
Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.
Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.
Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.
Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.
- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.
Opinie (265) 8 zablokowanych
-
2023-04-27 07:59
Tylko wariant W3 nie "zamyka" lotniska od pólnocno-zachodniej strony.
- 15 13
-
2023-04-27 08:05
Ta droga to nie tylko lepszy dojazd na lotnisko, ale też skrócenie dojazdu ma Kaszuby z Gdańska.
- 11 2
-
2023-04-27 08:06
(1)
Przecież większość wariantów i tak przebiega przez Banino i Pępowo, jak się dobrze przyjrzeć to przez ulicę Trepczyka w Pępowie- dość ciasno będzie przy osiedlu Onnea. Będą burzyć nowe domy?
- 42 4
-
2023-04-27 08:40
jest na styk. Ale faktycznie, widok będzie na ekran dźwiękochłonny
- 14 0
-
2023-04-27 08:06
Po co ten artykul
Jak tylko wybrańcy mogą glosowac
- 1 7
-
2023-04-27 08:16
I znowu wszystko dla kierowców (2)
Kiedy zaczniemy inwestować w transport publiczny?!
- 15 18
-
2023-04-27 09:36
Wiesz czemu na Zachodzie inwestuje się w transport publiczny? Bo dla ruchu samochodowego wybudowano sensowne połączenia przelotowe przez miasta i kraje. Przez to liczba aut w miastach jest mniejsza i można budować coś wydajnego i sensownego. My w Polsce poza Łodzią nie mamy żadnej porządnej obwodnicy czy trasy tranzytowej, więc musi to się najpierw wybudować.
- 5 1
-
2023-04-27 10:12
Tzw. "Nowa Warszawska" też była dla kierowców?
a może dla kierowców jest zwężanie dróg i wrzucanie gdzie się da przejść naziemnych i pasów rowerowych? Może antyzatoki są dla kierowców? Albo strefa płatnego parkowania?
- 3 0
-
2023-04-27 08:19
Nie robcie tego (2)
Bo dopiero zaczna sie problemy z dojazdem do lotniska, banina i pępowa zatkaja dojazd skutecznie i to bedzie koniec tej drogi oraz węzła na matarnii, rano i popoludniu wyleje sie to na obwodnicę.
- 17 9
-
2023-04-27 13:15
Dokładnie
Łącznik obwodnicy trójmiasta z metropolitalną wybudować, ale nie przez lotnisko
- 3 2
-
2023-05-04 14:09
Właśnie to odetka węzeł Matarnia bo na skrzyżowaniu z Budowlanych będzie można zmienić priorytet i lepiej wykorzystać dwupasmową Słowackiego na kierunku na wprost zamiast jednopasmową Budowlanych i to jeszcze na skręcie.
- 0 0
-
2023-04-27 08:20
Na wiosnę 2024 wybory do Samorządów.
To i pomysłów nie brakuje.
- 7 2
-
2023-04-27 08:27
jeśli to łączenie ma być na poziomie transportu publicznego...to co by nie zrobili i tak się nie sprawdzi.
- 2 4
-
2023-04-27 08:37
To chyba logiczne, że 3?
Po co w ogóle głosować? Rozumiem, że urzędnicy i tak wybiorą najgorszy, najbardziej skomplikowany?
- 15 20
-
2023-04-27 08:38
Wszystko tu zaczęto od złej strony (1)
Najpierw trzeba było się zastanowić się nad przebiegiem nowej obwodnicy prowadzącej przez Żukowo właściwie do nikąd. Potem pomyśleć o wytypowaniu trasy zamiast aż do Żukowa bardziej w kierunku do Banina co ułatwia połączenie z lotniskiem i Wrzeszczem czy Oliwą, I na koniec trzeba było zacząć budowę drogi i oddawać ją do ruchu miejscowego odcinkami, a nie blokować ważny węzeł komunikacyjny budując na siłę coś co w tej chwili generuje potężne korki i niczemu nie będzie służyć dopóki nie będzie dalszej drogi za zjazdem. ktoś tu chyba oszalał albo nie ma pojęcia o inżynierii ruchu zwłaszcza, że idą wakacje i korek na A1 zacznie się już.... w Toruniu.
- 13 6
-
2023-04-28 07:43
Ale tu nie chodzilo o zadna obwodnice "metropolitalna"
Pomysl tej drogi podrzucili lokalni dobrze ustosunkowani mieszkancy, ktorzy wyprowadzili sie z Trojmiasta w okolice Zukowa wlasnie. I chcieli miec dobry dojazd do Gdyni i do Gdanska. Wymyslili "obwodnice" "metropolitalna" ktora konczy sie na wysokosci mniej wiecej srodka Trojmiasta (poczatku Gdyni, patrzac od Gdanska). Tutaj nie chodzilo o nic innego, bo przebieg tej "obwodnicy" to faktycznie dwie drogi z Zukowa, jedna do Gdanska, a druga do Gdyni. W Polsce od 600 lat ponad zawsze zwycieza prywata. Juz panowie malopolscy za pierwszych Jagiellonow, zamiast dazyc do odzyskania bogatego Slaska i calego Pomorza, cisneli na poludniowy wschod, bo tam liczyly sie ich lokalne interesy. A tak Polska, zamiast stac sie wieksza Holandia i rzadzic na morzach, upadla walczac z Moskwa o Dzikie Pola. Teraz tez rzad nie rozumie, ze porty i flota (handlowa i marynarka) to szansa na rozwoj szybszy niz przez wspolprace z biedna Ukraina czy Wegrami. Scenariusz sie powtarza.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.