• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak połączyć Obwodnicę Metropolitalną z lotniskiem? Można wybrać wariant

Maciej Korolczuk
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (265)
Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej. Tak obecnie wygląda końcowy fragment Słowackiego przy gdańskim lotnisku. Po powstaniu trasy będzie możną nią dojechać do samej Obwodnicy Metropolitalnej.

Jak i którędy połączyć powstającą Obwodnicę Metropolitalną z gdańskim lotniskiem? Przed takim dylematem stoją projektanci, którzy przygotowali pięć różnych wariantów. Można im w tym pomóc, wypełniając internetową ankietę konsultacyjną. Uwagi można zgłaszać do 12 maja.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który z wariantów wydaje ci się najkorzystniejszy?

Ankieta to element prowadzonych konsultacji społecznych poprzedzających budowę trasy, która w przyszłości ma połączyć gdańskie lotnisko oraz kompleks Airport City i całą dzielnicą wokół portu lotniczego z nowym węzłem "Miszewo" na budowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Trasa ma usprawnić ruch i komunikację na terenie, gdzie w ostatnich latach powstaje nie tylko infrastruktura służąca lotnisku, ale też obiekty produkcyjno-usługowe i mieszkaniowe.

Eksperci odpowiadający za plan nowej drogi przekonują, że korzyści odniosą też mieszkańcy okolicznych gmin - głównie Banina w gminie Żukowo. Zaprojektowany układ drogowy ma przenieść z niego ponadlokalny ruch o charakterze tranzytowym.



  • Projektanci poddali pod głosowanie pięć różnych wariantów.
  • Każdy z nich kończy się - lub zaczyna - w miejscu, gdzie kończy się obecna Trasa Słowackiego.
- Studium korytarzowe ma polegać na analizie terenowych korytarzy dla nowej inwestycji drogowej z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych wraz ze wstępną oceną wykonalności zamierzenia inwestycyjnego. Wyniki Studium będą stanowiły podstawę planistyczną dla kolejnego etapu prac projektowych, a w szczególności wykonania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) - czytamy w opisie projektu.
Korytarz to obszar terenu o szerokości min. 400 metrów. Samo studium korytarzowe służy wstępnej ocenie sensowności zamierzenia inwestycyjnego dla inwestora i jest dokumentem - najkrócej mówiąc - "za" lub "przeciw" jego dalszemu uszczegółowieniu.

Projektanci opracowali pięć różnych wariantów, które można poddać ocenie w internetowej ankiecie.

Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem. Obecnie Słowackiego jest ślepa. O tym, czy to się zmieni w najbliższych latach, przekonamy się niebawem.

Jak wygląda ankieta?



Zagłosuj w ankiecie dotyczącej przebiegu połączenia OMT z lotniskiem

Po wybraniu miejsca zamieszkania (Gdańsk lub gm. Żukowo) odpowiadamy na kilka krótkich pytań. Formularz zawiera pytania dotyczące m.in. najkorzystniejszego wariantu i czynników mających wpływ na jego wybór.

Wśród tych ostatnich wymienić można m.in. optymalny przebieg pod kątem skomunikowania z istniejącą siecią drogową, znacznie skrócony czas dojazdu do ośrodków miejskich, pozytywny wpływ na rozwój lokalny czy najmniejszą ingerencję w cenne przyrodniczo zasoby środowiska.

Ankietowani mogą też wskazać wariant najmniej korzystny i uzasadnić swój wybór.

Ale ankieta to nie wszystko. Wykonawca organizuje też spotkania konsultacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek 25 kwietnia w Gdańsku i Baninie.

- Na spotkaniu wykonawca zadania wyjaśnił na czym polega Studium Korytarzowe oraz nakreślił główne problemy komunikacyjne, które planowana droga miałaby rozwiązać. Zaprezentowane zostały wnioski z analizy stanu istniejącego oraz założenia projektowe, przyjęte na podstawie przeprowadzonych analiz. Mieszkańcy zostali również zapoznani z zaproponowanymi przez wykonawcę korytarzami drogi oraz prognozami ruchu dla poszczególnych wariantów. Głównym calem spotkania było zapoznanie mieszkańców i wszystkich zainteresowanych z aktualnym stanem prac nad dokumentacją oraz zebranie głosów od publiczności - informuje Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego.
Uwagi do projektu można zgłaszać także mailowo. Trzeba je przesłać na adres: sk-miszewo@dataabout.pl do piątku 12 maja.

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • Wybrać trasę najmniej uciążliwą dla ludzi i środowiska

    Proste.

    • 9 2

  • Tu nie chodzi o połączenie (5)

    Do lotniska a o przywrócenie Kaszubom skrótu przez lotnisko do Wrzeszcza.

    • 27 13

    • A do tego wystarczy połączyć ze starą Słowackiego czyli (3)

      dobudować 1 km jednopasmówki do miejsca w którym ona się obecnie kończy czyli na bramie lotniska od strony zachodniej. Naprawdę trzeba budować kolejne trasy szybkiego ruchu za ciężkie miliony, które degradują całe kilometry kwadratowe okolicy? Bo przecież nikt już się tam nie wybuduje w pobliżu a ci co mieszkają będą żyć w hałasie.

      • 11 10

      • (1)

        No ale właśnie po to zlikwidowano ten odcinek aby nie było tranzytu przez lotnisko. Jest tam dość ruchu.

        • 13 4

        • Jest dokładnie odwrotnie - Budowlanych i Nowatorów zawalona ruchem a na Słowaku od obwodnicy (a dokładnie od skrzyżowania z Budowlanych) pustki. Po co było budować dwupasmówkę do lotniska?

          • 3 0

      • A co nie stać nas na rozrzucanie kasy przed wyborami?

        • 0 3

    • dokładnie, całkowicie zakorkują lotnisko

      • 1 0

  • Coś słabi ci eksperci

    Zatrudniają ich za grube miliony, a ci nie wiedzą którędy zbudować drogę. Muszą zapytać...

    • 8 13

  • Po co ten łącznik? (11)

    Droga na lotnisko będzie przelotową trasą i będzie wtedy zawsze zakorkowana przez dojeżdżających z okolicznych miejscowości do Gdańska.

    Pamiętacie stary dojazd do lotniska Słowackiego? Jeden wielki korek. To samo będzie po wybudowaniu łącznika.

    Jedyny możliwy wariant, który pozwoli tego uniknąć to W2.

    • 34 29

    • Dokładnie

      O tym też piszę

      • 4 5

    • (3)

      bzdura. W2 nic nie zmienia. Przesunie tylko korek.

      • 7 8

      • Jak każda nowa droga

        • 2 7

      • Taki jest sens

        • 3 0

      • Właśnie o to chodzi

        Żeby nie było korków przy lotnisku

        • 2 1

    • (3)

      Po pierwsze, ruch się rozłoży pomiędzy Nowatorów (ruch do Gdańska Głównego) i Słowackiego (ruch do Wrzeszcza). Po drugie Słowackiego jest dwupasmowa, ma znacznie większą przepustowość niż stara droga. A trzeci powód jest taki, że teraz dwupasmowa Słowackiego od lotniska do Budowlanych jest pusta, ruch znikomy. A ludzie spoza Gdańska jak chcą dojechać na lotnisko, to muszą jeździć na około, dopychając zawalone skrzyżowanie Słowackiego i Budowlanych.

      Bardzo dobry ruch, budować to połączenie, obojętnie jaki wriant.

      • 6 7

      • (2)

        Dla ludzi dojeżdżających spoza Gdańska można zbudować drogę połączoną np z obwodnicą, a nie pod sam terminal

        • 5 2

        • Czyli gdańszczanie tylko latają tak?

          • 1 1

        • Połączenia z obwodnicą już są, chodzi właśnie o to, żeby nie jechać przez obwodnicę, która i tak jest już przepełniona, łącznie ze wszystkimi skrzyżowaniami.

          • 0 0

    • masz rację ale ludzie nawet nie patrzą się na załączoną mapkę i istniejące inne drogi, w tym obwodnicę (1)

      która może wtedy służyć do szybszego dotarcia do samego lotniska

      ale przecież i tak 99% nie będzie jechało na lotnisko ale do Gdańska

      • 1 2

      • Nie ma drogi z Kaszub na lotnisko, która nie jedzie przez budowlanych lub obwodnicę.
        Z drugiej strony, jeżeli tamtędy będą ludzie jechać do Gdańska i odkorkują Nowatorów i Budowlanych to jaki problem? Po prostu lepsze wykorzystanie Słowaka odcinka od lotniska do obwodnicy, który jest pustawy.

        • 0 0

  • Wiadomo, że powstanie W4 chociażby z tego względu, że pod PKM są przygotowane wiadukty

    • 11 5

  • To w ogole byl chory pomysl (2)

    By ta droge zlikwidowac.
    Teraz miasto Gdansk powinno uczestniczyc w kosztach odtworzenia drogi

    • 21 18

    • (1)

      Taki pomysł, że w miejscu drogi jest lotnisko jakbyś nie wiedział.

      • 7 7

      • Ale w normalnym mieście taką dróg po prostu by przesunęli

        U nas to było zbyt trudne...

        • 6 0

  • (11)

    Na lotnisko potrzebna jest dogodna komunikacja a nie obwodnica, w weekendy nie ma tam czym dojechać a człowieka kosztuje to mnistwo czasu i wysilku. Dodam ze tu glosowac beda osoby najczesciej najmniej zainteresowane dojazdem do lotniska.

    • 75 22

    • (5)

      autobus i kolejka to mało?

      • 12 16

      • Praktyku mowi ze za malo ostatnie loty sa po ostatniej pkmce (3)

        • 16 2

        • (2)

          No to można odrobinę poczekać.

          • 1 6

          • np. do rana

            • 3 0

          • pewnie dodatkowe 3h czekania to nie problem po podróży

            • 2 0

      • Pieszo też zdrowo. Chyba ,ze w lektyce.

        • 4 1

    • to prawda

      jechałem niedawno w niedzielę rano - albo 3 h czekania, albo okrężny dojazd z długą przesiadką, albo bycie na miejscu zdecydowanie za blisko odlotu. skończyło się na taksówce

      • 15 1

    • to sobie kup rower cargo i daj już nam od ciebie odpocząć

      • 4 9

    • Potrzebne jest jedno i drugie

      • 2 0

    • No nie wiem

      Może PKM kursująca częściej niż raz na półtorej godziny i z jakąś przejrzystą siatką linii, no i niekończąca kursów o 22? Tak, myślę że trochę by pomogło.

      • 2 0

    • PKM

      Dogodny dojazd jest PKM-ką, dlaczego wszyscy chcą dojeżdżać samochodem?

      • 1 1

  • W3 najgorsza opcja. (4)

    kto to wymyslił?? zniszczenie uroczyska Julienthal i przepięknytch terenów leśnych.
    Forsuja to nieprzytomne mamuśki z osiedla familijnego w Baninie

    • 52 30

    • Najlepsza W3 (2)

      Jadąc z Chwaszczyna będzie najkrócej

      • 13 14

      • Ty pewnie trawnikiem też chodzisz "bo jest tak bliżej"

        • 5 4

      • Tylko tam nie ma w planach węzłą :D

        • 1 0

    • Jadąc z centrum Gdańska najszybciej dojadę do Chwaszczyna wariantem w3

      • 2 1

  • Czyli znowu wycinka lasów pod kierowczykow. (2)

    Nie żeby to nie była norma. Czyli wszystko wyciąć, zburzyć, rozjechac, potrącić, żeby buraki w dizlach mogli jeździć po gładkich asfaltach do miasta. Co za komuna.

    • 23 22

    • Idź już stąd...

      i przestań marudzić!

      • 6 3

    • Siostro

      Pacjentka majaczy

      • 5 3

  • najlepiej wyglada wariant 3-ci, wiec pewnie urzednicy wybiora inny

    • 21 23

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane