• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden wagon na linii nr 4

Krzysztof Koprowski
30 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden. Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden.

Po niespełna 20 latach na gdańskie tory ponownie wyjechały pojedyncze składy tramwajowe. Od piątku wszystkie tramwaje linii nr 4, łączącej Nowy Port z Zaspą, zamiast dwóch wagonów, mają tylko jeden.



Co sądzisz o wprowadzeniu jednowagonowych składów?

Reaktywacja "solówek" ma na celu bardziej efektywne wykorzystanie istniejącego taboru tramwajowego. Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku rozpoczął prace nad wprowadzeniem składów jednowagonowych już w czerwcu 2009 roku. Apelowali o to także członkowie Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego, którzy wystosowali w połowie ub. r. oficjalnie pismo do władz miasta oraz ZTM.

- Chcieliśmy zwrócić uwagę na niską frekwencję na linii 4, którą obsługują dwuwagonowe składy. Uważamy, że zamiast likwidować kolejną linię, można łatwo obniżyć koszty jej funkcjonowania - mówi Adam Kaszubowski, prezes PSSTM.

Wagony, które zostały odłączone nie zostaną także natychmiast skasowane.

- Planujemy je wykorzystać na pozostałych liniach. Szczególnie zależy nam na zwiększeniu częstotliwości na trasach do Wrzeszcza oraz na Stogi - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM.

Ponadto ZTM już 8 lutego wprowadza nowe rozkłady "czwórki". W godzinach szczytu zostanie zwiększona ilość kursów - w tym także przy użyciu wagonów, które dotychczas były drugimi w składzie.

"Solówki" po raz ostatni wyjechały na trasy w 1990 roku. Pojedyncze wagony można było wówczas spotkać na 8 i 13. Kursowały wówczas jednak jeszcze dwie linie - 3 (Brzeźno - Chmielna) oraz 5 (Jelitkowo - Chmielna). Dzisiaj obie są zawieszone, przystanek końcowy Chmielna nie istnieje, zaś 8 jest jedną z najbardziej obleganych linii tramwajowych.

Jednowagonowe składy kursują w kilku polskich aglomeracjach - m.in. w Warszawie, Górnośląskim Okręgu Przemysłowym i Łodzi.

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • ludzie! pobudowano tyle scieżek rowerowych (3)

    wiec przesiadajcie sie na rowery

    • 8 8

    • (1)

      Tak, włóżcie jeszcze granatowe pidżamy, okrągłe kapelusze ze słomy ryżowej i będziemy mieli prawdziwy Pekin.

      • 5 1

      • i "Spieprzaj Dziadu"

        • 0 0

    • jasne...stuk puk

      jeździj sobie kretynie w ciągłym mrozie i śniegu na rowezrze. Tym bardziej że zima ma być do końca marca!!!!

      • 4 0

  • dodac wagon do 10tki!!!!! to jest koszmar jaka jest nabita z rana!!!! (3)

    • 10 7

    • albo 8 do Portu ;) (1)

      • 2 3

      • 8 nie jeździ do portu

        • 0 2

    • ja "kcem" 4 wagony,kto da więcej?

      • 2 0

  • A w Warszawie od dawna śmigają jednowagonowe tramwaje

    Widać Gdańsk zawsze musi być gorszy :P

    • 7 6

  • zlikwidowali jeden wagon w 4 to niech dołączą dodatkowy do 10 (3)

    jak zlikwidowali jeden wagon w 4 to niech dołączą do linii nr 10 dodatkowy w godzinach szczytu.Chodzi przede wszystkim o godzinny poranne, kiedy to całe wypełnienie tramwaju jedzie na ulicę marynarki polskiej do pracy i do szkół. Na klinicznej ludzie czekają na 10 a tam już taki naładowany trajtek, że palca nie ma gdzie wcisnąć. Może ktoś z władz wyższych przeczyta to co napisałam i odniesie się w ZTM jakimś echem. Znając jednak życie, to Ci na wyższych stanowiskach wożą szwoje szanowne 4 litery wypasionymi brykami, a tych szaraków z tramwaju ma w nosie.

    • 11 8

    • (1)

      Trzeba podziękować głupkom, którzy zlikwidowali SKM do New Port City.

      • 5 0

      • Przydałaby sie SKM do New Portu

        • 3 0

    • SKM do Nowego Portu, to byłoby coś :)

      • 2 0

  • nie mieszkam co prawda w Nowym Porcie (2)

    ale to dobry pomysł. Ale uważam , że linię nr. 4 można by wykorzystać lepiej skoro ona jest. Albo przedłużyć do Jelitkowa co by poluzowało tłok na trasie Jelitkowo - Mickiewicza albo do Oliwy ale przez Przymorze a 15 przez Wrzeszcz.

    • 14 2

    • 4 do Oliwy (1)

      Dobre połączenie dolnego tarasu z Oliwą. Można na rynek jechać na przykład.

      • 2 0

      • po koperek lub cukinię.

        • 0 0

  • łataja braki taborowe jak ci z skm

    • 3 2

  • ooo ,to tak jak przed ii wojną światową-bezrobocie stało się okazją do oszczędności prądu-Polska staje się pomału skansenem -to (1)

    obraz zastoju,biedy społecznej i bezrobocia za komuny 3 miasto rankiem było tętniącym miastem ludzi pracy

    • 11 1

    • tak własnie objawia sie dobrobyt i rozwój naszego kraju

      niedługo zrezygnujemy z prądu i przejdziemy na zaprzęgi konne

      • 0 2

  • jakie składy (ile wagonów) - takie miasto (4)

    • 2 13

    • majtaj taborem rolek

      • 4 0

    • (2)

      u ciebie w Rumi nie ma tramwajów więc odwal się od Gdańska kociarzu !

      • 0 0

      • w jakiej Rumi? Hipokryta zatruwa krajobraz i powietrze na Morenie :) (1)

        • 0 0

        • kiedyś napisał że mieszka w Rumi . ale wiadomo gnida może kłamać !

          • 0 0

  • czyżby frustracja sierot PO prezydencie tusku, prezydencie wszystkich sondaży sięgnęła zenitu?? sPOkojnie, bal sie dopiero (1)

    zaczyna:-)

    • 3 11

    • Jak ktoś ma nudne życie to żyje polityką. Prawda gallux?

      • 0 0

  • Tramwaje 105N/Na (3)

    Jeszcze wam w pięty pójdzie to narzekanie na stary tabor Konstal 105N/Na. Zobaczycie jak awaryjnie będą was wozić te niby nowe tramwaje. Wtedy zatęsknicie za tymi które was woziły przez tyle lat.

    • 10 10

    • zkm musi fachwcow gotowac, a nie pijusów

      • 5 0

    • (1)

      To prawda.Na przystanku na Chełmie często trzeba długo czekać,bo jakiś nie przyjeżdża,a tam jeżdżą tylko"nowe".

      • 2 0

      • bo stare by nie wjechały,

        dlatego mamy fajne bimbaje

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane