• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden wagon na linii nr 4

Krzysztof Koprowski
30 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden. Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden.

Po niespełna 20 latach na gdańskie tory ponownie wyjechały pojedyncze składy tramwajowe. Od piątku wszystkie tramwaje linii nr 4, łączącej Nowy Port z Zaspą, zamiast dwóch wagonów, mają tylko jeden.



Co sądzisz o wprowadzeniu jednowagonowych składów?

Reaktywacja "solówek" ma na celu bardziej efektywne wykorzystanie istniejącego taboru tramwajowego. Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku rozpoczął prace nad wprowadzeniem składów jednowagonowych już w czerwcu 2009 roku. Apelowali o to także członkowie Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego, którzy wystosowali w połowie ub. r. oficjalnie pismo do władz miasta oraz ZTM.

- Chcieliśmy zwrócić uwagę na niską frekwencję na linii 4, którą obsługują dwuwagonowe składy. Uważamy, że zamiast likwidować kolejną linię, można łatwo obniżyć koszty jej funkcjonowania - mówi Adam Kaszubowski, prezes PSSTM.

Wagony, które zostały odłączone nie zostaną także natychmiast skasowane.

- Planujemy je wykorzystać na pozostałych liniach. Szczególnie zależy nam na zwiększeniu częstotliwości na trasach do Wrzeszcza oraz na Stogi - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM.

Ponadto ZTM już 8 lutego wprowadza nowe rozkłady "czwórki". W godzinach szczytu zostanie zwiększona ilość kursów - w tym także przy użyciu wagonów, które dotychczas były drugimi w składzie.

"Solówki" po raz ostatni wyjechały na trasy w 1990 roku. Pojedyncze wagony można było wówczas spotkać na 8 i 13. Kursowały wówczas jednak jeszcze dwie linie - 3 (Brzeźno - Chmielna) oraz 5 (Jelitkowo - Chmielna). Dzisiaj obie są zawieszone, przystanek końcowy Chmielna nie istnieje, zaś 8 jest jedną z najbardziej obleganych linii tramwajowych.

Jednowagonowe składy kursują w kilku polskich aglomeracjach - m.in. w Warszawie, Górnośląskim Okręgu Przemysłowym i Łodzi.

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • Gdyby ta 4 jeździła do jelitkowa to pewnie więcej chętnych by się znalazło a na zaspe to nikt nie jedzie tylko autobusem!

    • 6 1

  • Linia nr 4

    JEŚLI NA TEJ LINII JEŹDZI MAŁO LUDZI TO DOBRZE ZROBIONO. POZA TYM MNIEJ WAGONÓW BĘDZIE NISZCZONYCH PRZEZ WANDALI, SZYBY NIE BĘDĄ TAK PORYTE!!!!

    • 1 4

  • szczególnie ten 1 wagon lini nr 4 jest wykorzystany na trasie Nowy Port-Kliniczna jak nie przyjeżdżały pod rząd 3-4 tramwaje nr 10

    • 8 0

  • Tramwaje na ulice -

    tiry na tory!!

    • 5 1

  • Wszystko fajnie.... ale co z ...

    Wyciaczkami Grupowymi?

    • 1 0

  • (1)

    A kiedy w gdańskich tramwajach zacznie działac ogrzewanie?

    • 14 1

    • latem 2010

      • 3 0

  • linia nr 10

    skoro teraz mają jeden wagon wolny, to niech go do linii nr 10 dorzucą bo w niej się podróżuje jak śledzie w puszcze
    wieczny ścisk i tłok
    Może trzeba by pomyśleć nad Panie prezesie ZKM??

    • 6 1

  • to teraz wiecej lini niech zrobia 1 wagonowych

    brzezno-jelitkowo
    chelm-brzezno/jelitkowo
    stogi-oliwa
    jak placimy 2.50 lub 1.50 to wymagamy by nieplacic 3zl za przesiadki.
    pan A. chce zrobic metropolie ale w samym miescie bez problemu nie przemiescimy sie z jednego miejsca do drugiego.

    • 7 1

  • Może być jeden, ale niech przynajmniej przyjeżdża, przez ostatnie dwa dni cztery razy wychodziłam na "czwórkę" i żadna nie przyjechała :/

    • 4 0

  • Poczekajcie do lata , będą kursować drezyny ! (1)

    • 10 0

    • już kursują po Orunii Grn, nie wiecie?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane