• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden wagon na linii nr 4

Krzysztof Koprowski
30 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden. Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden.

Po niespełna 20 latach na gdańskie tory ponownie wyjechały pojedyncze składy tramwajowe. Od piątku wszystkie tramwaje linii nr 4, łączącej Nowy Port z Zaspą, zamiast dwóch wagonów, mają tylko jeden.



Co sądzisz o wprowadzeniu jednowagonowych składów?

Reaktywacja "solówek" ma na celu bardziej efektywne wykorzystanie istniejącego taboru tramwajowego. Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku rozpoczął prace nad wprowadzeniem składów jednowagonowych już w czerwcu 2009 roku. Apelowali o to także członkowie Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego, którzy wystosowali w połowie ub. r. oficjalnie pismo do władz miasta oraz ZTM.

- Chcieliśmy zwrócić uwagę na niską frekwencję na linii 4, którą obsługują dwuwagonowe składy. Uważamy, że zamiast likwidować kolejną linię, można łatwo obniżyć koszty jej funkcjonowania - mówi Adam Kaszubowski, prezes PSSTM.

Wagony, które zostały odłączone nie zostaną także natychmiast skasowane.

- Planujemy je wykorzystać na pozostałych liniach. Szczególnie zależy nam na zwiększeniu częstotliwości na trasach do Wrzeszcza oraz na Stogi - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM.

Ponadto ZTM już 8 lutego wprowadza nowe rozkłady "czwórki". W godzinach szczytu zostanie zwiększona ilość kursów - w tym także przy użyciu wagonów, które dotychczas były drugimi w składzie.

"Solówki" po raz ostatni wyjechały na trasy w 1990 roku. Pojedyncze wagony można było wówczas spotkać na 8 i 13. Kursowały wówczas jednak jeszcze dwie linie - 3 (Brzeźno - Chmielna) oraz 5 (Jelitkowo - Chmielna). Dzisiaj obie są zawieszone, przystanek końcowy Chmielna nie istnieje, zaś 8 jest jedną z najbardziej obleganych linii tramwajowych.

Jednowagonowe składy kursują w kilku polskich aglomeracjach - m.in. w Warszawie, Górnośląskim Okręgu Przemysłowym i Łodzi.

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • GŁUPOTA (1)

    "4" jest jedynym tramwajem łączącym Przymorze z zakładami pracy mieszczącymi się przy ulicy Marynarki Polskiej. Nie dość, że jeździ co 25 minut to jeszcze oszczędzają na ilości wagonów. Proponowałabym skrócić składy i częstotliwość kursowania "2" itp. Do Gdańska można dojechać kolejką elektryczną, natomiast w kierunku Nowego Portu przez Letniewo "4" to jedyny środek lokomocji, ale panowie z ZTM o tym nie myślą.

    • 4 5

    • cicho cicho bo jeszcze ci skrócą jednowagonowe 4...będzie wtedy popylał motorniczy i 5 pasażerów i dwóch na dyszlu a więc ciiii

      • 0 2

  • hura !! nareszcie i gdansk ma swoje solówki!! :)))))))) pzd dla Pana Zomkowskiego ;)

    • 3 2

  • ja tam nic nie mowie ale ten dylizans ma zle ustawione swiatla i za to jest mandacik :D

    • 1 0

  • 4 moja linia !! !! (1)

    jechałem w piątek rano 4 do Nowego portu z Wrzeszcza - mega masakra i mega beka !!!
    ja i inni czesto wsiadamy do drugiego bo tak blizej przy wysiadaniu - było wesoło jak podjechał tramwaj a naszego wagonu nie ma - wszyscy pchali sie wtedy w ostatnie drzwi pierwszego wagony ( jedynego )
    a panie z banku ( nazwy nie wymienie - z Marynarki ) jak wsiadały na Zielonym Trójkącie to przywitały widok tramwaju śmiechem !! :)
    i było duzo zartów odnośnie braku wagonu
    jedyny plus to to ze było znacznie cieplej niz w czwartek - bo było mega tłoczno no i siedziec juz nie mozna było jak dotychczas !!!!
    rezygnowac z tej lini w zadnym wypadku przywrócic trzeba kursy chociaz w godzinach rannych i poludniowych - wieczornych w sob i niedziele !!!!!

    • 6 1

    • a wiec już wiecie gdzie ze skargami udeżać,do wrzeszczanina w końcu to jego linia...

      • 0 2

  • Szanowny panie (1)

    Kto udzielał informacji o historii tramwajów w Gdańsku. Przystanek końcowy Chmielna nigdy nie istniał. Była natomiast pętla i zajezdnia Łąkowa to jakieś 1,5 km dalej. Nr 3 to pamiętam jak jeździł na trasie Nowy Port - Targ Węglowy ( tak była taka pętla). Potem został zlikwidowany. Być może, że w latach 80-tych przywrócono go na nowej trasie.

    • 3 0

    • Sam sobie przeczysz. Był przystane końcowy Chmielna. Tutaj wyrzucocano pasażęrów z tramwaju, a pojazd PUSTY jechał do pętli na Łąkowej. Z pasażerami ówczesny, a dzisiaj nieistniejący most mógłby nie wytrzymać.

      • 0 0

  • Objazdy (2)

    Dobrze by było gdyby tramwaje nr 11 i 12 w stronę Wrzeszcza zatrzymywały się na przystanku przy Urzędzie Miasta,bo te jazdy dookoła 2 i 6 to koszmar.
    Pracuję w sądzie i nie mam do wyboru innych taramwaji jadących do Wrzeszcza.

    • 1 0

    • przejdź sie do huciska tam jest 12 a przy locie 11...

      • 0 0

    • taaa najlepiej żeby szanownaj pani podjechały pod biurko poczekały jak się pani spakuje rozwineły czerwony dywanik i zapażyły

      kawkę hehehe

      • 2 0

  • czy ktoś z tych wszystkich zadowolonych jeździ tą ,,4"??? (1)

    skoro tak chętnie się wypowiadacie?

    • 2 1

    • pewnie...wszyscy...

      • 2 0

  • Nie da się tak zrobić rozkładu żeby pasował wszystkim.

    • 2 0

  • GDańskie bimbaje (2)

    Ja najbardziej lubię ciche zamykanie drzwi i wietrzenie składu podczas jazdy.by nie śmierdziało

    • 2 0

    • to trzeba wdrożyć akcję ''Niech każdy pasażer bieże kąpiel dwa razy dziennie i myje zęby trzy razy na dzień'',wtedy będzie (1)

      pełna kulturka hehehehehehehehe

      • 3 0

      • w drzwiach wyłapywacz nieprzyjemnych zapachów :)

        • 1 0

  • Pytanie? (3)

    Gdański ZKM uruchomił jakieś nowe linie? Bo ostatnio widziałem jak jechał "Proszę nie wsiadać" i "Awaria".
    W jakim kierunku zdążają owe?

    • 10 0

    • do zajezdni... inteligentny to ty za bardzo nie jesteś:) (1)

      • 0 5

      • emo Marku...

        Błysnąłeś !!!

        • 3 0

    • zawsze w przeciwnym...

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane