• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden wagon na linii nr 4

Krzysztof Koprowski
30 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden. Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden.

Po niespełna 20 latach na gdańskie tory ponownie wyjechały pojedyncze składy tramwajowe. Od piątku wszystkie tramwaje linii nr 4, łączącej Nowy Port z Zaspą, zamiast dwóch wagonów, mają tylko jeden.



Co sądzisz o wprowadzeniu jednowagonowych składów?

Reaktywacja "solówek" ma na celu bardziej efektywne wykorzystanie istniejącego taboru tramwajowego. Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku rozpoczął prace nad wprowadzeniem składów jednowagonowych już w czerwcu 2009 roku. Apelowali o to także członkowie Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego, którzy wystosowali w połowie ub. r. oficjalnie pismo do władz miasta oraz ZTM.

- Chcieliśmy zwrócić uwagę na niską frekwencję na linii 4, którą obsługują dwuwagonowe składy. Uważamy, że zamiast likwidować kolejną linię, można łatwo obniżyć koszty jej funkcjonowania - mówi Adam Kaszubowski, prezes PSSTM.

Wagony, które zostały odłączone nie zostaną także natychmiast skasowane.

- Planujemy je wykorzystać na pozostałych liniach. Szczególnie zależy nam na zwiększeniu częstotliwości na trasach do Wrzeszcza oraz na Stogi - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM.

Ponadto ZTM już 8 lutego wprowadza nowe rozkłady "czwórki". W godzinach szczytu zostanie zwiększona ilość kursów - w tym także przy użyciu wagonów, które dotychczas były drugimi w składzie.

"Solówki" po raz ostatni wyjechały na trasy w 1990 roku. Pojedyncze wagony można było wówczas spotkać na 8 i 13. Kursowały wówczas jednak jeszcze dwie linie - 3 (Brzeźno - Chmielna) oraz 5 (Jelitkowo - Chmielna). Dzisiaj obie są zawieszone, przystanek końcowy Chmielna nie istnieje, zaś 8 jest jedną z najbardziej obleganych linii tramwajowych.

Jednowagonowe składy kursują w kilku polskich aglomeracjach - m.in. w Warszawie, Górnośląskim Okręgu Przemysłowym i Łodzi.

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • Nie ma co marudzić, nigdy nie będzie tak że z każdego miejsca w każde będzie można dojechać bez przesiadki. Dzisiaj do tego potrzebna jest co najwyżej jedna przesiadka. Pewnie przydałaby się ljeszcze inia Abrahama - Nowy Port.

    Mnie osobiście najbardziej boli brak składów trzywagonowych - tłumaczenie że się taki nie mieści na Hucisku do mnie nie trafia, można przecież tak ustawić śwatła żeby wszystkie samochody stały i czkały aż tramwaje przejadą. Ale jak będą nowe tramwaje to one są i tak dłuższe niż obecne dwa wagony więc będzie ok.

    A co do samej linii 4 - jeszcze nie widziałem w tym tramwaju dość ludzi żeby to nazwać chociażby lekkim tłokiem. Aczkolwiek pewnie Marynarki Polskiej na tym ucierpii bo tam zostajetylko jedna linia.

    A tak w ogóle to jeśli tylko macie dobre pomysły to piszcie do urzędników - widać jak na dłoni, że oni potrzebują dużo więcej czasu żeby dojść do tego co oczywiste, więc zamiast marudzić i zatrzymywać pomysły dla sebie to dzielmy się nimi.

    • 1 0

  • A najlepsze są teksty: ja jeżdże linią X o godzine A - więc wszystkie kursy na linii Y w innych godzinach są bez sensu bo nikt nimi nie jeździ. Ludzie ogarnijcie się, pojeździjcie sobie cały dzień po wszystkich liniach to zobaczycie kto gdzie jedźi. To tak jakbym ja teraz napisał: szkoda kasy na kursy w niedziele przed południem - i tak nikt nimi nie jeździ - a wiem to na 100% bo siedze teraz przed komputerem. Pokory ludzie, pokory.

    • 1 0

  • Dobrze zrobili.

    Ja już jakiś czas temu mówiłam, że na czwórce wystarczył by tylko jeden wagon.

    • 5 2

  • pasażerka 4

    Codziennie dojeżdżam 4 do pracy trasa nowy port zaspa zostawcie ten jeden wagon bo to bardzo dogodne połączenie.Dobrze że KTOS mądry wprowadzi większą częstotliwość kursowania w godzinach szczytu;

    • 6 0

  • Jaka Chmielna (3)

    (1) Panie Koprowski pętla była na Łąkowej, a nie na Chmielnej.
    (2) Duża część ludzi pracuje w okolicach ul. Marynarki Polskiej, pytam więc dlaczego nie da się tam dojechać od strony Wrzeszcza. Może stworzyć linię 4a Oliwa-Nowy Port. Ja z Moreny MUSZĘ jeździć samochodem bo nie ma innego połączenia.

    • 4 0

    • Chmielna

      Pętla była przy ul. Łąkowej, natomiast przystankiem końcowym była "Chmielna". Przed mostem ludzie musieli opuścić tramwaj, który na pusto dojeżdżał do Łąkowej.

      Na tablicach linii 3 i 5 widniał napis krańca: "Chmielna".

      • 1 0

    • Użyj mózgu. Czy w artykule jest słowo pętla czy przystanek końcowy? Przystanek końcowy nie oznacza autoamtycznie pętli!

      • 0 0

    • Poza tym nie da się zrobić połączenia z Wrzeszcza na Marynarki Polskiej, bo łuki spod wiaduktu nie są przystosowane wg ZDiZ do ruchu liniowego. Nieważne, że całe wakacje kuirsowały tramwaje. Nie da się i koniec.

      • 0 0

  • A czemu nie do Wrzeszcza przez Marynarki Polskiej??? (1)

    Warto byłoby uruchomić tramwaj, kursujący z Nowego Portu do Wrzeszcza przez Marynarki Polskiej. Gwarantuję, że dwa wagony to by było za mało.

    • 6 1

    • popieram mieszkanką NP z wrzeszcza do Nowego Portu na pewno byłyby pełne wagony

      • 1 0

  • abrahama-nowy port

    warto byłoby uruchomić linie abrahama z nowym portem. tak jak kiedyś przy remontach został uruchomiony na zastępstwo nr 95. to była rewelacja!! codziennie rano widze jak na klinicznej ludzie wysiadają z 15 i biegną na 4 która jedzie do nowego portu!! sama pracuje na reja i musze duży kawał drogi iść z hallera bo raz drugi raz nie udało mi sie zdążyć na 4 - 15 podjechała a 4 odjechała. a ta "czwórka" faktycznie może jeździc jako 1 wagonik bo tam bardzo mało ludzi.. ale wtedy niech jeździ co 10 min.. dla tych co sie przemieszczają kliniczna-nowy port... jak innego wyjścia nie ma..

    • 7 0

  • skoro już tak oszczędzacie

    to zróbcie w końcu z tego użytek
    zamiast za te oszczędzone pieniądze jechać na Majorkę to tramwaje na morenę zróbcie co już tyle lat zapowiadacie

    • 2 0

  • "4" powinni przedluzyc do Jelitkowa albo do Oliwy z uwagi na to ze na Przymorzu i Zabiance jest duze zageszczenie ludnosci.

    Kazdy kto chce sie dostac np na Pomorska to zamiast wsiadac do "4" czeka na inny tramwaj bo "4" konczy bieg na Zaspie. Wiecej

    • 3 1

  • prosze o zmane na lini 13 (3)

    kiedy beda jezdzic tramwaje na lini 13 niskopodlogowe ,chociaz jeden na godzine,matki z wozkami ,czy ktos o nas moglby pomyslec

    • 5 1

    • polecam autobus 111 (1)

      w pełni niskopodłogowy, cichy i cieplutki :)

      • 0 0

      • A gdzie nim dojedziesz, panie mądralo?

        • 0 0

    • Kiedy? Nigdy, przecież Stogi to Trzeci Świat i bonzowie z ZTM mają nas w... głębokim poważaniu! Nawet nie możemy liczyć na tramwaje sprawne technicznie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane