• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden wagon na linii nr 4

Krzysztof Koprowski
30 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden. Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden.

Po niespełna 20 latach na gdańskie tory ponownie wyjechały pojedyncze składy tramwajowe. Od piątku wszystkie tramwaje linii nr 4, łączącej Nowy Port z Zaspą, zamiast dwóch wagonów, mają tylko jeden.



Co sądzisz o wprowadzeniu jednowagonowych składów?

Reaktywacja "solówek" ma na celu bardziej efektywne wykorzystanie istniejącego taboru tramwajowego. Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku rozpoczął prace nad wprowadzeniem składów jednowagonowych już w czerwcu 2009 roku. Apelowali o to także członkowie Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego, którzy wystosowali w połowie ub. r. oficjalnie pismo do władz miasta oraz ZTM.

- Chcieliśmy zwrócić uwagę na niską frekwencję na linii 4, którą obsługują dwuwagonowe składy. Uważamy, że zamiast likwidować kolejną linię, można łatwo obniżyć koszty jej funkcjonowania - mówi Adam Kaszubowski, prezes PSSTM.

Wagony, które zostały odłączone nie zostaną także natychmiast skasowane.

- Planujemy je wykorzystać na pozostałych liniach. Szczególnie zależy nam na zwiększeniu częstotliwości na trasach do Wrzeszcza oraz na Stogi - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM.

Ponadto ZTM już 8 lutego wprowadza nowe rozkłady "czwórki". W godzinach szczytu zostanie zwiększona ilość kursów - w tym także przy użyciu wagonów, które dotychczas były drugimi w składzie.

"Solówki" po raz ostatni wyjechały na trasy w 1990 roku. Pojedyncze wagony można było wówczas spotkać na 8 i 13. Kursowały wówczas jednak jeszcze dwie linie - 3 (Brzeźno - Chmielna) oraz 5 (Jelitkowo - Chmielna). Dzisiaj obie są zawieszone, przystanek końcowy Chmielna nie istnieje, zaś 8 jest jedną z najbardziej obleganych linii tramwajowych.

Jednowagonowe składy kursują w kilku polskich aglomeracjach - m.in. w Warszawie, Górnośląskim Okręgu Przemysłowym i Łodzi.

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • wszyscy popieraja bo nie jeżdżą 4 w godzinach szczytu

    • 1 1

  • można by pomyśleć (2)

    Fajnie by było dołączyć trzeci wagon do 10 - w dni powszednie rano jest ogromny ścisk. Tylko, że ten kto o tym decyduje pewnie jeździ autkiem do pracy i o tym nie wie.

    • 4 1

    • też jadę rano 10-ką i około 15-tej - koszmar

      • 2 1

    • Niedawno było jakoś gorzej, teraz jest zdecydowanie luźniej. Jadę o godz. 15:10 spod skarbówki.

      • 0 0

  • To prawda linia 10 w godzinach porannych i popołudniowych jest bardzo przeładowana. Jeździ nią bardzo dużo osób które pracują na Marynarki Polskiej oraz uczniowie. Lina nr 10 powinna mieć jeszcze jeden dodatkowy wagon lub jeżdzić częściej. Mam nadzieję że władze ZTM spróbują rozwiązać ten problem.

    • 2 0

  • To ja polecam autorowi artykułu

    przejechać się linią nr 4 w godzinie szczytu. - przed 8 i po 16 . I jestem ciekaw czy dalej by zachwalał ten pomysł. Do NP jeżdżę codziennie do pracy właśnie "4" i wiem jak to wygląda.

    • 3 0

  • Poplecznicy

    Hej Poplecznicy a może by tak Kaszubowskiego na Dyrektora ZTM ,albo jeszcze lepiej na Prezydenta .
    Już wstydu nie macie , tak jak nie macie Swojego zdania !

    Żałosne

    • 2 1

  • nieogrzewane, "przewiewne" składy

    Zimą takie coś wypuszcza sie na trasę . To skandal.

    • 3 0

  • weekendy

    ok moga byc 4 jedno wagonowe ale fajnie bylo by aby jezdzily czesciej . a w weekendy tez by sie przydala 4 bo trzeba czekac na 10 ke z 20 i do tego ile razy jeszcze jest awaria i trzeba czekac drugie 20 minut to jst porazka jakas :( pasazerka 4 !!!

    • 2 0

  • TRAMWAJE (1)

    Gdańskie tramwaje w okresie zimowym to tragedia. Chodzi o 8, którą jeżdżę. Wagony są potwornie brudne, niedomykające się drzwi, nieszczelne, brudne okna i zimno.

    • 0 0

    • 8

      bo ,,8" jedzie na Stogi ;) i dlatego tak wyglądają, ZKM wypuszcza tam najgorsze składy, ciekawe dlaczego...? :>

      • 0 0

  • Dodajcie wagony do 12!!!!!!!!!!!

    • 0 2

  • jeden wagon

    K.Koprowski schodzi na psy....bzdurne opinie cytuje.Jakie uprawnienia i zasób wiadomości do oceny ma Kaszubowski? Do rozdziału taboru na poszcególne linie niezbędna jest bieżąca znajomość napełniena i to na poszczególnych odcinka sieci.Kaszubowski dysponuje opinia pięciu chłopców z koła psedo milosników.Zamiast jednego wagonu 105,mozna juz bylo skierowac ciche i ciepłe"dortmunty",co juz niebawen nastapi.Odczepione wagony 105 zostana niechybnie skierowane na złom i juz nigdzie nie będa wykorzystane p.ZiomkowskiPoza tym z tego co pamiętam"solóki " jezdzily tylko na linii nr 1 Siedlce -Stogi.Totalna porazka zarządzających i wspomagających.Zabierać zabawki i powrót do swojej piaskownicy......

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane