• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden wagon na linii nr 4

Krzysztof Koprowski
30 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden. Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden.

Po niespełna 20 latach na gdańskie tory ponownie wyjechały pojedyncze składy tramwajowe. Od piątku wszystkie tramwaje linii nr 4, łączącej Nowy Port z Zaspą, zamiast dwóch wagonów, mają tylko jeden.



Co sądzisz o wprowadzeniu jednowagonowych składów?

Reaktywacja "solówek" ma na celu bardziej efektywne wykorzystanie istniejącego taboru tramwajowego. Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku rozpoczął prace nad wprowadzeniem składów jednowagonowych już w czerwcu 2009 roku. Apelowali o to także członkowie Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego, którzy wystosowali w połowie ub. r. oficjalnie pismo do władz miasta oraz ZTM.

- Chcieliśmy zwrócić uwagę na niską frekwencję na linii 4, którą obsługują dwuwagonowe składy. Uważamy, że zamiast likwidować kolejną linię, można łatwo obniżyć koszty jej funkcjonowania - mówi Adam Kaszubowski, prezes PSSTM.

Wagony, które zostały odłączone nie zostaną także natychmiast skasowane.

- Planujemy je wykorzystać na pozostałych liniach. Szczególnie zależy nam na zwiększeniu częstotliwości na trasach do Wrzeszcza oraz na Stogi - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM.

Ponadto ZTM już 8 lutego wprowadza nowe rozkłady "czwórki". W godzinach szczytu zostanie zwiększona ilość kursów - w tym także przy użyciu wagonów, które dotychczas były drugimi w składzie.

"Solówki" po raz ostatni wyjechały na trasy w 1990 roku. Pojedyncze wagony można było wówczas spotkać na 8 i 13. Kursowały wówczas jednak jeszcze dwie linie - 3 (Brzeźno - Chmielna) oraz 5 (Jelitkowo - Chmielna). Dzisiaj obie są zawieszone, przystanek końcowy Chmielna nie istnieje, zaś 8 jest jedną z najbardziej obleganych linii tramwajowych.

Jednowagonowe składy kursują w kilku polskich aglomeracjach - m.in. w Warszawie, Górnośląskim Okręgu Przemysłowym i Łodzi.

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • od Anioła

    ta 105 wygłąda jak gówno w lesie.......

    • 1 0

  • Akurat ta "105" jest zupełnie sprawnym pojazdem - ale to trzeba czasem przejechać się tramwajem a nie komentować zza biurka :P

    • 1 0

  • Extra pomysł!!!!!!!!!!!!!

    Super, nie będziemy musieli skakać po wagonach:)

    • 0 0

  • Feministka z ZTM, moralna egoistka (2)

    W gdańskich tramwajach i autobusach codziennie wyświetlane są na tablicy imiona solenizantów. Dlaczego zajmująca się tym chora na manię wielkości płci własnej feministka (bo któżby) umieszcza imię żeńskie zawsze pierwsze? Czasami jest jak w kalendarzu -wszyscy wtedy wiedzą, że jest zastępstwo. W innych miastach też tak jest?
    Czy jesteśmy już skazani na skrajnej feministki, zatrważającej w moralności egoistki praktyki narzucania nam wszystkim swojej chorej ideologii kultu kobiet? Wyraźnie narzuca swoją chorą manię wielkości płci własnej wszystkim pasażerom, a Konstytucja zabrania dyskryminacji płci.

    W temacie pojedynczych składów tramwajowych - jestem za, aczkolwiek wg mnie w komunikacji tramwajami warto przemyśleć zmiany. Jedynka powinna (naprzemiennie z dziesiątką i jedenastką) jeździć na trasie Chełm - Nowy Port.

    • 0 3

    • P.S.

      Ponieważ feministka-egoistka jest już osobą niereformowalną, bardzo proszę, by to zastępstwo było już na stałe. Powód - wykorzystywanie swojego stanowiska do propagowania feministycznej i bałwochwalczej ideologii kultu kobiet z jednoczesną dyskryminacją płci przeciwnej, co jest sprzeczne z Konstytucją.

      • 0 1

    • Feminizm nie ma nic wspólnego z umieszczaniem imion żeńskich na pierwszym miejscu

      Wręcz przeciwnie: feminizm walczy z przywilejami płci.
      Feminizm to ruch na rzecz równouprawnienia.

      Ten ktoś na pewno nie kieruje się feministycznymi zasadami, a raczej tradycyjnymi (kobietę przepuszcza się w drzwiach, obsługuje przy stole jako pierwszą itd.)

      Nie używaj więc słów, których nie rozumiesz.

      • 1 1

  • "czwórka"

    Zamiast się rozwijać to my się cofamy w stecz, tylko patzeć jak ZTM zlikwiduje 4.
    Cały czas zastanawiam się gdzie tu oszczędności ,a jak wybudują stadion to na piechotę ?.

    • 0 0

  • Z tym 1 wagonem to nawet nie najgorszy pomysł, ale powinni zwiększyć częstotliwość kursowania tramwaju miedzy 6.30 a 7.30 rano i ok 15. Przecież na marynarki polskiej jest dużo zakładów pracujących 7-15 a czymś ludzie do pracy muszą jeździć. Samochodu nie polecam bo o 15 są gigantyczne korki kolo Energii. Dopóki nie otworzą ul. reja przez tory to będzie kocioł.

    • 3 0

  • No właśnie, dzisiaj o 7 32 (z zaspy) był taki ścisk... A jeszcze wyobrazić sobie, że któraś czwórka nie przyjedzie ( co się jej ostatnio bardzo często zdarza).
    Czy tramwaj jest efektywnie wykorzystywany tylko wtedy jak ludzie gnieżdżą się jak sardynki w puszce.

    • 1 0

  • Wydłużyć trasę 4 do Jelitkowa !!!!

    ,,4'' Powinna jezdzić na starej trasie tzn. do Jelitkowa. Wiele osób musi się przesiadać,wyczekując i marznąc na przystankach na kolejny tramwaj, by dojechać do Chłopskiej , Kołobrzeskiej , Żabianki , czy Jelitkowa. Poza tym do tej pory tramwaj linii.4 jeżdzi co 25 minut nawet w godzinach szczytu- w weekendy wogóle. To paranoja jakaś . W ubiegłym tygodniu po pracy ,środa , czwartek ,tramwaj linii 4 na Ul. Klinicznej o godz 15:40 w ogóle nie przyjechał .Super to są uroki jazdy za 84zł /mc. Kierowcy grzeją tylko swoje kabiny ,a ludzie w tramwajach marzną . W dodatku są tak złośliwi ,że gdy na pętlę Zaspa przyjedzie 5 min. szybciej mimo mrozu nie podjedzie , nie wpuści ludzi , bo musi jechać według planu. Niech ludzie przy temperaturze -12 , czy -16 stoją sobie , a co ważne że kierowcy ciepło .

    • 0 0

  • JEDNOWAGONOWY SKŁAD :)

    • 0 0

  • Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego

    to istnieje takie cos?????!!!!!!heh

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane