• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden wagon na linii nr 4

Krzysztof Koprowski
30 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden. Od piątku na "czwórce" zamiast dwóch wagonów w składzie, jeździ tylko jeden.

Po niespełna 20 latach na gdańskie tory ponownie wyjechały pojedyncze składy tramwajowe. Od piątku wszystkie tramwaje linii nr 4, łączącej Nowy Port z Zaspą, zamiast dwóch wagonów, mają tylko jeden.



Co sądzisz o wprowadzeniu jednowagonowych składów?

Reaktywacja "solówek" ma na celu bardziej efektywne wykorzystanie istniejącego taboru tramwajowego. Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku rozpoczął prace nad wprowadzeniem składów jednowagonowych już w czerwcu 2009 roku. Apelowali o to także członkowie Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego, którzy wystosowali w połowie ub. r. oficjalnie pismo do władz miasta oraz ZTM.

- Chcieliśmy zwrócić uwagę na niską frekwencję na linii 4, którą obsługują dwuwagonowe składy. Uważamy, że zamiast likwidować kolejną linię, można łatwo obniżyć koszty jej funkcjonowania - mówi Adam Kaszubowski, prezes PSSTM.

Wagony, które zostały odłączone nie zostaną także natychmiast skasowane.

- Planujemy je wykorzystać na pozostałych liniach. Szczególnie zależy nam na zwiększeniu częstotliwości na trasach do Wrzeszcza oraz na Stogi - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM.

Ponadto ZTM już 8 lutego wprowadza nowe rozkłady "czwórki". W godzinach szczytu zostanie zwiększona ilość kursów - w tym także przy użyciu wagonów, które dotychczas były drugimi w składzie.

"Solówki" po raz ostatni wyjechały na trasy w 1990 roku. Pojedyncze wagony można było wówczas spotkać na 8 i 13. Kursowały wówczas jednak jeszcze dwie linie - 3 (Brzeźno - Chmielna) oraz 5 (Jelitkowo - Chmielna). Dzisiaj obie są zawieszone, przystanek końcowy Chmielna nie istnieje, zaś 8 jest jedną z najbardziej obleganych linii tramwajowych.

Jednowagonowe składy kursują w kilku polskich aglomeracjach - m.in. w Warszawie, Górnośląskim Okręgu Przemysłowym i Łodzi.

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • ... (2)

    w Szczecinie i Toruniu też jeżdżą jednowagonowe składy....

    • 9 2

    • Tak zgadza sie

      • 3 0

    • Jeden wagon to nie skład.

      • 0 1

  • Super

    Niech jeszcze tramwaje zaczną kursować według rozkładu, nie przyjeżdżają "Awarie" i znikną tramwaje widmo, które są w rozkładzie, ale jakoś na przystanku ich nie widać... A będziemy mieli XX wiek!

    Zaraz, zaraz... ale jest już XXI wiek, ktoś chyba o czymś w Gdańsku zapomniał.

    • 14 1

  • co wy ludzie popieracie,czy nie rozumiecie że to jest objaw nadchodzącej dużymi krokami biedy?

    jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi -dlatego właśnie nie ma kogo wozić bo ludzie klepią biedę siedząc w domu

    • 4 9

  • (6)

    jedynym z wyznaczników biedy jest wiek kasjerek w realu, tesco-tusco itp
    jeżeli kasjerki to inwalidzi i emeryci, to jest rozwój gospodarczy jak za PiS-u
    ale
    jeżeli znowu za kasami siedzą, w pieluchach młodzi, wykształceni i z dużego mNiasta, nu to jest panie dzieju BIDA Z NEnDZĄ

    • 7 8

    • (2)

      Gallux nie kupuje w TESCO.
      Gallux chodzi tylko do Żabki po Komandosa, Byka, czy inne tanie wino "musujące" :P

      • 10 1

      • w twoim przypadku zakupy robi za ciebie zapewne MOPS:-) (1)

        • 4 3

        • Żebyś wiedział - tyle że taki szczekający i warczący :P

          • 2 2

    • G@llux a co ma to wspólnego z tramwajami? (1)

      Jeżeli masz człowieku potrzebę wypowiedzieć się na jakiś temat to pisz zgodnie z artykułem

      • 11 1

      • likwidacja połączeń, ograniczanie połączeń to po prostu dupa blada

        jak ktos ma kasiory oporowo to rozbija sie taksami, a jak mu woda w dupie chluPOcze, nu to ewidentnie jest kryzys

        • 0 4

    • imieniny też przepierdzisz w szwedzki fotel wlepiając gały w monitor 22" cale z DVi i matryca 2ms ?:-)

      • 2 0

  • (1)

    ja tam lubie jezdzic pustymi wagonami, przynajmnie jest spokoj - nikt nie puszcza "muzyki" z komorki, nikt nie prowadzi debilnych konwersacji slyszanych na caly wagon, nie smierdzi od starych dziadow co oszczedzaja na wodzie, generalnie jest milutko i wlasnie drugi wagon tramwaju nr 4 czesto spelnial te kryteria :)

    • 14 0

    • więc moze zapłaisz dodatkowa bo o kosztach chyba myslisz

      • 0 1

  • a co z sobota i niedziela

    dlaczego wycofali w sobote i niedziele z rozkladu jazdy?? skoro teraz bedzie pojedynczy wagon to niech wznowia w soboty i niedziele

    • 5 3

  • nikt (4)

    Coś wam powiem jeden wagon jest bardzo niestabilny radze wam omijać jazdę jedno wagonowym tramwajem linii 4gdyż jak były dwa to jeden trzymał 2 przy wykolejeniu tak będzie lipa pozdrawiam

    • 4 5

    • dokladnie (3)

      przy hamowaniu tak samo - tylni hamował przedni a przyspieszajac przedni holował tylni, ktory go hamowal wiec nie mogl przyspieszac za szybko
      to sie rozumie samo przez sie

      • 0 7

      • a wiesz że każdy z nich ma własne silniki i sterowanie ukrotnione?

        • 1 0

      • nikt (1)

        Wiem bardzo dobrze o tym ale rozmawiałem z mechanikami z zkm i powiedzieli że to nic nie daje i jak chcę żyć to omijać wielkim łukiem zresztą nie wiesz kto prowadzi tramwaj czy gościu/ówa z wyobraźnią czy bez tam masz większe prawdopodobięństwo do trzesz do celu w całości.

        • 1 2

        • ci z ZKM to pasztety

          widać jak wiedzą

          • 1 1

  • Proponuję nową linię z kierunku Stogi do Wrzeszcza- Oliwy. (4)

    Tzw, górą nie ma linii. 13 jedzi przy Operze w dół, 8 dołem wcześniej.

    • 10 0

    • A co za problem przesiąść się np. przy dworcu? (3)

      Bez przesady

      • 1 7

      • (1)

        No może nie ma problemu w godzinach szczytu ale poza już tak. Poza tym po co 2 tramwaje ze stogów jadące dołem wrzeszcza skoro jeden z nich mógłby jeździć całą górą. Myślę ze to byłby dobry pomysł i wygodny dla pasażerów.

        • 2 1

        • ale połączenie Stogów z Jelitkowem i Brzeźnem jest dobre 8 i 13.

          • 1 0

      • Problem jest, ponieważ ponieważ
        - jeśli w ogóle można się przesiąść nie tracąc czasu, to co najwyżej na 2 albo 10.
        - do tramwajów kursujących na Stogi w ogóle trudno jest się wcisnąć, poza przystankami początkowymi.

        • 0 1

  • (4)

    Założę się, że nie o oszczędnosć tu chodzi a o BRAK sprawnych wagonów. Wszystko można obrócić w sukces i odnowę, nawet brak wagonów...

    • 10 5

    • Poza tym oszczędności z tytułu jednego wagonu są iluzoryczne. Rok 1990 - wraca stare:)

      • 5 0

    • Taaa (1)

      A nazywasz się Bond, James Bond.

      • 0 1

      • TO CHUCK NORRIS ;-)

        PRZECIEZ BEDZIE ZWIĘKSZONA CZĘSTOTLIOWSC - WIEC NIE CHODZI TU O AWARYJNOŚC, GDANSK JEST THE BEST

        • 0 0

    • Skarbie...

      pojedynczy wagon musi być 100% sprawny. Każda nawet drobna awaria może się skończyć katastrofą lub co najmniej zatrzymaniem i bałaganem w całym mieście przez kilka godzin.

      • 3 1

  • (2)

    I bardzo dobrze, widać że jak osoby z zewnątrz zajeły się komunikacją jest odrazu lepiej.

    • 5 4

    • Gdzie niby masz te osoby z zewnątrz?

      Bo chyba nie w Zarządzie Transportu Miejskiego :)

      • 2 1

    • Tak tak

      i te 10 i 8 odjeżdżające z pod Opery, pomylone kierunki na wyświetlaczach przy Placu Solidarności, rozkład T8 nadal wiszący na przystanku Przeróbka itd itp
      Pięknie widać jak wywiązują się ze swoich obowiązków.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane