- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (167 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Jedynka z Chełmu wreszcie pojedzie do dworca i dalej
Jest szansa, że w marcu tramwaje linii nr 1 pojadą z Chełmu do zajezdni we Wrzeszczu. To wreszcie byłby koniec tej protezy, jaką dziś jest linia łącząca pętlę na Chełmie z... No właśnie, z czym?
Linia tramwajowa na Chełm ma swoich wiernych użytkowników, którzy dzięki niej już zapomnieli jak stało się w korkach na al. Armii Krajowej. Tramwaje i rozsądnie zaprojektowana pętla przy ul. Witosa pozwalają też znacznie szybciej dojechać do osiedli w południowej części Gdańska: Zakoniczyna, Ujeściska i Łostowic.
Ale dzisiejsza trasa "jedynki" - Chełm - Hucisko - Chełm - ma też swoich krytyków. - Dla kogo ona powstała? Chyba dla miejskich urzędników, bo podjeżdża jedynie pod magistrat - denerwują się nasi czytelnicy w listach do redakcji. Rzeczywiście, dziś większość pasażerów tej linii wysiada na kompletnie do tego nie przystosowanym przystanku na Hucisku (wąski i z niewielką ilością możliwych przesiadek) a następnie przechodzi na piechotę do oddalonego o kilkaset metrów węzła komunikacyjnego pod dworcem.
Teraz - jak dowiaduje się "Gazeta Wyborcza" - jest szansa, że tramwaje z Chełmu pojadą aż do Wrzeszcza, a zamiast na Hucisku, będą zawracać na pętli przy ul. Abrahama.
Do tej pory "jedynka" nie mogła jechać dalej, bo w Gdańsku było zbyt mało wozów, które mogły wjechać i bezpiecznie zjechać z Chełmu. Radziły z tym sobie nowe Bombardiery, Dortmundy oraz Citadisy, ale te z racji swojej awaryjności nie były chętnie wysyłane na tę trasę.
Przedłużenie linii jest związane z dostawami do Gdańska kolejnych tramwajów typu N8C, czyli tzw. Dortmundów. - W marcu mają do nas przyjechać pierwsze dwa przebudowane w Poznaniu N8C - mówi Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.
Przypomnijmy: w 2007 roku Gdańsk podpisał umowę na kupno 46 używanych tramwajów typu N8C, płacąc po ok 30 tys. euro za sztukę. To bardzo tanio, jak na sprawny sprzęt, ale by tramwaje przystosować m.in. do przewozu osób niepełnosprawnych, trzeba było je zmodernizować.
Wiosną 2008 r. przetarg na modernizację tramwajów wygrała firma Modertrans.
Czytaj też: Kontrolowane opóźnienie z Dortmundami?
Problem w tym, że wielkopolska firma słabo radzi sobie z przebudową tramwajów z Dortmundu. Jak dotąd, wbrew zapisom kontraktu, do Gdańska nie przyjechał żaden z wozów wysłanych do Wielkopolski. Z naszych informacji wynika, że tamtejsi monterzy i projektanci zaskakiwani są niemieckimi rozwiązaniami technicznymi. Kilka tygodni temu zbudowali nowe pudło dla gdańskiego tramwaju, które jednak okazało się... zbyt duże.
Opinie (288) 5 zablokowanych
-
2009-02-19 16:02
Mam tylko nadzieję, że w końcu przebudują wejścia tych cholernych tramwajów, bo trudno mi do nich będzie wsiąść z wózkiem, którego nie jestem w stanie sama nawet wnieść bo jakiś cholerny słup stoi po środku każdego z tych wejść. To jest dopiero porażka. Ale cóż jesli uda się przebudować może znowu nastąpi kolejna podwyżka cen biletów.
- 5 1
-
2009-02-19 16:03
no nareszcie...
no nareszcie będzie można się normalnie przesiadać na inne linie albo spokojnie dojechać do Wrzeszcza, więc szybko szybko przysyłać Dortmundy!!:D
- 1 1
-
2009-02-19 16:38
no nareszcie !!!!!!
- 0 1
-
2009-02-19 16:45
SUPER
Nareszcie - oby jak najszybciej wprowadzono dłuższą trasę kursowania 1!
- 1 0
-
2009-02-19 16:56
ale... (1)
o polaczeniu do nowego portu to nikt nie pomysli... :/ nie dosc ze 10 i 4-ka jezdza jak chca, albo wcale to w ogole nic sie nie dzieje w tym kierunku zeby to zmienic... :/
- 1 5
-
2009-02-20 17:38
naprawdę rzadko widziałem
żeby 10 jeździła spóźniona, a jeżdżę naprawdę często
- 0 1
-
2009-02-19 17:08
te zmowdernizowane n8c wyglądają żałośnie...
oby dali rade kupić te 25 nowych tramwajów do 2011/12, ogłosili już nawet przetarg,,,
- 0 2
-
2009-02-19 17:15
Ten tramwaj od dawna powinien jeździć dalej niż do dworca? A wogóle dlaczego te nowe tramwaje ni jeżdżą na dłuższych trasach ?
- 0 3
-
2009-02-19 17:30
do pętli w Oliwie koniecznie !!!!!!!!! (2)
Przecież to bezsens do zajezdni !!!!!!!!!!!!!!!! żeby dojechać do Oliwy albo Jelitkowa trzeba się będzie przesiadać i dalej na kolejkę ew na autobusy w stronę Sopotu ,Gdyni i Osowej -w końcu .Pomyślcie w końcu . NIECH W KOŃCU ŁĄCZY JAKIEŚ WĘZŁY KOMUNIKACYJNE ,w tym wypadku pętle w Oliwie .
OLIWA to też fajne miejsce dla turystów.
Miałam kilkakrotnie okazję widzieć jak zdziwieni turyści z Niemiec,Anglicy wsiadali do tych śmierdzących i huczących wszystkim co się da gratów WSTYD
Ja osobiście mam dość już DOJAZDÓW NIE OGRZEWANYMI PRZEZ CAŁĄ ZIMĘ POJAZDAMI. W KOŃCU TRASA JEST DŁUGA A LUDZIE WYSIADAJĄ PRZEMARZNIĘCI .- 5 7
-
2009-02-20 00:24
Brak miejsca. (1)
Na pętli w Oliwie są dwa tory postojowe. Oba zajęte przez "15". Próbuj dalej...
- 0 0
-
2009-02-20 17:44
a na pętli Abrahama
jeden tor zajęty na użytek 11, a drugi musi zostać wolny dla tramwajów zjeżdżających do zajezdni - czyżby od 10 do 14 jedynka miała nie jeździć? :)
przecież nie w zajętości torów na pętli w Oliwie problem (jeden tor dla jednej linii znakomicie wystarczy), ale braku odpowiedniej ilości taboru (wystarczyłoby widocznie, by obsłużyć do Abrahama + odpowiednie rezerwy, ale dalej już nie) a nie zapominajmy, z jaką częstością obecnie jeździ 1.
najważniejsze, że wreszcie skończą się spacerki od Huciska w kierunku dworca...- 0 1
-
2009-02-19 17:56
Tylko co zrobic z 15 w Oliwie ? (1)
Ta pętla nie zmieści dwóch linii kończących tam bieg i dwóch linii przelotowych.
- 5 0
-
2009-02-19 22:26
Zmieściła by chyba, bo o ile wiem to ma 3 tory. ;p ale 1 będzie zawracał na Abrahama, przy zajezdni. ;p tam gdzie zawraca 11.. ;]
Hmm.. a myślę, że takie wydłużenie linii to dobry pomysł, sporo jak widzę narzeka, że powinni wydłużyć linie 6 albo 2 na Chełm, no i też o tym myślałem, że te linie wydłużone na Chełm i lekwidacja 1 to byłby dobry pomysł, gdyż one obie kursują co 10 minut, co daje na przemian co 5 minut tram, no i można by dojechać w większość miejsc, jednak na to nie ma tramwajów przecież. By wydłużyć jedną linię z tych dwóch tez nie ma pojazdów, więc to dobry pomysł. Chyba lepiej móc dojechać już nie długo chociaż do pętli Abrahama, niż czekać jeszcze długo, znając realia może i lata, aż będzie tyle tramwajów, by wydłużyć 6 i 2. Bo myślę, że wydłużenie do Abrahama to przejściowe rozwiązanie, a w przyszłości właśnie 2 i 6 pojadą na Chełm zamiast 1.
Wgl może ktoś widział na stronie ZTMu i stronie miasta komunikat wyjaśniający zmianę linii B.? ;p xD- 0 0
-
2009-02-19 18:00
szofer ale jesteś niedobry, tu ktoś rzuca pomysła a Ty ich tak na ziemie sprowadzasz wyjaśniając proste fakty
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.